124 250 TD Virtalukon irroitus
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23.4.2016 16:46
124 250 TD Virtalukon irroitus
Lueskeltuani näitä lukkopesän asennus vinkkejä päätin tehdä sen itse omaan Mersuun
* 124
* 250 TD
* vm -92
* automaatti
Noh kaikki ei mennytkään kuin olin olettenut. Olis pari varmentavaa kysymystä ?
* onko lukkorunko ja sen ympärillä oleva musta kaulus (ilmeisesti murtosuoja) samaa osaa ?
* pitäisikö niiden molempien (lukkorungon ja murtosuojan) tulla yhtä aikaa ulos kun on laittanut u-työkalun kohdilleen radioasennossa ?
* kuinka syvälle u-työkalun uskaltaa työntää ?
* vai pitääkö musta kaulus irroittaa ensin ? Jos pitää niin miten ? Musta kaulus ei tunnu irtoavan millään !!!
t. Uusi 1992 mese fani
* 124
* 250 TD
* vm -92
* automaatti
Noh kaikki ei mennytkään kuin olin olettenut. Olis pari varmentavaa kysymystä ?
* onko lukkorunko ja sen ympärillä oleva musta kaulus (ilmeisesti murtosuoja) samaa osaa ?
* pitäisikö niiden molempien (lukkorungon ja murtosuojan) tulla yhtä aikaa ulos kun on laittanut u-työkalun kohdilleen radioasennossa ?
* kuinka syvälle u-työkalun uskaltaa työntää ?
* vai pitääkö musta kaulus irroittaa ensin ? Jos pitää niin miten ? Musta kaulus ei tunnu irtoavan millään !!!
t. Uusi 1992 mese fani
Onhan ne U-tikun päät viistetty?
Pitää olla juuri noinpäin kuin kuvassa. Sitten vain kevyesti hytkyttää niitä tikkuja samalla kun työntää, niin pitäisi napsahtaa pohjaan asti ja patruuna irtoaa sen mustan holkin kanssa kevyesti vetäisemällä.
Ensimmäisellä kerralla meni ihmetellessä vartti, toisella kertaa 20 sekunttia
Pitää olla juuri noinpäin kuin kuvassa. Sitten vain kevyesti hytkyttää niitä tikkuja samalla kun työntää, niin pitäisi napsahtaa pohjaan asti ja patruuna irtoaa sen mustan holkin kanssa kevyesti vetäisemällä.
Ensimmäisellä kerralla meni ihmetellessä vartti, toisella kertaa 20 sekunttia
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23.4.2016 16:46
No niin nyt lähti hienosti irti kun oli oikea työkalu ja hyvät ohjeet. Kiitoksia vinkistä. Ainoa ongelma joka tuli eteen oli, että rattilukko ei kytkeydy päälle. Katsoin tuotekoodit:
* alkuperäinen 126 462 02 79
* ostettu varaosa 126 460 06 04
Ja totesin, että vika johtunee väärästä tuotteesta. Vai onko asennus vaiheessa jotain pielessä:
* pitääkö lukko laittaa täysin samassa asennossa takaisin niin, että virtalukon kiinteä pesä on radioasennossa ja uusi lukkopesä radioasennossa niin, että u-työkalu on kytketty lukkopesään ?
* alkuperäinen 126 462 02 79
* ostettu varaosa 126 460 06 04
Ja totesin, että vika johtunee väärästä tuotteesta. Vai onko asennus vaiheessa jotain pielessä:
* pitääkö lukko laittaa täysin samassa asennossa takaisin niin, että virtalukon kiinteä pesä on radioasennossa ja uusi lukkopesä radioasennossa niin, että u-työkalu on kytketty lukkopesään ?
Vaihdoin aikoinaan myös virtalukon omaan autooni, w124.
Eipä toiminut siinäkään uudella virtalukolla rattilukko, eikä myöskään se valojen summeri. Hain toisen samanlaisen lukon, eikä toiminut silläkään. Nämä olivat molemmat motonetin lukkoja, tämän jälkeen hain kl varaosista valeon lukon ja tällä rupes toimimaan rattilukko ja summeri.
Ja eipäkai sillä asennus asennolla ole niin väliä kun mielestäni ei mene kuin yhdessä asennossa paikoilleen, tökkäät sen sinne ja kaiken pitäisi toimia jos vain oikea lukko kyseessä.
