Ja sama homma hetiperään;sillä erotuksella että narun perässä kotio..tuskin tuo automaatti muutaman kilometrin hinauksesta nokkiinsa ottaa kun vauhtiakin oli vaivaiset 50-60km/h..mikähän M102:sta riivaa..Daimler kirjoitti:Pakkasta -22 ja coupe käyntiin.Lohkolämmitin ei vieläkään toimi .Ajelin n. 20 kilsaa,moottori normaalilämpöinen ja risteykseen..päts,siihen sammui.Sahausta..ei tarttaa ei.Turvavyö irti ja ovi auki..jaa no yksi kerta vielä starttausta ja toimii niinkuin aina.Mikähän lie..
Pakkaskokemuksia
~Viikon ajan pakkaset olleet välillä 15-27 celciusta. Ongelmitta ollaan edetty joka päivä, bensamersulla. Kitinöitä ei ole ilmaantunut ulkona eikä sisällä (räpeltämätön,tuunaamaton,alkuperäinen )
Käyntiin lähtee vaivatta, jos ei aina roikassa ole ollutkaan. Lämpöä piisaa, ripeästi. Vaihteistokaan ei ole kamalan jäykkä, kiitos hyvien öljyjen.
Tein toki ennakoivaa huoltoa talvea ajatellen, heti auton ostettuani. Vaihdoin öljyt perään/lootaan, virranjakajan kannen ja pyörijän, tulpat, bensasuodattimen, ilmansuodattimen ja jännitteensäätäjän laturiin, termostaatin ja jäähdytysnesteet. Samalla pesin moottorin. Moottoriöljyjä en vaihtanut, olivat juuri vaihdettu. Akku oli uuden näköinen Vartan Blue mikä lie..
Kavereiden koslissa olen istuskellut myös tällä viikolla. Päästelevät pääsääntöisesti kivoja ääniä milloin mistäkin näillä pakkasilla Samoin osassa autoista tuntuu olevan sisällä niin paljon ylimääräistä rojua, että väkisinkin ääntä pitävät..
Kaiken kaikkiaan tuo uusi tuttavuus on ollut positiivinen kokemus pakkasilla, ja muutenkin..
Käyntiin lähtee vaivatta, jos ei aina roikassa ole ollutkaan. Lämpöä piisaa, ripeästi. Vaihteistokaan ei ole kamalan jäykkä, kiitos hyvien öljyjen.
Tein toki ennakoivaa huoltoa talvea ajatellen, heti auton ostettuani. Vaihdoin öljyt perään/lootaan, virranjakajan kannen ja pyörijän, tulpat, bensasuodattimen, ilmansuodattimen ja jännitteensäätäjän laturiin, termostaatin ja jäähdytysnesteet. Samalla pesin moottorin. Moottoriöljyjä en vaihtanut, olivat juuri vaihdettu. Akku oli uuden näköinen Vartan Blue mikä lie..
Kavereiden koslissa olen istuskellut myös tällä viikolla. Päästelevät pääsääntöisesti kivoja ääniä milloin mistäkin näillä pakkasilla Samoin osassa autoista tuntuu olevan sisällä niin paljon ylimääräistä rojua, että väkisinkin ääntä pitävät..
Kaiken kaikkiaan tuo uusi tuttavuus on ollut positiivinen kokemus pakkasilla, ja muutenkin..
124.023
Terve,
Itse en ole ollut samalla koneella olevassa 124:ssa talvipakkasilla, joten en ole päässyt testaamaan kabiinin lämpimyyttä – uskon sinun sanaasi, että löylyä pitäisi riittää.
t.
Risto
Selevä. Pitänee alkaa jossain vaiheessa purkaa kojetaulu pois ja vaihtaa kenno. Ei kyllä yhtään huvittaisi mutta näin kovemmilla pakkasilla ei isommin tarvi hanskoja riisua. Kaikki helpot jipot on kohta tehty: venttiilit putsattu, termaria vaihdettu monta kertaa ja käytetty puhdistusaineet nestetilassa.Hemingway kirjoitti:Lämpöä piisaa, ripeästi.
