w124 pyyhkijä ongelma
w124 pyyhkijä ongelma
Tässä on tullu ite jo kokeiltua värkkäillä ja googlellakin on etsitty tietoa mutta ei oikeen löytynyt oman auton vikaan selvitystä. Elikkäs aluksi pyyhkijöissä oli sellainen vika että eivät toimineet kun ainoastaan nopeimmalla nopeudella ja silläkin tosi hitaasti sekä takerteli/pysähteli kesken liikeradan, kädellä avustamalla nippanappa jaksoi taas pienen pätkä liikkua.. ensin toki kokeilin rasvata kaikki vivuston liikkuvat osat sekä sen "sylinterin" tällä ei siis apua koska oli ilmeisesti moottorista polttanut 1 ja 2 vaiheen.. sitten tuli vaihdettua toinen moottori+vivusto osa jonka rasvasin ennen asennusta no sitten alkoi toimia kaikki 3 eri nopeutta mutta kaikilla erinopeuksilla kokeilutua oli sama nopeus tai hitaus tässä tapauksessa eli oli todella hidas edelleen ja välillä takerteli... no sitten tuli vaihdettua jo kokeeksi monitoimiviiksi siinä toivossa että viiksen nopeus säädössä tms olis vikaa vaan ei vaikuttanut... sitten siirryttiin jo tämän kuuluisan monitoimireleen vaihtoon eikä silläkään ollut vaikutusta.. no tuli vielä vaihdettua kolmas pyyhkijän moottori+vivusto hässäkkä... sama homma jatkui edelleen eli takerteli ja kaikilla nopeuksilla oli yhtä hidas.
lyhykäisyydessään siis autossa nyt kolmas eri moottori+vivusto, kerran vaihdettu monitoimi viiksi ja monitoimi rele... rele otettiin suoraan kaverin autosta ja toimi siinä ennen mun autoon testaamista ja vielä sen jälkeenkin mistä sitä vikaa lähtis seuraavaksi ehtimään kun tuntuu aika järettömältä työmaalta
lyhykäisyydessään siis autossa nyt kolmas eri moottori+vivusto, kerran vaihdettu monitoimi viiksi ja monitoimi rele... rele otettiin suoraan kaverin autosta ja toimi siinä ennen mun autoon testaamista ja vielä sen jälkeenkin mistä sitä vikaa lähtis seuraavaksi ehtimään kun tuntuu aika järettömältä työmaalta
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
kiitokset vinkistä itellä loppui jo ideat kesken pitääpä kokeilla kaivella hätävilkku katkaisija vielä testeihin mukaanSergey kirjoitti:hätävilkun katkaisija. Sen ja viiksen ku tenavasta vaihoin, ni loppu oireilu. pelkkä viiksi ei auttanut.
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Aika kaukaa haettua, mutta mites jännite? Paljonko on jännite akun navoilla kun käytät pyyhkijöitä? Pystytkö mittaamaan myös pyyhkijän moottorilta kun se käy? Veivaako normaalisti jos käyttää suoraan akulta ryöstetyllä sähköllä?
Eri asia sitten mihin se jännite hukkuu matkalla. Huonoihin liitoksiin kai. Sulake on aika edullinen vaihtaa vaikkei huonolta näyttäiskään. Ja saattaa tehdä ihmeitä. Sulakeboksin alta vois kai käpälöidä niitä piuhoja.
Tuossapa noita ajatuksia, kerro sitten miten korjasit.
Eri asia sitten mihin se jännite hukkuu matkalla. Huonoihin liitoksiin kai. Sulake on aika edullinen vaihtaa vaikkei huonolta näyttäiskään. Ja saattaa tehdä ihmeitä. Sulakeboksin alta vois kai käpälöidä niitä piuhoja.
Tuossapa noita ajatuksia, kerro sitten miten korjasit.
mittailin jännitteet ja oli ihan järkeviä lukemia joten en kovapäisenä luovuttanut koko hommaa.. sen tiesinkin että tuosta auton omasta moottorista oli 1 ja 2 vaihe pimeänä mutta että nuo kaksi muuta moottoria jota koitin olivat myös mykkiä (purkaamolta haettuja) joten kolmas piti koittaa ennen purkamista ja sehän pelasi purkuautossa ja tuntui pelaavan myös omassani ilmeisesti nuo irrotetut moottorit on testattu toimiviksi ennen purkua mutta mikä niistä on itsestään "elämän" kadottanut vuosien saatossa
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Yhden lainen ongelma
Mulla kävi tuossa syksyllä sellanen että tuulilasi oli jäässä ja pyyhin jäätyny hieman kiinni siihen se kyllä lähti hetken päästä liikkeelle mutta sen jälkeen se on pysähtynyt (lähes) aina samaan ja väärään asentoon, n. 15 cm ylemmäs kuin pitäsi. Sitten kun sen taas laittaa päälle, se lähtee alas ja käy aivan alhaalla ja jatkaa sitten normaalisti edestakas kunnes sen taas pysäyttää, niin siihen se jää suoraan näkökenttään, tässä ei ole varmaankaan kyse rasvan puutteesta, sitä on kokeiltu, joku paikka sielä vinksahti/luisti kai väärään asentoon siinä kun se ei lähteny heti liikkeelle. Joskus todella harvoin se pysähtyy alas niinkun pitäisi. Kädellä sen saa painettua alas mutta kun painaa aivan alas asti se lähtee liikkeelle vaikka kytkin olisi nollassa ja tekee kierroksensa ja jää sitten taas siihen virhe asentoon.
Voimaa moottorissa tuntuu olevan ja kaikki nopeudet + tihkuasento toimii ok.
Löytyykö tämmöseen ongelmaan mitään ohjetta?
Voimaa moottorissa tuntuu olevan ja kaikki nopeudet + tihkuasento toimii ok.
Löytyykö tämmöseen ongelmaan mitään ohjetta?
Moi.
Olisikohan moottorin akseli luistanut vivustosta ja siksi pysähtyy väärään paikkaan. Löysin ulkomaan forumilta vastaavan tapauksen:
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... clock.html
Olisikohan moottorin akseli luistanut vivustosta ja siksi pysähtyy väärään paikkaan. Löysin ulkomaan forumilta vastaavan tapauksen:
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... clock.html
No tänään oli aikaa tutkia sitä, juuri niinhän se oli että moottorissa oleva vipu oli luistanut. Isoin homma oli oikeastaan vain purkaa kaikki muovit sun muut siitä päältä. Muuten aivan simppeli juttu. Tuli rasvattua samalla koneistoa. Pitää muistaa ettei talvella laita pyyhkijää päälle ennen kun lasi on sula, Kiitokset hyvistä neuvoista ja Hyvää kevään jatkoa!