Puukimänin puuhanurkka (in Toyota we trust)
Niin olisi. Eiköhän tuo joltain meseläiseltä arkistoista löytyne?Pappi kirjoitti:http://tekniikanmaailma.fi/autot/kaytto ... ius-15-hsd
Tuo tekniikan maailma olisi mukava lukea testin osalta kokonaan.
Priuksen sielunelämään on perehdytty tässä opinnäytetyössä: http://evx.wdfiles.com/local--files/wik ... _Prius.pdf
Testissä mm. kiitellään varustelua, moititaan ohjausta ja suuntavakavuutta joista sanotaan että pahimmat puutteet. Suorituskykyä ja kulutusta kehutaan loppuraportissa. Talvella vilpoinen, testin aikainen keskikulutus 5,86. (vrt. Passat TDI samassa testissä 5,62)
"Parhaimmillaan taajamassa, edullinen käyttää. Toimivat jarrut, kestävä maalipinta, harmaa ja arkinen sisustus."
"Parhaimmillaan taajamassa, edullinen käyttää. Toimivat jarrut, kestävä maalipinta, harmaa ja arkinen sisustus."
wiimax.fi
Mainiota, kiitokset tiilerille!dealer kirjoitti:Testissä mm. kiitellään varustelua, moititaan ohjausta ja suuntavakavuutta joista sanotaan että pahimmat puutteet. Suorituskykyä ja kulutusta kehutaan loppuraportissa. Talvella vilpoinen, testin aikainen keskikulutus 5,86. (vrt. Passat TDI samassa testissä 5,62)
"Parhaimmillaan taajamassa, edullinen käyttää. Toimivat jarrut, kestävä maalipinta, harmaa ja arkinen sisustus."
Ja eipähän noihin ole vastaanväittämistä, paitsi tuohon vilpoisuuteen, mutta toisaalta enpä minä t-paitasillaan ikinä ole talvisaikaan autoillut, aina on kelin mukaiset vermeet. Ohjaus on kevyt, ja maantiellä käytös hyvin corollamainen, eli sivutuulelle ja urille on jonkin verran herkkä. Saa nähdä miten käytös muuttuu kesärenkailla.
Varustelu tuossa testiyksilössä on saattanut olla se parempi, eli avaimeton käynnistys, navit yms.? Koska ei tuossa normivarusteisena ole mitään erikoisempia herkkuja.
Lisämoitteena ehkä esittäisin penkit, jotka eivät yllä lähellekään Volvon tasoa.
Lämmityslaite toimii oman älynsä voimin ihan kohtuullisesti. Pari kertaa on joutunut erikseen komentamaan puhallusta tuulilasille, kun kovilla pakkasillla yritti liikkeellelähdön jälkeen vetää huuruun, mutta muuten etulasit pysyvät kirkkaina niin pyryssä kuin pakkasellakin. Takasivulaseja vetää huuruun.
Minä luulin että se ulukomuistista lato nämä faktat, kun oli vuonna 2005 Prius-himoissaan lukenut kestotestiartikkelia aina uuvestaan, vaan ei, tottuus oli arkisempidealer kirjoitti:Lisäänpä vielä että en koko testiä tänne osaa (enkä saa) laittaa, mutta pystyn netissä vanhat teknarit lukemaan ja sieltä nuo mielestäni olennaiset asiat keräsin.
Hyvää kesää hybridimiehille vai mitenkä se takapuskuritarran toivotus kuuluikaan?
Kolome astetta liian vähän näyttää tuo mittari.
Neljä priusta omistaneena ei ole pahaa sanottavaa mistään. Ominaisuuksista voidaan aina keskustella onko noin kalliin auton tasolla mutta toimivuus ja luotettavuus on parasta mitä rahalla saa. Minulla oli kaksi noita vanhempia ja kaksi uudempaa olivat ladattavia PHEV versioita mainioita vehkeitä mutta veri veti takaisin "ison auton puoleen". Kylmä teki vetopuolesta nahkean mutta käynnistys oli aina yhtä vaivatonta oli +25 tai -30 stratti oli aina sama hyrähdys... Lämmintä riitti ja rengasmelu oli kitkarenkailla hallinnassa.
Luvassa paljon huolettomia kilometrejä.
Luvassa paljon huolettomia kilometrejä.
Juu, semmoisia olisi tarjolla ihan kohtuulliseen hintaan. Riippuu vaan tosiaan aihion kunnosta. Eilen en viittinyt edes katsoa: jarrulevy/napa/koko hässäkkä oli niin kuuma että kun lunta heitti klimpin siihen (älysin sentään olla sormilla kokeilematta) niin samantien haihtui höyrynä ilmaanTontsa81 kirjoitti:Eikös noihin aika hyvälle menestyksellä ole korjaussarjoja rapsittu paikalleen kun vaan putsaa aihion hemmetin hyvin... Tosin itellä vanissa jumitta etujarrut ja se johtuu jarruletkuista jotka kuulemma hajoaa sisältä päin niin että muodostaa jonkinlaisen takaiskuventtiilin tapaisen letkuun.....