Ainiin, motonetin lukolla myöskään murtosuojus(musta kaulus) ei pysynyt paikoillaan vaan jäi heilumaan ja sai sormineen irti.
Eipä toiminut siinäkään uudella virtalukolla rattilukko, eikä myöskään se valojen summeri. Hain toisen samanlaisen lukon, eikä toiminut silläkään. Nämä olivat molemmat motonetin lukkoja, tämän jälkeen hain kl varaosista valeon lukon ja tällä rupes toimimaan rattilukko ja summeri.
Ja eipäkai sillä asennus asennolla ole niin väliä kun mielestäni ei mene kuin yhdessä asennossa paikoilleen, tökkäät sen sinne ja kaiken pitäisi toimia jos vain oikea lukko kyseessä.
Ainiin, motonetin lukolla myöskään murtosuojus(musta kaulus) ei pysynyt paikoillaan vaan jäi heilumaan ja sai sormineen irti.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23.4.2016 16:46
Juu, vanha lukkosylinteri nykäistään ensin irti, sitten se musta kehys laitetaan uuden lukkosylinterin päälle, tökätään asennustyökalu paikalleen lukko radioasennossa, työkalun päät sinne lukkorungon sisään (tarvikemallin lukoilla helpottaa uuden asennusta kun se irroitustyökalu on siellä lukkorungon sisässä niin se lukituskieleke painuu samalla pohjaan kun tökkää uuden lukkorungon paikalleen. Jousi on jäykempi kuin alkuperäisessä.) Sitten vain tökkää sen lukon pohjaan asti ja katsoo että se musta renkulakin menee kunnolla paikalleen. Irroitustikku pois ja valmista.Mese 250 TD -92 kirjoitti:pitääkö lukko laittaa täysin samassa asennossa takaisin niin, että virtalukon kiinteä pesä on radioasennossa ja uusi lukkopesä radioasennossa niin, että u-työkalu on kytketty lukkopesään ?
Eipä se kyllä väärin taida edes mennä paikalleen.
Minullakin yksi Motonetin lukkopesä oikutteli rattilukon kanssa, mutta korjaantui itsekseen kuukauden päästä asennuksesta niin jäi tutkimatta mikä sen aiheutti, toimii edelleen
Febin lukkopesillä rattilukko on kyllä toiminut aina, numeroita ei ole tullut ikinä vertailtua. Pientä ulkonäköeroa niissä on ollut erimerkkisten lukkopesien kesken mutta onhan nuo toimineet
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23.4.2016 16:46
Empähän sitten tämän enempää arponut vain hain Veholta uuden lukon jonka asennuksen jälkeen rattilukko ja valosummeri toimi heti. Katsastuksessa kun voisi tulla hylkypäätös rattilukon toimimattomuudesta. On nää Mersut kuitenkin niin hyviä pelejä, että kannatti ostaa Vehon alkuperäinen varaosa (193 €).
Kiitokset kaikille keskustelun osallisille hyvistä vinkeistä !!!!!
ps. Olisko jollain hyvää vinkkiä mistä löytyisi keskuslukituksen ali- painepummpu, sillä keskuslukitus sanoi itsensä irti.
Kiitokset kaikille keskustelun osallisille hyvistä vinkeistä !!!!!
ps. Olisko jollain hyvää vinkkiä mistä löytyisi keskuslukituksen ali- painepummpu, sillä keskuslukitus sanoi itsensä irti.
Keskuslukituksen pumppu on takapenkin istuinosan alla, taisi olla vänkärinpuolella. Niitä verhoiluja joutuu vähän irroittelemaan että saa esille.
Purkuautosta ehjä pumppu jos vika on siinä, mutta kokeileppa ensin pyöritellä sulaketta tai vaihtaa se uuteen - ei olisi ensimmäinen kerta kun se pötkyläsulake ei saa kontaktia
Olikohan sulake C keskuslukolle.
Toimiiko keskuslukko mistään lukosta?
Purkuautosta ehjä pumppu jos vika on siinä, mutta kokeileppa ensin pyöritellä sulaketta tai vaihtaa se uuteen - ei olisi ensimmäinen kerta kun se pötkyläsulake ei saa kontaktia
Olikohan sulake C keskuslukolle.
Toimiiko keskuslukko mistään lukosta?
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi