Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Se on moottorinkorvassa tuo polttoainehässäkkä kiinni! Ilmanko sille ei paikkaa alkanu löytymäänkään...
Ja tuon hihnankiristimen jousen yläpään kiinnitys oli se pahin ropleemi. Jes, kiitos Samuli kuvista!
Huomenna laittamaan.
Ja tuon hihnankiristimen jousen yläpään kiinnitys oli se pahin ropleemi. Jes, kiitos Samuli kuvista!
Huomenna laittamaan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No enpä laittanutkaan "huomenna", kun ilmeni muuta paskaa.
Kiusaan teitä pakanoita kuitenkin edelleen turhanpäiväisillä kysymyksillä. Tämä seuraava on suora kopio tuolta toiselta voorumilta:
"No nyt jos aatellaan niin, että minä käynnistän tuon koneen ensimmäistä kertaa tuossa lattialla. Niin hihnaahan minä en siinä vaiheessa vielä kiinni laita, vaan teen käynnistyksen ilman vesiä ja ohjaustehostimen ölppiä. Öljyt ja laatikkoöljyt tietennii pitää laittaa. Niin sillähän minä, että voinko vaan tukkia moottori- ja laatikkoöljyn jäähdyttimille lähtevät / tulevat reiät tukkoon? Kun moottorin käyntiaika olisi vain sen verran, että (jos se ei räjähdä hetimiten...) nään öljynpaineiden nousevan, koneen käyvän kunnolla ja vaihteiden pelaavan. Siinä ajassa ei kone ehdi lämmetä liikaa ilman vesiäkään, luulisin...
Onko eriäviä mielipiteitä?"
Tämän lisäksi seuraavaa:
Kuinkas se nyt menikään "oikeaoppisesti" se öljyttömänä seisseen koneen ensikäynnistys? Jostain "yläkautta" piti syöttää oljepumpen täyteen öljyä, mutta mistä ja kuinka?
Kiusaan teitä pakanoita kuitenkin edelleen turhanpäiväisillä kysymyksillä. Tämä seuraava on suora kopio tuolta toiselta voorumilta:
"No nyt jos aatellaan niin, että minä käynnistän tuon koneen ensimmäistä kertaa tuossa lattialla. Niin hihnaahan minä en siinä vaiheessa vielä kiinni laita, vaan teen käynnistyksen ilman vesiä ja ohjaustehostimen ölppiä. Öljyt ja laatikkoöljyt tietennii pitää laittaa. Niin sillähän minä, että voinko vaan tukkia moottori- ja laatikkoöljyn jäähdyttimille lähtevät / tulevat reiät tukkoon? Kun moottorin käyntiaika olisi vain sen verran, että (jos se ei räjähdä hetimiten...) nään öljynpaineiden nousevan, koneen käyvän kunnolla ja vaihteiden pelaavan. Siinä ajassa ei kone ehdi lämmetä liikaa ilman vesiäkään, luulisin...
Onko eriäviä mielipiteitä?"
Tämän lisäksi seuraavaa:
Kuinkas se nyt menikään "oikeaoppisesti" se öljyttömänä seisseen koneen ensikäynnistys? Jostain "yläkautta" piti syöttää oljepumpen täyteen öljyä, mutta mistä ja kuinka?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Juu, siis meininki todellakin oli hieroa startilla ainakin kaks akkua tyhjäks, ennenkuin sammutinvipu vapautetaan... Jostain vain muistan lukeneeni, että sekään ei välttämäti takaa kunnon voitelua. Että öljypumppu pitäis täyttää ensin, ettei ilmataskuja jää... Tiiä sitten...
Mutta todellakin, kun tuon moottorin käyntiaika tulis olemaan muutaman kymmentä sekuntia, niin eipä luulis kone- tai vaihteistoöljyjen liikaa lämpeävän.
Mutta todellakin, kun tuon moottorin käyntiaika tulis olemaan muutaman kymmentä sekuntia, niin eipä luulis kone- tai vaihteistoöljyjen liikaa lämpeävän.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
94zip kirjoitti:Ai mistäkö tiedän?
