Yleistä webastosta
Pitäisi tuollainen vanha thermo top S webasto kasailla ja siinä ei ole mitään tiivistettä lämmönvaihtimen ja keskimmäisen rungon välissä.
Korjausoppaassa käskerään käyttää siliiconi liimaa (vapaa suomennus saksan kielisestä oppaasta)
http://www.ersatzteilbox.com/product_in ... -30g-.html
Pitääkö tilata tuota paikallisesta liikkeestä vai uskaltaako sinne laittaa jotain tavan tiivisteliimaa?
Tyyppi siis Drei bond 1209
ELI
1209 Non-solvent type silicone-based
Offers the most excellent heat resistance among silicone-based sealants.
Contains very little volatile low molecular siloxane (less than 0.03%).
Does not corrode copper and copperbased alloys.
Korjausoppaassa käskerään käyttää siliiconi liimaa (vapaa suomennus saksan kielisestä oppaasta)
http://www.ersatzteilbox.com/product_in ... -30g-.html
Pitääkö tilata tuota paikallisesta liikkeestä vai uskaltaako sinne laittaa jotain tavan tiivisteliimaa?
Tyyppi siis Drei bond 1209
ELI
1209 Non-solvent type silicone-based
Offers the most excellent heat resistance among silicone-based sealants.
Contains very little volatile low molecular siloxane (less than 0.03%).
Does not corrode copper and copperbased alloys.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Tähän sen verran muutosta, että auto on 220 CDI vm 2000, 92 kw:Hannu V. kirjoitti:Alkuperäisen lisälämmittimen toiminnoista kyselisin:
Onko näissä webastollisissa W202:sissa (200cdi-99)aina kiertovesipumppu?
Meneekö heti vikatilapuhallukseen, jos ei kiertovesipumppu toimi?
Viime talven autossani pelasi lisälämmitin vielä hyvin.
Mutta nyt lämmitin pelaa enää vain satunnaisesti. Silloin kun sattuu toimimaan ei savuta eikä muutenkaan oikkuile. Lämpöäkin tulee reilusti.
Sulakkeilla kuittaan aina vikatilan, kun sellainen paukahtaa päälle tämäntästä.
Jostain syystä ei vain käynnisty läheskään edes joka päivä. Vaikka lämpötila alle +5 ja kone kylmä.
Autossa MB lisälaäämitin, käynnistetään keskikonsolissa olevasta vivusta. Mulla ei ole aavistustakaan, tekeekö lisälämmitin mitään - sitä ei kuule, ei haista enkä välttämättä tiedä, onko se lämpimämpikään. Siis miten se oli - miten se testataan - oliko se, että kuunnellaan kiertovesipumpun eloa ?
Mitenkäs tuo naftan tuleminen tarkistetaan? vai onko siinä puolessa "ikinä" mitään vikaa?
Mikähän kumiletku menee piirilevyn alle palotilasta tai vesitilasta tms? liekö haittaako kun on "säpäleinä" se letku? aika viraattoman olonen se ainakin on.
Puhaltimen sain pyörimään pikku elvyttämisellä,palopesä näytti ehjältä ja hehku myös Palopesän kiinnysrauta tosin oli aika pehmonen mutta saanee ollakkin?
Josko sitä pian sais ruuvata ihan ehjän ja toimivan webaston sit autoon kiinni kun jaksaa harrastaa vähä tuon kans
Mikähän kumiletku menee piirilevyn alle palotilasta tai vesitilasta tms? liekö haittaako kun on "säpäleinä" se letku? aika viraattoman olonen se ainakin on.
Puhaltimen sain pyörimään pikku elvyttämisellä,palopesä näytti ehjältä ja hehku myös Palopesän kiinnysrauta tosin oli aika pehmonen mutta saanee ollakkin?
Josko sitä pian sais ruuvata ihan ehjän ja toimivan webaston sit autoon kiinni kun jaksaa harrastaa vähä tuon kans
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Webasto on siis nyt pöydällä. Vaatinee webaston "aivojen" kautta virran sykleissä tms että pumppu alkaisi pyörimään,eli suora virran antaminenkaan ei auta. Tällästä sain haaviini jo tällävälin
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tähän varmaan uskaltaa kysyä, että onnistuuko 200CDI koneisesta yksilöstä siirtää webasto Om605 turbomalliin? Olis varaosa-auto tiedossa mistä saisi toimivan webaston niin houkuttaisi asentaa omaan se..
Jos se onnistuu niin mitä kaikkea tarvitsee siirtää/tehdä? Tekstiä lukemalla tankissa pitäisi olla lähdöt valmiina mistä voi ottaa löpön ainakin sille?
Jos se onnistuu niin mitä kaikkea tarvitsee siirtää/tehdä? Tekstiä lukemalla tankissa pitäisi olla lähdöt valmiina mistä voi ottaa löpön ainakin sille?