Itse en ole ollut samalla koneella olevassa 124:ssa talvipakkasilla, joten en ole päässyt testaamaan kabiinin lämpimyyttä – uskon sinun sanaasi, että löylyä pitäisi riittää.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Samoin peräkylällä, tosin pakkanen on seilannut -15-32*celssiuksen välillä. Lämmittämättä on aena lähetty liikenteeseen (eihän meikeläisellä edes ole lohkolämmitintä. ) Ja kuten yllä todettua, mikään ei tosiaan kitise eikä kolise.Hemingway kirjoitti:~Viikon ajan pakkaset olleet välillä 15-27 celciusta. Ongelmitta ollaan edetty joka päivä, bensamersulla. Kitinöitä ei ole ilmaantunut ulkona eikä sisällä (räpeltämätön,tuunaamaton,alkuperäinen )
Ps. unohin mainita että tallissa on +20:ntä lämpöstä.
BMW 318d -09
Kyllä riittää, kovempia pakkasia en ole vielä tuolla autolla ajanut. Tämän talven Kajaanin pakkaset on koettu, ja lämpöä on piisannut mukavasti, ja ripeästi. Todisteeksi kerron, kuinka eilen vein yhden kaverini kaupungin toiselle laidalle. Auto pantiin käyntiin, poltettiin savukkeet ja läksittiin matkaan (-20 astetta, matka n.6km). Kaveri ihasteli perillä lämmintä autoa, omassa autossa kuulema meinaa jalat paleltua vaikka kuinka yrittäisi säätää/vääntää. (merkkiä/mallia en kerro )Roisto kirjoitti: Selevä. Pitänee alkaa jossain vaiheessa purkaa kojetaulu pois ja vaihtaa kenno. Ei kyllä yhtään huvittaisi mutta näin kovemmilla pakkasilla ei isommin tarvi hanskoja riisua. – uskon sinun sanaasi, että löylyä pitäisi riittää.
Varaosamyyjä möi minulle "92`C" termostaatin. Liekkö tuollaista olemassakaan? Kaikki talvihuoltoon tarvitsemani osat ostin ihan kokeeksi paikallisesta ad-varaosaliikkestä. Huokeita olivat, yhteensä taisivat kustantaa ~110€. Vielä ovat pelanneet
Ihan siksi tein tuon perusteellisen talvihuollon, koska ei ollut oikein tietoa, milloin noita bensa-auton menon helposti katkaisevia osia oli viimeksi vaihdettu. Ensi syksynä voitelen lukot/tiivisteet, ja sillä selvä.
Lisäystä vielä tuohon ensimmäiseen postaukseen. Lisäksi käsittelin autosta kaikki lukot/saranat aseöljyllä, ja voitelin kaikki tiivisteet asiaankuuluvalla tökötillä. Myös ovenkahvat käsittelin varovasti. Ei ole tarvinnut repiä ovia auki.
Edit. Mersun istuinlämmittimet ovat sivistyneet. Lämmittävät aluksi tehokkaasti, heikentävät tehoa, ja sammuvat sitten itsekseen. Mukava ominaisuus, joka löytyy toki takalasinlämppäristä/peileistä/pissapojan suuttimista. Ja varmaan muistakin merkeistä?
No, ei ainakaan volkkarista. Kaveri tuli Passatilla käymään, antoi sen pihalla käydä hyrskyttää. Mentiin tsekkaamaan, miltä se passatin lämpö tuoksuu.. Tuoksui palaneelta Penkinlämmitin oli asennossa 5, ja penkki haisi jo todella pahalta..
124.023
- Eki87
- Perho-ope
- Viestit: 394
- Liittynyt: 11.12.2006 16:02
- Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa
Joka aamu oma mese ollu liekassa ja tulille on tärähtännä suurempia kakomatta...
Yks uamu vuan ol melekosen mielenkiintonen kun auto ol ollu liekassa jo puoltoista tuntia ja edelleen tuntu että ihan kun olis kylymästä suoraan tulille lyöny.. Sit katoin pakkasmittari niin ihmetys väheni kummasti kun mittari näytti -32..
Onkos kellään muuten sattunu niin että ei ovet taho aueta..? Itellä ollu parina aamuna niin että kuskin ovi ei aukee millään.. Piti männä takaovesta sisään..
Yks uamu vuan ol melekosen mielenkiintonen kun auto ol ollu liekassa jo puoltoista tuntia ja edelleen tuntu että ihan kun olis kylymästä suoraan tulille lyöny.. Sit katoin pakkasmittari niin ihmetys väheni kummasti kun mittari näytti -32..