Juuei, en noin meinannukaan. Pitkiä startteja, mutta välillä taukoja pitäen. Opin jo aikoinaan MF 206 puimuria (siirtopumppuvikojen takia) starttaillessani, että rajansa kaikella... Jos käynnistyskaapelit ja startti alkaa savuamaan, niin se on no goal!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Eka startissa vaikka suodatinkotelon kansi irti niin näet kun öljy nousee suodattimelle.
Helpottaa myös öljypumpun "ilmaantumista" kun siellä ei ole vastapainetta.
Sitten kun öljy nousee suodatinkoteloon niin kansi kiinni ja kone tulille, sen enempää sitä konetta on turha startilla pyörittää.
Tämän jos teet niin muista sitoa se sammutinvipu alas ettei kone hörähdä ykskaks käyntiin ja suodatinkopasta lennä kaikki öljyt pitkin tallia.
Helpottaa myös öljypumpun "ilmaantumista" kun siellä ei ole vastapainetta.
Sitten kun öljy nousee suodatinkoteloon niin kansi kiinni ja kone tulille, sen enempää sitä konetta on turha startilla pyörittää.
Tämän jos teet niin muista sitoa se sammutinvipu alas ettei kone hörähdä ykskaks käyntiin ja suodatinkopasta lennä kaikki öljyt pitkin tallia.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Loistava vinkki Mika, kiitos!
Tässä on nyt vaan ollu taas vaihteeks puolitoista viikkoa motivaatio niiiiiiiiiiiiiiiin hukassa, että eipä oikein mikään jaksa kiinnostaa...
Tässä on nyt vaan ollu taas vaihteeks puolitoista viikkoa motivaatio niiiiiiiiiiiiiiiin hukassa, että eipä oikein mikään jaksa kiinnostaa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No niin taas juu.
Lähestulkoon vuosi jälleen mennyt, eikä mitään ole tapahtunut. Nyt on semmonen juttu, että tuota raatoa on pakko alkaa lyömään nippuun tai sitten iskee epätoivo ja myyn koko paskan pois. Sekään ei ole oikein houkutteleva vaihtoehto, koska aihio on niin hyvä.
Loma alko viikko sitten, tämän ajan vietin laatuaikaa lasten kanssa. Kolme viikkoa olis vielä jäljellä. Kone ja laatikkko on yhteennaitettuna lattialla, nyt puuttuu öljynsuodatin, pa-suodatin, öljyt koneeseen ja laatikkoon, pa-linjaston paikalleen laitto. Sitten sitä mosaa vois alkaa starttailemaan.
Minä pyhästi lupaan nyt kaikille teille hyvät foorumiveljet. Jos moottori ei pyöri ja ole paikallaan syyskuun alkuun mennessä, niin tulkaa hakemaan tuo vehje parempaan kotiin!
Lähestulkoon vuosi jälleen mennyt, eikä mitään ole tapahtunut. Nyt on semmonen juttu, että tuota raatoa on pakko alkaa lyömään nippuun tai sitten iskee epätoivo ja myyn koko paskan pois. Sekään ei ole oikein houkutteleva vaihtoehto, koska aihio on niin hyvä.
Loma alko viikko sitten, tämän ajan vietin laatuaikaa lasten kanssa. Kolme viikkoa olis vielä jäljellä. Kone ja laatikkko on yhteennaitettuna lattialla, nyt puuttuu öljynsuodatin, pa-suodatin, öljyt koneeseen ja laatikkoon, pa-linjaston paikalleen laitto. Sitten sitä mosaa vois alkaa starttailemaan.
Minä pyhästi lupaan nyt kaikille teille hyvät foorumiveljet. Jos moottori ei pyöri ja ole paikallaan syyskuun alkuun mennessä, niin tulkaa hakemaan tuo vehje parempaan kotiin!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Paljonko maksat...?
