Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
W140 lämmittää kyllä aina mieltä, sen verran paljon on niillä tullu ajeltua.
Itekkin noita taas välillä kattellu mutta faceliftit alkavat olla yllättävän harvalukuisia
Mihin lie kadonneet mutta ihan yhden käden sormin laskettavissa mitä noita myynnissä näkyy.
Itekkin noita taas välillä kattellu mutta faceliftit alkavat olla yllättävän harvalukuisia
Mihin lie kadonneet mutta ihan yhden käden sormin laskettavissa mitä noita myynnissä näkyy.
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Kiitokset; ja nojuu, kyllähän tässä semmoista henkistä taistelua joutuu/i käymään kun tuo pitkäaikainen palvelija nyt jäi pois käytöstä, ei oikein tiedöä mitä ajattelis, vaikka piru vie pelkkää peltiähän tuo suureksi osaksi on. Mutta tosiaan kyyti ja look ei enää ole Ässän arvolle sopivaa (ollut jo vähään aikaan ) ja kun pelti-/maalaustyöt eivät taivu, niin olkoon nyt näin prkl
Jäi vissiin mainitsematta, että omistussuhde W 140:een siirrettiin minulle, joten siksi siitäkin nyt tarinaa seuraavaksi kunhan tässä taas jotain tapahtuu.
Jäi vissiin mainitsematta, että omistussuhde W 140:een siirrettiin minulle, joten siksi siitäkin nyt tarinaa seuraavaksi kunhan tässä taas jotain tapahtuu.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Näitä on mukava lukea. Jatkat vaan samaan topicciin. Voidaan siirtää ja muokata otsikkoa vaikka Sepon autoilut tms.
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Jees, kaikki käy, eli saapi siirtää vaan jos siltä tuntuu.
Avaudutaanpa nyt vielä sen verran tuohon Mikan viestiinkin liittyen, että olihan sitä maailmantuskaa tässä tarpeeksi, kun ajatus W126:sta luopumisesta alkoi tulla ajankohtaiseksi jo viime vuoden puolelta. Ajattelin tuon frouvan S203:n innoittamana, että perhana, nyt romut nurkkaan ja minäkin siirryn "nyky"autoiluun ja sitä myöten kahlasin eri mallisarjoja läpi, ensin olin varma, että seuraava kosla on W/S211, sitten mieli muuttui W219:een, käväisi pikaiseen W212:ssa, palasi taas vähän vanhempiin (W220) ja päätyipä lopulta W221:een. YouTube ja eri maiden markkinatkin selattiin läpi monta kertaa viikossa.
No sitten tajusin, että kohtahan on joka paikka täynnä vanhoja autonromuja jos tähän vielä lisukkeeksi "uuden" ostaa (ja jonka tekniikka olisi outoa eikä ole Stariakaan), järkevintähän olisi siis ostaa jokin malli, joka talossa jo on olemassa ikäänkuin varaosa-autona. Nettiauto sauhusi nyt jo päivittäin ja tuli tosiaan havaittua kehnohkot markkinat W126/W140-saralla. Virossa/Ruotsissa ois parempi tarjonta ollut kaikista ed. mainituista malleista. W123 jäi nyt pois laskuista tällä kertaa (ajoin muuten omalla viimeksi syksyllä ja kappas, kesken ajon jarrunesteet valui auton alta maahan, eli lisää haasteita siinä tiedossa sitten joskus ).
Sitten tosiaan bongasin viime vuoden lopulla erään Jakubin ilmoituksen johtosarjakorjauksista Saksan W140-sivulta ja ajatus lähti kytemään elvytysoperaatiosta; lopputulema on siis tässä, eikä kyllä kaduta, ainakaan vielä . Toistaiseksi rahaa mennyt osiin n. 700 €, eli aika paljon vähemmän kuin esim. W221:n hankkimiseen...ja kyllähän fiilis W140:ssä on aivan toista luokkaa kuin noissa vanhemmissa; tämä automalli on minusta jostain kumman syystä luonnossa paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Tuskin malttaa odottaa pidempää reisua...
Avaudutaanpa nyt vielä sen verran tuohon Mikan viestiinkin liittyen, että olihan sitä maailmantuskaa tässä tarpeeksi, kun ajatus W126:sta luopumisesta alkoi tulla ajankohtaiseksi jo viime vuoden puolelta. Ajattelin tuon frouvan S203:n innoittamana, että perhana, nyt romut nurkkaan ja minäkin siirryn "nyky"autoiluun ja sitä myöten kahlasin eri mallisarjoja läpi, ensin olin varma, että seuraava kosla on W/S211, sitten mieli muuttui W219:een, käväisi pikaiseen W212:ssa, palasi taas vähän vanhempiin (W220) ja päätyipä lopulta W221:een. YouTube ja eri maiden markkinatkin selattiin läpi monta kertaa viikossa.
