Kiitos linkkivinkistä! Ei ole hinnankiroissakaanPikku Mersu kirjoitti:Vaikka tuosta: http://www.mmyynti.com/tuote/selkanojat ... ja-autoon/
S204 -mallin hankinta käytettynä
Valittelin, että Mersu lähtee vähä huonosti käyntiin ja varasin ajan L-D:n pajalle testeriin. No, niinhän siinä kävi että kaikki suuttimet saa vaihtaa uusiin. Nyt tuli ensimmäinen kalliimpi remontti, mutta sitä ei oikein pysty välttää näissä Common rail -peleissä. Forten diesel fuel conditioner ei korjaa mekaanisia kuluneisuuksia
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Ylläri tuli kun jarrunestettä tiputteli pohjapanssarin ja helman välistä, oli kaikki jarruputket ruosteessa pahasti ja vuoti yhdestä kohti. Siellä pohjapanssarin ja pohjan välissä oli aikalailla märkä paskaa, yks tarkastuskohde lisää kun seuraavaa laittaa, onhase vähä työläs irrottaa
mut näemmä kannattaa... Auto siis vm08 ajettu 150tkm ja huollot veholla.
Veho ei ala millekkään, jarruputket 2v takuu, sen jälkee saa ruostua. Ja asenne muuttu heti huonompaan kun selvis että eka huolto tehty Silberauto:ssa...
mut näemmä kannattaa... Auto siis vm08 ajettu 150tkm ja huollot veholla.
Veho ei ala millekkään, jarruputket 2v takuu, sen jälkee saa ruostua. Ja asenne muuttu heti huonompaan kun selvis että eka huolto tehty Silberauto:ssa...
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Välillä tulee takapakkia...Paljonko autolla on nyt ajettu? Tuliko siitä pitoauto (kuinka kallis remontti kyseessä)? Muistaakseni olet kuitenkin maininnut, että auto on joka tavalla miellyttävä ja pitämisen arvoinen...C-Klasse kirjoitti:Valittelin, että Mersu lähtee vähä huonosti käyntiin ja varasin ajan L-D:n pajalle testeriin. No, niinhän siinä kävi että kaikki suuttimet saa vaihtaa uusiin. Nyt tuli ensimmäinen kalliimpi remontti, mutta sitä ei oikein pysty välttää näissä Common rail -peleissä. Forten diesel fuel conditioner ei korjaa mekaanisia kuluneisuuksia
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
203 tkm on nyt lasissa ja remontti maksanee päälle 2 tonnia mutta selvästi alle 3. Mä olen luvannut itselleni että ajelen tuolla 250 tkm:ään asti vähintään enkä pidä tällaista tekniikan väistämätöntä kulumista auton vikana vaan ominaisuutena. Yhtään ei Mersu ärsytä mutta dieseltekniikka voi vaihtua bensaan tulevaisuudessa.bercedes menz kirjoitti:Välillä tulee takapakkia...Paljonko autolla on nyt ajettu? Tuliko siitä pitoauto (kuinka kallis remontti kyseessä)? Muistaakseni olet kuitenkin maininnut, että auto on joka tavalla miellyttävä ja pitämisen arvoinen...C-Klasse kirjoitti:Valittelin, että Mersu lähtee vähä huonosti käyntiin ja varasin ajan L-D:n pajalle testeriin. No, niinhän siinä kävi että kaikki suuttimet saa vaihtaa uusiin. Nyt tuli ensimmäinen kalliimpi remontti, mutta sitä ei oikein pysty välttää näissä Common rail -peleissä. Forten diesel fuel conditioner ei korjaa mekaanisia kuluneisuuksia