Minä tässä murheen alhossa jo mietin sellaistakin, että tuokaa mulle kohtuukuntoinen 124 300TDT, niin saatte viiä tuon Väykän ja tuon s123:n raadon mennessänne...
Ihan oikeasti nyt iskee ahdistus. Onko pakko nostaa kädet pystyyn ja myöntää, ettei minusta tähän hommaan ollutkaan... Itkettää vallan, nyyh...
Minä tässä murheen alhossa jo mietin sellaistakin, että tuokaa mulle kohtuukuntoinen 124 300TDT, niin saatte viiä tuon Väykän ja tuon s123:n raadon mennessänne...
Ihan oikeasti nyt iskee ahdistus. Onko pakko nostaa kädet pystyyn ja myöntää, ettei minusta tähän hommaan ollutkaan... Itkettää vallan, nyyh...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No niinhän se minäkin huomasin sitten jälestäpäin.
Emmie kyllä, emmie oikein noista vapareista enää syty... Jos se ensimmäinen T ois jätetty pois, niin oltas voitu neuvotella asiasta!
Emmie kyllä, emmie oikein noista vapareista enää syty... Jos se ensimmäinen T ois jätetty pois, niin oltas voitu neuvotella asiasta!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Syyskuun alku lähenee vääjäämättä, eikä minussa näköjään ole tarpeeksi miestä tuota itekseen laittamaan...
Vaan mitäs tapahtuikaan tänään? Olin Väykkyä tankkailemassa Rautalammin kylmällä aakkosasemalla niin viereen tuli entinen koulukaveri, samalla sen ihka ensimmäisen oikean tyttöystäväni isoveli. Hyvin kätevä mies hyppysistään. Oon sitä muutaman kerran tässä puolentoista vuoden sisällä nähny, kun tulin tänne lähemmäs töihin. Noh, siitähän se ajatus sitten lähti.
-Että kuulepas, onko sulla tällä hetkellä tallitiloja?
-No ohan mulla, mitenkä niin?
-Noku mulla on se yks Mersunraato, josta sillon joskus puhuttiin, enkä minä sitä itekseni saa nippuun. Niin oisko mitä, jos hilluttas se sulle ja laitettas yhessä läjään?
-No tottavie, kyllähän se käy.
-No jopa on hieno homma! Käypäs joskus meillä kattomassa sitä aihiota, niin näät mitä se vaatii ja osaat tehä sen perusteella hinta-arviota.
-Ehottomasti. Annapas puhelinnumeros, niin minäpä tuun käymään tässä lähipäivinä!
Niinettä se on nyt silleen, että Pakardinen syö sanansa jälleen kerran!
Emminä sitä nyt ainakaan ihan vielä myy. Koska tuommonen auto on ollu NIIN kauan jo haaveissa, että minä oon valmis jo aika epätoivoisiin tekoihinkin, että saisin tuon rakkineen kulkemaan ja omaan käyttöön...
Mutta tää homma jos menee munilleen, niin sitten loppu inspiraatio.
Vaan mitäs tapahtuikaan tänään? Olin Väykkyä tankkailemassa Rautalammin kylmällä aakkosasemalla niin viereen tuli entinen koulukaveri, samalla sen ihka ensimmäisen oikean tyttöystäväni isoveli. Hyvin kätevä mies hyppysistään. Oon sitä muutaman kerran tässä puolentoista vuoden sisällä nähny, kun tulin tänne lähemmäs töihin. Noh, siitähän se ajatus sitten lähti.
-Että kuulepas, onko sulla tällä hetkellä tallitiloja?
-No ohan mulla, mitenkä niin?
-Noku mulla on se yks Mersunraato, josta sillon joskus puhuttiin, enkä minä sitä itekseni saa nippuun. Niin oisko mitä, jos hilluttas se sulle ja laitettas yhessä läjään?
-No tottavie, kyllähän se käy.
