kyllä siihen saa kaikea helposti marmoritiskiltä jopa halvalla kun on perillä maahantuojan kampanjoista,tuolta löytyy tietoa http://foorumi.saabclub.fi/boogieman kirjoitti:Minkälainen on Saabin varaosien saatavuus ja hinta näinä päivinä?
Nissan Primera vs. Opel Vectra n. 2003-2005 nyt Ford Mondeo
ESCORT-74 TRANS AM -83 CEVY VAN G30-97 datsun cerry-79
MB 211-06MB 123 240D-83
MB 211-06MB 123 240D-83
9-3SS/SC on ihan surkea uratutka verrattuna femmaan ajettavuudeltaan. Muutenkin pieni tiloiltaan femmaan verrattuna.
Femman bensakoneet on periaatteessa yhtä ja samaa osiltaan oli sitten 2.0 tai 2.3-litranen. Parhaat vuosimallit on 2004 ja 2005. 2006 tuli facelift joka ei välttämättä ollut kaikkein onnistunein
Dieseleistä 2.2 on ikiliikkuja joissa on korkeintaan pumppuvikoja. 3.0:ssa on ongelmia kun syliteriputket vajoaa ja 1.9TiD on muuten hyvä mutta jakopää/vesipumppu kannattaa vaihtaa ajoissa. Vesipumppu voi leikata kiinni lopputuloksena totaalituho
Femman bensakoneet on periaatteessa yhtä ja samaa osiltaan oli sitten 2.0 tai 2.3-litranen. Parhaat vuosimallit on 2004 ja 2005. 2006 tuli facelift joka ei välttämättä ollut kaikkein onnistunein
Dieseleistä 2.2 on ikiliikkuja joissa on korkeintaan pumppuvikoja. 3.0:ssa on ongelmia kun syliteriputket vajoaa ja 1.9TiD on muuten hyvä mutta jakopää/vesipumppu kannattaa vaihtaa ajoissa. Vesipumppu voi leikata kiinni lopputuloksena totaalituho
Miten olis tuollainen ?
http://www.nettiauto.com/fiat/croma/6819897
Näissä olis Vectran tekniikka/alusta, pienillä kilometreillä luulis olevan huolettomia kilometrejä.... hieman korkeampi kun nämä muut vaihtoehdot, on helppo mennä sisään ja ulos autosta.
Joskus piti itselle hankkia, mut ei löytynyt silloin sopivaa.
http://www.nettiauto.com/fiat/croma/6819897
Näissä olis Vectran tekniikka/alusta, pienillä kilometreillä luulis olevan huolettomia kilometrejä.... hieman korkeampi kun nämä muut vaihtoehdot, on helppo mennä sisään ja ulos autosta.
Joskus piti itselle hankkia, mut ei löytynyt silloin sopivaa.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
Accord, Accord, Accord... Ja vuosimalli 03->
Linkki Tuulilasin kestotestiin lähes 10v. taakse, eikä ko. malli ole ikääntyneenäkään sieltä epäluotettavimmasta päästä.
http://www.tuulilasi.fi/kestotestit/kes ... -20i-sport
Tällä hetkellä perheen ykköskulkineena -05 2.4 tourer manuaaliaskilla eikä voi oikein mistään moittia
Linkki Tuulilasin kestotestiin lähes 10v. taakse, eikä ko. malli ole ikääntyneenäkään sieltä epäluotettavimmasta päästä.
http://www.tuulilasi.fi/kestotestit/kes ... -20i-sport
Tällä hetkellä perheen ykköskulkineena -05 2.4 tourer manuaaliaskilla eikä voi oikein mistään moittia
Mä lisäisin vaihtoehto listaan Lagunan vaikka ranskis onkin.
Samaa "osaa" primeran kanssa mutta hiljaisempi.
Mulla oli -04 primera farkku esittely peli ostaessa mittarissa 16tkm pois myydessä 61tkm ainoa mikä tuona aikana meni oli reidetangonpää.
Nyt muutaman kuukauden ollut -05/06 Laguna v6 aut, tästä sanottava vain positiivista. Kulutus kolmen kilsan työmatka-ajossa 12.5, mökkireissulla maantiellä uutenavuotena 6. Nuo lukemat tosin ajotietokoneelta, en ole laskenut. Kaikki menee mitä tankkaa ei ole kertaakaan ajaessa täyttynyt, että olisi pitänyt pois imeskellä.