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Näin on, jossain vaiheessa tulee isompia remontteja ja se kuuluu nykyautoiluun.C-Klasse kirjoitti:203 tkm on nyt lasissa ja remontti maksanee päälle 2 tonnia mutta selvästi alle 3. Mä olen luvannut itselleni että ajelen tuolla 250 tkm:ään asti vähintään enkä pidä tällaista tekniikan väistämätöntä kulumista auton vikana vaan ominaisuutena. Yhtään ei Mersu ärsytä mutta dieseltekniikka voi vaihtua bensaan tulevaisuudessa.bercedes menz kirjoitti:Välillä tulee takapakkia...Paljonko autolla on nyt ajettu? Tuliko siitä pitoauto (kuinka kallis remontti kyseessä)? Muistaakseni olet kuitenkin maininnut, että auto on joka tavalla miellyttävä ja pitämisen arvoinen...C-Klasse kirjoitti:Valittelin, että Mersu lähtee vähä huonosti käyntiin ja varasin ajan L-D:n pajalle testeriin. No, niinhän siinä kävi että kaikki suuttimet saa vaihtaa uusiin. Nyt tuli ensimmäinen kalliimpi remontti, mutta sitä ei oikein pysty välttää näissä Common rail -peleissä. Forten diesel fuel conditioner ei korjaa mekaanisia kuluneisuuksia
Jos vaihtuu bensa-autoon niin valinta ei taida silloin olla MB vaan joku muu? Itse leikittelen ajatuksella, että jos tulisi eteen bensavehkeen osto (ei näkyvissä, koska vuosittain noin 50tkm ajoa) niin ostaisin hyvin todennäköisesti Lexus GS:n hybridinä.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Kyllä kai Mersu joitain mukavia bensakoneitakin tekee, jopa kutosia. Se Lexuksen bensa-hybridi vie maasturiversionakin hyvin kohtuullisesti bensaa.bercedes menz kirjoitti:C-Klasse kirjoitti:203 tkm on nyt lasissa ja remontti maksanee päälle 2 tonnia mutta selvästi alle 3. Mä olen luvannut itselleni että ajelen tuolla 250 tkm:ään asti vähintään enkä pidä tällaista tekniikan väistämätöntä kulumista auton vikana vaan ominaisuutena. Yhtään ei Mersu ärsytä mutta dieseltekniikka voi vaihtua bensaan tulevaisuudessa.bercedes menz kirjoitti: Välillä tulee takapakkia...Paljonko autolla on nyt ajettu? Tuliko siitä pitoauto (kuinka kallis remontti kyseessä)? Muistaakseni olet kuitenkin maininnut, että auto on joka tavalla miellyttävä ja pitämisen arvoinen...
Näin on, jossain vaiheessa tulee isompia remontteja ja se kuuluu nykyautoiluun.
Jos vaihtuu bensa-autoon niin valinta ei taida silloin olla MB vaan joku muu? Itse leikittelen ajatuksella, että jos tulisi eteen bensavehkeen osto (ei näkyvissä, koska vuosittain noin 50tkm ajoa) niin ostaisin hyvin todennäköisesti Lexus GS:n hybridinä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Kuinka luotettavia noi Mersun bensakoneet ovat?C-Klasse kirjoitti:Kyllä kai Mersu joitain mukavia bensakoneitakin tekee, jopa kutosia. Se Lexuksen bensa-hybridi vie maasturiversionakin hyvin kohtuullisesti bensaa.bercedes menz kirjoitti:C-Klasse kirjoitti: 203 tkm on nyt lasissa ja remontti maksanee päälle 2 tonnia mutta selvästi alle 3. Mä olen luvannut itselleni että ajelen tuolla 250 tkm:ään asti vähintään enkä pidä tällaista tekniikan väistämätöntä kulumista auton vikana vaan ominaisuutena. Yhtään ei Mersu ärsytä mutta dieseltekniikka voi vaihtua bensaan tulevaisuudessa.
Näin on, jossain vaiheessa tulee isompia remontteja ja se kuuluu nykyautoiluun.
