Tiileriparka :(
Tänään lähti viimeinen maantieliikenteessä ollut Felicia uudelle omistajalle.
Harmittihan tuo myydä, mutta kun jäi väkisin ylimääräiseksi 200D:n tultua pihaan ei ollut juuri vaihtoehtoja. Eipä tuossa suuria rahoja ollut kiinni, mutta ei viitsi pihassa seisottaa.
Näitä on nyt muutama ollut ajossa reilun seitsemän vuoden aikana, ei voi olla kuin tyytyväinen.
Tämä maksoi vuonna 2010 tasan 1400 euroa ja nyt vajaan viiden vuoden kuluttua myytiin 1150 eurolla. Kilometrejä tuli mittariin 180000 -> 233000.
Pyyntihintana oli 1250 ja tuhannen euron tarjouksia tuli seitsemän (7) kappaletta. Eipä nuo pelkästään hinnasta kiinnostuneet arvanneet miten hyvä yksilö meni sivu suun satasen parin "säästön" vuoksi.
Kyselijöitä oli Helsingistä saakka, nyt kun vein autoa ostajalle vastaan soitti kaksi kovasti kiinnostunutta taas. Molemmille joutui (sai) laittaa tekstiviestin että skoda meni.
Pelto-felicia on toki vielä pihassa ettei ihan kokonaan pääse unohtumaan. Pitääköhän tulevana kesänä ihan kiusallaan katsastaa tuo, muuta tuskin tarvitsee kuin toinen umpio, pakoputkistoa ja olikohan toisessa helmassa peräti pikku reikä
Harmittihan tuo myydä, mutta kun jäi väkisin ylimääräiseksi 200D:n tultua pihaan ei ollut juuri vaihtoehtoja. Eipä tuossa suuria rahoja ollut kiinni, mutta ei viitsi pihassa seisottaa.
Näitä on nyt muutama ollut ajossa reilun seitsemän vuoden aikana, ei voi olla kuin tyytyväinen.
Tämä maksoi vuonna 2010 tasan 1400 euroa ja nyt vajaan viiden vuoden kuluttua myytiin 1150 eurolla. Kilometrejä tuli mittariin 180000 -> 233000.
Pyyntihintana oli 1250 ja tuhannen euron tarjouksia tuli seitsemän (7) kappaletta. Eipä nuo pelkästään hinnasta kiinnostuneet arvanneet miten hyvä yksilö meni sivu suun satasen parin "säästön" vuoksi.
Kyselijöitä oli Helsingistä saakka, nyt kun vein autoa ostajalle vastaan soitti kaksi kovasti kiinnostunutta taas. Molemmille joutui (sai) laittaa tekstiviestin että skoda meni.
Pelto-felicia on toki vielä pihassa ettei ihan kokonaan pääse unohtumaan. Pitääköhän tulevana kesänä ihan kiusallaan katsastaa tuo, muuta tuskin tarvitsee kuin toinen umpio, pakoputkistoa ja olikohan toisessa helmassa peräti pikku reikä
Niinpä, Vanja-eno
Skodaa tutkittu hieman, no eihän siinä mitään tutkimista ole, tuttuja autoja läpeensä.
Sen verran yllätystä löytyi että joku on vaihtanut moottoriin ainakin ruiskutuspumpun vähän erilaisesta koneesta, tässä ei nimittäin ole sähköjä muuta kuin yksi johto sammutussolenoidille. Luukaksen tilalle laitettu Bosch, näitähän tehdään muissakin merkeissä.
Ei sillä väliä muuten, mutta kappas sittenhän on syöttöruuvikin hyvin tarjolla eikä kuten orkkispumpussa ¤%#&/(# piilossa.
Siispä käänsin sen verran että joutokäynti säätyi samalla reiluun puoleentoista tonniin josta sen toki sai toisella ruuvilla laskettua järkevämmäksi.
Kävin kokeilemassa kylän pinnassa, niin eiköpäs vaan kuin tilauksesta viidenkympin rajoituksella mopopoika kiihdytellyt felician takaloosterin tuntumaan ajamaan Mopohan ei saa/voi kulkea kuin noin 45 onneksi huomasin kun mopossa ei varmaan jarrut toimineet, ei se muuten niin lähelle skodan perää olisi ajautunut, mietin sitten mitähän tekisi ja ajattelin että mopoilijan turvallisuuden vuoksi on parasta vetää hieman turvaväliä ja syöttöruuvilla lisätyn väännön turvin tein sen viitosvaihteella
Vääntöä olikin reilusti, tai ainakin turvaväliä tuli, tai ei sitä ihan varmaksi savun läpi taustapeilistä nähnyt
Skodaa tutkittu hieman, no eihän siinä mitään tutkimista ole, tuttuja autoja läpeensä.