Onkos kellään muuten sattunu niin että ei ovet taho aueta..? Itellä ollu parina aamuna niin että kuskin ovi ei aukee millään.. Piti männä takaovesta sisään..
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona
Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona
Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
Tuo eekon tenava on ihmeellinen liekassa koko yön niin sua hangata akun melkeen yhjäksEki87 kirjoitti:Joka aamu oma mese ollu liekassa ja tulille on tärähtännä suurempia kakomatta...
Yks uamu vuan ol melekosen mielenkiintonen kun auto ol ollu liekassa jo puoltoista tuntia ja edelleen tuntu että ihan kun olis kylymästä suoraan tulille lyöny.. Sit katoin pakkasmittari niin ihmetys väheni kummasti kun mittari näytti -32..
Jos roikan nenässä n.1H lähtöö ihan hyvin
Tuossa kovimmilla pakkasilla ei ollut roikassa ei ongelmia kääntiin lähössä
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Itellä ei oo tuon Opelin kanssa ollu talvella mitään onkelmia käynnistymisen kanssa, hyvin on käyntiin lähteny ku oon sen aina roikasta "tulille" lyöny. Mutta eräs toinen tympiä "talvionkelma" siinä on nyt ainaki parina talvena ollu. Nimittäin oikean takapyörän (takaapäin katsottuna) jumittuminen. Eli jos tuonne takapyörän vanteen sisäpuolelle pääsee kertymään lunta ja jäätä ja ne sinne jäätyvät pakkasella niin takapyörä menee niin jumiin että se ei pyöri ollenkaan . En tiedä, jäätyykö siellä taka-akseli vai käppäri mutta oon nyt ainakin pannu merkille että jos autoa joutuu pitämään pitemmän aikaa parkissa ja käppäri ei oo päällä niin sillon se ei jumitu. Mutta annas olla jos on käppäri jääny päälle niin tuo takapyörä menee totaalisen lukkoon, se ei pyöri, ei sitte yhtään ! Viimeksi taas viime sunnuntaina se teki temppunsa. Olin lähössä autolla liikkeelle, (auto oli seissy muutaman tunnin parkissa, käppäri päällä) ku olin yhdessä paikassa harjottelemassa karaokea, pakkasta jotain -15. Sain auton käyntiin ja yritin lähteä liikkeelle, takapyörä jumissa, ei pyöri, prkl . No siinä pihalla aikani rullailin eteen- ja taaksepäin, ei apua. Menin sitte yhen lopetetun kauppaliikkeen pihalle (kiva ajella sinne ku yks pyörä jumissa), aattelin että siellä parempi tutkailla onkelmaa ku oli valaistusta, rynkäyttelin sitä eessuntaas, hakkasin oikeanpuoleista muovista takaroiskeläppä lumiharjan varrella, roiskeläppä ei kestäny, hajos . Sen verran oli siitä apua että jäät kolisi pois takalokarista (seuraavaksi onkin mulla tarkotus laittaa noiden kovamuovipaskojen tilalle kumiset läpät). Ja perisuomalaisena miehenä tuli tätä onkelmaa siinä yksin ratkoessani kiroilla päräyteltyä melko hartaasti . No eräs kaverini oli huomannu pulani ja siitä pelastuinkin sitten hänen ja erään toisen kaverin ja heidän mukanaan olleiden sisätilalämppärien avulla. Eli kahella lämppärillä sulateltiin takapyörän sisäpuolta ja niihän se sitten lopulta heltisi taas pyörimään ku kaverit istu lisäpainoksi takapenkille . Sähköä varastettiin lopetun liikkeen seinäpistorasiasta ja tämä ensin mainittu kaveri pölli hiekotussepeliä paikallisen puhelinyhtiö pihalta (yritettiin ensin sen avulla saada hänen kanssaan pyörää pyörimään, eihän se tietenkään auttanu lumen ja jään päällä). Kyllä olin kiitollinen näille kavereilleni avusta ja tarjoankin heille palkaksi siitä pullakahvit kun seuraavan kerran nähdään . Että sellasia talviauto-onkelmia meikällä, joku saattaisi varmaan tietää että mistä tuo tuollanen oikuttelu johtuu näissä Opeleissa. Nimittäin eräältä tuttavaltani kuulin että eräässä Vectrassa oli myös ollut samanlaista ongelmaa .