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
Minä joskus tein tuollaisen siirron. Cdi-koneisesta webasto kiinnitysrautoineen esikammioväristimeen. Ne metalliset vesiletkut + kumiletkut samaten sieltä vesiventtiililtä asti, kiertovesipumppu samaan paikkaan kun cdi koneisesskin niin kaikki menee bolt on.Miksutus kirjoitti:Tähän varmaan uskaltaa kysyä, että onnistuuko 200CDI koneisesta yksilöstä siirtää webasto Om605 turbomalliin? Olis varaosa-auto tiedossa mistä saisi toimivan webaston niin houkuttaisi asentaa omaan se..
Jos se onnistuu niin mitä kaikkea tarvitsee siirtää/tehdä? Tekstiä lukemalla tankissa pitäisi olla lähdöt valmiina mistä voi ottaa löpön ainakin sille?
Tankissa ei ole valmista lähtöä, polttoaineen voi ottaa paluuletkusta siitä imusarjan alta.
Webaston mukana kannattaa napata pätkä johtosarjaa, diagnoosijohdon kun kytkee 38 pinniseen niin pääsee starin kanssa vikakoodejakin lukemaan.
Mistähän lähtis omassa vikaa etsimään kun ei toi lisälämppäri käynnisty.
Kyseessä siis -98 w202 220cdi. Onko tässä nyt siis niin että on alkuperänen lisälämmitin johon on laitettu eberin kello kun sellanen kojelaudasta löytyy? Vikahan on sellanen että kun kellosta painaa lämmittimen päälle niin alkaa ilmeisesti kiertovesipumppu pitään surinaa ja rupee puhaltaan ilmaa sisälle mutta itse lämmitin ei käynnisty joten lämmöstä on turha haaveilla. Rest nappia painaessa alkaa kuuluun sama surina ja lämpöä puhaltaa sisälle mikäli kone on lämmin. Ei mitään aikasempaa kokemusta näistä niin ei oikeen osaa vikaa alkaa kartoittaan.
Kyseessä siis -98 w202 220cdi. Onko tässä nyt siis niin että on alkuperänen lisälämmitin johon on laitettu eberin kello kun sellanen kojelaudasta löytyy? Vikahan on sellanen että kun kellosta painaa lämmittimen päälle niin alkaa ilmeisesti kiertovesipumppu pitään surinaa ja rupee puhaltaan ilmaa sisälle mutta itse lämmitin ei käynnisty joten lämmöstä on turha haaveilla. Rest nappia painaessa alkaa kuuluun sama surina ja lämpöä puhaltaa sisälle mikäli kone on lämmin. Ei mitään aikasempaa kokemusta näistä niin ei oikeen osaa vikaa alkaa kartoittaan.
Itsellä -99 vuoden c220 cdi jossa webasto ilmeisesti tehtaalta tullessa jo. Ensimmäinen auto minulla missä ylipäätänsä webasto löytyy niin miten tuo käytännössä toimii? Meneekö automaattisesti päälle vai tarviiko jotain nappia painaa? Tarviiko auton olla käynnissä vai riittääkö että virrat päällä? Mistä tietää koska webasto on päällä ja koska ei kun en edes tiedä toimiiko koko webasto.
JSO:
polttoainepumpun pitäis pitää sellasta nakutusta, jos se on mykkä niin ei paljo mahkuja palaa. Lisäksi paloilmapuhaltimen pitäis lähtee pöhisemään. Rest on se sisätilan taukolämmitin eli käyttää koneen jälkilämpöjä kabiiniin lämmitykseen oman puhaltimen kautta.
Juu-zo:
Weban pitäis lähtee automaagisesti tulille kun ilma on tarpeeks kylmä ja moottori kans. Käynnin huommaa kun kurkkaa auton alle, pakoputki tulee ulos sieltä etukulmasta pohjamuoveista, puhaltaa lämintäkuumaa. Poiskytkentä taisi olla mahdollista sieltä tuhkakupissa olevasta nappulasta(jos sellainen on?)
polttoainepumpun pitäis pitää sellasta nakutusta, jos se on mykkä niin ei paljo mahkuja palaa. Lisäksi paloilmapuhaltimen pitäis lähtee pöhisemään. Rest on se sisätilan taukolämmitin eli käyttää koneen jälkilämpöjä kabiiniin lämmitykseen oman puhaltimen kautta.
