VW vai Merssu? VW pihassa... Ja sulakkeet palaa *erkl..
Enkä minä missään tapauksessa väitä että kaikki on sitä samaa....
Monella kaverilla on Vag tuotteita ja hyvin vähillä huolloilla ja polttoaineilla ovat päässet kun ovat hyviä yksilöitä ostaneet.
Tiedän monta mersuakin joihin en koskisi pitkällä puukepilläkään omistusmielessä.
Nämä on vain näitä ammatin varjopuolia.... ensimmäisenä tulee viat mieleen, vähän niinku dealerilla Cdi-mersujen kohdalla
Sitä ei aina hoksaa että se samainen auto on voinut kuljettaa omistajaansa 100tkm ilman isompia remontteja. Niitä autoja vain näkee silloin kun tarttee tehä jotain....
Monella kaverilla on Vag tuotteita ja hyvin vähillä huolloilla ja polttoaineilla ovat päässet kun ovat hyviä yksilöitä ostaneet.
Tiedän monta mersuakin joihin en koskisi pitkällä puukepilläkään omistusmielessä.
Nämä on vain näitä ammatin varjopuolia.... ensimmäisenä tulee viat mieleen, vähän niinku dealerilla Cdi-mersujen kohdalla
Sitä ei aina hoksaa että se samainen auto on voinut kuljettaa omistajaansa 100tkm ilman isompia remontteja. Niitä autoja vain näkee silloin kun tarttee tehä jotain....
Tuo on hel"%/(n hyvä pointti,miullakin ajettu 190 mersulla jotain 105 000km.,siis mie oon ajanu,ei oikeestaan mitään korjattavaa ja viimoset 10 000km turbo/mynä/ic:nä,ja jos joskus luovun tuosta,ja jos seuraava omistaja ei tykkää tehdä ite mitään,niin voihan se olla,että korjaamo löytää työnsarkaa..Aki P kirjoitti:
Sitä ei aina hoksaa että se samainen auto on voinut kuljettaa omistajaansa 100tkm ilman isompia remontteja. Niitä autoja vain näkee silloin kun tarttee tehä jotain....
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Näin sunnuntaiaamuna kun on aikaa niin avaudutaanpas vähän heti alkuun.
Ihan viimeisen päälle tosissaan ei kannata ottaa.
Tosin tämä kirjoitukseni ei ole milläänlailla Akia "vastaan" tarkoitettu, yleistä löpinää vaan.
OK, uudehkot Mersut ovat kestäviä, viattomia autoja joita ei ruoste vaivaa - erityisesti minulla tämä kuva vaan on vääristynyt koska huollan ja korjaan niitä työkseni päivittäin.
Jos kirjoitan jotain ja unohdan erikseen mainita ettei kyseinen vika ole jokaikisessä cdi:ssä niin ei mene kun 5 minuuttia ja joku herkkänahkainen aukoo päätään että
"sinä nyt et korjaamolla näe kuin niitä rikkinäisiä mersuja"
ihan niinkuin autoja ei kävisi lainkaan määräaikaishuolloissa, "suomihuolloissa" tai katsastustarkistuksissa.
Viimeksi taisi riitaa tulla kun laitoin kuvan umpitukossa olevasta cdi:n ilmansuotimesta.
Sattui vaan niin ikävästi että topikin otsikkona oli "cdi-mersujen ongelmia" tjsp. - siitäkös heti huuto että eikö muissa autoissa muka mene suotimet tukkoon, mikäs tyypillinen cdi-ongelma se tämä on.
Itse en ollut kiinnittänyt minkäänlaista huomiota koko otsikkoon, kunhan haulla etsin jotain topikkia jonka jatkoksi laittaa kuvat ja tarinaa + pari varoituksen sanaa siitä mitä seuraa huollon puutteesta cdi:ssä.
Olisi pitänyt tehdä topikki "Common-rail dieselin ilmansuodattimen tukkeutuminen ja mitä siitä saattaa seurata" ?
Näistä tilanteista oppii.
Kyllähän sen ymmärtää ettei ole mukavaa kun on ostanut muutama vuosi sitten uudehkon Mersun ajatellen että nyt on alla auto jolla ajaa sinne viiteensataantuhanteen kilometriin asti ilman mitään vikaa kuten W123:lla aikoinaan ... miten käy ?