Samaa "osaa" primeran kanssa mutta hiljaisempi.
Mulla oli -04 primera farkku esittely peli ostaessa mittarissa 16tkm pois myydessä 61tkm ainoa mikä tuona aikana meni oli reidetangonpää.
Nyt muutaman kuukauden ollut -05/06 Laguna v6 aut, tästä sanottava vain positiivista. Kulutus kolmen kilsan työmatka-ajossa 12.5, mökkireissulla maantiellä uutenavuotena 6. Nuo lukemat tosin ajotietokoneelta, en ole laskenut. Kaikki menee mitä tankkaa ei ole kertaakaan ajaessa täyttynyt, että olisi pitänyt pois imeskellä.
Itte kun tekee, niin saa sellaista kun sattuu tuleen.
VW Passat tfsi variant
M-B C180 1.8 A -99
VW Passat tfsi variant
M-B C180 1.8 A -99
Niin niin, mutta minkä vuosimallin 20-venttiilinen? B5254 on ruuvattu ihan samannäköiseen kuoreen kuin B5244. Tilavuus ja sylinteriluku ovat samoja, mutta uudemmassa on uusittu tietokoneohjattu kaasuläppä, kansi, imusarja, moottorinohjauslogiikka. Äitini vanhalla mallilla ja omalla 2000-mallisella uudemmalla ajettuani olen samaa mieltä tehtaan ilmoittamasta 1.4 litran kulutuserosta.Höömy kirjoitti:Suorakylkisen V70 vähäinen kulutus toteutuu lähinnä lavetilla, jos kysymys on 20 venaisesta koneesta. Muuten on kyllä erinomainen auto ja ei ruostu. Tosin alustan osia menee siinäkin kuin näkkäriä, tai ainakin omassa meni ja pajat yhtäpitävästi ilmoittivat tämän olevan normaalia.
Omaa V70 ajoin tankkikirjan mukaan 7.9 sadalle ympärivuotisena keskikulutuksena. Kyllä sillä uudemmalla versiolla oikeasti voi ajaa ikäisekseen vähälläkin. Vanhemmalla ei oikein voi.
Alustan osien kesto on tietenkin suhteellinen käsite, mutta siinä suhteessa vertasin lähinnä 2001 mallisiin pattikylkimalleihin ja siinä vertailussa mielestäni tuo vanhempi on parempi?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Nuo 2000 luvun 1.8 ja 2.0 bensakoneet nissanilla on jakoketjuvammasia, en suosittele Vanhemmat 1.6 koneet taas kestää aika kovaakin väärinkäyttöä. Farmarimallit vastustaa datsuniksi yllättävän hyvin ruostettakin, primera kai vähiten laho korimalli koko nissanin mallistosta tuona aikana
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Tuo Isuzun kone olis miellyttävä peli jos sen kone on kunnostettu. Kone kehrää niinkun kissa nätisti, mutta taitaa olla Ooppelin alustalla niin hylkyyn.Maikki kirjoitti:
Dieseleistä. 3.0:ssa on ongelmia kun syliteriputket vajoaa
Vieläkin ottaisin henkilöautoista ysitonnisen kun on yhtä yksinkertaisella alustalla kun Sprinter, paitsi kierrejousilla niin hylkyyn.
Edit: En ole vielä kertaakaan kuullu että pitäis mennä Sprintterillä nelipyöräsuuntaukseen, enkä ole kuullu tonnariakaan suunnattavan. Opelit, Mersut, Audit, jne muut saksalaiset pitää suunnata että pysyy tiellä.
Onko tuo jo facelift ? (kulmikkaat sumuvalot,erilainen keskikonsoli,radio ym) valitsisin sellaisen on monta monta parannusta.kardaani kirjoitti:No nyt on jo Ford Mondeokin listoilla. Farmari 2004 1.8 110 hv moottorilla. Onko tuossa sama moottori kuin edellisen Mondeo-korimallin nokalla? Kommentteja tuollaisesta vaihtoehdosta. N. 250 tkm. tietä nähnyt auto.
Ei ole sama kone kuin edellisessä mallissa, jakopää ketjulla -> imusarjan läpät (faceliftiin eri imusarja), joitain jakoketju murheita, paisuntasäiliö rikki (uusi 50€), käsijarrun säätö(automaattisäätö kahvassa vanhemmat, tarkasta ettei nouse kahva liian ylös!) korikitti ongelmat ovissa.