Sen verran yllätystä löytyi että joku on vaihtanut moottoriin ainakin ruiskutuspumpun vähän erilaisesta koneesta, tässä ei nimittäin ole sähköjä muuta kuin yksi johto sammutussolenoidille. Luukaksen tilalle laitettu Bosch, näitähän tehdään muissakin merkeissä.
Ei sillä väliä muuten, mutta kappas sittenhän on syöttöruuvikin hyvin tarjolla eikä kuten orkkispumpussa ¤%#&/(# piilossa.
Siispä käänsin sen verran että joutokäynti säätyi samalla reiluun puoleentoista tonniin josta sen toki sai toisella ruuvilla laskettua järkevämmäksi.
Kävin kokeilemassa kylän pinnassa, niin eiköpäs vaan kuin tilauksesta viidenkympin rajoituksella mopopoika kiihdytellyt felician takaloosterin tuntumaan ajamaan Mopohan ei saa/voi kulkea kuin noin 45 onneksi huomasin kun mopossa ei varmaan jarrut toimineet, ei se muuten niin lähelle skodan perää olisi ajautunut, mietin sitten mitähän tekisi ja ajattelin että mopoilijan turvallisuuden vuoksi on parasta vetää hieman turvaväliä ja syöttöruuvilla lisätyn väännön turvin tein sen viitosvaihteella
Vääntöä olikin reilusti, tai ainakin turvaväliä tuli, tai ei sitä ihan varmaksi savun läpi taustapeilistä nähnyt
Vaihdoin feliciaan paremman akun ja uuden venttiilikopan tiivisteen joka vuosi öljyä, lähinnä niistä kiinnitysruuvien tiivisteistä. Sitten pesin moottorin/moottoritilan.
Josko vaihtaisi moottoriöljyt.
Tilasin varalta myös vetonivelen koska edellisen omistajan kertoman mukaan jompikumpi joskus raksuttelee. Ei ollut kallis osa
Josko vaihtaisi moottoriöljyt.
Tilasin varalta myös vetonivelen koska edellisen omistajan kertoman mukaan jompikumpi joskus raksuttelee. Ei ollut kallis osa
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Keskiruuvit? Hondan tilikkeet pellaa alakuperäsiä paremmin.dealer kirjoitti:Vaihdoin feliciaan paremman akun ja uuden venttiilikopan tiivisteen joka vuosi öljyä, lähinnä niistä kiinnitysruuvien tiivisteistä. Sitten pesin moottorin/moottoritilan.
Josko vaihtaisi moottoriöljyt.
Tilasin varalta myös vetonivelen koska edellisen omistajan kertoman mukaan jompikumpi joskus raksuttelee. Ei ollut kallis osa
Ruuttaa huumeneulalla peräöljyä niihin niveliin ja herkiää raksuttelemasta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ajelinpa viikolla yhden reissun työmatkaa. Nivel naksutti yhdessä risteyksessä. Tänään taistelin felician työpaikalle heti aamusta, meinaan oli kärpän tällillä että leviääkö vetarin nivel välillä vai ei
Puolimatkassa alkoi ravistaa julmetusti, hiljensin vauhtia 100 ---> 50 ja ravistus loppui, Savontien risteyksessä kääntyessä kuului keulasta HONK HONK HONK HONK ja ratti vatkasi äänen mukana
No, se loppui kun sain pyörät suoraan, mutta sittenpä ennen liikennevaloja haukkasi pari kertaa että JYRSK vaan ja ratti heilahti vasemmalle, kuten hieman tietysti koko autokin...
Perille kuitenkin pääsin ja vasen ulompi vetonivel vaihtui uuteen.
Tutkin autoa muutenkin vähän tarkemmin; oikealla puolella näytti olleen jarrussa jumitusta joten vaihtelin eteen uudet palat ja herkistelin liukutapit ja männät.
Syöttöä olin säätänyt puolitoista kierrosta mutta palautin nyt puoli pienemmälle, meinaan oli hieman liikaa sitä savua.