No sitten tajusin, että kohtahan on joka paikka täynnä vanhoja autonromuja jos tähän vielä lisukkeeksi "uuden" ostaa (ja jonka tekniikka olisi outoa eikä ole Stariakaan), järkevintähän olisi siis ostaa jokin malli, joka talossa jo on olemassa ikäänkuin varaosa-autona. Nettiauto sauhusi nyt jo päivittäin ja tuli tosiaan havaittua kehnohkot markkinat W126/W140-saralla. Virossa/Ruotsissa ois parempi tarjonta ollut kaikista ed. mainituista malleista. W123 jäi nyt pois laskuista tällä kertaa (ajoin muuten omalla viimeksi syksyllä ja kappas, kesken ajon jarrunesteet valui auton alta maahan, eli lisää haasteita siinä tiedossa sitten joskus ).
Sitten tosiaan bongasin viime vuoden lopulla erään Jakubin ilmoituksen johtosarjakorjauksista Saksan W140-sivulta ja ajatus lähti kytemään elvytysoperaatiosta; lopputulema on siis tässä, eikä kyllä kaduta, ainakaan vielä . Toistaiseksi rahaa mennyt osiin n. 700 €, eli aika paljon vähemmän kuin esim. W221:n hankkimiseen...ja kyllähän fiilis W140:ssä on aivan toista luokkaa kuin noissa vanhemmissa; tämä automalli on minusta jostain kumman syystä luonnossa paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Tuskin malttaa odottaa pidempää reisua...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Fifti'sentti-koppa (niinkun me kaveriporukassa sanotaan) on kyllä hieno auto. Ja onhan se vähän uudempi kuin tuo 126:nen. Odotellaan miten Möhkö pärjää Euroopassa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Aiemminkin vissiin sanonut mutta pakko nostaa hattua vanhalle kalustolle.. Omat lempimallit ehdottomasti w126 ja varsinkin w140 mutta "vannoutuneena" dieselmiehenä nämä on senverran kivenalla että väyrysellä täytyy päästellä toisaalta harmittaa kun aika vähenee kokoajan sen suhteen että jommankumman vielä ostais ja että yksilö olis semmonen millä ajelis pidempään.. pitäis olla jo ostohousut jalassa mutta toista 350:stä möhköä en tule ostamaan ja jäljelle jää sitten om606 joita taas on todella vähän suomessa tarjolla
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Vuosia katsellut työpaikkas parkkipaikkaa, että ei siellä pahemmin näy kuin yksi auto (W126) muovikoppuroiden seassa Harmi jos ruoste meinaa viedä voiton, ei muuta kuin perus MIGin ostoon ja peltiä leipomaan
Mutta eipä nuita möhköjäkään liikaa liikenteessä enää näy
Seurataan aihetta myös jatkossa!
Mutta eipä nuita möhköjäkään liikaa liikenteessä enää näy
Seurataan aihetta myös jatkossa!
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Täällä Oulun seudulla vissiinkin muutama W126:n ja yksi W140:n liikkuu kesät talvet, sekä myös jonkin 60-luvun mallin olen nähnyt jo vuosien ajan (oisko W110, bensapeli), siinäpä se vasta hatunnoston arvoinen suoritus on!
Varaosa-auto näille malleille ei kyllä olis huono ajatus, kun osasaatavuuskin huononee ja/tai kallistuu pikkuhiljaa koko ajan...tarkoitus ois kuitenkin tässä nyt useampi vuosi tällä ajella, jos ei aivan katastrofaalista vikaa iske.
Tosiaan W140 on aivan toinen maailma kuin W126, ajotuntuma ja varsinkin penkit aivan mahtavat, sisustassa silmäkin viihtyy mainiosti paljon jalopuun ja mittaristo-/konsolivalojen pehmeässä loisteessa. M104nkin kuulostaa jo oikealta moottorilta M103n erikoisen "turbiinimaisuuden" jälkeen. Kolme Euroopanreissuahan tällä jo tehty, parhaimmillaan yli 1000 km päiväsiivuja ja vielä ois tehnyt mieli painaa menemään, joten odotettavissa on mukavaa matkantekoa (huolettomuudesta en osaa vielä sanoa ).
Varaosa-auto näille malleille ei kyllä olis huono ajatus, kun osasaatavuuskin huononee ja/tai kallistuu pikkuhiljaa koko ajan...tarkoitus ois kuitenkin tässä nyt useampi vuosi tällä ajella, jos ei aivan katastrofaalista vikaa iske.