-No jopa on hieno homma! Käypäs joskus meillä kattomassa sitä aihiota, niin näät mitä se vaatii ja osaat tehä sen perusteella hinta-arviota.
-Ehottomasti. Annapas puhelinnumeros, niin minäpä tuun käymään tässä lähipäivinä!
Niinettä se on nyt silleen, että Pakardinen syö sanansa jälleen kerran!
Emminä sitä nyt ainakaan ihan vielä myy. Koska tuommonen auto on ollu NIIN kauan jo haaveissa, että minä oon valmis jo aika epätoivoisiin tekoihinkin, että saisin tuon rakkineen kulkemaan ja omaan käyttöön...
Mutta tää homma jos menee munilleen, niin sitten loppu inspiraatio.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Vaan nytpä taitaa olla tilanne semmonen, että:
Voi voi...
Tämä sinänsä hieno ja hyväkuntoinen kori taitaa mennä minulla hukkaan. Yliarvioin oman kykeneväisyyteni ja motivaation tasoni ja luulin, että kyllä tästä vielä peli tehään.
Nyt alkaa näyttämään siltä, että eipä siitä tehä. Ja tuon kuntoista koria ei minun omatunto salli ruostuttaa paskaksi seisottamalla. Eli nyt on tilanne semmoinen, että:
pistäkääpä tarjouksia tulemaan.
Rullaava kori (ruosteeton, ihan oikeasti se ON ruosteeton) ilman moottoria ja vaihteistoa. Kardaani, perä, vetarit ym. tietysti löytyy. Varustelista löytyy tästä viestiketjusta tuolta alkupäästä, kaikki varusteet tosin ei toimi, mm. ilmastointi on kytkemättä (putket ja kenno löytyy), tavaratilan lisälämmittimessäkin oli jotain hässäkkää. Mutta sähöikkunat ja penkinlämmittimet ja penkinsäädöt pelaa.
Tämä joutais nyt oikeasti maailmalle, jollekin sellaiselle henkilölle joka sen jaksaa laittaa taas tien päälle. Sinne tämä kuuluu.
Rumahan se on kun perkele, kun se on varmaan telalla maalattu jollain raskaankaluston maalilla ja kattoon tehty vielä efektimaalaus. Vaan alapa yhtä hyväkuntoista koria etsimään, niin saat jonkun aikaa hakea.
Lisähinnasta saa mukaan tuon remppaamani OM603 turbokoneen (jossa Kuopion Venttiilipajalla työstetty kansi, venttiilit, ohjurit, kumit, plaanaus, koeponnistus ym. VARMASTI TÄYSIN huippukuntoinen), jonka jatkeena purettu ja huollettu ja kasattu automaattilaatikko. Niitä ei ole koskaan käynnistetty, että toimivuudesta ei anneta kuin perävalotakuu. Turbo on alkuperäinen 603:n puhallin (oliko se nyt KKK24... ) johon tehty TÄYDELLINEN huolto FinnTurbolla. Pakopesä vaihdettu halkeaman vuoksi, akseli vaihdettu, laakerit vaihdettu, pesät sorvattu isommaksi ja siivet vaihdettu paremmin puhaltaviksi. Ei halpa siis.
Irtonaisena vielä myytävävä 2.47 perä. Myyjän mukaan ei huuda. Ja kun kardaanin laippaa alkaa pyörittämään, niin vetarit lähtee mukaan lähes samantien, välystä ei juurikaan ole.
Paljon muutakin tuohon rojektiin hankittua roinaa joutilaana, tärkeimmät w123:n öljynjäähdytin ja w124 automaatin syyläri (jossa ylävesiputken kiinnitys ehjä), siis vaihteiston öljynjäähdyttimellä. Koko kasa joutais nyt antaa eteenpäin kohtuullista rahallista korvausta vastaan...
Mieluiten könttäkaupalla. Ja turbolle ja kannelle saatte laskea ihan oikean hinnan, tuon kuntoisia ette löydä romikselta...
