Teemun S204
Tässä mennään Hampurin läpi. Voin ladata Youtubeen lisääkin, jos joku innostuisi vaikka matkustamaan autolla sinne.
Hampurin läpiajo A24:n päästä Kieler Strasselle:
Sievekingsallee - Bürgerweide - Spaldingstraße - Amsinckstraße - Willy-Brandt-Straße - Ludwig-Erhard-Straße - Millerntordamm - Reeperbahn - Holstenstraße - Kieler Straße
http://youtu.be/mrDsNJo2gas
Hampurin läpiajo A24:n päästä Kieler Strasselle:
Sievekingsallee - Bürgerweide - Spaldingstraße - Amsinckstraße - Willy-Brandt-Straße - Ludwig-Erhard-Straße - Millerntordamm - Reeperbahn - Holstenstraße - Kieler Straße
http://youtu.be/mrDsNJo2gas
Tässä ajetaan Länsi-Berliinissä Kurfurstendamm ja Tauenzienstrasse läpi ja siitä vielä Potsdamer Platzille. Keisari Vilhelmin muistokirkkoa ennen pari R8:a öykkäröi liikenteessä ja A6:sen kanssa on karvakädellä vähän sanaharkkaa...
http://youtu.be/LGh6WlwIKao
http://youtu.be/LGh6WlwIKao
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 27.8.2014 18:41
- Paikkakunta: Merilapin Monaco
Asensin tänään liikennemerkkitunnistimen toimintaan. Tilasin Valko-Venäjältä piuhasarjan Comandin ja alkuperäisen liittimen väliin, jolla nopeusrajoitukset näkyvät tuulilasikameran perusteella ilman että kartta-aineiston nopeusrajoitustietoa tarvitaan. Toimii siis nyt Suomessakin tällä systeemillä.
Asennus oli vähän ikävä erityisesti takaisinkiinnityksen osalta, kun Comandin takana ei ole johdoille liikaa tilaa. Itse piuhaliitokset olivat ihan lasten leikkiä, mutta muu purku ja kasaus hieman ikävämpää, kun en ollut ennen tätä tehnyt.
Samalla piuhalla näkyy nyt myös DVD auton liikkuessa, mutta se nyt on vähän turha.
Asennus oli vähän ikävä erityisesti takaisinkiinnityksen osalta, kun Comandin takana ei ole johdoille liikaa tilaa. Itse piuhaliitokset olivat ihan lasten leikkiä, mutta muu purku ja kasaus hieman ikävämpää, kun en ollut ennen tätä tehnyt.
Samalla piuhalla näkyy nyt myös DVD auton liikkuessa, mutta se nyt on vähän turha.
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Speed- ... 1291408980
Tämä ei toimi sitten yhtä hyvin kuin karttapohjaisen nopeustiedon kanssa. Nopeusrajoitus ei jää muistiin Comandin ruudulle vaan häviää hetken kuluttua. Mitään ohjelmointeja ei tarvita.
Tämä ei toimi sitten yhtä hyvin kuin karttapohjaisen nopeustiedon kanssa. Nopeusrajoitus ei jää muistiin Comandin ruudulle vaan häviää hetken kuluttua. Mitään ohjelmointeja ei tarvita.
Tarkennatko vähän tuota johdotusta?tn62634 kirjoitti:Asensin tänään liikennemerkkitunnistimen toimintaan. Tilasin Valko-Venäjältä piuhasarjan Comandin ja alkuperäisen liittimen väliin, jolla nopeusrajoitukset näkyvät tuulilasikameran perusteella ilman että kartta-aineiston nopeusrajoitustietoa tarvitaan. Toimii siis nyt Suomessakin tällä systeemillä.
Asennus oli vähän ikävä erityisesti takaisinkiinnityksen osalta, kun Comandin takana ei ole johdoille liikaa tilaa. Itse piuhaliitokset olivat ihan lasten leikkiä, mutta muu purku ja kasaus hieman ikävämpää, kun en ollut ennen tätä tehnyt.
Samalla piuhalla näkyy nyt myös DVD auton liikkuessa, mutta se nyt on vähän turha.
Elikkä mistä menee minnekin ja onko kyin yksi piuha?
Onko tuossa ebayn sarjassa kaikki mukana?
Oishan tuo kiva toiminta .
Tuleeko minkaanlaista huomautusta äänen muodossa,kun nopeus tulee näytölle.?
Uudessa c se jotenkin ilmaisi äänen muodossa ,vaan kun en nyt muista miten.
o enpä katsonut tuota kuvitusta linkistä.
Onko noin helppo touhu?