Jos vaihtuu bensa-autoon niin valinta ei taida silloin olla MB vaan joku muu? Itse leikittelen ajatuksella, että jos tulisi eteen bensavehkeen osto (ei näkyvissä, koska vuosittain noin 50tkm ajoa) niin ostaisin hyvin todennäköisesti Lexus GS:n hybridinä.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Nyt alkoi vuotaa meikäläiselläkin nesteet jarruista. Tasalaatuista tavaraa nämä vm 08:tsupoman kirjoitti:Ylläri tuli kun jarrunestettä tiputteli pohjapanssarin ja helman välistä, oli kaikki jarruputket ruosteessa pahasti ja vuoti yhdestä kohti. Siellä pohjapanssarin ja pohjan välissä oli aikalailla märkä paskaa, yks tarkastuskohde lisää kun seuraavaa laittaa, onhase vähä työläs irrottaa
mut näemmä kannattaa... Auto siis vm08 ajettu 150tkm ja huollot veholla.
Veho ei ala millekkään, jarruputket 2v takuu, sen jälkee saa ruostua. Ja asenne muuttu heti huonompaan kun selvis että eka huolto tehty Silberauto:ssa...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
.supoman kirjoitti:Toivottavasti pienempi vikavuoto kuin mulla, 1200e ottasivat veholla töineen jarruputkien vaihdosta, eräs toinen liike 450.
Kuskin oven etupään paikkeilta valuu nesteet, tulisko kans jonkin muovin reunalta? Samaan syssyyn saa vaihtaa takajarrupalat. Kylläpä nyt kertyy korjauslaskua.
En olis arvannut että saa jarruputkia uusia jo. Kyllä mulla katkes yli 15 vuotta vanhasta Saab 900i:stä jarruputki kerran Nurmon katsastusasemalla . Katsari ei lyöny ajokieltoon vaan sain ajaa pikkuteitä pitkin Lapualle ku käsijarrulla vähän auttelin risteyksis.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Mä pääsin jarruputki- ja palaremontista myös "ei vehomaisin" kustannuksin ja nyt huomaa, kuinka moottorin tehot parantuivat uusien suuttimien myötä. Tämä dieseltekniikka on kyllä käytetyn auton ostajalle aina arvoituksellista.
En tarkoita sitä, että bensa-Mersun ostamalla välttyisi kaikilta riskeiltä mutta ei niis nyt ainakaan tarvi suuttimia vaihdella
En tarkoita sitä, että bensa-Mersun ostamalla välttyisi kaikilta riskeiltä mutta ei niis nyt ainakaan tarvi suuttimia vaihdella
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Jakopäähommiahan niissä bensamersuissa on ollut.C-Klasse kirjoitti:Mä pääsin jarruputki- ja palaremontista myös "ei vehomaisin" kustannuksin ja nyt huomaa, kuinka moottorin tehot parantuivat uusien suuttimien myötä. Tämä dieseltekniikka on kyllä käytetyn auton ostajalle aina arvoituksellista.