Tarjoukset tai kyselyt yv tai 044-5525657
Sydän itkee verta, mutta minkäpä tälle mahtaa...? Ei minusta tähän sitten ollutkaan...
Voi voi...
Tämä sinänsä hieno ja hyväkuntoinen kori taitaa mennä minulla hukkaan. Yliarvioin oman kykeneväisyyteni ja motivaation tasoni ja luulin, että kyllä tästä vielä peli tehään.
Nyt alkaa näyttämään siltä, että eipä siitä tehä. Ja tuon kuntoista koria ei minun omatunto salli ruostuttaa paskaksi seisottamalla. Eli nyt on tilanne semmoinen, että:
pistäkääpä tarjouksia tulemaan.
Rullaava kori (ruosteeton, ihan oikeasti se ON ruosteeton) ilman moottoria ja vaihteistoa. Kardaani, perä, vetarit ym. tietysti löytyy. Varustelista löytyy tästä viestiketjusta tuolta alkupäästä, kaikki varusteet tosin ei toimi, mm. ilmastointi on kytkemättä (putket ja kenno löytyy), tavaratilan lisälämmittimessäkin oli jotain hässäkkää. Mutta sähöikkunat ja penkinlämmittimet ja penkinsäädöt pelaa.
Tämä joutais nyt oikeasti maailmalle, jollekin sellaiselle henkilölle joka sen jaksaa laittaa taas tien päälle. Sinne tämä kuuluu.
Rumahan se on kun perkele, kun se on varmaan telalla maalattu jollain raskaankaluston maalilla ja kattoon tehty vielä efektimaalaus. Vaan alapa yhtä hyväkuntoista koria etsimään, niin saat jonkun aikaa hakea.
Lisähinnasta saa mukaan tuon remppaamani OM603 turbokoneen (jossa Kuopion Venttiilipajalla työstetty kansi, venttiilit, ohjurit, kumit, plaanaus, koeponnistus ym. VARMASTI TÄYSIN huippukuntoinen), jonka jatkeena purettu ja huollettu ja kasattu automaattilaatikko. Niitä ei ole koskaan käynnistetty, että toimivuudesta ei anneta kuin perävalotakuu. Turbo on alkuperäinen 603:n puhallin (oliko se nyt KKK24... ) johon tehty TÄYDELLINEN huolto FinnTurbolla. Pakopesä vaihdettu halkeaman vuoksi, akseli vaihdettu, laakerit vaihdettu, pesät sorvattu isommaksi ja siivet vaihdettu paremmin puhaltaviksi. Ei halpa siis.
Irtonaisena vielä myytävävä 2.47 perä. Myyjän mukaan ei huuda. Ja kun kardaanin laippaa alkaa pyörittämään, niin vetarit lähtee mukaan lähes samantien, välystä ei juurikaan ole.
Paljon muutakin tuohon rojektiin hankittua roinaa joutilaana, tärkeimmät w123:n öljynjäähdytin ja w124 automaatin syyläri (jossa ylävesiputken kiinnitys ehjä), siis vaihteiston öljynjäähdyttimellä. Koko kasa joutais nyt antaa eteenpäin kohtuullista rahallista korvausta vastaan...
Mieluiten könttäkaupalla. Ja turbolle ja kannelle saatte laskea ihan oikean hinnan, tuon kuntoisia ette löydä romikselta...
Tarjoukset tai kyselyt yv tai 044-5525657
Sydän itkee verta, mutta minkäpä tälle mahtaa...? Ei minusta tähän sitten ollutkaan...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Olikohan se viissatasesta ässästä purettu, 126 korisesta pre-faceliftistä. Näin muistelisin. Bolt on sovitus w123:een...
Mutta: kori on nyt sitten alustavasti varattu...
Mutta: kori on nyt sitten alustavasti varattu...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Noh, lohtuna tässä on se, että auto menee siihen samaan kotiin, josta sen aikoinani ostinkin...
Että osaaviin käsiin menee!
Ja etuosto-oikeudenkin jo varasin itselleni, jahka kosla on taas ajokuntoinen!
