Eilispäivänä tempasin simpukan irti, äkkiseltään aika homma.
Vesi päässyt tuonne rattiakselin sisään...
Ja sitä samaa vesipaskaa oli koko kuularuuvin tila täynnä
Tätä se teettää kun 30vuotta on lasinpyyhkimen akselin läpivienti tippassu vesisateella sisälle.
Sieltä se tuli pois.
Ja osiksi.
Tässä ohjauksen hoitava kuularuuvi.
Aika jännä tapaus tämäkin.
Siinä näkyy tehostimen säätöruuvi.
Ja tässä itte pääpiru, eli tehostimen venttiilipaketti.
Ja purettuna.
Tuo pitkän varren nokassa oleva venttiilikara on se joka ohjaa tehostinta. Meni meeelko pitkään että hokasin miten tämä voi toimia kun näyttää että koko värkki on yks kiinteä osa eikä tuota pikkukaraa mikään liikuta
Aikansa kun pähki niin kyllä muuten liikuttaa
Tässä on nyt käynyt niin että tuo vetinen öljysotku on jäätynyt ja painanut tuon säätöruuvin kupin lommolle ja tehostimen säätö on menny metsään.
Kyse kun on ~millin liikettä tekevästä karasta nini sen ei tarvi paljoa olla nollakohdasta sivussa niin ei toimi.
Tuossa kuvassa se painuminen näkyy.
Säätöruuvin alla on "kuppi" jonka yläpinta on selvästi loimulla sisään päin.
Kupin alla on vastaavasti seuraava metalliholkki jonka sisällä on kuminen holkki joka antaa hieman ohjausliikkeen mukaan periksi ja se on se osa joka antaa tuolle ohjauskaralle liikkeen joka taas päästää öljynpaineen tehostimen männälle.