Miten sen mööpelin saa irti kojelaudasta.
Asennusohjeet selkokielellä.
Kiitos.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Off topikia mutta ei kai se uusi C piipittele kun nopeusrajoitus tulee näyttöön? Liikennemerkki vaan näkyy jonkin aikaa mittaristossa ja navi-näytölle (ja HUD:iin) pitäisi jäädä pysyvästi.
Navigaattori piippaa nopeusvalvontakamerasta, jos sille on syötetty kameratolppien tiedot, olisko tuosta ollut kyse?
Navigaattori piippaa nopeusvalvontakamerasta, jos sille on syötetty kameratolppien tiedot, olisko tuosta ollut kyse?
Comandin takana on yksi neliömäinen liitin, joka irroitetaan. Tässä isossa liittimessä on useita erillisiä liittimiä. Näistä kolme otetaan irti ja laitetaan filtterissä olevaan vastaavaan liittimeen. Kaksi isompaa alhaalta (musta ja valkoinen?) ja yksi pienempi musta ylhäältä, jossa on kaksi oranssia johtoa. Vikaan ei voi mennä, koska filtterin liittimessä ei ole ylimääräisiä koloja. Liittimet irti niistä kohdista joihin ne voi filtterin liittimeen asentaa ja niitä on kolme. Filtterin urospuoli tulee tämän jälkeen Comandiin ja Comandin uros filtteripiuhan naaraaseen. Kaikki on mukana.204 kirjoitti: Tarkennatko vähän tuota johdotusta?
Elikkä mistä menee minnekin ja onko kyin yksi piuha?
Onko tuossa ebayn sarjassa kaikki mukana?
Oishan tuo kiva toiminta .
Tuleeko minkaanlaista huomautusta äänen muodossa,kun nopeus tulee näytölle.?
Uudessa c se jotenkin ilmaisi äänen muodossa ,vaan kun en nyt muista miten.
o enpä katsonut tuota kuvitusta linkistä.
Onko noin helppo touhu?
Miten sen mööpelin saa irti kojelaudasta.
Asennusohjeet selkokielellä.
Kiitos.
Ei se nopeusrajoitus mitään ääniä päästä eikä kuulukaan. Toimii vain kameran perusteella ja nopeusmittariin tulee hetkeksi nopeusrajoitus näkyviin ja Comandiin vähän pidemmäksi aikaa, jos se on ruksitettu Comandin navigaattorivalikosta päälle. Nopeusrajoitus ei jää Comandin ruutuun kovin pitkäksi aikaa kuten sen kuuluisi vaan poistuu ilmeisesti muutaman sadan metrin jälkeen. Mitään logiikkaa en ole tähän löytänyt koska se häviää siitä. Täydellisessä toiminnassa se jäisi ruutuun seuraavaan rajoitukseen tai rajoituksen poistumiseen asti.
Comand lähtee irti siten, että oikeasta reunasta alkaen kammetaan kojetaulun koristelista irti alareunasta vetämällä. Sitten ilmasuulakkeissa on ulkoreunoissa kaksi haittaa, joita pitää kammeta ulospäin esim. ruuvimeisselillä. Tämän lisäksi suulakkeiden lähellä on vastaavia kiinnitysklipsejä kuin muuallakin, jotka lähtevät vain vetämällä. Lista voi olla vähän tiukassa. Kun järki loppuu, otetaan voima käyttöön
Sitten Comandin etureunassa päällä on kaksi torxia, jotka ovat pitkällä kierteellä. Ne ruuvataan lähes auki asti ja painetaan joko ruuvista tai sen edessä olevasta metallisesta haitasta alas, jonka jälkeen Comand liukuu ulos kelkastaan kevyesti ihan käsin vetämällä. Pitää olla ihan alas ruuvatut ruuvit, että lähtee irti.
Comandin oikeassa kyljessä on yksi liiitin, jonka otin irti. Tämän lisäksi irroitin sen ison liittimen, muutin piuhojen paikat oikeiksi ja laitoin kiinni. Asennus takaisin oli hankalaa, koska piuhoille ei ole liikaa tilaa. Isolle ylimääräiselle liittimelle oli tilaa laitteen alla ja lopulta suostui menemään paikalleen. Asennus itsessään on helppo, mutta takaisin laitto oli kyllä vähän hankala tilanahtauden vuoksi ja ei mennyt kuin youtuben esittelyvideoilla. Piuhojen rikkoutumisvaara tässä vaiheessa on ilmeinen.
