Parhaat madallusjouset W124?
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 15.11.2011 22:16
- Paikkakunta: Espoo
Hmhh.. kirjoitellaanpa vaikka tähän ketjuun sillä nöyrällä toiveella että joku asiansa osaava tietäjä osaisi tähän vastata tai suositella toimivia palikoita mun tarpeisiin.
Tasonsäädölliseen -91 300DT automaatti-lankkuun tuli siis vaihdatettua aiemmin Eibachin Pro Kit ja eteen Bilsteinin sprintit ja ainakin noilla 17" ET42 monoblockeilla ja 225/45 kumeilla tahtoo raapia kevyesti suojankaariin isoissa töyssyissä ja ääriasenntoon käännettäessä tai jos tulee rotvallilta alas. Muutenkin keula tuntuu uivan oudon alhaalla vaikka vietereiden päissä on nelosen kumit ja kyyti on hiukan äänekäs ja kovan tuntoinen mun makuun, eli tuli hiukan mentyä vikaan tuon paketin kanssa..
Ajatuksissa on ollut laittaa jo rullattuihin etuloksuihin fender kit, eli pienet pu-korotuspalat loksun alle pyörän molemmin puolin, lämmitellä tarvittaessa sisäloksua hiukan ja painella ulospäin kevyesti ja harkinnassa ois myös laittaa samoille vanteille 215/50 Hankookin gummit joka kulmaan ja pienestä profiilinlisäyksestä huolimatta hankaukset häviäis varmaan kun loksu ois hiukan ulompana ja pyörä kapeampi? Samoin mietin et mitkähän olis parhaat iskarit ja jouset mun tarpeisiin, kun ajatuksissa olisi saada keulaan hiukan ryhtiä nykyiseen verrattuna, saada kyytiin hiukan mukavuutta mutta säilyttää silti kohtuullinen jämäkkyys?
Kävisivätkö esim. Sportlinen jouset ja etuiskarit tuohon sellaisenaan vai kuuluuko niiden kanssa olla erilaiset tukivarret? Vai kannattaako harkita esim Bilsteinin B6 sport-iskareita sprinttien sijaan ja esim kierroksen verran lyhennettyjä vakioiskareita tms? Vallilan takomo ois myös tuossa melkein naapurissa ja sieltä voinee myös kysellä voisko pojat vääntää sopivat iskarit mun tarpeisiin..
Vastailkaahan pikapuoliin jos omaatte vankkaa kokemusta näistä alustapuolen pusauksista. Kivirekeä tai linttaa en autosta halua, vaan vakiosta ehkä kevyesti matalamman ja kyydiltään silti hyvän & jämäkän lankun. Lomat alkais tässä parin viikon päästä ja siihen mennessä vois koettaa haalia tarvittavat palikat kasaan ja kuka tietää jos tnewa ehtis jeesailla hilppeiden asennuksessa sikäli kun Pohjois-Pohjanmaalla ehtisin viipymään jonkun päivän lomien aikaan..
Tasonsäädölliseen -91 300DT automaatti-lankkuun tuli siis vaihdatettua aiemmin Eibachin Pro Kit ja eteen Bilsteinin sprintit ja ainakin noilla 17" ET42 monoblockeilla ja 225/45 kumeilla tahtoo raapia kevyesti suojankaariin isoissa töyssyissä ja ääriasenntoon käännettäessä tai jos tulee rotvallilta alas. Muutenkin keula tuntuu uivan oudon alhaalla vaikka vietereiden päissä on nelosen kumit ja kyyti on hiukan äänekäs ja kovan tuntoinen mun makuun, eli tuli hiukan mentyä vikaan tuon paketin kanssa..