Tarinasta tuli sen takia noin pitkä ku innostuin kirjottaan tällasen tosielämätarinan .
Tarinasta tuli sen takia noin pitkä ku innostuin kirjottaan tällasen tosielämätarinan .
Viimeksi muokannut *******, 02.2.2007 0:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Juu, kuulin tuosta samasta vinkistä aikaisemminkin mutta ei siinä ihan noin isoista työkaluista puhuttu . Samaa oon arvellu itekin että jarru tekee kepposiaan ja koettanu nyt välttääkin tuon käppärin käyttöä ainakin näin pakkasilla, pysyy tuo auto paikallaan ku on vaihe P-asennossa.Harju kirjoitti:Jarruhan sielä jiätyy kiini ISOLLA tai pienellä lekalla lyö pyörän pulttiin muutaman kerran niin pitäs lähtiä pyöriään
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
-32 näyttäs olevan....raikas keli...
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Eki87
- Perho-ope
- Viestit: 394
- Liittynyt: 11.12.2006 16:02
- Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa
Itellä sattu viime yönä tuossa melkonen juttu..
Olin kuskailemassa paria iloista tai no ei ehkä pois lähtiessä enää nii hilpeitä ihmisiä.. Jos kuitenkin puhuis välillä asiaa...
Auto oli ollut parkissa kaupungissa jonkun 4h olin lähdössä kaupungista pois päin rampilla kiihdyttämässä kun yhtäkkiä huomasin että kone ei ota kierroksia ja alkaa hyytyä ja maksiminopeus oli 60km/h kunnes auto sammua pätkähti..
No siinä nopeesti rupesin miettimään että mikä nyt on??
Ensimmäisenä kaikki virtalaitteet poies päältä ja ei kun starttia kokeilemaan. Koko ajan tuntui että nyt lähtee käyntiin mutta aivan kuin polttoaine olisi ollut lopussa vaikka mittari näyttä puolta tankkia ja mittari ei ollut ennen koskaan valehdelut. Jonkun aikaa starttia huudatettuani auto räjähti tulille. Tuli sellainen Its a live!! olo (varmaan kirjotettu päin petäjiä) No sitten annoin pyöriä hetken että vähän lämpiää ja sit liikkelle. Seurauksena että pääsin alle kilometrin ja seuraavan rampin juuren hyyty tuas.. Ei ollu yhtään hieno olo. No siinä sitten aattellin että hetkinen, mullahan ee oo sitä jäätämisen esto ainetta tankissa. Ei muuta kun kaverille puhelua puolkolmen aikaan yöllä (oli aika ilonen kun soitin ) Ja ilmotus mikä on tilanne ja sanoo että tuo mulle Diesel100 niin suan lotjan tulille. Melekeen puoltuntia piti selittee sille että mitä se on... No puolentunnin selityksen ja toisen puolentunnin odottamisen jälkeen kaverin pelastava Audi tärähti paikalle.. Ei muuta kun koko purkillinen DieselSatkua tankkiin ja virta-avaimen kääntöä.. Lähti kun palamun alta.. Ja matka jatkui kotiin asti..
Tarinan opetus minulle.. Diesel100 on ihme aine ja hyvä sellainen
Olin kuskailemassa paria iloista tai no ei ehkä pois lähtiessä enää nii hilpeitä ihmisiä.. Jos kuitenkin puhuis välillä asiaa...
Auto oli ollut parkissa kaupungissa jonkun 4h olin lähdössä kaupungista pois päin rampilla kiihdyttämässä kun yhtäkkiä huomasin että kone ei ota kierroksia ja alkaa hyytyä ja maksiminopeus oli 60km/h kunnes auto sammua pätkähti..
No siinä nopeesti rupesin miettimään että mikä nyt on??