Ainakin auton arvo on tipahtanut 15000-20000 euroa 3-4 vuodessa, miten lie odotukset muuten toteutuneet.
Olenkin pyrkinyt vähentämään niistä hyvin vähäisistä Cdi-mallien vioista kirjoittamista täällä, on ihan turhaa tuottaa pahaa mieltä sekä muille foorumilaisille että itselleen, minä olen nimittäin senverran mul**u että riitaa tulee heti jos on aihetta.
Joku kysyy miksi cdi oireilee näin ja näin minä tiedän koska kyseessä on tavallinen vika, imusarja on vaihdettu kyseisten oireiden takia lähes kaikkiin meillä huollossa käyviin cdi-mersuihin vastaan että tavallista, imusarja rikki auton omistaja on tyytyväinen saadessaan vian korjattua nopeasti ja kaikki muut vastaavan auton omistajat ajattelevat että taas se tiilerinpa**iainen morkkaa cdi-mersuja ja alkavat kirjoitella topikkiin miten "minun autollani on ajettu 300000 eikä tietoakaan kyseisestä viasta, pas*aa puhut" hetken päästä kysyvät yyveellä että paljonkohan se imusarja mahtaa maksaa ?
Onko se hankala vaihtaa ?
Maailma on ihmeellinen.
Ihan viimeisen päälle tosissaan ei kannata ottaa.
Tismalleen näin.jari_w123 kirjoitti:Autojen huonot puolet tulee esiin silloin kun niita ammatikseen korjaa.
Näihin kommentteihin minä olen oppinut takertumaan todella herkkänahkaisesti, erityisesti jos kirjoittajana on cdi-mersun omistaja....ensimmäisenä tulee viat mieleen, vähän niinku dealerilla Cdi-mersujen kohdalla
Tosin tämä kirjoitukseni ei ole milläänlailla Akia "vastaan" tarkoitettu, yleistä löpinää vaan.
OK, uudehkot Mersut ovat kestäviä, viattomia autoja joita ei ruoste vaivaa - erityisesti minulla tämä kuva vaan on vääristynyt koska huollan ja korjaan niitä työkseni päivittäin.
Jos kirjoitan jotain ja unohdan erikseen mainita ettei kyseinen vika ole jokaikisessä cdi:ssä niin ei mene kun 5 minuuttia ja joku herkkänahkainen aukoo päätään että
"sinä nyt et korjaamolla näe kuin niitä rikkinäisiä mersuja"
ihan niinkuin autoja ei kävisi lainkaan määräaikaishuolloissa, "suomihuolloissa" tai katsastustarkistuksissa.
Viimeksi taisi riitaa tulla kun laitoin kuvan umpitukossa olevasta cdi:n ilmansuotimesta.
Sattui vaan niin ikävästi että topikin otsikkona oli "cdi-mersujen ongelmia" tjsp. - siitäkös heti huuto että eikö muissa autoissa muka mene suotimet tukkoon, mikäs tyypillinen cdi-ongelma se tämä on.
Itse en ollut kiinnittänyt minkäänlaista huomiota koko otsikkoon, kunhan haulla etsin jotain topikkia jonka jatkoksi laittaa kuvat ja tarinaa + pari varoituksen sanaa siitä mitä seuraa huollon puutteesta cdi:ssä.
Olisi pitänyt tehdä topikki "Common-rail dieselin ilmansuodattimen tukkeutuminen ja mitä siitä saattaa seurata" ?
Näistä tilanteista oppii.
Kyllähän sen ymmärtää ettei ole mukavaa kun on ostanut muutama vuosi sitten uudehkon Mersun ajatellen että nyt on alla auto jolla ajaa sinne viiteensataantuhanteen kilometriin asti ilman mitään vikaa kuten W123:lla aikoinaan ... miten käy ?
Ainakin auton arvo on tipahtanut 15000-20000 euroa 3-4 vuodessa, miten lie odotukset muuten toteutuneet.
Olenkin pyrkinyt vähentämään niistä hyvin vähäisistä Cdi-mallien vioista kirjoittamista täällä, on ihan turhaa tuottaa pahaa mieltä sekä muille foorumilaisille että itselleen, minä olen nimittäin senverran mul**u että riitaa tulee heti jos on aihetta.