En tarkoita sitä, että bensa-Mersun ostamalla välttyisi kaikilta riskeiltä mutta ei niis nyt ainakaan tarvi suuttimia vaihdella
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
???C-Klasse kirjoitti:En tarkoita sitä, että bensa-Mersun ostamalla välttyisi kaikilta riskeiltä mutta ei niis nyt ainakaan tarvi suuttimia vaihdella
Ei kai ne bensakoneenkaan suuttimet ikuisia ole?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ostin toisetkin 17" vanteet, koska en tykkää korkean talvivanteen/renkaan ajettavuudesta. Nyt voin sitten ajaa kesät talvet urheilullisemmalla tuntumalla. Ebaysta reifenprofi.de:ltä löysin alkuperäisvanteet mallia A2044017402. Pitää myydä pois nuo 16" Classic-mallin aluvanteet joissa on päällä Michelin X-Ice Xi3:t
Kuva samanlaisista vanteista, mitkä ostin, mbworld.org:ista:
Kuva samanlaisista vanteista, mitkä ostin, mbworld.org:ista:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Nämä maksoivat 441,65 € sis. toimituskulut. Nämä eivät ole uudet mutta hyväkuntoiset todennäköisesti esittelyautossa olleet vanteet. Kalliiksi tuli tämä ajettavuuden parantelu mutta olen jo pidemmän aikaa kypsytellyt tätä asiaa. Toisaalta joku olis vienyt jo auton vaihtoon samalla verukkeella. 17 tuumaiset talvirenkaatkin maksaa enemmän mutta maksakoonbercedes menz kirjoitti:Paljonko noilla uusilla vanteilla oli hintaa?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Nojoo, eihän nuo nyt mitenkään kalliit ole absoluuttisesti. Mühlheim an der Ruhrissa olisin saanut autokauppiaalta varmasti edullisemmin 17" vanteet auton ostovaiheessa, mutta halusin välttämättä nuo pienemmät. Kauppias oikein varmisti että todellako . Olis saanu kieltää mua ostamasta niitätn62634 kirjoitti:Halvathan ne olivat.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Laitatin uusille "valsseille" tällä kertaa Goodyearin Ultra Grip Ice2 -talvirenkaat Ari66:n merkkisuosituksen perusteella. Vanteet ovat hyvät ja suorat rengaskauppiaan mukaan. Keskiökuppeja eivät sakemannit lähettäneet vanteiden mukana. Micheliniä on ollut jo kahdet perättäin ja Nokian rengasta on arvioitu turhan veteläksi niin valinta oli helppo. Parin kuukauden päästä ne ovat jo alla.
Nokian Hakka Bluet vaikuttavat kulutusta kestäviltä kesärenkailta ja niitäkin suositeltiin mese-foorumilla (oliskohan ollut nimim. Meissenkeri?)
Nokian Hakka Bluet vaikuttavat kulutusta kestäviltä kesärenkailta ja niitäkin suositeltiin mese-foorumilla (oliskohan ollut nimim. Meissenkeri?)
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Talvirengaskausi alkoi tänään. Goodyearin kitkapyörät ovat hiljaiset eivätkä matalasta 45 -profiilistaan huolimatta täräytä niin pahasti siltojen saumoissa ja muissa töyssyissä vrt. Michelin X-Ice Xi3 60-profiililla. Vanteet vaikuttavat kokoaan suuremmilta kuvassa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
214 tkm mittarissa ja huoltokäynti Lucky Dogin firmassa sisältäen vaihteiston öljyjen vaihdon. Suosittelevat laatikon öljyjen vaihtoa 60 tkm välein niin vaihdetaan sitten. Ei se ainakaan huoltokustannuksia juuri nosta
Mersu käy ja kukkuu eikä uutta tee mieli. Mähän ajelen pääasiassa Vito 109 Cdi:llä muutenkin.
Mersu käy ja kukkuu eikä uutta tee mieli. Mähän ajelen pääasiassa Vito 109 Cdi:llä muutenkin.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Tuoli tuossa toisella puolella kyseltyä eemelistä ja tilanne olisi se, että w/s212 tai s204 olisi ideana hommata. E himottaisi enemmän mutta tämä topikki loi taas enemmän kiinnostusta C:hen, kun kerta hyvin tuntuu pelaavan.
vm2010/120tkm Bensa&manuaali C:tä olen sen 10tkm ajanut eikä kummosempia vikoja ole tullut vastaan ja hyvähän se on ajaa ei siinä, mutta kaksi kertaa enemmän ajettu pienikoneinen diesel automaatilla ei ole tuttu itselle, tai dieselit ylipäätään.
Kuitenkin halvemman pään peli eli noin 200-300tkm ajettu olisi katsauksessa eli huolen aiheita alkaa tulemaan enemmän. Kulutusosiahan nyt menee aina mutta mites nämä isommat rempat, onko +300tkm ajetuissa tullut kalliita yllätyksiä vastaan?