Me kierrätellään tätä eestaas...
Että osaaviin käsiin menee!
Ja etuosto-oikeudenkin jo varasin itselleni, jahka kosla on taas ajokuntoinen!
Me kierrätellään tätä eestaas...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Pakko avata suu vaikka voisin olla hiljaa. Minä olen syypää tuon auton maalaamiseen. Ostin auton tältä foorumilta, hain Lahdesta. Sitä oli alettu maalaamaan, mut homma oli jäänyt kesken. Se oli saksantuonti, siitä syystä hyväkorisuus ja varusteet. Taisin maksaa siitä 400 tai jotain. Hioin auton, en hitsannut, maalasin ruostesuojamaaleilla, epoksilla ja pintaväriä, mitä kaapissa sattui olemaan eli sekoitin Dupontin sinistä ja valkoista keskenään ja sain tommoisen violetin sävyn.
Ja katosta..no se on tätäpäivää custom ja rodimaailmassa..kaapissa oli flake-hippuja, joten ei muuta ku candyä ostamaan ja jotain kikkailua tekee. Ois kyl voinu jättää tekemättäkin, mut mitä sitten. Kattoon en vetänyt epoksikerrosta, niin se alkuperäinen base väri keitti siinä vaiheessa parista kohtaa, kun ruiskutti kirkaslakan päälle.
No kori oli tosiaan oikeasti ruosteeton. Jotain on voinut jäädä huomaamatta, mutta normaalista suomiautosta poikkeisi edukseen. Mulla oli kaikki ovet, luukut ja lokarit irti, lasit myös, kun maalasin sen. Massasin lokarit sisäpuolelta huolella myös. Vähä siinä oli kaikkee pikkuvikaa, ku se oli seissy muutama vuoden. Hapettumaa siellä täällä ja semmosta. Tekniikaan en tehnyt mitään. Puskurinpäitä ja jotai semmoisia ostin KL-varaosasta siihen.
Kuviakin löytyy arkistosta maalausvaiheista, jos ketää kiinnostaa.
Auto oli mulla yhden kesän ja syksyyn. Ostin sit pystärimersun ja tää jäi jouten. Myin sen nelinumeroisella luvulla Laukaalle. Itekin jäin vähän katumaan hyväkorisuutta ja varusteita, mut kaipasin kovasti dieseliä alle...
Ja diesel farkku on (nyt) edelleen hakusessa.
Ja katosta..no se on tätäpäivää custom ja rodimaailmassa..kaapissa oli flake-hippuja, joten ei muuta ku candyä ostamaan ja jotain kikkailua tekee. Ois kyl voinu jättää tekemättäkin, mut mitä sitten. Kattoon en vetänyt epoksikerrosta, niin se alkuperäinen base väri keitti siinä vaiheessa parista kohtaa, kun ruiskutti kirkaslakan päälle.
No kori oli tosiaan oikeasti ruosteeton. Jotain on voinut jäädä huomaamatta, mutta normaalista suomiautosta poikkeisi edukseen. Mulla oli kaikki ovet, luukut ja lokarit irti, lasit myös, kun maalasin sen. Massasin lokarit sisäpuolelta huolella myös. Vähä siinä oli kaikkee pikkuvikaa, ku se oli seissy muutama vuoden. Hapettumaa siellä täällä ja semmosta. Tekniikaan en tehnyt mitään. Puskurinpäitä ja jotai semmoisia ostin KL-varaosasta siihen.
Kuviakin löytyy arkistosta maalausvaiheista, jos ketää kiinnostaa.
Auto oli mulla yhden kesän ja syksyyn. Ostin sit pystärimersun ja tää jäi jouten. Myin sen nelinumeroisella luvulla Laukaalle. Itekin jäin vähän katumaan hyväkorisuutta ja varusteita, mut kaipasin kovasti dieseliä alle...
Ja diesel farkku on (nyt) edelleen hakusessa.
Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3