Joku kysyy miksi cdi oireilee näin ja näin minä tiedän koska kyseessä on tavallinen vika, imusarja on vaihdettu kyseisten oireiden takia lähes kaikkiin meillä huollossa käyviin cdi-mersuihin vastaan että tavallista, imusarja rikki auton omistaja on tyytyväinen saadessaan vian korjattua nopeasti ja kaikki muut vastaavan auton omistajat ajattelevat että taas se tiilerinpa**iainen morkkaa cdi-mersuja ja alkavat kirjoitella topikkiin miten "minun autollani on ajettu 300000 eikä tietoakaan kyseisestä viasta, pas*aa puhut" hetken päästä kysyvät yyveellä että paljonkohan se imusarja mahtaa maksaa ?
Onko se hankala vaihtaa ?
Maailma on ihmeellinen.
Jep, monet tuntuu olevan sitä mieltä että mersuja ei tartte korjata ja ne kestää maailman tappiin asti pelkästään tankkaamalla ja öljyjä vaihtamalla. Olen jo pitemmän aikaa sanonut näille viisaille että jos kaikkia autoja huollettais samalla tavalla kuin mersuja niin jokaisella saman kokoluokan autolla ajais yhtä pitkään.
Erona vaan on se että jos *orollaan joudutaan laittamaan 200€:n ohjausboksi 5 vuotta vanhaan autoon ollaan siitä itkemässä joka ikisessä mahdollisessa asiayhteydessä ja inistään vielä maahantuojallekkin että saisko takuuseen kun on niin kallis. Mersuun kun pannaan 700€:n edestä ohjainbokseja tai sen osia auton ollessa myös 5 vuotias ei mersumiehet inise tai valita, vähän purraan hammasta ja puristellaan kättä taskussa. Huollosta lähdettäessä tai viimeistään päivän päästä rahasumma on unohtunut, ainakaan siitä ei kuuluteta kuin "lähipiirille" jotka ymmärtävät että se on ominaisuus....
Nim. been there done that.
Toivottavasti nyt ei menny herneitä nenään kenellekkään?
Mie meen ostelemaan vihellellen tuulipuvussa mustekaloja
Erona vaan on se että jos *orollaan joudutaan laittamaan 200€:n ohjausboksi 5 vuotta vanhaan autoon ollaan siitä itkemässä joka ikisessä mahdollisessa asiayhteydessä ja inistään vielä maahantuojallekkin että saisko takuuseen kun on niin kallis. Mersuun kun pannaan 700€:n edestä ohjainbokseja tai sen osia auton ollessa myös 5 vuotias ei mersumiehet inise tai valita, vähän purraan hammasta ja puristellaan kättä taskussa. Huollosta lähdettäessä tai viimeistään päivän päästä rahasumma on unohtunut, ainakaan siitä ei kuuluteta kuin "lähipiirille" jotka ymmärtävät että se on ominaisuus....
Nim. been there done that.
Toivottavasti nyt ei menny herneitä nenään kenellekkään?
Mie meen ostelemaan vihellellen tuulipuvussa mustekaloja
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Jaahas jaahas, pannaas väliaikatietoja. 3 tuusaa on rytyytetty menemään ja ensimmäinen vika, eilen nappasin kärrin perään ja vetelin sitä jonkun tovin. Illalla kotia ajellessa arvelin että pitää takasumaria jostain syystä räplätä päälle, vedin valonupista ja p*rkl sulakerasiassa kävi tupsaus.
Kellon ollessa vetämässä jo yhdeksättä tuntia illalla ei varmasti ole enää mikään pulju auki mistä saisi sulakkeita ja vanhoistakaan ei voi käyttää kun näissä uusissa on sulakkeetkin sellaisia ihme vinkuroita. Tässä vaiheessa pääsi lipsahtamaan jo se kuuluisa "voi *aatana" ilta alkoi hämärtää mutta pasa jaksoi kuitenkin kotiin asti. Aamulla kävin hakemassa repullisen sulakkeita ja aloin niitä yks kerrallaan tuhoamaan tyylillä "otetaan tää pois ja sit kokeillaan, jahas ei ollu tässä vika" viimein jäi jäljelle enää vetokoukun johtosarja ja relepatentti hässäkkä joka oikosen ja nallin laukeamisen voisi aiheuttaa.
