VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ykkösssutin vaihdettu ja taas toimii. Täytyy vaan toivoa ettei kolmos- tai/ja nelossuutin kyrvähdä enen veronpalautuksia.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Öljyt vaihdettu, sekä suodatin. Myös ilman ja raitisilmansuodatin vaihdettu. Raitisilmansuodatin on tosi veemäisessä paikassa vaihtaa, pitää ottaa kassupoljin irti ja ahtaassa kuskin jalkatilassa pitää möyriä, mutta tulipa tehtyä. Samalla huollatin ilmastoinnin paikallisella nyrkkipajalla, kunnossa olevalta tuntui kun 2/3 mömmöistä oli vielä tallella. Huoltokirjassa eikä auton mukana tulleissa kuiteissa ei ollut mainintaa edellisestä huollosta.
Vanja-eno kirjoitti: 22.4.2021 23:53 Tällä on nyt huristeltu menemään vailla ongelmia. Pieni napaus kuuluu kun lähtee liikkeelle tai tiessä kuoppaa, veikkaisin jotain koiranluuta tai raidetangon päätä. Seuraavan kerran kun saa nosturille niin täytyy yrittää tutkia.
Kun Focus oli kesäkuun alussa kakkossuuttimen vaihdossa, niin tsekkasivat samalla tuota ääntä. Ei ollut väljää koiranluissa tai raidetangonpäissä eikä muissa nivelissä yms. Mekaanikko epäili vahvasti etuiskareiden yläpään laakerointia...
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 13.12.2021 5:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tehtiin noin tuhannen kilsan lomareissu. Focus toimi moitteetta. Raitisilmasuodattimen vaihdon jälkeen tuntuu ilmastointi pelaavan paremmin eli oli varmaan suodatin tosi tukossa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämä on nyt toiminut ihan hyvin. Katsastus lähestyy ja pitäisi toinen umpio vaihtaa koska korkeudensäätö ei toimi siinä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Enpä ehtinyt vaihtaa umpiota leimalle ja yritin tarkasti tarkastamalla eliminoida muut korjauskehotuksia antavat viat. Turhaan hermoilin, leima tuli puhtain paperein, mm. jarrut olivat erinomaiset. Katsurilla oli kiireinen päivä kun unohti tarkistaa valojen korkeussäädön joka ei hantin puolella siis toimi. En katsonut aiheelliseksi valittaa hutiloinnista katsurille :mrgreen:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaaha, piti mennä Lohjalle hakemaan isän kotoa yksi sänky... mutta n. 40 km ajon jälkeen piipautti näyttöön tutun "Engine malfunction" ilmoituksen ja vauhti putosi. Mikäs siinä, yritin ensin josjko tokenisi sammauttamalla ja käynnistämällä uudestaan, muttei mitään vaikutusta. No, tehtiin uukkari ja madeltiin safety mode vauhtia läheiselle Märkiön Grillin levähdysalueelle. Pidettiin reilun vartin tauko ja uusi yritys. Ei antanut enää vikailmoitusta ja ajettiin sitten takaisin kotiin kuntuumin että vika voisi olla taas suuttimessa ja kestää ajaa takaisin hyvin. Kotiin päästiin ilman uutta vikailmoitusta ja huomenna pitää ajaa Amikselle vikakoodin lukuun, että onko taas suutin mennyt vai olisiko joku vähäpätöisempi ropleema.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vikakoodi luettua, 3. suutin antoi ilmoituksen. No, siitä sitten varaosaliikkeeseen joka myi ei oota. Tuumin nukkua yön yli, mutta tallille päin ajellessa muistin, että erittäin ansioitunut ja asiantunteva Dieselmies-korjaamo on tallinaapurina nykyään. No sinne sitten. Kaveri tuumasi että "...jaa, 1,8 TDCi... ooto tsekannu ettei suuttimen liitin ole löysä? Näissä on tyyppivikana että liittimen leuat löystyy ja että katsopa ja vertaa muihin liittimiin... paljon näitä on korjattu ihan tuolla keinolla..."