Ok peli jos imusarjan läpät poistettu(prefacelift), eikä rapise tyhjäkäynnillä,
Prefaceliftillä ajeltu aikanaan, 125hp mallilla....oli myytäessä~280tkm, pikku ruokanen ja hyvä ajoltaan, kuten aiemmin jo todettiin, varaosat halpoja ja purkuosia saatavilla runsaasti.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
Millaisia ongelmia tuossa jakopäässä on tuossa ketjullisessa mallissa?
Tässä linkissä esimerkki autosta:
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/6955685
Onko facelift vai ei, en tiedä. Saa laittaa tähän tietoas juurikin linkin tapaisesta autosta-huonot puolet lähinnä kiinnostaa ettei sisko saa sutta käsiin
Tässä linkissä esimerkki autosta:
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/6955685
Onko facelift vai ei, en tiedä. Saa laittaa tähän tietoas juurikin linkin tapaisesta autosta-huonot puolet lähinnä kiinnostaa ettei sisko saa sutta käsiin
On facelift, ainakin ulkopuolelta...taitaa kaikki -04:set olla faceliftejä, sisäkuvat puuttuu....jakopäästä ei käsittääkseni kannata kauheesti murehtia jos käy nätisti eikä äännä....ilmoituksessa oleva näyttää hyvältä joten tinkaamaan vaan, vielä lämpimään parkkihalliin tarkastamaan ilmastoinnin toimivuus, juuri katsastettukkin, lastentaudit korjattu facelifteistä.kardaani kirjoitti:Millaisia ongelmia tuossa jakopäässä on tuossa ketjullisessa mallissa?
Tässä linkissä esimerkki autosta:
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/6955685
Onko facelift vai ei, en tiedä. Saa laittaa tähän tietoas juurikin linkin tapaisesta autosta-huonot puolet lähinnä kiinnostaa ettei sisko saa sutta käsiin
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
Äänestän voortia. Mulla oli 99 focus joskus ja sen huolettomampaa autoa ei voi kuvitella. Oli huonolla pidolla 5v ja 140tkm ja aina vaan se toimi ja toimi. Yksi jousi taisi katketa matkan aikana, eipä juuri muuta..
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Itseasiassa femmassa on hyvä alusta (jos on sporalusta, vakio on melkoinen lulla) ja etupään puslat ja nivelet kestää aikaa ja kilometrejä. Ei ole uratutka eikä ole allerginen rengaskoon muutoksille tai ET:lle jos pysytään järjellisissä lukemissa. OG/NG9-3 ovat taas sellaisia uratutkia ettei ole mitään rajaa ja torque steering vaivaa.et kirjoitti:Tuo Isuzun kone olis miellyttävä peli jos sen kone on kunnostettu. Kone kehrää niinkun kissa nätisti, mutta taitaa olla Ooppelin alustalla niin hylkyyn.Maikki kirjoitti:
Dieseleistä. 3.0:ssa on ongelmia kun syliteriputket vajoaa
Vieläkin ottaisin henkilöautoista ysitonnisen kun on yhtä yksinkertaisella alustalla kun Sprinter, paitsi kierrejousilla niin hylkyyn.
Edit: En ole vielä kertaakaan kuullu että pitäis mennä Sprintterillä nelipyöräsuuntaukseen, enkä ole kuullu tonnariakaan suunnattavan. Opelit, Mersut, Audit, jne muut saksalaiset pitää suunnata että pysyy tiellä.
Femman takapäässä tosin on opelvaivat eli ulommat pikkupuslat ja isot puslat on kulutustavaraa. Laatuosat kestää 150-200tkm joten ei nyt niin iso vaiva ole. Alkuperäiset/sachsin takaiskarit ei kestä kuin n.100tkm. Nyt on alla bilsteinin B4:t ja vasta 60tkm menty niillä niin ei tiedä vielä kestosta.
Uudempien bemarien, volvojen yms puslat ei tahdo kestää kuin 30-60tkm niin 150tkm on ihan hyvä saavutus.