Tosiaan W140 on aivan toinen maailma kuin W126, ajotuntuma ja varsinkin penkit aivan mahtavat, sisustassa silmäkin viihtyy mainiosti paljon jalopuun ja mittaristo-/konsolivalojen pehmeässä loisteessa. M104nkin kuulostaa jo oikealta moottorilta M103n erikoisen "turbiinimaisuuden" jälkeen. Kolme Euroopanreissuahan tällä jo tehty, parhaimmillaan yli 1000 km päiväsiivuja ja vielä ois tehnyt mieli painaa menemään, joten odotettavissa on mukavaa matkantekoa (huolettomuudesta en osaa vielä sanoa ).
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
-
- Viestit: 2128
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Ainahan se välillä käy mielessä, että pitäiskö Möhköstä raaskia luopua, kun puolet ajasta seisonnassa. Ei vaan oikeen osaa vielä luottaa täydellisesti tuon pienemmän joka aamuiseen lähtövarmuuteen.
Vielä kun sais tuon vakkarin edullisesti ihan varmatoimisex, ni vot. Muuta erhettäpä ei taida tällä hetkellä W140:ssä ollakkaan.
No nyt se on saanu kuitenkin kunniapaikan tallin toisessa pilttuussa (Toyo ulkona), kuinkahan kauan . Minkä nyt välillä aina käytän ulkona pyörimässä, ettei jarrut jumi, kuten vuos sitten.
Pitäisköhän keväällä kokeilla tarjota, voittaisko jollain vielä ajonautintohalut nykyisen "viherystävällisen" sähkö- yms. autoilun kouhotuksesta huolimatta.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Se on ihmisien mieli kummallinen näissä autoasioissa(kin), koskaan ei loppujen lopuksi tiedä, mihin päätyy ja mitä tapahtuu kun aikaa tarpeeksi kuluu. Nyt on taas semmoinen olo, että tällä sitä ajellaan maailman tappiin (tai ainakin siihen asti kun bensaa myydään) kun on niin kerta kaikkisen mahtavaa kyytiä (samoin taisin ajatella W126:n ratissa...)
Minäkin jouduin laittamaan hinausköyden W126:n keulaan ja toisen pään W140:n peräkoukkuun ja rytkyttämään jarrut irti, että pääsin lopulta oman moottorin voimalla tallista ulos Kokeilin tietysti ensin nostaa keulaa ilmaan, eturatas ei inahtanutkaan käsin. Ei kait se ole autoille seisottaminen hyväksi (kun ei ole tasalämpöistä tallia).
Minäkin jouduin laittamaan hinausköyden W126:n keulaan ja toisen pään W140:n peräkoukkuun ja rytkyttämään jarrut irti, että pääsin lopulta oman moottorin voimalla tallista ulos Kokeilin tietysti ensin nostaa keulaa ilmaan, eturatas ei inahtanutkaan käsin. Ei kait se ole autoille seisottaminen hyväksi (kun ei ole tasalämpöistä tallia).
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Viikonloppuna vaihtui kesärenkaat ja vuotava vesiventtiili. Eilen ihmettelin jumpsuttavaa ääntä aina kun kaasua hölläsi, mikäs prkl se nyt...? No, takarenkaan pultithan ne oli jääneet löysälle
Pissapoikakin lakkasi toimimasta joku aika sitten, pumpun tarkistin ja kyllä surisee ja sitten eilen kesäkeleissä riitti virtaa tutkia lisää: konepeitto aukinaisena kuuluikin lorinaa lokasuojan ja tuulilasin tienoilta...letku poikki saranan alta: Sain muljautettua sen ulos kun tuota "aivolaatikkoa" vähän löysäsi (ja sai siivottuakin samalla). Rujo hätäkorjaus mm. mustalla jeesusteipillä, katsotaan mihin asti se riittää...
Pissapoikakin lakkasi toimimasta joku aika sitten, pumpun tarkistin ja kyllä surisee ja sitten eilen kesäkeleissä riitti virtaa tutkia lisää: konepeitto aukinaisena kuuluikin lorinaa lokasuojan ja tuulilasin tienoilta...letku poikki saranan alta: Sain muljautettua sen ulos kun tuota "aivolaatikkoa" vähän löysäsi (ja sai siivottuakin samalla). Rujo hätäkorjaus mm. mustalla jeesusteipillä, katsotaan mihin asti se riittää...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Viikonloppuna oli perinteisen mökkireisun vuoro, tällä kertaa kulijailtiin huoneistohotellissa Saimaan rannalla. Saipahan samalla möhkö ns. "Italian tune-up"in; parasta bensaa tankkiin ja perille nollan pysähdyksen taktiikalla vajaassa kuudessa tunnissa. Lähtö meinas jänskättää kun könysin parkkipaikalle töistä niin näky oli:
Olipa vuotanut pissapojan nesteet pihalle, ei pahempaa, huh. Kun jaksaa, niin häätyy ottaa rengas pois, jotta pääsee tutkimään säiliötä ja letkuja.
