No more Rally Formula

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Varmaan millään muulla öljyllä ei ole koskaan ollut niin merkkiuskollisia käyttäjiä kuin Mobilin rallyformulalla. Vieläkin törmää muutamiin jotka on 30-vuotta käyttäny "rallivormullaa" ja sitä pitää siis saada.
On liki pyhäinhäväistys jos tuumaa että muutkin öljyt voitelee ja jotkut ovat nykyään jopa parempia. Asiakkaalle on tavallaan turhaa vääntää, sitä varten on se rallivormula jemma jos ei järkipuhe auta. :wink: :wink:

Asiakas on aina oikeassa :pappa: :roll:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hehee, joskus oli masukka joka evästi melekosesti öljyä, siihen tuli ruokittua kavereiden vaihtoöljyt ja joskus jopa metsuri-teräketjuöljyä paremman puutteessa :lol:

Liikkuva ympäristökatastrofi :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ou812 kirjoitti:Ei tule RF:fää ikävä :wink:

OT: Pelaako Delvacci hyvin bensakoneissakin?
pelaa jopa motskarin märkäkytkimessä. Ja ainaki M104 imasee sitä lävitseen savuksi vähemmän kuin esim just rallivormula tai muut vastaavat lirut.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Just kävin laittamassa Teboilin Diamontti tiisselit väykkyyn, eli sehän on tällä hetkellä se paras öljy eikä muita kannata laittaa :shout:

:lol:

No ei,en ole merkki uskollinen öljyjen suhteen. Itselläni on kaikki kokeilemani merkkiöljyt pelanneet ihan samallalailla. RF:llä tein kestotestin 400tkm matkalla, kone on vieläkin ehjä ja mittarissa 770tkm. Ihan paskaa kuraa siis... :wink: Teboilia lähinnä viime aikoina kulutellut sen kohtuullisen hinnan vuoksi ja kaippa se on ihan hyvääkin. Tuossa Diamond dieselissä on jopa tuo 229.51 luokitus . Tosin Vitoon laitoin viimeksi Gulffit, ihan samallalailla nekin siellä pyörii. Ainoa jossa olen huomannut pienen eron oli Castrollin öljy, niillä väykky naputtti nostimia vajaan sekunnin kylmäkäynnistyksessä.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Mobilia tuli itsekin vuosikausia aikoinaan käytettyä, mutta viime vuodet on menty valmistajan suosittelemalla (Castrol). Bimmerin vaihteiston öljynvaihtoon en halunnut tuhlata rahaa joten Shell M1375.4 jäi haaveeksi ja tilasin germaaneista 20 litraa Ravenol ATF 6HP. Hintaeroa Shelliin jäi vaatimattomat 15 €/litra (tai no Bemariliikkeestä haettuna ero 25 €/litra). Tiedä sitten saako kesällä tilailla vaihteistoa.

Onko kenelläkään kokemusta tuosta Ravenol:stä? Hinta ei näyttäisi olevan moottoriöljypuolellakaan paha, 20 litraa VMO:ta kotiovelle noin 100 € (5W-40 für: BMW Longlife-04, Ford WSS-M2C917-A, MB 229.51, 229.31, 229.1, Porsche, VW 502 00, 505 00, 505 01, Renault RN 700 / 710).
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Enins: Jos sulla aski on GM 5L40-E niin Suomesta saa myös vaihteistoon alkuperäistä Texacon kamaa 20l hintaan 96e pönttö. Eli Texamatic 7045E joka periaatteessa on sama öljy kuin uutena sisällä(bmw:n käyttämä sisältää ETL lisänimikkeen=experimental texaco lubricant tjsp.). Toinen öljy joka toimii noissa Dexron III askeissa tuntus olevan tuo Gulfin öljy, ainakin mulla on sen 30tkm kestänyt moinen.

Ravenolista vois kelvata kokemukset, vaikuttaa hinnaltaan melko asialliselta tai sitten vois piruttain kokeilla Texacon Texaco Havoline Ultra S 5W-40, hintää tuolle jää 45e 5l kannu.

EDIT: Taisikin sulla olla ZF GA6HP26Z -askina joten eipä mittään sitte.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

10W-30 mineraalilla menty jo n 200 tkm :happy:

Jos merkkiä väkisin udellaan niin Teboil Super HPD, aika pätevät luokitukset noin mineraalille :shock:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Mobilin 1:stä olen tuohon omaani laittanu. On se ehkä vähän litkua kesäkelillä, mutta toisaalta, eipä tuota pahemmin kulu vaihtovälillä. Se, mitä häviää taitaa tällä hetkellä ennemminkin vuotaa ulos, kuin palaa, sen verran on öljypohja aina märkä. :oops:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Aki P kirjoitti:Asiakas on aina oikeassa :pappa: :roll:
EI MUUTEN TASAN OLE!!! :quarrel:

Voin sanoa kokemuksesta että a(a)siakas on aina väärässä!!! :lol:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5981
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Vai nestemäistä titania :D No, voisi sellaista moottorissa ollakkin hetken päästä. Ensin vain titania kitkapintojen väliin niin saadaan kuumuus nousemaan äkkiä titanin sulamispisteeseen ja siinähän sitä on nestemäistä titania :D

Periaatteessa puhdas titani on pehmeäköä, mutta se on kiinnileikkautumisominaisuuksiltaan pahinta. Jollakin (lähes mikä tahansa käy) seosaineella seostettu titani olisi sitten kovaa ja lujaa ja vähemmän kiinnileikkautumisherkkää. Mikähän partikkelikoko öljyssä olevalla titanilla on ja miten paljon sitä siellä on? Meneekö suodattimesta läpi vai jääkö sinne?

Toisaalta titani on inertti materiaali, miten se voisi vaikuttaa öljyn koostumukseen? Jos moottorin lämmöt nousee tarpeeksi titaani kyllä mielellään hapettuu ja näin voisi vaikuttaa siihen ettei öljyssä ole happea(ruostuttamassa).

Kiva olisi tietää miten se titani saadaan sinne moottorin pintoihin ilman että tulee vaurioita?

Sanoisin että paras öljy on semmoinen joka pitää liikkuvat osat mahdollisimman etäällä toisistaan... Lisäksi on neutraali ja ei tuota säjkökemiallista paria eri metallien välille.

Haisee kusetukselta.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

LiQQe kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Asiakas on aina oikeassa :pappa: :roll:
EI MUUTEN TASAN OLE!!! :quarrel:

Voin sanoa kokemuksesta että a(a)siakas on aina väärässä!!! :lol:
Minkä tähden poliisilla on pamppu vasemmassa kädessä?

-Koska asiakas on aina oikeassa. :lol:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”