Ensimmäisenä kaikki virtalaitteet poies päältä ja ei kun starttia kokeilemaan. Koko ajan tuntui että nyt lähtee käyntiin mutta aivan kuin polttoaine olisi ollut lopussa vaikka mittari näyttä puolta tankkia ja mittari ei ollut ennen koskaan valehdelut. Jonkun aikaa starttia huudatettuani auto räjähti tulille. Tuli sellainen Its a live!! olo (varmaan kirjotettu päin petäjiä) No sitten annoin pyöriä hetken että vähän lämpiää ja sit liikkelle. Seurauksena että pääsin alle kilometrin ja seuraavan rampin juuren hyyty tuas.. Ei ollu yhtään hieno olo. No siinä sitten aattellin että hetkinen, mullahan ee oo sitä jäätämisen esto ainetta tankissa. Ei muuta kun kaverille puhelua puolkolmen aikaan yöllä (oli aika ilonen kun soitin ) Ja ilmotus mikä on tilanne ja sanoo että tuo mulle Diesel100 niin suan lotjan tulille. Melekeen puoltuntia piti selittee sille että mitä se on... No puolentunnin selityksen ja toisen puolentunnin odottamisen jälkeen kaverin pelastava Audi tärähti paikalle.. Ei muuta kun koko purkillinen DieselSatkua tankkiin ja virta-avaimen kääntöä.. Lähti kun palamun alta.. Ja matka jatkui kotiin asti..
Tarinan opetus minulle.. Diesel100 on ihme aine ja hyvä sellainen
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona
Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona
Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
Suodatin ehti sulaa sillä aikaa kun oottelitte aatimiestä paikalle sen takia se lähti heti käyntiin
Omaan mersuun (enkä muuten mihinkään muuhunkaan vehkeeseen) oo käyttäny ikinä mitään jäänestoa Suodattimiakaan en oo yleensä ehtuny uusia, on tuo talavi sen verran lyhyt Nytkin on mersussa semmonen lievästi pintaruosteessa oleva putsari paikallaan, eikä oo ollu mittään onkelmia pakkasta semmoset 28-30
Omaan mersuun (enkä muuten mihinkään muuhunkaan vehkeeseen) oo käyttäny ikinä mitään jäänestoa Suodattimiakaan en oo yleensä ehtuny uusia, on tuo talavi sen verran lyhyt Nytkin on mersussa semmonen lievästi pintaruosteessa oleva putsari paikallaan, eikä oo ollu mittään onkelmia pakkasta semmoset 28-30
Tässä alkaa tuntea iloa omista kaukosäätöavattavista ovista kohta. Voi vaan kuvitella miten toimisi brittiläinen perinteinen lukko näissä keleissä....Kaapo kirjoitti:Peräkontin lukostahan sitä joutui toissa-aamunakin keskuslukon pihaparkin jälkeen avaamaan, kun en kuivannut ovilukkoja kunnolla... kyllä ne lukot siitä parissa tunnissa kuivuvat... eivät kuivuneet
Asiaan. Diskoiltu on nyt parhaimmillaan -24 asteessa.
Käyntiinhän tuo ei lähde kuin -20 asteessa ilman roikkaa tai eberiä, kumpaakaan ei ole käyttää. Ekologiselle vaihtoehdolle, bussille, on matkaa näppärä 200 m.
Kylmässä toimii kaikki paitsi lämmityslaitteen valot, myös tehostin tukee isäntänsä kuntoilupyrkimyksiä ja avittaa ratinkääntöä vain osittain. Sisälle alkaa tulla haaleaa ilmaa jo noin 20 km ajon jälkeen. Tuulilasi pysyy kiitettävästi sulana oikeasta reunasta. Dieselin kalina aamuisin on miehekäs.
Huomaatteko, ei moiteen sanaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Näin on näreet. Jos suodatin hyytyy, riittää yleensä jo 10min odotus lämmittämään sitä sen verran että matka jatkuu.Harju kirjoitti:Suodatin ehti sulaa sillä aikaa kun oottelitte aatimiestä paikalle sen takia se lähti heti käyntiin
Omaan mersuun (enkä muuten mihinkään muuhunkaan vehkeeseen) oo käyttäny ikinä mitään jäänestoa Suodattimiakaan en oo yleensä ehtuny uusia, on tuo talavi sen verran lyhyt Nytkin on mersussa semmonen lievästi pintaruosteessa oleva putsari paikallaan, eikä oo ollu mittään onkelmia pakkasta semmoset 28-30
Empä ole minäkään suodatinta jatkuvasti vaihdellut. Sen olen toki huolehtinut ettei siellä ole vettä. Suodattimen tukkeutumisen huomaa vetojen hiipumisest yläkierroksilla. Sillon vaihto on viimeistään tarpeen.