Suuttimet nyt on itselle se isoin huolen aihe eikä virtalukon uusimenkaan tainnut halpaa olla jos oikein muistin lukeneeni, onko niitä mennyt useista vai onko kyse enemmän yksittäistapauksista? Oliko muita kalliita yleisremppoja tulossa, jakopää?
Moottorivaihtoehdot sekä laatikko mietityttää, OM646 vai OM651, oliko näin että uudempi mosa tuli 2009 ja siitä eteenpäin? Ja jakopää taisi koskea vain sitä? Oliko näissä pienempikoneisissa 7v laatikko vasta faceliftissä? Uskaltaako tämän verran ajettuja viedä ohjelmoitavaksi?
Mutta joo, kyllähän tämä pienempi olisi itselle se "järkevämpi" vaihtoehto, varsinkin kun vaihtoehtoja C:stä on tähän budjettiin tarjolla huomattavasti enemmän. Oliko jotain varusteita mitä voisi pitää "välttämättömänä"? Avantgardeja on tullut lähinnä katsottua, tosin itselle tärkeimmät on lähinnä keinonahat tai edes puolikkaat, aux-paikka sekä sekä parkkitutka
Kysymyksiä riittää, toivottavasti joku niihin jaksaa jollain tasolla vastata vaikka vastaukset osaan löytyykin tästä topicista.
C-klassen auto olisikin aika sopiva
vm2010/120tkm Bensa&manuaali C:tä olen sen 10tkm ajanut eikä kummosempia vikoja ole tullut vastaan ja hyvähän se on ajaa ei siinä, mutta kaksi kertaa enemmän ajettu pienikoneinen diesel automaatilla ei ole tuttu itselle, tai dieselit ylipäätään.
Kuitenkin halvemman pään peli eli noin 200-300tkm ajettu olisi katsauksessa eli huolen aiheita alkaa tulemaan enemmän. Kulutusosiahan nyt menee aina mutta mites nämä isommat rempat, onko +300tkm ajetuissa tullut kalliita yllätyksiä vastaan?
Suuttimet nyt on itselle se isoin huolen aihe eikä virtalukon uusimenkaan tainnut halpaa olla jos oikein muistin lukeneeni, onko niitä mennyt useista vai onko kyse enemmän yksittäistapauksista? Oliko muita kalliita yleisremppoja tulossa, jakopää?
Moottorivaihtoehdot sekä laatikko mietityttää, OM646 vai OM651, oliko näin että uudempi mosa tuli 2009 ja siitä eteenpäin? Ja jakopää taisi koskea vain sitä? Oliko näissä pienempikoneisissa 7v laatikko vasta faceliftissä? Uskaltaako tämän verran ajettuja viedä ohjelmoitavaksi?
Mutta joo, kyllähän tämä pienempi olisi itselle se "järkevämpi" vaihtoehto, varsinkin kun vaihtoehtoja C:stä on tähän budjettiin tarjolla huomattavasti enemmän. Oliko jotain varusteita mitä voisi pitää "välttämättömänä"? Avantgardeja on tullut lähinnä katsottua, tosin itselle tärkeimmät on lähinnä keinonahat tai edes puolikkaat, aux-paikka sekä sekä parkkitutka
Kysymyksiä riittää, toivottavasti joku niihin jaksaa jollain tasolla vastata vaikka vastaukset osaan löytyykin tästä topicista.
C-klassen auto olisikin aika sopiva
204:sta voi sanoa ainakin sen verran, että sillä kyllä ajaa pitkääkin matkaa kesää talvea ja ajo-ominaisuudet ovat tukevat huonoilla liukkailla talvikeleillä myös ilman nastarenkaita.Jes__se kirjoitti:
Kuitenkin halvemman pään peli eli noin 200-300tkm ajettu olisi katsauksessa eli huolen aiheita alkaa tulemaan enemmän. Kulutusosiahan nyt menee aina mutta mites nämä isommat rempat, onko +300tkm ajetuissa tullut kalliita yllätyksiä vastaan?