Matkalla havaittua:
- ilmastointi ei edelleenkään toimi, eipä haittaa itseä jos ulkolämpöä alle +21°C
- pientä jurinaa n. 40 km ja 80 - 100 km nopeuksissa, muutoin menee tosi tasaisesti...liekö kardaaniperäistä; rattikin kyllä hieman täristää aina siihen saakka kun renkaat lämpenee
- kulutus melko tarkasti 10l /100 km
- vaikka oli pärsse helevatan herkkänä 30 km e-fatbikepyöräilyn jäljiltä, ei tuntunut autossa ollenkaan, parhaat penkit missä olen kuunaan istunut
- suosittelen tietä nro 434 Puumalan lähistöllä, on mutkaa ja nyppylää riittävästi, ei pääse tylsistymään
Tuolla tuli siis majailtua, ihan ok huoneisto (4 kpl aina samassa talossa):
Nättiä seutua, kuten tiedetään. Läskipyöräily oli vähän turhankin hauskaa, hyvin oli reittejä tarjolla.
Kotio ajaessa useita helkkarinmoisia ukkoskuuroja, tiet meinas muuttua joiksi, joutu nopeudenkin laskemaan 95 km/h:iin
Olipa vuotanut pissapojan nesteet pihalle, ei pahempaa, huh. Kun jaksaa, niin häätyy ottaa rengas pois, jotta pääsee tutkimään säiliötä ja letkuja.
Matkalla havaittua:
- ilmastointi ei edelleenkään toimi, eipä haittaa itseä jos ulkolämpöä alle +21°C
- pientä jurinaa n. 40 km ja 80 - 100 km nopeuksissa, muutoin menee tosi tasaisesti...liekö kardaaniperäistä; rattikin kyllä hieman täristää aina siihen saakka kun renkaat lämpenee
- kulutus melko tarkasti 10l /100 km
- vaikka oli pärsse helevatan herkkänä 30 km e-fatbikepyöräilyn jäljiltä, ei tuntunut autossa ollenkaan, parhaat penkit missä olen kuunaan istunut
- suosittelen tietä nro 434 Puumalan lähistöllä, on mutkaa ja nyppylää riittävästi, ei pääse tylsistymään
Tuolla tuli siis majailtua, ihan ok huoneisto (4 kpl aina samassa talossa):
Nättiä seutua, kuten tiedetään. Läskipyöräily oli vähän turhankin hauskaa, hyvin oli reittejä tarjolla.
Kotio ajaessa useita helkkarinmoisia ukkoskuuroja, tiet meinas muuttua joiksi, joutu nopeudenkin laskemaan 95 km/h:iin
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Hahah, joo ... osaan kuvitella miten hengitys lakkaa hetkeksi kun tuon läikän auton alta huomaa valuvan, mielessä järjestys lienee moottoriöljy ? - vaihteistoöljy ? - pakkasneste ? - tehostimen öljy ? ja pikkupikku helpotus kun PissBlue tuoksahtaa.
wiimax.fi
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Tuolla mun parkkipaikalla taitaa tosiaan olla kaikkia mahdollisia autonesteitä imeytyneenä asvalttiin litratolkulla, parikymmentä vuotta on tullut noita muutamaa mersunrotteloa tuossa parkkeerattua vuoronperään
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Jaah, eihän se mitään p-pumppunestettä ollutkaan vaan jäähdytysnestettä, ai kun kiva! Saattoi ajella päiviä ettei mitään ja sitten taas lammikkoa pukkasi auton alle. No eilen sain vihdoin (todennäköisen) vuotokohdan selville kun taskulampun ja hammaslääkäripeilin avulla tiirailin sinnetänne.
Vanha pumppu kuvassa, tippasee tuosta ihan alimmasta takakannen kiinnityskohdasta (eli tuo n. kolmionmallinen metallipala jossa torx), onkos tuollaista kukaan todennut ennen? Voiko vain aukaista ruuvin ja tiivistää tuon metallikappaleen takaisin paikalleen (hyvä tiivistysaine?) ? Vai onko uusi, talvella asennettu pumppu jo sökö...
Vanha pumppu kuvassa, tippasee tuosta ihan alimmasta takakannen kiinnityskohdasta (eli tuo n. kolmionmallinen metallipala jossa torx), onkos tuollaista kukaan todennut ennen? Voiko vain aukaista ruuvin ja tiivistää tuon metallikappaleen takaisin paikalleen (hyvä tiivistysaine?) ? Vai onko uusi, talvella asennettu pumppu jo sökö...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Eiköhän tuossa laipassa ole oo-rengas.
