Hemmetti nyt muuten löytyi vikaa tuosta omastaki pikkudieselistä.Se on muuten varmaan lumisokea kun se lähtee talvellakin käyntiin .Mutta asiaan voithan A.HARA ottaa sen releen irti autosta ja avata sen.Hienolla hiekka paperilla voit tasoittaa piikit pois releen kärkien välistä.Tuo homma vaikuttaa ainakin psyykkisesti releen toimintaan ja samalla opit itse paremmin ymmärtämään sen toimintaa.audimies kirjoitti:No on ihme jos 123 lähtee yleensäkin käyntiin tällä kelillä? , Jos ei seiso kuivalla asfaltilla.... Katos kun kesällä ajaa valkoisen lakanan päälle , niin se luulee että on talvi!
Hehkut mustana - jo tuikkii
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Enkä muuten ota. Sieltä saa vaan tuotteita jotka ei toimi pakkasessa. Otin auton (sillä on ajettu joka päivä Urjalaan, hehkutti tai ei), ajoin KL:n pihaan ja ostin kappaletavarana 5 Bosch DuraTerm -hehkua.Sampo N. kirjoitti:Tämä topiccihan menee jännäksi. Nyt otat A.Hara nyssen ja matkustat sinne Partolaan motonetin uuteen osoitteeseen ja ostat kilohinnalla läjän hehkuja.
Tämän osuuden tein poikkeuksellisesti ohjeen mukaan. Nyt on sormet amputoitu. Vaihdoin illalla hehkuja pakkasessa vain kolme (3) tuntia. Miten se hehkutulpan hole voi olla ahtaampi kuin piikatytön p*llu ennen isäntää! Aivan hirveellä kankeamisella pääsi sisään ja kierteen alkuun.Sampo N. kirjoitti:Sitten vaan vaihtelet niitä niin kauan että sormet on amputoitu. Jos ei tämänkään jälkeen vielä mersu toimi, niin voit hyvällä omallatunnolla viedä kärrin vaikka Veholle Lielahteen
Aluksi tutkin tulppien kuntoa kardaanin neuvomalla menetelmällä, kiitos kardaani. Jokaisen tulpan reikä liittimessä kipunoi samalla tavalla hyvin maltillisesti, ehkä jopa vaisusti. En tiedä paljonko pitäisi kipunoita lentää. Joka tapauksessa yksikään ei ollut selkeesti pimeänä?
Ennen huoltotoimeen ryhtymistä kävin aiemmin päivällä hakemassa pilteemasta varta vasten 12 mm räikkälenkin ja 8 ja 12 mm piippunivelavaimet. Ilman niitä ei operaatiosta olisi tullut kerrassaan mitään, kiitos Hara kun olit niin viisas. Varsinkin räikkälenkki oli hyvä kun tilaa vääntää on kolme senttiä ja samalla pitää kangeta tulppaa sisään toisella välineellä. Tarvittiin myös erityispitkää talttapäämeisseliä (=kanki, samoin 8mm piippuavain oli hyvä kampeamiseen, sopii tulpan päätä vasten hyvin), 1 kg muskulaa (naputetaan tulppa huulille), pientä teräsharjaa (liitosten hinkkaus), töfnänpoistoainetta, uudet paristot otsalamppuun, hyviä villasukkia, hetkittäin paljaita käsiä ja hermoa, rukousta, kirousta ja vatsalihaksia. Kolme kaljaa jälkitoipumiseen (yks jäi juomatta, nukahdin) ja kirkasta alkoholia lämmitykseen.
Hehkutulppien vaihto näin ensi kertaa näyttäytyi siis helppona perushuoltotoimena jollainen sen pitäisikin olla. Tarkistin ja puhdistin samalla lämpöanturin liitoksen joka edellisiltana jäi tarkistamatta, muista poiketen se oli vähän olosuhteita nähnyt. En tiijä oliko tuolla merkitystä.
Veholle ei muuten viedä satakakskolmosta korjattavaksi. Siellä ei kukaan osaa niitä enää korjata. Sieltä ehkä ostetaan alkuperäisvaraosia, ainakin käydään välillä tiskillä kyselemässä mitä kivaa löytyisi.
No niin. Jos pää toimisi niin että kykenisi yhdistämään asioita toisiinsa, olisin ehkä tajunnut tehneeni juuri vähän aika sitten saman huollon 40-vuotiaan jääkaapin käynnistinreleelle. Tämä oli kyllä hyvä huomio. En vaan tullut ajatelleeksi että se on ihan vanhanaikainen kärjellinen rele. Juu, sanoohan se naks. Ehkä teen vielä tämänkin, keväämmällä.jari_w123 kirjoitti:Mutta asiaan voithan A.HARA ottaa sen releen irti autosta ja avata sen.Hienolla hiekka paperilla voit tasoittaa piikit pois releen kärkien välistä.Tuo homma vaikuttaa ainakin psyykkisesti releen toimintaan ja samalla opit itse paremmin ymmärtämään sen toimintaa.
Ai mitenkä hommassa kävi? Yöllä -19 asteesta ilman roikkaa lähti käyntiin välittömästi kaikilla pytyillä. Aamulla -22 asteesta tolpassa olleena lähti kuin sen palmun alta johon Kekkonenkin kiipesi.
Ihan kuin hehkuvalo palaisi kirkkaampana. Voiko se?
Tää on ihan kohta valmis.
Seuraava kohde tai haaste voisikin olla väykyn hehkujen vaihto, joista ainakin pari on umpijumissa.A. Hara kirjoitti:Hehkutulppien vaihto näin ensi kertaa näyttäytyi siis helppona perushuoltotoimena jollainen sen pitäisikin olla.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Taitaa pakkaset laskea liian leudoiksi ennenkuin saadaan sopiva potilas Haralle. Alle -20 pakkaslukemissa suoritettuja huoltoja ei katsota huoltotoimenpiteeksi lainkaan, se on pelkkää tuunailuajusamb kirjoitti:Seuraava kohde tai haaste voisikin olla väykyn hehkujen vaihto, joista ainakin pari on umpijumissa.A. Hara kirjoitti:Hehkutulppien vaihto näin ensi kertaa näyttäytyi siis helppona perushuoltotoimena jollainen sen pitäisikin olla.
Heikki
Mie pelkään sähköjä. Eikös väyrysessä hehkutkin toimi sähköllä. 123:ssahan hehkutus perustuu siihen että kuski kuumenee.jusamb kirjoitti:Seuraava kohde tai haaste voisikin olla väykyn hehkujen vaihto, joista ainakin pari on umpijumissa.A. Hara kirjoitti:Hehkutulppien vaihto näin ensi kertaa näyttäytyi siis helppona perushuoltotoimena jollainen sen pitäisikin olla.
Unohtui mainita tuosta varustelistasta liikelounas-topikissakin kehuttu Ruotsin armeijan ylijäämätakki, ammuttu vain selkäpuolelle, sekä äiteen neuloma paksu villapaita.
Tää on ihan kohta valmis.
Nyt ois taas hyvät remonttipakkaset mutta näinköhän tämän tapauksen uskaltaisi jo sulkea. Määrätietoisesti on auto hehkuttanut kohta kaksi viikkoa aina tuosta hehkuhuollosta lähtien ja pyörähtänyt kerrasta käymään pakkasesta riippumatta. Todetaan potilaan näkyvien oireiden kadonneen ja vähennetään kuljettajan lääkitystä.
Tää on ihan kohta valmis.