Lämmitin mahtuu paisuntasäiliön alle ja kiinnitin sen yksinkertaisesti naulauslevykkeellä maadoituspistokkeeseen. Liittimet ovat lämmittimessä 16 mm ja Mersussa letku on 19 mm. Käytin supistuksia liitoksissa ja yksi ryssänmutkaliitinkin piti laittaa lämmittimen ulostulopuolelle.
Vaihtoehtoisiakin asennustapoja varmasti on, mutta tuohon se menee suht kivuttomasti, mutta vaatii puoli metriä letkua ja pari mutkaletkun pätkää.
Oli sytyttänyt tänään vikavalon sadan kilometrin ajon jälkeen. Kuittasin sen äsken Bilteman testerillä. Pitää kohta käydä heittämässä koeajolenkki kunhan ensin saan Hampurin tuliaisen pihaan lumitöiden jälkeen.
Onneksi pihassa seisoo hätävarana todellinen kilometrinnielijä. 1990 Toyota Carina II 1.6 GLi 565000 km.
Onneksi pihassa seisoo hätävarana todellinen kilometrinnielijä. 1990 Toyota Carina II 1.6 GLi 565000 km.
Saako tuollaista tavallista "suojaamatonta" verkkojohtoa käyttää ajoneuvoasennuksiin? Jostain olisi jäänyt sellainen muistikuva, että pitäisi olla ns. "panssarikaapelia".tn62634 kirjoitti:Asensin kiertovesipumpullisen TT Thermo -moottorinlämmittimen tänään. Watteja on 1850 niin pitäisi letkuissa jotain tapahtuakin.
200 CDI klassikko varusteilla
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Naapurifoorumilla samaa pohdittiin jolloin kiinan purkkeja maahan tuovan kaveri väitti että nämä on hyväksyttyjä. Itse en kyllä vieläkään usko. Pykälää en löytänyt mutta joku Ctek:in sivusto sanoi että määräystenmukainen asennus konetilaan vaatisi panssarijohdon (korkeajännitepuolelle).GW kirjoitti: Saako tuollaista tavallista "suojaamatonta" verkkojohtoa käyttää ajoneuvoasennuksiin? Jostain olisi jäänyt sellainen muistikuva, että pitäisi olla ns. "panssarikaapelia".
Viranomaiset näitä valvoo mutta eivät jokaista maahantuotua yksilöä tarkista. Joku CE-merkki printataan valmistajan omalla vastuulla jne.
Eri asia kuinka vaarallinen tuollainen johto konetilassa oikeasti on, en ota kantaa.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Oli kyllä hyvä auto. Uusi matkakertomus on kyllä tulossa, mutta 204 pysyy. En halua 212:sta. Liian iso auto.
Tosin kyllä 211:llakin työpaikan parkkihalliin pääsi, mutta silti. Sedanina ehkä menisi, mutten halua ainakaan farmarin vuotavia ilmapusseja.
Jotain siis 180-350 CDI:n väliltä ja mieluiten AMG-paketilla.
Ja joka kerta kun Saksasta kotiin tulee, pitää Reeperbahnia pitkin toki ajaa
Tosin kyllä 211:llakin työpaikan parkkihalliin pääsi, mutta silti. Sedanina ehkä menisi, mutten halua ainakaan farmarin vuotavia ilmapusseja.
Jotain siis 180-350 CDI:n väliltä ja mieluiten AMG-paketilla.
Ja joka kerta kun Saksasta kotiin tulee, pitää Reeperbahnia pitkin toki ajaa
No sittenhän valinta alkaakin olla taputeltu. Meillä Cee farkun tavaratila tuli lähes kattoa myöden täyteen talvisilla mökkiteissuilla. Lastattiin kokeeksi pidemmän pääsiäisviikonlopun vahvistettu latinki kokeeksi Satalankun peräkonttiin. Lastattava tavara loppui ennen tilaa, ja homma oli sillä selvä.
Jos S204 tavaratila riittää, silloin W212 on hyvä tapa pitää takalasi puhtaana.
Mutta on se kömpelö parkkihallissa. Omalta osaltani siteeraan Porsche Carrera Turbon tjsp tuote-esittelijää (pysäköidessä näkyvyyden peittävästä spoilerista syytettynä): mä en ostanu sitä pysäköintiä varten
Jos S204 tavaratila riittää, silloin W212 on hyvä tapa pitää takalasi puhtaana.
Mutta on se kömpelö parkkihallissa. Omalta osaltani siteeraan Porsche Carrera Turbon tjsp tuote-esittelijää (pysäköidessä näkyvyyden peittävästä spoilerista syytettynä): mä en ostanu sitä pysäköintiä varten
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.