Tosin femmankin alustan saa piloille jos ostaa viehe&virvelikaupasta aka motonet scantechiä tai meyleä...halpa ja hyvä on kaksi eri asiaa
Kauhea meteli sisällä. Samoin esimerkiksi Kia Ceed jollaisella kävin olosuhteiden pakosta koeajolla noin viikko sitten. Vaikka pikku koppi onkin, en ymmärrä miksi ajon aikana pitää tuntua ettei kuljettajan ja takarenkaiden välillä ole mitään eristettä, edes sitä peltiä joka kuitenkin löytyy.99 focus
Esimerkiksi Felicia on huomattavasti hiljaisempi rengasäänilleen.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Focuksella tulee välillä ajettua. Se siinä on tosiaan vikana että ajon alkaessa pitää monta kertaa tarkistaa että onko joku ikkuna tai ovi auki kun rengasäänet kuuluu samallalailla kuin mersulla ajaisi ovi auki.
Ranskalaiset osaa tehdä pikkuautoonkin äänieristykset, mutta tekniikasta muutoin voidaan olla montaa mieltä.
Ranskalaiset osaa tehdä pikkuautoonkin äänieristykset, mutta tekniikasta muutoin voidaan olla montaa mieltä.
Siltä arviosi kuulostikin, ja omat havainnot ovat aivan samansuuntaiset.Höömy kirjoitti:Mun V70m oli 1990-luvun vehkeitä, joten vanhemmalla koneella varmaankin ja siis kulutus sitä myöten.
Tuo 1999 tapahtunut muutos päältä päin ihan samannäköisten autojen moottoritilassa on uskomattoman suuri, ellei perheessä ole itse nähnyt molempia. Eron näkee konepellin alta kaasuläpästä. Perinteinen vaijerivetoinen on se terveellä volvomaisella ruokahalulla varustettu ja vaijeriton tietokoneohjattu kuluu uudempaan taloudellisempaan versioon.
Mutta jos valinnassa on mukana myös kanttilamppuinen Mondeo, ja etenkin jos takapenkin tiloilla on merkitystä, en minäkään varmaan Volvoa ostaisi. Enää.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mondeo ei ole niin äänekäs, totta.
Siinä on sitten omat piirteensä, en tiedä onko vikoja enemmän kuin muissakaan autoissa mutta tuntuu että ne on keskimäärin ikävämpiä korjata, ihan perusjutut.
Vaikkapa etujousen vaihto, on vaan jotenkin hankala purkaa. Sitten kun saa kasaan ja yrittää lähteä ajamaan niin huomaa että vetari on remontissa käynyt sentin liian ulkona ja sisäpään nivel on kuminsa sisällä purkautuneena.
Tai alat korjata käsijarrua katsastukseen ja kas, siitäpä onkin säätövehkeet hajonneet kahvan luota. Korjaamiseksi puretaan puoli autoa ja vaihdetaan koko mekanismi.
Näistä tulee jonkinlainen vastenmielisyys vaikka auto muuten olisi mukavan oloinen laite. Autoa pitää pystyä huoltamaan ja korjaamaan perusasioiden osalta helposti.
Tai vaikkapa Volvo josta on ollut tässä juttua, tosin tässä kommenttia dieseleistä, vanhempi volkkarin kone oli kestävä mutta jakopää työläs ja sitten jos, siis kun, öljypumpun ja lohkon välistä vuotaa öljyt jakopäähän on tuurissaan huomaako / hoksaako välittää muutamasta öljytipasta pihalla ennen kuin on myöhäistä. Jos on tarkkana ja ehtii korjaamaan ennen kuin jakopää pettää on remontti vastenmielinen, öljypohja mallista riippuen joko ahtaasti tai tosi ahtaasti tai ei oikeastaan lainkaan irrotettavissa.
Yhtenä murheena myös ruiskutuspumpun kuluminen ja siitä johtuvat käyntiinlähtöongelmat / jatkuva ajoituksen säädättäminen.
Viimeksi tein öljypumpputiivistehomman viime joulun alla, S80 -01. Jakoremmi ui öljyssä, onneksi ei ehtinyt hypätä.
Oli muuten tosi siisti ja hyvän tuntuinen auto, ajossakin, mittarissa jotain päälle 400tkm. Liikkeessä myynnissä ja hintalapussa 3200. Siinä joku sai hyvin rahalle vastinetta, ellei tule mitään isompia yllätyksiä.
Uudemmasta Volvon dieselistä on kokemusta parin moottorin avaamisen verran, ei ole enää kilometrejä kestävä vanhemman vag koneen malliin. Toisella oli ajettu noin 500tkm, kannentiiviste petti, avattiin ja vietiin kansi koneistamolle, sieltä tuomio että kaikki menee uusiksi venttiileitä myöten.