Jos muuten katsoo diesel 100 tuoteselostetta, niin siinä ei sanallakaan kehuta aineen vaikuttavan hyytymiseen. Siinä puhutaan ainoastaan veden haittavaikutusten poistamisesta. Aine toimii siis nolla-asteessa ilmeneviin ongelmiin. Niihin paras lääke olisi veden laskemine pois polttoainejärjestelmästä. Nesteen polttoaineoppaassa muuten kielletään tuon aineen käyttö, samoin aika monessa ohjekirjassa itse en ole ikinä käyttänyt, koska epäilen sen aiheuttavan ongelmia, niitä kun ei ole kymmeneen vuoteen ollut kuin kahdesti, eikä koskaan ole auto tielle jäänyt.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Éräänä kauniina uudenvuodenpäivänä päätimme lähteä poikien kanssa ajelulle meikäläisen silloisella ässällä, krapula piinasi ja pakkasta oli -32c.
Itse olin selvä kuin nassesetä kolmen viikon sairaalajakson jälkeen. Ei kun ässä tulille ja menoksi, ohjaustehostaja piti metakkaa, muuten ei mitään ongelmaa. Audimies, tojotamies ja mitsupisimies tuumasivat että ei mitään järkeä lähteä tämmöisellä kelillä kun ei autokaan ole lämmityksessä.. mutta mersumies ei lämmitä, mersumies lähtee kun on lähdön aika! Sitten menimme irlantilaistyyppiseen pikaruokalaan syömään, kyllä poikia hymyilytti kun purgeri oli mahassa ja rapulan selkä voitettu
Itse olin selvä kuin nassesetä kolmen viikon sairaalajakson jälkeen. Ei kun ässä tulille ja menoksi, ohjaustehostaja piti metakkaa, muuten ei mitään ongelmaa. Audimies, tojotamies ja mitsupisimies tuumasivat että ei mitään järkeä lähteä tämmöisellä kelillä kun ei autokaan ole lämmityksessä.. mutta mersumies ei lämmitä, mersumies lähtee kun on lähdön aika! Sitten menimme irlantilaistyyppiseen pikaruokalaan syömään, kyllä poikia hymyilytti kun purgeri oli mahassa ja rapulan selkä voitettu
ML 270 CDI -00
Ennen vanhaan ajoi TOSI kovatjätkät avopäin PV:llä yläasteelle -punainen irokeesi vain viimassa liehui! Oli ne aikoja ne.audimies kirjoitti:TÄH?? Oliko edes pipo päässä? Nyt on otetta jos fillarilla vedät!a.turunen kirjoitti:-33 astetta oli pakkasta kun aamulla lähin pyörällä kouluun sotkemaan
Nykynuoret käyttää pipoa jo sisälläkin ja ilmastokin on mitä on. Eihän nykyään ole edes pakkasia.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Aivan niin.. tänäänkin kävelin pitkin pihaa takki auki ja kettuilin lapsille kun värjöttivät turkishaalareissa.Perttu K kirjoitti:Ennen vanhaan ajoi TOSI kovatjätkät avopäin PV:llä yläasteelle -punainen irokeesi vain viimassa liehui! Oli ne aikoja ne.audimies kirjoitti:TÄH?? Oliko edes pipo päässä? Nyt on otetta jos fillarilla vedät!a.turunen kirjoitti:-33 astetta oli pakkasta kun aamulla lähin pyörällä kouluun sotkemaan
Nykynuoret käyttää pipoa jo sisälläkin ja ilmastokin on mitä on. Eihän nykyään ole edes pakkasia.
Voi noita nuoria
Mulle kävi sama homma eilen.. No minä laiton vielä tunniks lämpöön ja laturiin. sitten lähti hyvin.antti86 kirjoitti:auto roikannokassa 2h minkä pystyy lämmittämään.väänsin virta-avaimesta ja tulikin "starttaa nastamuumio" efektin sijaan "vou-vou" akku tyhjä. no nyt on uus akku pitäís kohta varmaan lähtee asentaan se et pääsee liikenteeseen.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]