Huoltokirjan lueskelu kertoikin että moottoriöljyt on vaihdettu 1000 km sitten - kuten myös ilmansuodatin, joten huolto sisälsi vain tarkistuksia.
Pohjasta nämä ei ruostu
Päältä ruostuu, mutta ei kuitenkaan tuhoudu
Puolimatkassa alkoi ravistaa julmetusti, hiljensin vauhtia 100 ---> 50 ja ravistus loppui, Savontien risteyksessä kääntyessä kuului keulasta HONK HONK HONK HONK ja ratti vatkasi äänen mukana
No, se loppui kun sain pyörät suoraan, mutta sittenpä ennen liikennevaloja haukkasi pari kertaa että JYRSK vaan ja ratti heilahti vasemmalle, kuten hieman tietysti koko autokin...
Perille kuitenkin pääsin ja vasen ulompi vetonivel vaihtui uuteen.
Tutkin autoa muutenkin vähän tarkemmin; oikealla puolella näytti olleen jarrussa jumitusta joten vaihtelin eteen uudet palat ja herkistelin liukutapit ja männät.
Syöttöä olin säätänyt puolitoista kierrosta mutta palautin nyt puoli pienemmälle, meinaan oli hieman liikaa sitä savua.
Huoltokirjan lueskelu kertoikin että moottoriöljyt on vaihdettu 1000 km sitten - kuten myös ilmansuodatin, joten huolto sisälsi vain tarkistuksia.
Ne, ja harkitaan hondan kumeja jos jo ostetut ja vaihdetut ei pelaaER kirjoitti:Keskiruuvit? Hondan tilikkeet pellaa alakuperäsiä paremmin
Pohjasta nämä ei ruostu
Päältä ruostuu, mutta ei kuitenkaan tuhoudu
wiimax.fi
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 2146
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Heräteltiin peltoskoda talven jäljiltä. Pari vuorokautta akun ceeteköintiä, sitten pumpusta ilmaruuvi auki ja kompuralla painetta tankkiin, kun tulee dieseliä kuplitta ruuvi kiinni. Suutinputket löysälle, starttausta, kun alkaa tulla kaikista polttoainetta putket kiinni.
Painetta taas tankkiin , hehkutus ja starttaamaan; kas sehän käy
Pelto ei ole alkuunkaan kuivaa, mutta peltofordin lähistöllä on jonkinlainen alue joka kestää ajella ja siihenpä sitten fordista samaan jonoon 8 metrin päähän mattavihreä Rolls Royce jollaista jotkut roskapöntöksikin kutsuvat. Muutama liikenteenohjauskartio (?) rotvallin reunaa esittämään, ja kas taskuparkkiharjoitus on valmis
Tosin nyt kun tulin sisälle olin kuulevinani että aika korkealla kävi kierrokset ollakseen taskuparkkia ja kakkosta vaihdettiin joten eiköhän sieltä kohta hiivitä sisälle kertomaan että kuntuota, ihan varovasti ajettiin tuossa pikku kierros kun aateltiin vähän jäähyttää autoa, niintuota, se jäi pikkupikkuisen jumiin yhteen ojaan joka oli talven aikana ilmestynyt plaaplaa ....
Painetta taas tankkiin , hehkutus ja starttaamaan; kas sehän käy
Pelto ei ole alkuunkaan kuivaa, mutta peltofordin lähistöllä on jonkinlainen alue joka kestää ajella ja siihenpä sitten fordista samaan jonoon 8 metrin päähän mattavihreä Rolls Royce jollaista jotkut roskapöntöksikin kutsuvat. Muutama liikenteenohjauskartio (?) rotvallin reunaa esittämään, ja kas taskuparkkiharjoitus on valmis
Tosin nyt kun tulin sisälle olin kuulevinani että aika korkealla kävi kierrokset ollakseen taskuparkkia ja kakkosta vaihdettiin joten eiköhän sieltä kohta hiivitä sisälle kertomaan että kuntuota, ihan varovasti ajettiin tuossa pikku kierros kun aateltiin vähän jäähyttää autoa, niintuota, se jäi pikkupikkuisen jumiin yhteen ojaan joka oli talven aikana ilmestynyt plaaplaa ....