Siinä vaiheessa katseltiin tarkemmin alakertaakin ja sitten koneistamolta asiantuntija tutki; niin kulunut ettei kannata tehdä kantta tuohon lohkoon ellei tee sinnekin täysremontin. Siltä se näyttikin. Kustannusarviota en tarkkaan muista mutta olisiko ollut kansi alle kahden tonnin ja alakerta 2500 ?
Löytyi käytetty vähemmän ajettu kone ja osoittautui toimivaksi.
Ei kuulemma ole poikkeuksellista kulumista noille moottoreille. Huoltokirja oli täydellinen ja uskottava.
Pitkä taivalhan se puoli miljoonaa on, mutta mersujen moottoreihin tottuneelle koneen kuluminen loppuun sillä matkalla on aivan uutta ja outoa.
Anteeksi pitkä avautuminen aiheen vierestä.
Siinä on sitten omat piirteensä, en tiedä onko vikoja enemmän kuin muissakaan autoissa mutta tuntuu että ne on keskimäärin ikävämpiä korjata, ihan perusjutut.
Vaikkapa etujousen vaihto, on vaan jotenkin hankala purkaa. Sitten kun saa kasaan ja yrittää lähteä ajamaan niin huomaa että vetari on remontissa käynyt sentin liian ulkona ja sisäpään nivel on kuminsa sisällä purkautuneena.
Tai alat korjata käsijarrua katsastukseen ja kas, siitäpä onkin säätövehkeet hajonneet kahvan luota. Korjaamiseksi puretaan puoli autoa ja vaihdetaan koko mekanismi.
Näistä tulee jonkinlainen vastenmielisyys vaikka auto muuten olisi mukavan oloinen laite. Autoa pitää pystyä huoltamaan ja korjaamaan perusasioiden osalta helposti.
Tai vaikkapa Volvo josta on ollut tässä juttua, tosin tässä kommenttia dieseleistä, vanhempi volkkarin kone oli kestävä mutta jakopää työläs ja sitten jos, siis kun, öljypumpun ja lohkon välistä vuotaa öljyt jakopäähän on tuurissaan huomaako / hoksaako välittää muutamasta öljytipasta pihalla ennen kuin on myöhäistä. Jos on tarkkana ja ehtii korjaamaan ennen kuin jakopää pettää on remontti vastenmielinen, öljypohja mallista riippuen joko ahtaasti tai tosi ahtaasti tai ei oikeastaan lainkaan irrotettavissa.
Yhtenä murheena myös ruiskutuspumpun kuluminen ja siitä johtuvat käyntiinlähtöongelmat / jatkuva ajoituksen säädättäminen.
Viimeksi tein öljypumpputiivistehomman viime joulun alla, S80 -01. Jakoremmi ui öljyssä, onneksi ei ehtinyt hypätä.
Oli muuten tosi siisti ja hyvän tuntuinen auto, ajossakin, mittarissa jotain päälle 400tkm. Liikkeessä myynnissä ja hintalapussa 3200. Siinä joku sai hyvin rahalle vastinetta, ellei tule mitään isompia yllätyksiä.
Uudemmasta Volvon dieselistä on kokemusta parin moottorin avaamisen verran, ei ole enää kilometrejä kestävä vanhemman vag koneen malliin. Toisella oli ajettu noin 500tkm, kannentiiviste petti, avattiin ja vietiin kansi koneistamolle, sieltä tuomio että kaikki menee uusiksi venttiileitä myöten.
Siinä vaiheessa katseltiin tarkemmin alakertaakin ja sitten koneistamolta asiantuntija tutki; niin kulunut ettei kannata tehdä kantta tuohon lohkoon ellei tee sinnekin täysremontin. Siltä se näyttikin. Kustannusarviota en tarkkaan muista mutta olisiko ollut kansi alle kahden tonnin ja alakerta 2500 ?
Löytyi käytetty vähemmän ajettu kone ja osoittautui toimivaksi.
Ei kuulemma ole poikkeuksellista kulumista noille moottoreille. Huoltokirja oli täydellinen ja uskottava.
Pitkä taivalhan se puoli miljoonaa on, mutta mersujen moottoreihin tottuneelle koneen kuluminen loppuun sillä matkalla on aivan uutta ja outoa.