Eli avaat nuo kolme pulttia ja avaat koko laipan niin näet miten se on tiivistetty.
Eli avaat nuo kolme pulttia ja avaat koko laipan niin näet miten se on tiivistetty.
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Jes, häätyypä tutkia tollaviisii jos ei muuten tokene. Toki koitin vähän kiristää tuota ruuvia, mutta ahdasta oli ja melkoisen kuuma moottori/pumppu hiveli kivasti käsiä...laitan sitten infoa miten homma etenee.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Ei oo saanunna mitään aikaiseksi Möhkön suhteen, kilometrit jääneet vähiin tänä kesänä.
Lomatkin kohta lusittu; reissattiin kotimaassa sattuneesta syystä. Kolme keikkaa tehtiin rouvan S203:lla, siinä kun on toimiva ilmastointi, joka oli kyllä tarpeen. Oisko kaikkinensa jotain 4500 km tullu ajeltua etelästä pohjoiseen. Alla muutamia highlighteja, mitä jäi mieleen.
Eka reisulla Hankoon: Parasta oli majakkareisu Bengtskärille, hieno paikka mielenkiintoisella (sota)historialla.
Hieno paikka muutenkin, varsinkin kun ei ollut turistikausi vielä päällä. Sunnuntaina kun ajettiin perille, tuli katkeamaton autojono vastaan, joten säästyi siltäkin porukalta .
Paluumatkalla Raaseporin linnassa mutka, samaten pyörähdettiin Fiskarsin Ruukissa, mutta alkoi sataa, joten sinne ei jääty vaan samantien pois.
Mielenkiintoinen tuttavuus oli Espoon Korpilammen hotelli muutaman kymmenen kilsan päästä H:gin keskustasta, oli yllättäen nimensä veroinen, kohtuu karu päältä, mutta hyvinkin ok sisältä ja pikkukylpylää paransi mahdollisuus uida itse lammessa, jossa oli tosi lämmin vesi tuolloin. Ja tuntui kuin olisi ollut kauempanakin umpikorvessa. Serena oli 400 m päässä, joten sielläkin käytiin, lapset tykkäs ja miksei itekin.
Seuraava reisu suuntautui Saimaalle (jälleen) ja Tahkon kautta kotio.
Taijettiinpa käydä Valamossakin, kun kuvakin löytyy:
Jaa, onkohan jokin 10 kuvan raja tullut, no jatketaan muutamalla kuvalla seuraavassa postissa...
Lomatkin kohta lusittu; reissattiin kotimaassa sattuneesta syystä. Kolme keikkaa tehtiin rouvan S203:lla, siinä kun on toimiva ilmastointi, joka oli kyllä tarpeen. Oisko kaikkinensa jotain 4500 km tullu ajeltua etelästä pohjoiseen. Alla muutamia highlighteja, mitä jäi mieleen.
Eka reisulla Hankoon: Parasta oli majakkareisu Bengtskärille, hieno paikka mielenkiintoisella (sota)historialla.
Hieno paikka muutenkin, varsinkin kun ei ollut turistikausi vielä päällä. Sunnuntaina kun ajettiin perille, tuli katkeamaton autojono vastaan, joten säästyi siltäkin porukalta .
Paluumatkalla Raaseporin linnassa mutka, samaten pyörähdettiin Fiskarsin Ruukissa, mutta alkoi sataa, joten sinne ei jääty vaan samantien pois.
Mielenkiintoinen tuttavuus oli Espoon Korpilammen hotelli muutaman kymmenen kilsan päästä H:gin keskustasta, oli yllättäen nimensä veroinen, kohtuu karu päältä, mutta hyvinkin ok sisältä ja pikkukylpylää paransi mahdollisuus uida itse lammessa, jossa oli tosi lämmin vesi tuolloin. Ja tuntui kuin olisi ollut kauempanakin umpikorvessa. Serena oli 400 m päässä, joten sielläkin käytiin, lapset tykkäs ja miksei itekin.
Seuraava reisu suuntautui Saimaalle (jälleen) ja Tahkon kautta kotio.
Taijettiinpa käydä Valamossakin, kun kuvakin löytyy:
Jaa, onkohan jokin 10 kuvan raja tullut, no jatketaan muutamalla kuvalla seuraavassa postissa...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Käytiinpä tuolla kotimatkalla vielä Hiljaista Kansaa kattomassa:
Sitten ajettiin seuraavalla reissulla Lappia kohti, itselle kesän odotetuin käynti, joka ei (taaskaan) pettänyt, kyllä siellä vaan on sitä jotain!
Luostolle eka.