Hermo ei kestäny 5 minuutin releen kupeen tavaamisen jälkeen enää katella mitään kaavioita, kaikki vaan mäkeen mikä lähtee. Purin kontista sisukset pois ja aloin purkaa johtoja, kaikki ol onneks pikaliittimillä yms kiinni auton takavaloissa. Tunnin purkamisen jälkeen oli jäljellä nätti syttyrä johtoa joka ei ollut enää missään kiinni.
Ja eikun testaamaan, takasumari palaa ja sulake kestää! Työvoitto on saavutettu. Nyt rupesi mietityttämään että mikä piru tuossa kärrin vetämisessä meni vikaan, ennen sitä pelasi kaikki ihan normaalisti käytin kärriä perässä niin takasumarien sulake alkoi palamaan välittömästi oli kärri kiinni tai ei.
Autossa on 13 napainen pistoke ja kärrissä 7 napainen, johdon välissä on adapteri joka muuntaa 13->7 napaiseksi. Mikä män pieleen, ei äly riitä miten tää on mahdollista, miun mielestä ei mitenkään, mutta....
nim. oishan sitä kärriä kiva vetää aina kuitenkin joskus ja sillon ois hyvä jos olis valot... Myös siinä kärrissä...
Kellon ollessa vetämässä jo yhdeksättä tuntia illalla ei varmasti ole enää mikään pulju auki mistä saisi sulakkeita ja vanhoistakaan ei voi käyttää kun näissä uusissa on sulakkeetkin sellaisia ihme vinkuroita. Tässä vaiheessa pääsi lipsahtamaan jo se kuuluisa "voi *aatana" ilta alkoi hämärtää mutta pasa jaksoi kuitenkin kotiin asti. Aamulla kävin hakemassa repullisen sulakkeita ja aloin niitä yks kerrallaan tuhoamaan tyylillä "otetaan tää pois ja sit kokeillaan, jahas ei ollu tässä vika" viimein jäi jäljelle enää vetokoukun johtosarja ja relepatentti hässäkkä joka oikosen ja nallin laukeamisen voisi aiheuttaa.
Hermo ei kestäny 5 minuutin releen kupeen tavaamisen jälkeen enää katella mitään kaavioita, kaikki vaan mäkeen mikä lähtee. Purin kontista sisukset pois ja aloin purkaa johtoja, kaikki ol onneks pikaliittimillä yms kiinni auton takavaloissa. Tunnin purkamisen jälkeen oli jäljellä nätti syttyrä johtoa joka ei ollut enää missään kiinni.
Ja eikun testaamaan, takasumari palaa ja sulake kestää! Työvoitto on saavutettu. Nyt rupesi mietityttämään että mikä piru tuossa kärrin vetämisessä meni vikaan, ennen sitä pelasi kaikki ihan normaalisti käytin kärriä perässä niin takasumarien sulake alkoi palamaan välittömästi oli kärri kiinni tai ei.
Autossa on 13 napainen pistoke ja kärrissä 7 napainen, johdon välissä on adapteri joka muuntaa 13->7 napaiseksi. Mikä män pieleen, ei äly riitä miten tää on mahdollista, miun mielestä ei mitenkään, mutta....
nim. oishan sitä kärriä kiva vetää aina kuitenkin joskus ja sillon ois hyvä jos olis valot... Myös siinä kärrissä...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
En tiiä tuosta jos siinä se moterni 13-napainen töspeli on, mutta näissä 7-napaisissa on monissa sellainen sumuvalon tappokytkin joka sammuttaa auton oman sumarin jos on kärri perässä. Ettei se heijasta turhaan esim. vaunun etulaitaan.
Näissä se tappi+kosketin siellä pistokkeessa tykkää jumittaa/kipinöidä/hapettua ja viimeistään katsastuksessa huomataan ettei sumari pala.
Tuli mieleen että oisko siellä se kytkin oikoseen menny kun käytit kärriä kiinni?
Näissä se tappi+kosketin siellä pistokkeessa tykkää jumittaa/kipinöidä/hapettua ja viimeistään katsastuksessa huomataan ettei sumari pala.
Tuli mieleen että oisko siellä se kytkin oikoseen menny kun käytit kärriä kiinni?
Jos ei kulje niin kromaa se.
Saapiko tuon tapin näkyville purkamalla sen pistokkeen atomeiksi?