Anteeksi pitkä avautuminen aiheen vierestä.
wiimax.fi
Dealerin kanssa olen samaa mieltä Mondeosta. Meille tuli lokakuussa Savosta ensimmäiseltä omistajajalta -04 tddi farkku. Auto on ollut vanhemmalla miehellä huolellisella pidolla mm merkkiliikkeen leimoja on huoltokirja aivan täynnä. Pyyhkijän sulatkin näyttävät olevan "Ford merkkiä". Mondeo on vieläpä kaiken lisäksi todella mukava ja vaivaton ajaa (menee suoraan). Kaikki nippelit ja nappelitkin tuntuvat vielä toimivan.
Autolla kun oli ajettu muutama päivä, niin aloin vähän tuumailla perushuoltoa. Kaikki suodattimet ja öljyt sekä moniurahihna, kun näytti jo aika kuluneelta. Hetken kun fikkarin kanssa tähystelin yläkautta hihnan vaihtoa, niin en ollut uskoa silmiäni. Piti oikein mennä nettiin tarkistamaan asiaa. Aivan oikein; moniurahihnan vaihtoon täytyy ottaa euturengas pois, sisälokasuojasta otetaan alareunasta pala pois ja laturikin pitää vielä siirtää sivuun, jotta päästään varsinaiseen asiaan. Hihnan vaihtoon kun ryhtyy, niin aivan varmasti kannattaa vaihtaa samalla kertaa kaikki hihnapyörät. Hihnakiristäjällekin piti työstää rälläkällä työkalu 17mm/½ " välikappaleesta, koska normaali ½" räikkä ei mahtunut moottorin ja lokasuojan väliin. Eikä tässä vielä kaikki; tehostajalle ja vesipumpulle on vielä oma hihna moottorin toisessa päässä. Tuli mielleen, että ovatkohan koneen suunnittelijat olleet hutikassa vai mikä on syynä, kun näin "näppärä" systeemi on saatu kehiteltyä? Mesen OM611:n hihnan vaihtoa tuli suorastaan ikävä.
No, sama linja tuntu jatkuvan. Naftasuodatin on niin ahtaassa paikassa, että kädet pitäisi olla kuin kätilöllä. Taas netin naputtelua ja apu löytyi. Joustintuen yläpäästä pitää ottaa eräänlainen kolmiotuki pois, niin juuri ja juuri saa kätöset mahtumaan sudatinta vaihtamaan.
Mielenkiinnolla odotan, mitä mukavaa tulee seuraavaksi vastaan.
Autolla kun oli ajettu muutama päivä, niin aloin vähän tuumailla perushuoltoa. Kaikki suodattimet ja öljyt sekä moniurahihna, kun näytti jo aika kuluneelta. Hetken kun fikkarin kanssa tähystelin yläkautta hihnan vaihtoa, niin en ollut uskoa silmiäni. Piti oikein mennä nettiin tarkistamaan asiaa. Aivan oikein; moniurahihnan vaihtoon täytyy ottaa euturengas pois, sisälokasuojasta otetaan alareunasta pala pois ja laturikin pitää vielä siirtää sivuun, jotta päästään varsinaiseen asiaan. Hihnan vaihtoon kun ryhtyy, niin aivan varmasti kannattaa vaihtaa samalla kertaa kaikki hihnapyörät. Hihnakiristäjällekin piti työstää rälläkällä työkalu 17mm/½ " välikappaleesta, koska normaali ½" räikkä ei mahtunut moottorin ja lokasuojan väliin. Eikä tässä vielä kaikki; tehostajalle ja vesipumpulle on vielä oma hihna moottorin toisessa päässä. Tuli mielleen, että ovatkohan koneen suunnittelijat olleet hutikassa vai mikä on syynä, kun näin "näppärä" systeemi on saatu kehiteltyä? Mesen OM611:n hihnan vaihtoa tuli suorastaan ikävä.
No, sama linja tuntu jatkuvan. Naftasuodatin on niin ahtaassa paikassa, että kädet pitäisi olla kuin kätilöllä. Taas netin naputtelua ja apu löytyi. Joustintuen yläpäästä pitää ottaa eräänlainen kolmiotuki pois, niin juuri ja juuri saa kätöset mahtumaan sudatinta vaihtamaan.