Suuttimet nyt on itselle se isoin huolen aihe eikä virtalukon uusimenkaan tainnut halpaa olla jos oikein muistin lukeneeni, onko niitä mennyt useista vai onko kyse enemmän yksittäistapauksista? Oliko muita kalliita yleisremppoja tulossa, jakopää?
Moottorivaihtoehdot sekä laatikko mietityttää, OM646 vai OM651, oliko näin että uudempi mosa tuli 2009 ja siitä eteenpäin? Ja jakopää taisi koskea vain sitä? Oliko näissä pienempikoneisissa 7v laatikko vasta faceliftissä? Uskaltaako tämän verran ajettuja viedä ohjelmoitavaksi?
Mutta joo, kyllähän tämä pienempi olisi itselle se "järkevämpi" vaihtoehto, varsinkin kun vaihtoehtoja C:stä on tähän budjettiin tarjolla huomattavasti enemmän. Oliko jotain varusteita mitä voisi pitää "välttämättömänä"? Avantgardeja on tullut lähinnä katsottua, tosin itselle tärkeimmät on lähinnä keinonahat tai edes puolikkaat, aux-paikka sekä sekä parkkitutka
Kysymyksiä riittää, toivottavasti joku niihin jaksaa jollain tasolla vastata vaikka vastaukset osaan löytyykin tästä topicista.
C-klassen auto olisikin aika sopiva
Onhan 212 hieno ja varmasti pitkällä matkalla vielä eleettömämpi. No, kuitenkin C:llä myös ajaa mielellään pitkää päivää. En tiedä hinnoista, mutta pienellä hinnanerolla harkitsisin vakavasti E:n ostamista kun saahan siinä enemmän autoa varsinkin perhekäyttöä ajatellen. Meidän kolmihenkinen perhe mahtuu hyvin kulkemaan C:lläkin, mutta takapenkki ei ole aivan aikuisille mitoitettu. Jalat eivät tahdo mahtua kunnolla.
Huonolla tuurilla (kuten minulla) suuttimet voivat olla vaihtokunnossa 200 tkm ajettuna. Ei niitä minun tietoni mukaan läheskään säännönmukaisesti vaihdella kuitenkaan enemmän ajettuihin. OM 646 on vanha yksiturboinen moottorimalli, jonka jakoketju ja sen kiristin ovat huoltovapaita.
Varusteita kannattaisi olla ainakin Xenonit ja jos mitenkään mahdollista kunnon nahkasisustus. Kattoluukkua olen omaani kaivannut, koska olen siihen edellisessä autossani tottunut. Se on toki makukysymys.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Juu, kyllähän sillä on mukava ympäri vuoden ajaa ja nätisti menee talvellakin, mitä nyt luistonesto vähän tuhan helpolla tykkää puuttua peliin, ainakin näin pääsääntöisesti vanhemmilla autoilla ajavan silmään. Tämä taas on todella hyvä ajamani auton omistajalle eli pääsääntöiselle kuljettajalle enkä sen olemassaoloa itsekkään moiti. Tottumiskysymys.
Juuri se ajettavuus sekä isomman auton rauhallisuus siinä E:ssä itseäni viehättää verrattuna C:hen.
Huutavaa tarvetta E:n miellyttävämmälle ajettavuudelle pitkällä matkalla sekä isoille tiloille ei nuorella lapsettomalla ja yleensä yksin ajavalla oikeastaan ole, varsinkaan kun työmatka on luokkaa pari km.
Parin vuoden sisään työmatka saattaa kuitenkin nousta huomattavasti jolloin ajettavuus nousee isompaan rooliin. Farkku nyt kiinnostaa lähinnä ulkonäkösyistä ja harrastusvälineiden kuskaamisen takia.