wiimax.fi
Sulla kun on nuo Skoodat veressä, niin olisi jo aika syventää hulluuttasi. Älä riisu niitä ostohousujas vaan tule hakemaan minulta tuo Favorit pois kun vaimon mielestä pitäisi saada uudempi auto kakkosautoksi. Samassa nyytissä saat varaosakampen jossa mm. matalammat jouset jne.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ää, viitosen mutteri vaan löysällä. Kiristin ja lukitsin ja vaihdoin samalla laatikkoöljytkin, nyt pelaa.dealer kirjoitti:Harmaasta saattoi hajota vaihteisto eilen ihan noin vain varoittamatta. Tutkitaan, isommin ei hutkita jos näin on vaan myydään epäkuntoisena tai siirretään pellolle
Kesärenkaat alle, aika huomattava muutos parempaan suuntaan ajettavuuteen kun 155R13 tilalle tuli 186/65R14
Nopeusmittari pitää näillä juuri tarkalleen paikkansa.
Laitanpa myyntiinkin jos joku halpaa ajopeliä kaipaa
Jaa, ei löytynyt tietäjiä tai edes veikkaajia
Mitattiin ensin väyrysen auraus ja sitten felician. Tuon verran on leveydessä eroa.
Tankkasin täyteen ja aloitin kulutusmittauksen. Kiva verrata orkkispumpulla oleviin joiden kulutukset pyörineet vastaavassa ajossa noin 5,5-5,8 välillä.
Matkamittarivirhe on 4%, onko se plus vai miinus kun kilometrejä kertyy mittariin vähemmän kuin todellisuudessa ajetaan...
Mitattiin ensin väyrysen auraus ja sitten felician. Tuon verran on leveydessä eroa.
Tankkasin täyteen ja aloitin kulutusmittauksen. Kiva verrata orkkispumpulla oleviin joiden kulutukset pyörineet vastaavassa ajossa noin 5,5-5,8 välillä.
Matkamittarivirhe on 4%, onko se plus vai miinus kun kilometrejä kertyy mittariin vähemmän kuin todellisuudessa ajetaan...
Koetin kuvasta tihrustaa, että mitä erikoista siinoisi. Kierteetkään eivät olleet selvästi vääränkätisiä – melekein näytti siltä, että oli vaan rullattu uritus ilman nousua. Tsekit keksineet venäläisen pystykierteen vastakohdan?dealer kirjoitti:Jaa, ei löytynyt tietäjiä tai edes veikkaajia
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joo. 7-milliset on myös vanhan Caddyn etualapallon pultit. Arvannette, kuinka näppärät kasata, kun on enste porannut vanhat niitit pois eikä koko talossa sopivia pultteja.Mikko K kirjoitti:7mm ruuvia Vw käyttelee
7-millinen on myös M104:n toinen kiristimen iskarin pultti sekä M112/3:n nokkapukkihässäkän pultit. Onhan noita siroteltu meleko moneen paikkaan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Muutama päivä myynnissä, 241 lukukertaa Nettiautossa, kyselijöitä Loviisasta Savukoskelle "Missä se Haapavesi on ? Jaa senthän meleko kaukana ko mie oon täältä h*levetistä asti..."Laitanpa myyntiinkin jos joku halpaa ajopeliä kaipaa
Ensimmäinen kiinnostunut tuli tänään katsomaan, ei koeajanut ei mitään, latoi rahat kouraan ja lähti ajelemaan.
sinäkuu ossoot sannoo niih mikä lie tommosessa feliciassa vikana,kun seissyt muutaman vuoden ja lähti tulille hyvin,kävi pari minuuttia,rupes rytään ja sammu. ei millään enään tulille ja polttoainetta kyllä on. ja sillä sähköpumpullaha se on.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Ei oo nousua ruuvin "kierteessä"dealer kirjoitti:Kuvan ruuvilla on kiinni levy jolla taas on kiinni mittarivaijerin pyöritin, jotka pitää ottaa irti vaihteistoöljyn vaihtamisen / tarkistamisen vuoksi.
Ruuvi on varsin erikoinen, miksi
Jaa se olikin kanta...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jostain vetänyt ilmat, suodattimen päällä se muoviosa ? Vai onko niin että polttoainetta tulee suuttimille ?jaasu kirjoitti:sinäkuu ossoot sannoo niih mikä lie tommosessa feliciassa vikana,kun seissyt muutaman vuoden ja lähti tulille hyvin,kävi pari minuuttia,rupes rytään ja sammu. ei millään enään tulille ja polttoainetta kyllä on. ja sillä sähköpumpullaha se on.
wiimax.fi