Mielenkiinnolla odotan, mitä mukavaa tulee seuraavaksi vastaan.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Jatkan avautumista asian vierestä eli tartun tuohon dealerin kommenttiin. Koskeeko tuo yllä oleva kommenttisi ns. "vanhoja kunnon Mersun moottoreita" vai uskotko, että puolimiljoonaa ei ole synonyymi loppuunkulumiselle näillä uusilla Mersun moottoreilla?dealer kirjoitti: Pitkä taivalhan se puoli miljoonaa on, mutta mersujen moottoreihin tottuneelle koneen kuluminen loppuun sillä matkalla on aivan uutta ja outoa.
Anteeksi pitkä avautuminen aiheen vierestä.
nimim. "oma lehmä ojassa vm. -10 220cdi:n kanssa"
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Hiukan vielä OT-linjalla:dealer kirjoitti:Ei ole vielä kovin paljon kokemuksia OM651 perusmoottorin osalta, mutta vanhemmat cdi:thän eivät ajamalla loppuun kulu kuten eivät myöskään OM601-603.
[nettiauto]
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... 6update%3D[/nettiauto]
Jonkinverran on noillakin ehditty ajamaan, toki moottorin kunnosta ei ole tietoa...
Edit: Osassa oli maininta koneen ja laatikon vaihdoista sekä ketjuremontista, myös hammastanko oli vaihdettu...ei niin soivia pelejä...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ketjuremontin tarve OM651 moottorissa on tiedossa ja juttua löytyy tältäkin foorumilta. Ketjuasian jos jättää huomioimatta, niin jossakin kohtaa saa vaihtaa sitten koko koneen.bercedes menz kirjoitti:Hiukan vielä OT-linjalla:dealer kirjoitti:Ei ole vielä kovin paljon kokemuksia OM651 perusmoottorin osalta, mutta vanhemmat cdi:thän eivät ajamalla loppuun kulu kuten eivät myöskään OM601-603.
[nettiauto]
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... 6update%3D[/nettiauto]
Jonkinverran on noillakin ehditty ajamaan, toki moottorin kunnosta ei ole tietoa...
Edit: Osassa oli maininta koneen ja laatikon vaihdoista sekä ketjuremontista, myös hammastanko oli vaihdettu...ei niin soivia pelejä...
Muuten tekniikka on yhtä kestävää kuin aiemmissakin mersuissa. Alustan komponenttien osalta W212 on huomattavasti kestävämpi kuin edellinen malli.
dealerin muistutuksen pohjalta huomaan nyt itsekin, että parin vuosikymmenen kotona tehtaan huolto-ohjelman mukaan hoidetun Amazon-240-740-940 kavalkadin jälkeen V70 I hankinta oli se kohta, jossa avasin konepellin, kirosin ääneen ja varasin ajan korjaamolle.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Itse huollettavissa & korjattavissa ne nuokin on, mutta niin älyttömän työläitä. Tuntui että ihan sama mitä teki, niin aina piti purkaa laatikollinen putkia ja muita hilppeitä edestä. Tämä kokemus siis '00 S70 2.4t-mallista, eli sillä uudemmalla matalapaineturbopadalla varustetulla bensakoneella olevasta.740 GLE kirjoitti:dealerin muistutuksen pohjalta huomaan nyt itsekin, että parin vuosikymmenen kotona tehtaan huolto-ohjelman mukaan hoidetun Amazon-240-740-940 kavalkadin jälkeen V70 I hankinta oli se kohta, jossa avasin konepellin, kirosin ääneen ja varasin ajan korjaamolle.
Ääni mondeolle!!
Perustuu täysin omakohtaisiin kokemuksiin. Ainoana vikana oli ilmastointi jossa mangneettikytkin ei ottanut kiinni, marmoritiskillä korjaus ja ilmastoinnin tarkistus 0€
Oli varmaan työt vähissä? En yritä mitenkään mainostaa mutta kaverilla olisi myynnissä tuollainen ja henkilökohtaisesti nähtynä ei mitään huomautettavaa ja muutenkin todella hyvässä kunnossa, kuvat ei ehkä mitään priimat mutta kuitenkin..
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/6846125
Perustuu täysin omakohtaisiin kokemuksiin. Ainoana vikana oli ilmastointi jossa mangneettikytkin ei ottanut kiinni, marmoritiskillä korjaus ja ilmastoinnin tarkistus 0€
Oli varmaan työt vähissä? En yritä mitenkään mainostaa mutta kaverilla olisi myynnissä tuollainen ja henkilökohtaisesti nähtynä ei mitään huomautettavaa ja muutenkin todella hyvässä kunnossa, kuvat ei ehkä mitään priimat mutta kuitenkin..
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/6846125