Tuoksahti siis jokin muukin kuin raikas tunturi-ilma
No sitäkin saatiin.
Ametistikaivos käytiin myös, lapset tykkäs kaivaa ja löysivätkin sormenpään kokoisia, joista sai yhden ottaa mukaan. Ite puusilimänä en löytäny mitään, mutta eipä haitannut.
Sitten niin pohjoiseen ku pääsee:
Takas ajettiin Levin kautta; siellä jo niin monesti käynyt, että ei enää huvittanut samoja kuvia räpsiä samoista paikoista.
Käytiinhän sitä Olavinlinnassakin kun oltiin etelässä, jäipä sanomatta ed. postissa, oli hieno paikka.
Noin viikon pätkiä kaikki kolme, ihan mukavaahan tuo oli, joskin samalla rahalla ois käynyt kauempanakin, jospa sitä taas joskus pääsisi
Sitten ajettiin seuraavalla reissulla Lappia kohti, itselle kesän odotetuin käynti, joka ei (taaskaan) pettänyt, kyllä siellä vaan on sitä jotain!
Luostolle eka.
Tuoksahti siis jokin muukin kuin raikas tunturi-ilma
No sitäkin saatiin.
Ametistikaivos käytiin myös, lapset tykkäs kaivaa ja löysivätkin sormenpään kokoisia, joista sai yhden ottaa mukaan. Ite puusilimänä en löytäny mitään, mutta eipä haitannut.
Sitten niin pohjoiseen ku pääsee:
Takas ajettiin Levin kautta; siellä jo niin monesti käynyt, että ei enää huvittanut samoja kuvia räpsiä samoista paikoista.
Käytiinhän sitä Olavinlinnassakin kun oltiin etelässä, jäipä sanomatta ed. postissa, oli hieno paikka.
Noin viikon pätkiä kaikki kolme, ihan mukavaahan tuo oli, joskin samalla rahalla ois käynyt kauempanakin, jospa sitä taas joskus pääsisi
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Se on tuo poronkusema muuten aika tympeä tuoksu, ainakin jos poro ei ole omaSeppo kirjoitti: ↑31.7.2021 12:09 Sitten ajettiin seuraavalla reissulla Lappia kohti, itselle kesän odotetuin käynti, joka ei (taaskaan) pettänyt, kyllä siellä vaan on sitä jotain!
Luostolle eka.
Luosto.jpg
Tuoksahti siis jokin muukin kuin raikas tunturi-ilma
No sitäkin saatiin.
Luosto_2.jpg
Ametistikaivos käytiin myös, lapset tykkäs kaivaa ja löysivätkin sormenpään kokoisia, joista sai yhden ottaa mukaan. Ite puusilimänä en löytäny mitään, mutta eipä haitannut.
Ukko-Luosto on mainio maisemakohde, kun sinne päästäkseen ei tarvitse heittäytyä ihan laiskaksi ja mennä hissillä, mutta voipi kiivetä portaita
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Näin just; me tosin tallusteltiin portaat alas kun Ametistikaivokselta lähdettiin ja kiivettiin sinne siis toista puolta ylös.
Tahkolla on kans kivat portaat ylös, taisivat mainostaa Suomen pisimmiksi, olikohan 1054 askelmaa tms. Kävi työstä 30°C helteessä itikoiden keskellä, ne kun kulkee mettäsaarekkeessa laskettelurinteiden välissä:
Tahkolla on kans kivat portaat ylös, taisivat mainostaa Suomen pisimmiksi, olikohan 1054 askelmaa tms. Kävi työstä 30°C helteessä itikoiden keskellä, ne kun kulkee mettäsaarekkeessa laskettelurinteiden välissä:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Täällä jo päästiin maistamaan tulevaa, kuten varmaan uutisista jo tiedätte:
No kohta se on onneksi pois vielä vähäksi aikaa.
Vesivuotokin aika lailla loppunut, kun käytin pumpun ruuveja auki ja kirrasin otsasuoni pullollaan kiinni (omanlaisensa O-rengas siellä tosiaan on, kun vanhasta pumpusti kolluuttelin sen kannen irti). Ohj.tehostimen pumppu pitää tiivistää kun tiputtelee öljyä ja sotkee konetilaa, tiivistesatsi tulikin tällä viikolla.
Lämmönsäätöpaneeli tökkii välillä, pysyy mykkänä parhaimmillaan 15 - 20 min, ennenkuin normipöhinä alkaa, tällä välin (oletusarvoisesti ilmeisestikin?) tulee vain kuumaa ilmaa vienosti kun nopeus nousee yli 60 km/h. Kesäkeleillä kiva feature...tuli katsottua hieman tarkemmin tuonne konsolin sisään, eipä mitään kummallista pistänyt silmään paitsi nämä muutamat piuhat, varmaan joku tietää noiden funktion, kait ne saapi siellä irrallaan oleskella?
