Mikä vikana kun kone sammuu?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kaapro55
Viestit: 5
Liittynyt: 11.6.2006 12:42
Paikkakunta: helsinki

Mikä vikana kun kone sammuu?

Viesti Kirjoittaja kaapro55 »

Ostin tässä Mesen 300 E:n mallia -90 Sportline. Pirssi käynnistyy kylmänä ihan kivasti ja sammuu lähes säännöllisesti kun on ajanut n. 2-4 minuuttia ja samalla höllää kaasua tai pysähtyy liikennevaloihin. Kun on seissyt ilman virtaa päällä pari minuuttia niin taas pörahtää iloisesti käyntiin! Vettä tankissa vai mikä lie vikana? Kiitti vastauksistanne etukäteen
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Ekana tulis mieleen jumittava lämpöaikakytkin.. tai ohjauspaineensäädin. :roll: Veikkailen vaan.
kaapro55
Viestit: 5
Liittynyt: 11.6.2006 12:42
Paikkakunta: helsinki

W124 moottori sammuu parin minuutin jälkeen!

Viesti Kirjoittaja kaapro55 »

Joo kiitti vastauksestasi. mulla kävi tänään näin: Pääsin pirsillä paikalliseen markettiin eli ajomatkaa noin 4 minsaa ja kone sammui kun lämpö näytti n. 85 astetta just parkiruudussa! Ja siihen jäi taasen! Paikalle tuli yksi äijä joka esitteli itsensä kuorma-autojen asentajaksi hoonolla soomella! Kokeili tuleeko kipinää: tuli, Mutta bensa haisi kuin synti ja paloi katalysaattorissa kuin suihkukone mut kone ei käynyt! Sanoi, että vika on on lohkon kyljessä olevassa alipainekytkimessä joka säätää ryyppyä ja sytytystä! Oonhan mä aina tiennyt että sytytys säätyy alipaineela, mutta että ryyppy? Ukko vetäs johdot irti ja Bingo Mese lähti nöyrästi käyntiin, mutta en tiedä oliko jo lämpö laskenut niin alas koneessa, että se olis muutekin lähtenyt! Totta vai tsäkää ukolla?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

raul kirjoitti:Ekana tulis mieleen jumittava lämpöaikakytkin.. tai ohjauspaineensäädin. :roll: Veikkailen vaan.
Noita osia ei KE-jetissä ole...


Minkähän piuhan ukko nyhti irti, saatko tarkemmin selittää?
Olisko mahdollisesti ollu ruiskun lämpöanturin piuha kannen takapäästä?
Haiskahtais vähän lambdavialta.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Re: W124 moottori sammuu parin minuutin jälkeen!

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

kaapro55 kirjoitti:Joo kiitti vastauksestasi. mulla kävi tänään näin: Pääsin pirsillä paikalliseen markettiin eli ajomatkaa noin 4 minsaa ja kone sammui kun lämpö näytti n. 85 astetta just parkiruudussa! Ja siihen jäi taasen! Paikalle tuli yksi äijä joka esitteli itsensä kuorma-autojen asentajaksi hoonolla soomella! Kokeili tuleeko kipinää: tuli, Mutta bensa haisi kuin synti ja paloi katalysaattorissa kuin suihkukone mut kone ei käynyt! Sanoi, että vika on on lohkon kyljessä olevassa alipainekytkimessä joka säätää ryyppyä ja sytytystä! Oonhan mä aina tiennyt että sytytys säätyy alipaineela, mutta että ryyppy? Ukko vetäs johdot irti ja Bingo Mese lähti nöyrästi käyntiin, mutta en tiedä oliko jo lämpö laskenut niin alas koneessa, että se olis muutekin lähtenyt! Totta vai tsäkää ukolla?
Tuo on meleko varmaan juuri ohjauspaineen säädin minkä liittimen irroitti.
Nimenomaan seosta säätää se, ei niinkään syttyä.
E: eiku tääkö oli ke-jetti.. Olisko sitte ollu lämpöaikakytkin, pitääkö se kylmäkäynnistys -suutinta päällä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

No kun M103:sen KE:ssä ei ole lämpöaikakytkintä :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Jani kirjoitti:Noita osia ei KE-jetissä ole...
Pärkeleen ECU :mrgreen: Onneksi olen onnellisen tietämätön :fu:
Mutta voisko olla ECU irti kokonaan, käsittääkseni auto silloin käy kuitenkin mutta käynnistymisen kanssa voi olla niin ja näin?

Ja lotto vetämään.... :roll:
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

No mulla stana samaa vikaa tuossa w201:ssä,pysäytti taas minut tien syrjään,pelas viikon niinku pittääkin,mutta nyt kuumalla rupes kele tuassiin temppuilemmaan,eli sammahtellee satunnaesesti ja lähtee käyntiin muutaman minuutin oottelun jäläkeen,onko mersun bensakone todellakin tämmönen paska,eokon pitäs huomenna männä töehin, ei kyllä luottopelaa nyt mersun suhteen.
Tuota ylijännite-suojarelettä ne veikkailee aena,en vaen ymmärrä miten se kele vaekuttaa lämpimän koneen käynnistyvyyteen?? :protest: :kele:
Nyt rupes kyllä v.tuttamaan,eekä ihan vähäkään! :kele:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

daerok kirjoitti:Tuota ylijännite-suojarelettä ne veikkailee aena,en vaen ymmärrä miten se kele vaekuttaa lämpimän koneen käynnistyvyyteen?? :protest: :kele:
Nyt rupes kyllä v.tuttamaan,eekä ihan vähäkään! :kele:
Olisko niin että lämmetessään rele alkaa pätkiä.
Ja tuon kautta taitaa mennä melkein kaikki koneen toimintaan vaikuttava virta :roll:
Ja lambdakin tulee peliin vasta lämpimänä, jos on kattimalli.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
juki
Viestit: 106
Liittynyt: 01.5.2006 21:22
Paikkakunta: kaarina

olisikohan?

Viesti Kirjoittaja juki »

oireiden perusteella polttoainepumpunrele (akun takana).Anopin w124 230te oli toissa kesänä samaa vikaa ja korjaantu täysin kun vaihto tuon releen uuteen.Nyt on omassa w124 300e sama vika...viikon lopuksi saan uuden releen...saa nähdä oliko omassakin tuo rele sökö.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”