Juu-zo:
Weban pitäis lähtee automaagisesti tulille kun ilma on tarpeeks kylmä ja moottori kans. Käynnin huommaa kun kurkkaa auton alle, pakoputki tulee ulos sieltä etukulmasta pohjamuoveista, puhaltaa lämintäkuumaa. Poiskytkentä taisi olla mahdollista sieltä tuhkakupissa olevasta nappulasta(jos sellainen on?)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Noniin meikäläinen tänään lueskeli pitkään ja hartaasti netistä keskustelua mersun webastosta, lopullista vastausta en löytäny mikä on sulake millä ton saa nollattua mutta lykkäsin webaston päälle ja käytin jokasta ilmotettua vaihtoehtoo irti ja lähtihän se webasto järjettömän savun saattelemana käyntiin (ei hajuakaan kuinka pitkään ollut käyttämättömänä). Eli sulakkeen numeroo en tiedä muuta kun että joku näistä: 13, 20, 30, 41 ja 37, kovin veikkaan että oli tuo 37. Järjetön savu tais johtua siitä ettei ole aikoihin käynyt, väheni meinaan huomattavasti kun oli tarpeeks kauan päällä? Mutta eihän se tainnut lähtee toimimaan, pihassa sitä ränkäilin pariin kertaan pois ja pienen jäähdyttely tauon jälkeen takaisin päälle ja totesin että näyttää toimivan kun ihmisen mieli kunnes heitin 4km lenkin tankille ja takasin jonka jälkeen ei enää käynnistynytkään Vai onko tässä joku ettei lähde käyntiin enään kun kone on tietyn lämpönen? En muista kuinka korkeelle lämmöt nousi muttei ainakaan 80 asti tolla matkalla. Juuri tulin vasta kotiin takasin niin en tiedä lähteekö kylmänä taas käyntiin eikä ole kyllä tänään enään kiinnostusta mennäkkään tonne kylmään sateeseen
Se tyhjä suodatin on alipainejärjestelmään liittyväinen.juu-zo kirjoitti:Omaa webastoa en ole vielä tarkemmin tutkinut. Huomasin kuitenkin siinä hanttarin puolella obd pistokkeen edessä pienen polttoainesuodattimen joka oli kuitenkin aivan tyhjä. meneekö tuossa webaston polttoainelinja vai onkohan joku aivan muu? Voisiko siis olla pumpussa vikaa?
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Webaston huopa oli hiukan kulunyt, kokeilin vielä varmuudeksi uudenveroisella höyristimellä. Ei vaikutusta toimintaan.peltsipuskuri kirjoitti:Eihän siitä saa live-esitystä läppärille eikä koodeja ulos. Huopa varmaa hävinnyt kokonaan kun kuitenkin yrittää käyntiin. Höyrystimen kunto on helppo tarkistaa jopa webasto paikallaan. Keskeltä vaan auki ja höyrystin ulos.
Kyllä sen minusta pitäisi kuluneellakin huovalla edes puskea kitkerää savua ulos, tuo ei tee edes sitä vaan polttoaine tulee raakana ulos, sisällä kuitenkin testasin
Omasta autosta saatiin carsoftilla tieto, että kiertovesipumppu rikki. Vaihdoin uuden kiertovesipumpun ja yritin nollailla taas webastoa, mutta en saanut sitä kertaakaan edes yrittämään käyntiin. Kaikkia tässä ketjussa mainittuja sulakkeita yritin nyppiä irti yli 10 sekunnin ajaksi, mutta ei webasto edes lupaillut mitään. Ilmeisesti siellä siis jotain suurempaa vikaa ja täytyy nypätä kesän korvilla webasto kokonaan pöydälle. Nyt ei jaksa webastoa sen enempää nyppiä tuolla pakkasessa irti.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kannattaa tarkistella hehkutus,jolle kirjoitti:Webaston huopa oli hiukan kulunyt, kokeilin vielä varmuudeksi uudenveroisella höyristimellä. Ei vaikutusta toimintaan.peltsipuskuri kirjoitti:Eihän siitä saa live-esitystä läppärille eikä koodeja ulos. Huopa varmaa hävinnyt kokonaan kun kuitenkin yrittää käyntiin. Höyrystimen kunto on helppo tarkistaa jopa webasto paikallaan. Keskeltä vaan auki ja höyrystin ulos.
Kyllä sen minusta pitäisi kuluneellakin huovalla edes puskea kitkerää savua ulos, tuo ei tee edes sitä vaan polttoaine tulee raakana ulos, sisällä kuitenkin testasin
oli vanhemisakin webastoissa joku johdoista diagnosia varten
joistkin niistä sai koodit ulos monitoimi kellon näytöltä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nyt siellä on Z malli eikä toimi vieläkäänjolle kirjoitti:
Vaihdan sinne suosiolla termo toppi Z:n niin saa jatkossa edes jotain selvyyttä miksei se toimi
Jostain syystä ei vesi kierrä tarpeeksi, heti kun lyö täyden höngän päälle niin kuuluu pulputusta webastosta ja alkaa jäähdytellä ja tekee hetken päästä saman tempun
Pitää käydä huomenna ajamassa autolla jos siellä olisi ilmaa putkissa
Tuossa sprinterissa webasto on vähän jännästi kytketty kun kuskin puolelta kannen päästä kennolle nousevaan letkuun on tehty t-haara ja siitä sitten haaroitettu webastolle. Webaston lämmin putki taas jatkuu takatilan patterille, takatilan lisälämppärille ja sitten toisen puolen patterille josta sitten hantin puolelle koneen takaosaan.
Entisessä termo toppi S:ssä ei ollut kuin yksi kiertovesipumppu eikä sillä ollut veden kierron kanssa ongelmia, tuon Z kanssa on nyt ennen webastoa yksi kiertovesipumppu ja sitten lisäsin vielä taakse toisen, ei mitään apua