No kohta se on onneksi pois vielä vähäksi aikaa.
Vesivuotokin aika lailla loppunut, kun käytin pumpun ruuveja auki ja kirrasin otsasuoni pullollaan kiinni (omanlaisensa O-rengas siellä tosiaan on, kun vanhasta pumpusti kolluuttelin sen kannen irti). Ohj.tehostimen pumppu pitää tiivistää kun tiputtelee öljyä ja sotkee konetilaa, tiivistesatsi tulikin tällä viikolla.
Lämmönsäätöpaneeli tökkii välillä, pysyy mykkänä parhaimmillaan 15 - 20 min, ennenkuin normipöhinä alkaa, tällä välin (oletusarvoisesti ilmeisestikin?) tulee vain kuumaa ilmaa vienosti kun nopeus nousee yli 60 km/h. Kesäkeleillä kiva feature...tuli katsottua hieman tarkemmin tuonne konsolin sisään, eipä mitään kummallista pistänyt silmään paitsi nämä muutamat piuhat, varmaan joku tietää noiden funktion, kait ne saapi siellä irrallaan oleskella?
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Sarjassa "Alkeellista tunarointia" osa MCMXVII sattui näin:
Eli virtalukkoa tiiratessa ajattelin laittaa kännykän valon sohottamaan sinne suuntaan asettamalla sen näppärästi tuohon ilmantuloreikään. No sehän solahti samantien siitä alas takajalkatilaan menevään onkaloon Aikansa rrr:ää päristettyäni leikkasin puukolla auki mokoman putken alapäästänsä ja ongin luurin pois, popsocketti sinne jäi kun oli aika tuhtia muovia saada raolleen. Mustaa jeesusteippiä päälle ja verhoilut paikalleen, eipä kukaan tiedä mitä tuli tunaroitua.
Eli virtalukkoa tiiratessa ajattelin laittaa kännykän valon sohottamaan sinne suuntaan asettamalla sen näppärästi tuohon ilmantuloreikään. No sehän solahti samantien siitä alas takajalkatilaan menevään onkaloon Aikansa rrr:ää päristettyäni leikkasin puukolla auki mokoman putken alapäästänsä ja ongin luurin pois, popsocketti sinne jäi kun oli aika tuhtia muovia saada raolleen. Mustaa jeesusteippiä päälle ja verhoilut paikalleen, eipä kukaan tiedä mitä tuli tunaroitua.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Puhaltimen satunnainen toimiminen meinasi äityä oikein saagaksi, vaati kolme käyntiä pajalla ja näin ollen satoja euroja, mutta nyt taitaa olla korjattu. Syypäänä rele nro A0015429919. Talvi saa tulla. Isot kiitokset Villelle / Mb-osalle!
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re:
Bremi kesti teinimersussa jälleen sen reilu 2vuotta, mutta kilometrejä ei varmaan tullut kuin 2tkmSeppo kirjoitti: ↑04.5.2020 10:12 Ässä vähän pykinyt tässä talven mittaan, pientä epäröintiä silloin tällöin kiihdytettäessä ollut. Nyt sitten lauantaina oikein otti ja sammui pihalle kauppareisun jäläkeen, mutta sainpa kuitenkin lopulta talliin perräytettyä kotturan.
Jottahi siis tarttis alkaa tekemään että uskaltaa taas lähteä liikkeelle...no otin ekaksi johdot irti ja tulpat esiin.
Uudet tilalle ja sitten se perinteinen, eli jakaja auki jajaja:
Ihime kun kävi ja kukkui tuosta huolimatta (Bremin kansi kyseessä, 65 000 km ja 2.5 v.)...onneksi oli jo aikoja sitten tilattu Bosch peräkontissa pyörijöineen. Jospa tällä olis häröt selätetty vähäksi aikaa (ja uudet tilaukseen per heti).