Siitä tulikin mieleen, onko C:n farkuissa takana normaalisti tasonsäätö vai ihan tavallinen jousitus?
Yksilöitähän autot tuppaa olemaan eikä ikinä voi täysin varmasti tietää, suutinhommat vaan sen verta hintavia että riski niiden hajoamisesta mietityttää mutta tuskin sitä nyt pelkäämään kannata alkaa. OM 646 tuntuisi varmemmalta kuin uudempi kone mutta täytynee käydä koeajamassa molemmat jotta voi eron huomata. Eikai se uudempikaan sen epäluotettavampi ole jos on jakopää tehty?
Kyllä ne xenonit saisi olla juu, tosin eipä ne elämää mullista täällä Helsingin alueella kun valoa on muutenkin joten ne ei itselle aivan "must" ole. Tuon minulla välillä käytössä olevan C:n puoli"nahat" on vielä kuin uudet, joka tosin ihmetyttää kun on kauhutarinoita lukenut. On se kumma kun yli 300tkm rullatun entisen 190e:ni nahat olivat kuin uudet ja nykyautoissa tilanne on tämä. Kattoluukkuun olen tykästynyt itsekkin kun se on jokaisessa minulla olleessa mersussa ollut mutta en sen puuttumista omassa tapauksessa kovin suurena pidä. Vähän kun joutuu mieltymyksistä tässä hintaluokassa tinkimään, varsinkin kun tuota kattoluukkua enemmän haluamaani auxipaikkaa ei jokaisesta löydy. Onko kukaan muuten törmännyt mihinkään aftermark-settiin tai jopa itse asentanut/asennuttanut auxpaikan jälkeenpäin? Itsellä kun ei ole mitään hajua näistä nykypäivän soittimista autoissa niin enpä tiedä mitä niille voi tehdä.
Juuri se ajettavuus sekä isomman auton rauhallisuus siinä E:ssä itseäni viehättää verrattuna C:hen.
Huutavaa tarvetta E:n miellyttävämmälle ajettavuudelle pitkällä matkalla sekä isoille tiloille ei nuorella lapsettomalla ja yleensä yksin ajavalla oikeastaan ole, varsinkaan kun työmatka on luokkaa pari km.
Parin vuoden sisään työmatka saattaa kuitenkin nousta huomattavasti jolloin ajettavuus nousee isompaan rooliin. Farkku nyt kiinnostaa lähinnä ulkonäkösyistä ja harrastusvälineiden kuskaamisen takia.
Siitä tulikin mieleen, onko C:n farkuissa takana normaalisti tasonsäätö vai ihan tavallinen jousitus?
Yksilöitähän autot tuppaa olemaan eikä ikinä voi täysin varmasti tietää, suutinhommat vaan sen verta hintavia että riski niiden hajoamisesta mietityttää mutta tuskin sitä nyt pelkäämään kannata alkaa. OM 646 tuntuisi varmemmalta kuin uudempi kone mutta täytynee käydä koeajamassa molemmat jotta voi eron huomata. Eikai se uudempikaan sen epäluotettavampi ole jos on jakopää tehty?
Kyllä ne xenonit saisi olla juu, tosin eipä ne elämää mullista täällä Helsingin alueella kun valoa on muutenkin joten ne ei itselle aivan "must" ole. Tuon minulla välillä käytössä olevan C:n puoli"nahat" on vielä kuin uudet, joka tosin ihmetyttää kun on kauhutarinoita lukenut. On se kumma kun yli 300tkm rullatun entisen 190e:ni nahat olivat kuin uudet ja nykyautoissa tilanne on tämä. Kattoluukkuun olen tykästynyt itsekkin kun se on jokaisessa minulla olleessa mersussa ollut mutta en sen puuttumista omassa tapauksessa kovin suurena pidä. Vähän kun joutuu mieltymyksistä tässä hintaluokassa tinkimään, varsinkin kun tuota kattoluukkua enemmän haluamaani auxipaikkaa ei jokaisesta löydy. Onko kukaan muuten törmännyt mihinkään aftermark-settiin tai jopa itse asentanut/asennuttanut auxpaikan jälkeenpäin? Itsellä kun ei ole mitään hajua näistä nykypäivän soittimista autoissa niin enpä tiedä mitä niille voi tehdä.