Kiitin kauniisti ja hurautin pihan toiseen päähän omalle tallille. Kolmossuuttimen liitin irti ja eka verrokki viereinen nelossuutin ja kas... kyllähän kolmosen "leuat" näytti isommalta aika paljonkin kuin nelosen... No, siitä sitten pikkuruuvarilla säädin leukja pienemmäksi ja jatketaan ajoa, katotaan miten käy...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tein tällä viime yönä n. 100 km työmatkan, sitten iltapäivällä n. 60 km reissun lääkäriin ja illemmalla n. 50 km pistäytymisen Hyvinkäällä ja eli yhteensä ajoin n. 210 km, toimi moitteetta ilman uusia vikailmoituksia. Koeajo jatkuu...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nyt täytynee alkaa jo uskoa että vika oli suuttimen liittimessä. Focus on ollut jatkuvassa ajossa ja toista tuhatta kilsaa ollaan ajettu. Jos seuraavan tilipäivään mennessä ei temppuile, vien kyllä Dieselmiehelle kahvipaketin ja six packin kiitokseksi avusta.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Oikean puoleinen pyöränlaakeri edessä ilmoitti vienosti, että käyttökilometrit ovat tulossa täyteen. Vielä ei ole välystä mutta jousessa tuntuu jo tärinää kun rengasta pyörittää. FAG:n napa+laakeri maksoi 70€ ja kun ei oo passeleita työkaluja, niin tilasin jo ajan lähipajalta, alustava arvio 150€ vaihtotyöstä. Olisi tuohon Koivusen oman lanseeraaman laakerinkin saanut hintaa 49,90€, mutta päätin kuitenkin panostaa tunnettuun FAG:n laatuun.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaa jaa, unohtunut päivittää tämä... Tässä ilmeni kolinaa ja jyrinää ja pauketta etupäässä ja vaihtoon meni etujouset sekä iskareiden yläpään laakerit, vasen pyörannapa ja laakeri, että ja sen semmoista. Korjaamo hajotti vahingossa hantin puoleisen sivupeilin, siitä irtosi alereunasta pala. Tarjosivat veleoituksetonta vaihtoa uuteen peiliin tai 200€ alennusta korjauksesta. Otin alennuksen kun peilipinta on ehjä ja kuoressa oleva vilkku toimii.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mittarissa nyt lukema 298 tkm eli semmonen pyöreät 33 tkm ajettu Vokuksella.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti: 06.8.2022 21:16 Mittarissa nyt lukema 298 tkm eli semmonen pyöreät 33 tkm ajettu Vokuksella.
Kohta paukahtaa 300 tkm raja ja pitää tehdä öljynvaihtohuolto + muuta pikku säätöä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Öljynvaihtohuollot tehty, 300 tkm paukahti rikki. Toimii!
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mittarissa 304 tkn, käytin katsastuksessa, meni läpi ilman huomautuksia. Saa taas rouva vajaan vuoden rällätä menemään. Näytti tulleen viime leiman (10.1.2022) jälkeen kilsoja n. 21 tkm.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 27.6.2024 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaa, tulipa tämäkin huollettua syyskuun alussa kilsoilla 313 tkm. Kelpaa taas rouvan ajella.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kilsat jotain 319 tkm ja käytin tänään leimalla. Ei mennyt läpi. Hylky tuli: Vasen takajousi poikki ja oikean puolen alatukivarren puslat haljenneet. Korjauskehotus vaihteistön öljyvuodosta, vetarin sisäänmenon juuresta vuotaa eli stefa vaihtoon. Onneksi ei tuon isompaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Viat korjattu. Ostin osat itse ja lähikorjaamo (aika tasan 2 km etäisyydellä meidän kotoa) Autohuolto M.Suomi Oy hoiti osien vaihdon. Hyvä, asiallinen & ystävällinen palvelu, suosittelen.

Alatukivarsi kokonainen 95€, takajousi 58€ ja vetarin stefa 7 € = 160€

Em. osien vaihto + litra vaihteistoöljyä = 230€ (työn tuntihinta a' 70€)

Yht. koko homma siis 390€
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämä se sätkii menemään vaan ja hyvä niin. Tuli sitten pesaistua rouvan biili oikein huolella ja vaihdettua alle uudenkarheat Kumhon kesärenkaat. Tässähän tuli aikoinaan oston mukana tuliterät kiinalaiset Sailun renkaat, jotka ovat nyt finito. Mulla jäi entisestä Jaguar X-typestä antamatta mukaan siihen ostetut Kumhot joilla ehdin Jaggen kanssa ajaa vain pari tuhatta kilsaa. Hiljeni meli kabiinissa kummasti kun alle sai kunnon kiekot. Jaggessa olleet vanteetkin näyttävät ihan hyvältä Vokuksen alla...

