Pumpparikoneessa nokka kuluttaa nostimen pinnan syvälle kuopalle kunnes se menee lopulta puhki. Tällöin nostimen sisältä pääsee paineet pois ja välys muuttuu niin isoksi, että venttiili ei aukea enää tarpeeksi. Vian voi havaita helposti muuttuneena käyntiäänenä ja imuputkistoon takaisin iskevänä sykäyksenä aina yhden tahdin kohdalla.tapio89 kirjoitti:
Mikä näissä saa venttiilin tippumaan männänpäälle? Lie täytyy nostajan mennä ihan kappaleiksi ja jättää venttiili alas?
Tätä ei tosin kauaa kestä vaan nostimessa päällä oleva pieni reikä rouhiintuu nopeaan tahtiin isommaksi kunnes nostin romahtaa kokonaan ja venttiilin pää pääsee nokan käsittelyyn.
Sittenpä se onkin selvä tapaus.
Näin voi käydä alta 200tkm:n tai sitten mennään puoli miljoonaa ilman ongelmia mutta sanoisin, että tuommonen keskikokoinen farkku, esim. A4 tai Passat joka jo antaa vähän kuormaa koneelle+ Saksan autobaana+ longlife-öljynvaihtovälit niin ei varmasti päästä yli 250tkm...
Taitaa kiinalaiset nokan+nostimet juuri irrota tuohon rahaan ja työt siihen päälle, tosin kovin kauaa ei nokan vaihdossa mene. Pukkien pultit on venyvät ja ne olen ite aina myös vaihtanut, en tiedä menisikö vanhoillakin..tapio89 kirjoitti: Tuossa audissa muuten on kylmänä semmoinen ominaisuus että käy jännästi lotkottamalla. Tuohon oli laitettu nokka ja nostimet vuosi sitten ja niistä löyty kuitti, 280e. Ei taida sillä rahalla saada kovin merkkituotteita?
Ja välillä jää puolilämpimänäkin joku nostin naksuttamaan. Meinasin jo että laittas merkkinostimet ja kattoisi että mitä tuleman pitää.
Ilman muuta kannattaa vilkaista kopan alle.