Ajatuksissa on ollut laittaa jo rullattuihin etuloksuihin fender kit, eli pienet pu-korotuspalat loksun alle pyörän molemmin puolin, lämmitellä tarvittaessa sisäloksua hiukan ja painella ulospäin kevyesti ja harkinnassa ois myös laittaa samoille vanteille 215/50 Hankookin gummit joka kulmaan ja pienestä profiilinlisäyksestä huolimatta hankaukset häviäis varmaan kun loksu ois hiukan ulompana ja pyörä kapeampi? Samoin mietin et mitkähän olis parhaat iskarit ja jouset mun tarpeisiin, kun ajatuksissa olisi saada keulaan hiukan ryhtiä nykyiseen verrattuna, saada kyytiin hiukan mukavuutta mutta säilyttää silti kohtuullinen jämäkkyys?
Kävisivätkö esim. Sportlinen jouset ja etuiskarit tuohon sellaisenaan vai kuuluuko niiden kanssa olla erilaiset tukivarret? Vai kannattaako harkita esim Bilsteinin B6 sport-iskareita sprinttien sijaan ja esim kierroksen verran lyhennettyjä vakioiskareita tms? Vallilan takomo ois myös tuossa melkein naapurissa ja sieltä voinee myös kysellä voisko pojat vääntää sopivat iskarit mun tarpeisiin..
Vastailkaahan pikapuoliin jos omaatte vankkaa kokemusta näistä alustapuolen pusauksista. Kivirekeä tai linttaa en autosta halua, vaan vakiosta ehkä kevyesti matalamman ja kyydiltään silti hyvän & jämäkän lankun. Lomat alkais tässä parin viikon päästä ja siihen mennessä vois koettaa haalia tarvittavat palikat kasaan ja kuka tietää jos tnewa ehtis jeesailla hilppeiden asennuksessa sikäli kun Pohjois-Pohjanmaalla ehtisin viipymään jonkun päivän lomien aikaan..
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 15.11.2011 22:16
- Paikkakunta: Espoo
Edessä on siis vuoden ikäiset Bilsteinin B8 Sprintit typistetyillä pohjaanlyöntikumeilla ja takaa tasonsaäätö laskettu niin alas kuin se saatiin menemään. Mut kuten sanottua, niin keula ui vähän turhan syvällä ja ainakin nuo leveämmät nakit raapi viime suvena isommissa töyssyissä kylkimuoviin.. Nyt ois tarkoitus ottaa loksuja sen 15mm ulospäin, niin pitäis raapimiset loppua mut edelleen pitäis etupäätä saada himpun verran ylöspäin - Iskareissa ei liene moittimista mut voikohan noi sprintit pitää edelleen alla jos jousipolitiikkaa rukkaisi sen verran et jäis edes hivenen väliä pyörän ja suojankaren väliin. Toiselta puolen edestä kun ohimennen tsekkasin, niin pyörän keskeltä suojankaareen just 32,5cm ja toinen puoli taitaa olla aikalailla samassa korossa...sonikki kirjoitti:Mitkä iskarit sulla siinä nyt on, minkä ikäiset ja onko pohjaanlyöntikumit lyhennetty?
Hmhh.. joo, 205:et pitäis vielä just käydä vielä noille 7,5" vanteille, eli varmaan ois ihan fixua laittaa nuo kapoisemmat kumit niin ei vetelis urissa samalla tavoin.orsii- kirjoitti:Oiskohan renkaat vähän turhan leveät madallettuun lankkuun? Riippuen vanteen leveydestä laittaisin joko 215/45-17 tai 205/45-17. Jos halkaisija pitäs olla lähellä vakiota niin 205/50-17.
Pitää täällä vähän kysellä apuja. Eli oma 300 sportline pitäs saada tonttiin ku katkes etujousi Haluaisin saada ns. kaaren renkaan tasolle. Nyt on alla edessä 8,5" leveä vanne ja takana 10" vanne. Takakaaria joutuu moukaroimaan ja rullaileen aika huolella Kattelin tällästä sarjaa?
Auto näyttää tällä hetkellä tältä:
Auto näyttää tällä hetkellä tältä:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Eli ne olis paremmat? Kävi myös mielessä, että vois laittaa noi keskinin kt1 myyntiin ja ottaisin vaihossa vaikka monoblockit, wink wink
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02