IMG_6518.jpeg
IMG_6518.jpeg (277.49 KiB) Katsottu 7284 kertaa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämä kävi täydessä sisäputsingissa, käsinpesussa ja kovavahassa. Sen jälkeen vaihdoin tähän viimein uudren raitisilmasuodattimen. on jäänyt vähän tekemättä kun on hankalassa paikassa, kaasupoljinkin pitää ottaa irti. Mutta aikani ähellettyä ja tuumailtua tuli valaistuminen, että miten se homma käy helpommin. Työ on edelleen sama, mutta kun tekee vähän paremmilla ja sopivammilla työkaluilla, niin homma käy joutuisammin. Kirjasin ahaa-elämykseni ylös ja ensi kerralla pitäisi homma sujua paremmin ja nopeammin.

Kilsoja tällä hetkellä jotain 339 tkm... ei muita murheita.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3451
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: VVV part 4. - Vanjan Vaimon Vokus - Veislifti Varkku

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

343 800 km mittarissa ja vaimo sanoi että takaa kuuluu jarruttaessa rahinaa. No, huolto oli muutenkin noilla kilsoilla edessä, joten perus öljyn- ja suodattimienvaihdon jälkeen piti vaihtaa jarrupalat, sekä jarruneste.

Huolto sujui rutiinilla mutta jarrupalojen vaihto alkoi tökkiä heti alkuunsa. Fordissa on takajarrusatulassa kannakkeen puolella paksu rautalankapidike, joka pitää poistaa ennen kuin palat saa pois. No nehän olivat molemmin puolin ruostuneet kiinni. Samalla huomasin että molempien satuloiden männät olivat jumissa. Eli satulatkin uusiksi. No, ajattelin sitten vielä vaihtaa sen jarrunesteen, kun auto kerran oli pukeilla, että saa sen alta pois tehtyä. Seuraavalle päivälle jäisi sitten vain satuloiden vaihto ja jarrujen ilmaus. Olisin toki muuten pistänyt auton nippuun ja käynyt ostamassa uudet satulat, mutta oli perjantaina jo sen verran myöhä, ettei edes Motonet ollut auki. Se nesteen vaihtoyritys oli väsyneen miehen virhe. Ilmausruuvi oli sen verran tiukassa, että lenkkiavain pyöräytti mutterin pyöräksi ja ruuvi aukesi hitusen. Ei enää sitten auennut enempää, eikä mennyt kiinni enempää. Lukkopihdit olivat hävyksissä ja naapuritallit pimeänä. Muilla pihdeillä ei liikkunut suuntaan eikä toiseen. Yritin jollain tukkia vuotavaa ilmausruuvia, ja toivoin parasta. No, auto nippuun ja kotiin parin kilsan päähän.

Lauantaiaamuna tajusin että on pyhämiestenpäivä ja luotto varaosaputkani Järvenpäässä on kiinni. No, Motonettiin sitten, se oli auki. Kotiin takaisin ja kun käynnistin Focuksen tallille menoa varten, ilmoitti alhaisesta jarrunesteen tasosta, eli ilmaaminen saattaisi olla haasteellista. Tallille, Focus pukeille. Ei muuta kuin rälläkällä vanhoista satuloista ne langat poikki ja satulat pois. Kokeilin männänpuristimella työntää vielä kokeeksi mäntiä sisään, varmistuakseni että onko edellisiltainen diagnoosina oikea. Ei onnistunut. Eli diagnoosi piti paikkansa. Levyt olivat vielä hyvässä kunnossa onneksi, sillä vain yksi jarrupala oli hieman metallilla ei levy ehtinyt saada kipeää eli levyjä ei tarvinnut uusia.

Uudet satulat vaihtui nopeasti, palat paikalleen ja ilmaamaan. Käytössäni on semmoinen paineilmakäyttöinen imuvaihtaja, mutta kun jokainen pyörä oli käyty pitkään ja hartaasti läpi, puoli litraa nestettä oli imetty ulos ja saman verran uutta sisään, niin vielä oli jossain ilmaa. Oli jo sen verran myöhä, että piti mennä kotiin tutkimaan lähdekirjallisuutta. Korjaamokirjaa tutkittuani, sain sieltä sen verran rohkaisua sekä vinkkiä, että päätin vielä sunnuntaina kokeilla avustajan kanssa vanhan paine-pohja-kiinni ilmausta. Muistin samalla, että rouvan edellinenkään Focus ei ilmannut kytkintä eikä jarruja samaisella imuvehkeellä vaan ainoastaan vanhalla metodilla.

Siispä meni edeltä tallille, Focus pukeille ja kun kaikki oli valmista soitin rouvan painamaan pedaalia. No, kaikki satulat läpikäytyä Focus nippuun ja koeajolle. Kas, jarrut olivat palanneet normaalitilaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”