ML 270 (163) korkeapainepumpun venttiilit
ML 270 (163) korkeapainepumpun venttiilit
Terve,
Serkkupojan Mölli pitää korkeapainepumppua kosteana. Harkinnassa on tiivisteiden vaihto. Joku on suositellut myös venttiilien vaihtoa samalla kertaa. Onko tämä se venttiili:
Löysin topikin, jossa oli räjäytysluvat ja varaosanumerot:
t.
Risto
Serkkupojan Mölli pitää korkeapainepumppua kosteana. Harkinnassa on tiivisteiden vaihto. Joku on suositellut myös venttiilien vaihtoa samalla kertaa. Onko tämä se venttiili:
Löysin topikin, jossa oli räjäytysluvat ja varaosanumerot:
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kyllä se oikeata näyttää
osa numero 8 on jännä tapaus kun se jää joko aiihen kanteen tai pumpun runkoon kiinni
monesti oon nähny että siihen vaihdetaan tiivisteet vain toiseen päähän kun ei älytä nypätä tappia kokonaan irti, ja vuoto jatkuu vaikka kuinka kiristää kantta
en nyt tarkoita että Roistolle näin kävisi mutta jollekin muulle voi
osa numero 8 on jännä tapaus kun se jää joko aiihen kanteen tai pumpun runkoon kiinni
monesti oon nähny että siihen vaihdetaan tiivisteet vain toiseen päähän kun ei älytä nypätä tappia kokonaan irti, ja vuoto jatkuu vaikka kuinka kiristää kantta
en nyt tarkoita että Roistolle näin kävisi mutta jollekin muulle voi
Kiitos varmistuksesta.
Joku (olikohan Tapio) varoitteli, että siellä oisi jotain o-renkaita, jotka heleposti menee rikki. Onko tietoa, mikä se noista oisi? Pitääkö olla joku konsti, että välttää moisen töplömin?
t.
Risto
Jaa. Näköjään vähän rajumpaa hommaa tuli suunniteltua.Roisto kirjoitti:Löysin topikin, jossa oli räjäytysluvat ja varaosanumerot:
Joku (olikohan Tapio) varoitteli, että siellä oisi jotain o-renkaita, jotka heleposti menee rikki. Onko tietoa, mikä se noista oisi? Pitääkö olla joku konsti, että välttää moisen töplömin?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jotku minimaaliset kikkareet siel ainakin oli, jotka piti saada "oikein päin"
ja kansia ei tarvinnu kiriä hulluna, toisin kuin yleisesti luultiin
ja kansia ei tarvinnu kiriä hulluna, toisin kuin yleisesti luultiin
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
xr kirjoitti:siellä on ohuen ohuet metalli renkaat saa suurennuslasin kans kattoa kuinkapäin niissä kartio on
uudet tulee sarjassa mukana kattoo vaan kuinkapäin vanhat on
mulla on sellainen käsitys että nyt on tarka asentaja kyseessä niin en epäile yhtään että mikään menisi pieleen
näitä juurikin tarkoitin
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Täällä tilanne on se, että ML (W163) 270CDI:n pumppu kuseksii naftaa. Todennäköisin vuotopaikka useampien tarkistusten ja jo muutamien tiivisteiden vaihdon jälkeen on juuri tuon osan 8 tiivisteet. Tässä tapauksessa tuo osa jää tukevasti pumppuun kiinni, ei ainakaan sormilla tarttuen inahda mihinkään suuntaan.
Kysymykseni onkin, että tietääkö joku hyvän keinon kuinka tuo osa ongitaan pumpusta ylös? Kovin karkeilla pihdeillä siihen ei varmaan kannata tarttua...
Kysymykseni onkin, että tietääkö joku hyvän keinon kuinka tuo osa ongitaan pumpusta ylös? Kovin karkeilla pihdeillä siihen ei varmaan kannata tarttua...
kyllä siihen voi karkeilla pihdeillä tarttua, kuha ei se muovirinkulan ja O-renkaan alue hajoa. Nuohan on siitä keskeltä joskus aika pahasti ruosteessakin. ite käytän Knipex Cobra pihtejä 125mm pitkiä ko. hommaan, pikkuse pyörräyttää ni irtoo.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Pumpun vuoto selätetty!
Vilpitöin kiitos vinkistä! Irtosi yllättävänkin helposti se osa 8, ja nyt näyttäisi siltä että vuoto on enää muisto vain
Vielä varmuuden vuoksi moniurahihnan vaihto niin ei tarvitse elokuussa norjalaisia vuorenrinteitä asuntovaunun kanssa kiipeillessä miettiä että saikohan hihna jo liiaksi naftakylpyä...
Kiitos myös täältä löytyneiden räjäytyskuvien jakajalle, olivat ratkaisevaksi hyödyksi homman toteuttamisessa!
Vielä varmuuden vuoksi moniurahihnan vaihto niin ei tarvitse elokuussa norjalaisia vuorenrinteitä asuntovaunun kanssa kiipeillessä miettiä että saikohan hihna jo liiaksi naftakylpyä...
Kiitos myös täältä löytyneiden räjäytyskuvien jakajalle, olivat ratkaisevaksi hyödyksi homman toteuttamisessa!