Tasonsäädöstä vaihteeksi.

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Carpower
Viestit: 8
Liittynyt: 02.5.2015 15:48
Paikkakunta: Keitele

Tasonsäädöstä vaihteeksi.

Viesti Kirjoittaja Carpower »

Elikkäs tuli ostettua tuollanen 300td automaatti mistä on tason säätö iskarit poistettu, niin mitähän multa puuttuu tuosta jos ostan ne iskarit ja pallot tarviiko muuta? Autossa on kiinni pumppu ja perän lukko toimii kyllä, sekä auton alta löytyy tasonsäädön säätötanko ja itse venttiili sekä pitkät hydrauli letkut tulpattuna perämurikan viereen punottu.Onko ne jousipallot tai vastaavat niissä tolpissa kiinni vai missä? Oisko missään kuvaa pallojen sijainnista ja letkujen paikoista? On meinaan percstä ajaa kun swdanin iskarit ja jouset lyöty tuohon.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Pallot sijaitsee kontin puolella, tavaralokeroiden ja selkänojan välissä verhoilun alla.
Tässä Runtulan ottamassa kuvassa niistä näkyy päät joihin tulee venttiililtä ohuet putket ja niistä lähtee paksummat putket iskareille.
Kuva

Paksujen putkien ja iskareiden välissä on sitten vielä letku.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Löytyy pallot ja iskarit jos kiinnostaa?
Kulkeutuu heinäkuun ekalla viikolla Koivujärvelle...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Carpower
Viestit: 8
Liittynyt: 02.5.2015 15:48
Paikkakunta: Keitele

Viesti Kirjoittaja Carpower »

Onkos sedanissa ja farmarissa samat alatukivarret takapäässä? Tuleeko noi farkun iskarit kahella pultilla alapäästä kiinni vai ja mistä se sitten joustaa jos tulee :D kun kahtelin nuita farkun tolppia niin kahet kiinnistys reijät kaikissa alapäässä. Nimim taka alatukivarret vaihdettava alusta remontin yhteydessä kun joku nutipää rakennellu tuota alustaa ja kierretangolla ja vaikka millä sorvannu ne nykyiset iskarit sinne kiinni :kele: Niin sattuis olemaan joutilaana sedanin tukivarret tuolla pajan nurkassa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Erilaiset on tukivarret. Sedanissa tosiaan yhdellä pultilla ja farkussa kahdella. Iskarin alapäässä on pallonivel, joka antaa periksi ja alkaa joskus ääntää. Mm. sen takia jotkut sitten tuskastuvat ja heittävät systeemin mäkeen, kun pitävät kalliina.

Eivät varmaan hirveitä maksa farkunkaan tukivarret.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”