Bonustyönä vaihdoin vielä tankinkorkin tiivisteen:
Päädyin nyt itsekkin laittamaan Bosch kannen+pyörijän, katsella miten niiden kanssa käy.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Jaa, pitäispä kokeillakin laittaa akku paikalleen ja koittaa käyntiin W126sta joku pvä, muutama kk vielä ja ois vuoden tököttäny paikoillaan tallissa, liekö jo jarrutkin umpijumissa...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Edelliseen viestiin viitaten, tuli tarve siirtää W126nen pois tallista, joten eikun akkua paikalleen ja pyörittämään...tahmeaa oli, joten lopulta apuvirtaa kehiin ja lähtihän se lopulta ja liikkui ihan omin voimin nätisti toiseen paikkaan. Siihen tilalle tuli toinen DB, ei tosin Daimler Benz vaan David Brown (mallia 995, vm ´72)
Möhköllä käytiin Ylläksellä minilomalla, pannaan nyt joku kuva vaikka varmaan tuttua huttua monelle. Reisun jälkeen kangasteli mielessä, notta jokos olis katastuksenkin paikka, eilen vilaisin rekisteriotetta ja kappas, sehän on jo leima ummessa
Tänään suorilta näytille ja remonttiinhan sitä pääsee, takarengas heilui silminähtävästi kun sitä ukko renkutti, ylimmän varren sisäpusla väljä. Muutakin alustan osaa menossa nuljuksi, joten vaihellaanpa niitäkin heti vaikka korjauskehoituksella pääsi, puolet osista onkin tullut jo ostettua aiemmin.
Möhköllä käytiin Ylläksellä minilomalla, pannaan nyt joku kuva vaikka varmaan tuttua huttua monelle. Reisun jälkeen kangasteli mielessä, notta jokos olis katastuksenkin paikka, eilen vilaisin rekisteriotetta ja kappas, sehän on jo leima ummessa
Tänään suorilta näytille ja remonttiinhan sitä pääsee, takarengas heilui silminähtävästi kun sitä ukko renkutti, ylimmän varren sisäpusla väljä. Muutakin alustan osaa menossa nuljuksi, joten vaihellaanpa niitäkin heti vaikka korjauskehoituksella pääsi, puolet osista onkin tullut jo ostettua aiemmin.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Talaviloma oli ja meni. Pyörähdettiin Alavudella mökissä, jota jo kahteen kertaa oltiin vajaa 10 v. sitten testattua "poikien mökkireisun" yhteyksissä. Myös muu perhe tykkäsi. ~800 km lisää Möhkön mittariin; taistelin reisua ennen tukivarren vaihdon ja samanpuolen koiranluun, muita luita ei saanukaan käteen, kun oli mutterit päässeet vähän ruostumaan kiinni...häätyy ostaa sopivaa työkalua jotta saa silvottua ne pois. Kotimatkalla pyörähdettiin katsomassa Nivalassa peltotaidetta.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Kesärenkaat tuli vaihdettua, homma kesti kaksi päivää...huomasin, että jarrupala oli kulunut, joten siitäpä samantien vaihtoon, mutta kappas, männät aivan tuhannen juntturassa, ei liikkeelle ei sitten millään.
Enkä sitten nettiselailun jälkeen jaksanut alkaa kikka3illa pullauttelemaan mäntiä ulos jne., vaan päädyin ostamaan uuden satulan. Nyljäsin jarruletkun mutteripään hommantouhussa pyöreäksi, mutta lähti se sentään nokkapihdeillä auki ja sama letku paikalleen uuteen satulaan; en uskaltanut yrittää irroitella jarruputken päästä, vaikka vähän kyllä harmitti laittaa vanha letku uusiin osiin
Tuli myös testattua Makitan akullista kulmahiomakonetta, kun piti saada ennen edellä kerrottua koiranluiden yhteen kasvaneet alapäämutterit irti, hyvinhän se toimi, olisi vaan pitänyt olla pienempi laikka kuin 125 mm niin olisi ollut helpompaa...vielä on lisää alustaremppaa edessä kuhan sitä taas ehtii / jaksaa.
Enkä sitten nettiselailun jälkeen jaksanut alkaa kikka3illa pullauttelemaan mäntiä ulos jne., vaan päädyin ostamaan uuden satulan. Nyljäsin jarruletkun mutteripään hommantouhussa pyöreäksi, mutta lähti se sentään nokkapihdeillä auki ja sama letku paikalleen uuteen satulaan; en uskaltanut yrittää irroitella jarruputken päästä, vaikka vähän kyllä harmitti laittaa vanha letku uusiin osiin
Tuli myös testattua Makitan akullista kulmahiomakonetta, kun piti saada ennen edellä kerrottua koiranluiden yhteen kasvaneet alapäämutterit irti, hyvinhän se toimi, olisi vaan pitänyt olla pienempi laikka kuin 125 mm niin olisi ollut helpompaa...vielä on lisää alustaremppaa edessä kuhan sitä taas ehtii / jaksaa.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: Sepon W123 200D (out), W126 300SE (out) ja W140 (in)
Kesärenkaat tuli vaihdettua, homma kesti kaksi päivää...
Muistui mieleen 15 vuoden takainen oma kokemus kesärenkaiden vaihdosta, aikaa meni useampi tunti ja aikaan sisältyi pyöränlaakerin vaihto / nouto naapurikaupungista ja sillä reissulla saadut ankarat kirjalliset nuhteet poliisisedältä
wiimax.fi