Koukun johdot oli kaikki ehjiä ja eristeet paikoillaan, mutta molemmista takavaloista kulki johdot 9 napaiseen pitkään releeseen/vahvistimeen. Samaan purkkiin tuli myös jatkuva virta, purkissa luki jaeger ja joku tyyppikoodi. Voiko tämän hässäkän ottaa välistä pois ja vetää virrat suoraan takavaloilta niinkuin ennen?
Koukun johdot oli kaikki ehjiä ja eristeet paikoillaan, mutta molemmista takavaloista kulki johdot 9 napaiseen pitkään releeseen/vahvistimeen. Samaan purkkiin tuli myös jatkuva virta, purkissa luki jaeger ja joku tyyppikoodi. Voiko tämän hässäkän ottaa välistä pois ja vetää virrat suoraan takavaloilta niinkuin ennen?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Ikävä kyllä itelläkin on samanlaisia kokemuksia VAG-konsernin autoista, tuo mustekala kikka kannattaa ottaa sitten tosiaan tosissaan(paitsi silloin kun muistaa käyttää sisätilan lämppäriä ) Mutta on kyllä sitten vähän positiivista palautettakin, maantiellä yllättävän mukavia ajella ja menee todella pienellä ruualla...(itellä meni matkassa 1.9TD passat 5,1l/100km)Aki P kirjoitti:Käyhhän jo ostaan halpamarketista mustekala naruja talvea varten niin saa pysymään ovet kiinni kaarteissa kun on ensin saanu ne auki
Mulla vw kokemukset asettuu toki aika lailla negatiivisen suuntaan. Monesti on tullut mersun vaihossa samanikäistä tai uudempaa volsua ja kaikki olleet ihan loppuja. Enää en ota vaihossa vag- vehkeitä.
Jakopäiden kans menee heeerrrrmo. Minkä takia autossa pitää tunkea kone laatikko ja perä konehuoneeseen
Onhan ne varmasti tien päällä ihan jees, turvallisia ja hiljaisia ja pieni ruokasia...... mutta.
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Olen miettinyt että mitä hemmetin vikaa mulla on tosa 3 koppasessa golfissa kun ovet on toimineet jo 2 talvea hyvin ja muutenkin pahimmat viat on ollut hajonnut bensapumppu ja vettä pyörimisnopeus anturin liittimessä. Kun lukee ffp:tä niin tuntuu että täysiä paskoja nää on etenkin nää vr koneiset.
No nyt kun meneen tämmösiä kirjotteleen niin varmaan hajoo huomenna jotain kallista tai palaa koko romu
No nyt kun meneen tämmösiä kirjotteleen niin varmaan hajoo huomenna jotain kallista tai palaa koko romu
sä olet löytännyt jonkun erikoisyksilön kun kerta ei ole ollut mitään perinteisiä "tyyppivikoja"Pega kirjoitti:Olen miettinyt että mitä hemmetin vikaa mulla on tosa 3 koppasessa golfissa kun ovet on toimineet jo 2 talvea hyvin ja muutenkin pahimmat viat on ollut hajonnut bensapumppu ja vettä pyörimisnopeus anturin liittimessä. Kun lukee ffp:tä niin tuntuu että täysiä paskoja nää on etenkin nää vr koneiset.
No nyt kun meneen tämmösiä kirjotteleen niin varmaan hajoo huomenna jotain kallista tai palaa koko romu
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Juu niin sen täytyy olla mutta no tää onkin kolomas golffi ja oon ajanu tällä vasta 70tkm ensimmäisellä ajoin 200tkm ja toisella 310tkm. Mutta kyllä nyt alakaa olla korkee aika löytyä se mersu mullekkin. Joka auton vaihossa olen mersuja ettiny mutta joko hinta on karannut liika korkeeks tai kunto ei ole miellyttäny
Juurikin näin, aijon pitää siitä huolen ettei ittelleen enää moisia vekottimia tule.Aki P kirjoitti: Jakopäiden kans menee heeerrrrmo. Minkä takia autossa pitää tunkea kone laatikko ja perä konehuoneeseen
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Pannaas päivitystä, 80 tuusaa yhteensä ajettu ja ilmottelee service in 2800km. Siinä se on taas 15 tuhatta pyörähtänyt ilman ainuttakaan vikaa, pitää koputtaa puuta... Mutta kasettihan se levis taas, pasa jäi seisomaan ja mersulla mennään. Kontista pitäis tulla jouluks satamaan isojenpoikien lelu vinkkelikasilla.
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.