220 CDI Hiukkassuodattimen poisto
220 CDI Hiukkassuodattimen poisto
Joo elikkäs jos ton suodattimen poistaa/tyhjentää tai tekee vaan sen tilalle suoran putken niin rupeaako se herjaamaan kun sitä ei ole ja toimiiko normaalisti?? Jos täällä joku fiksu tietäs ennen kuin meen töskäämään.
Ja huom jos tyhjennät sen turbon jälkeisen pöntön niin muista puhallella kunnolla se paineilmalla ylimääräisestä pölystä yms. Koska seuraava pönttö siitä turbon jälkeisestä katista on myös katti ja se menee tukkoon siitä keraamisesta pölystä jos ei putsaa kunnolla. Ite aikanaan tyhjensin molemmat pöntöt.
Kaikki mutsit on milffejä, paitsi meidän mutsi...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Heti turbon jälkeen pyöreä pönikkä on kat ja sitä seuraava lituskainen pönikkä on myösvempura kirjoitti:Jaa se on sellanen iso mötikkä heti turbon perässä kiinni. tämä mersu on kyllä tuotu saksasta että voisiko olla lisävaruste? Ja auto on vm-98 En sitten tiiä mikä vattu se on
molemat voi tyhjentää ilman onkelmia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos kaikki on kunossa niin pöntön tyhjenys ei vaikuta leimasa mittailtaviin niin että ei läp menisvempura kirjoitti:No niin kiitoksia vinkeistä. Siitä ei varmaan haittaa ole jos ottaa ton ekan mötikän pois ennen moottorinohjelmointia niin ei sitten turhaan ahista. ja menee vissiin vielä leimasta läpi?
E: eikä ahdista ohjelman muutoksen takia jos se pönikkä on kunnossa
(eli pelkästään sen takia sitä ei ole tarvis tyhjentää)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Nostaaonre kirjoitti:Nostaako tukkoiset pöntöt kulutusta? Tuntuu tuo oma 202-farmari vievän vähän runsaasti.
samoin ihan pienetkin välkyset nivelissä ym alaustassa
(vertailun vuoksi C 203 220cdi tukholma malmö keski nopeus 112kmh
tankaamlla mittattu kulutus 5,9L/100km pönikät paikasaan, vetoja lisättynä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Osoittaa hyvin Trafin asennetta taas kerran:dealer kirjoitti:http://yle.fi/uutiset/jokamiehen_paasto ... la/8486593
Eikö olis parempi kertoa että autot tehtäisiin Trafin haluamaan kuosiin vai mitä tuolla oikein haetaan No mitähänTrafi kirjoitti:– En todellakaan tule paljastamaan sitä, mitä se tarkoittaa. Emme kerro valmiiksi, miten huijareita valvotaan, jotta he eivät saa lisää etumatkaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Näin joskus youtubesta pätkän saksalaisesta tv-ohjelmasta missä esiteltiin DPF-pönttöjen puhdistukseen erikoistunut laitos, jossa pöntöt sai edullisesti kuntoon. Kohta niiden huoltamisesta tulee ihan arkipäiväistä touhua eikä kenenkään tarvi ruveta niitä purkamaan. Ei mee kauaa, niin tällekin jutulle naureskellaan samoin ku nykyään nauretaan 80-luvun turbo-panikoinnille.
Tuollainen pönttöjen deletointibisnes on turhaa touhua ja haitallista korkeintaan päästöjen tähden. Polttoaineen säästön takia ainakin on turha perusautoilijan maksaa jollekin firmalle, että autosta tehdään tulevaisuudessa katsastuksessa pomppaava viritelmä.
Tuollainen pönttöjen deletointibisnes on turhaa touhua ja haitallista korkeintaan päästöjen tähden. Polttoaineen säästön takia ainakin on turha perusautoilijan maksaa jollekin firmalle, että autosta tehdään tulevaisuudessa katsastuksessa pomppaava viritelmä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuo pöniköden poisto onkin "hauska" juttu jos sattuu käymään vag:it
ja auto mistä ne on poistettu joutuu takaisin kutsun piiriin
jos ei käy sitä koskevassa päivityksessä=ei leimaa tule
ja jos käy niin auto ei toimi... ompa noita jokune vag tapaus jo kantutunut korviin hetki niitä odotellessa meni missä konserni on tummanut että ei voi päivittä/päivitys ei onnistu jostain syystä ja löytynyt ecu:sta avaamisinen jälkiä minkä jälkeen on asikas joutunut maksamaan uuden ECU ja senkään jälkeen auto ei toki toimi kun putki on tyhjä... ei merkintää suoritetusta päivityksestä rekisteriin
laitetaanpa vielä uusi pönikä että saadan prosessi vietyä hyväksytysti loppuun ja taas asikas maksaa ihanan halpaa...
ja auto mistä ne on poistettu joutuu takaisin kutsun piiriin
jos ei käy sitä koskevassa päivityksessä=ei leimaa tule
ja jos käy niin auto ei toimi... ompa noita jokune vag tapaus jo kantutunut korviin hetki niitä odotellessa meni missä konserni on tummanut että ei voi päivittä/päivitys ei onnistu jostain syystä ja löytynyt ecu:sta avaamisinen jälkiä minkä jälkeen on asikas joutunut maksamaan uuden ECU ja senkään jälkeen auto ei toki toimi kun putki on tyhjä... ei merkintää suoritetusta päivityksestä rekisteriin
laitetaanpa vielä uusi pönikä että saadan prosessi vietyä hyväksytysti loppuun ja taas asikas maksaa ihanan halpaa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja tarkoitukseen sopiva (joskaan ei välttämättä ihan kaikkia EU-direktiivejä täyttävä) mittalaite on oma tai kaverin sormi. Sormella pyyhkäistessä pakoputken päätä, voi sormeen tarttuneen nokikerroksen paksuudesta vetää johtopäätöksen dpf:n olemassaolosta.dealer kirjoitti:Vikakoodista tiedä, mutta kyllähän nuo taitaa mitta-arvoista näkyä jos asiasta ymmärtää.markoala kirjoitti:Millähän toteavat jos ei hiukkasia mitata. Ja tuskin mitataan.
OBD testi on kai tulossa. Aika amatööri on ohjelman tehnyt jos vikakoodi tulee