Mun tietääkseni näissä C-Mersuissa on tavallinen kuormansa hyvin kantava takajousitus. Koeajoin S205:n ja siinä oli sitten sellainen lisävaruste että sai säätää alustan, vaihteiston ja moottorin sporttisuuden tunteen astetta. Mainittakoon ettei C 200 CDI oikein sporttiselta tuntunut omaani verrattuna vaikka oli "Sport" päällä.Jes__se kirjoitti:
Siitä tulikin mieleen, onko C:n farkuissa takana normaalisti tasonsäätö vai ihan tavallinen jousitus?
Yksilöitähän autot tuppaa olemaan eikä ikinä voi täysin varmasti tietää, suutinhommat vaan sen verta hintavia että riski niiden hajoamisesta mietityttää mutta tuskin sitä nyt pelkäämään kannata alkaa. OM 646 tuntuisi varmemmalta kuin uudempi kone mutta täytynee käydä koeajamassa molemmat jotta voi eron huomata. Eikai se uudempikaan sen epäluotettavampi ole jos on jakopää tehty?
Kyllä ne xenonit saisi olla juu, tosin eipä ne elämää mullista täällä Helsingin alueella kun valoa on muutenkin joten ne ei itselle aivan "must" ole. Tuon minulla välillä käytössä olevan C:n puoli"nahat" on vielä kuin uudet, joka tosin ihmetyttää kun on kauhutarinoita lukenut. On se kumma kun yli 300tkm rullatun entisen 190e:ni nahat olivat kuin uudet ja nykyautoissa tilanne on tämä. Kattoluukkuun olen tykästynyt itsekkin kun se on jokaisessa minulla olleessa mersussa ollut mutta en sen puuttumista omassa tapauksessa kovin suurena pidä. Vähän kun joutuu mieltymyksistä tässä hintaluokassa tinkimään, varsinkin kun tuota kattoluukkua enemmän haluamaani auxipaikkaa ei jokaisesta löydy. Onko kukaan muuten törmännyt mihinkään aftermark-settiin tai jopa itse asentanut/asennuttanut auxpaikan jälkeenpäin? Itsellä kun ei ole mitään hajua näistä nykypäivän soittimista autoissa niin enpä tiedä mitä niille voi tehdä.
Mäkin asustelen valaistussa maailmassa ja liikunkin pääosin taajamassa mutta silti xenonit ovat kyllä pirun hyvät. Mulla on vuoden 2010 Vito pakettiauto tavallisilla halogeeneilla ja ei niillä vaan näe niin hyvin.
Avantgarde perusistuimet kestävät varmaan paremmin toisilla ja toisilla sitten eivät. Itse en tykkää niiden ulkonäöstä erityisemmin.
Ei kai OM 651:ssä mitään ongelmaa ole, jos jakopään asiat on laitettu kuntoon hiljattain. Siitä en tiedä, onko Mersun tekemä muutos nyt sellainen ettei se enää koskaan pääse venähtämään.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Puolinahkapenkeissähän on tuo tyyppivika, että se keinonahkaosa repeää jo varhain. No, omassa (myynnissä olevassa viewtopic.php?t=61098) S204 penkin korjauksessa on oltu fiksuja ja keinonahka on vaihdettu oikeaan nahkaan. Näyttää samalta, mutta kestää.
s204 ostamassa
Eli s204 220cdi käyttöönotto12/ 2007 . Kiinnostais tietää onko myös tuossa toi 651 vaiko 646 moottori.