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
Hienoo! Yritän tässä lähiaikoina ehtiä rapsimaan tuon satulan irti niin näkee mikä sen kunto on. Pitäis tuo Ee leimata tämän kuun loppuun mennessä, joten sieltäkin voip tulla osatarpeita. Minä oon yhteyksissä jos tarvetta ilimenee.Antikainen kirjoitti:Mulla on takapihalla kaks eee-carinan raatoa. Jos on tarvetta niin satulan ollemassaolon voin tarkistaa. En muista tilannetta ulkoa. Sijainti Kaavi. Ja ei oo sitten hinnasta kiinni..
Ensin olin kippeenä, sitten tuli lunta päiväkausia eikä pihalla remontointi kiinnostanut sateessa. Carina on siis levällään.
Prius vei hirmupakkasilla 7,2. Kelien lauhduttua kulutus tippui 5,8 litraan, joten viimeisellä tankillisella ajeli 720 km ennenkuin auto rupesi muistuttelemaan tankkaamisen tarpeellisuudesta.
Prius vei hirmupakkasilla 7,2. Kelien lauhduttua kulutus tippui 5,8 litraan, joten viimeisellä tankillisella ajeli 720 km ennenkuin auto rupesi muistuttelemaan tankkaamisen tarpeellisuudesta.
Putsailin Carinan etujarrun männän ja sylinterin vesihiomapaperilla ja saippuavillalla. Ei tuo ainakaan koeajolla tai aamulla töihin ajaessa takunnut, että jospa tuo riitti. Pientä kiinnihankautumisen jälkeä siellä oli, muttei syöpymää tms. Käytön puutetta.
Tänään käydään kysymässä konttorilta että ajetaanko vai paalataanko
Tänään käydään kysymässä konttorilta että ajetaanko vai paalataanko
Ehjien autojen määrä taloudessa on vakio?
Emäntä oli tenavien kanssa kaupalle menossa, kun takana tullut sitikka mäjähti Corollan perään. Vapaasta tahdosta tämä sitikka ei sitä tehnyt, vaan motivaattorina toimi sitikan perässä olleeseen peräkärriin ihan tunteella turauttanut citymaasturi. Eli kolmen auton kolina, jossa Corolla oli kärkipaikalla ja iliman ommaa syytä. Henkilövahinkoja ei tullut, mutta tenavia ensiavussa käytettiin näytillä kun toinen vähän niskojaan valitteli.
Kontti ei mene kunnolla kiinni ja irvistää toisesta laidasta. Sitikka osui Corollan koukkuun ja osittain puskuriin, joten vissiin kori on hivenen vinksallaan perästä.
Näinköhän ne tuota ruppee enää korjaamaan vai pitääkö tässä ruveta uutta autoo kahtelemaan? 370 tkm ajettu '00 (vai oliko se '99) 1.3i porrasperä, niin ei tuolla oo ku käyttöarvoo ennee, vaikka onnii hyvin pidetty ja hyväkuntoinen auto.
Emäntä oli tenavien kanssa kaupalle menossa, kun takana tullut sitikka mäjähti Corollan perään. Vapaasta tahdosta tämä sitikka ei sitä tehnyt, vaan motivaattorina toimi sitikan perässä olleeseen peräkärriin ihan tunteella turauttanut citymaasturi. Eli kolmen auton kolina, jossa Corolla oli kärkipaikalla ja iliman ommaa syytä. Henkilövahinkoja ei tullut, mutta tenavia ensiavussa käytettiin näytillä kun toinen vähän niskojaan valitteli.
Kontti ei mene kunnolla kiinni ja irvistää toisesta laidasta. Sitikka osui Corollan koukkuun ja osittain puskuriin, joten vissiin kori on hivenen vinksallaan perästä.
Näinköhän ne tuota ruppee enää korjaamaan vai pitääkö tässä ruveta uutta autoo kahtelemaan? 370 tkm ajettu '00 (vai oliko se '99) 1.3i porrasperä, niin ei tuolla oo ku käyttöarvoo ennee, vaikka onnii hyvin pidetty ja hyväkuntoinen auto.
Mitäs tämä nyt oikeinboogieman kirjoitti:Korjaamo esitti semmosen varovaisen alkuarvion että todennäköisesti menee lunastukseen. Sittenpä jännäämään että mitenkä paljon alakanttiin tarjous on, ja että paljonkohan kertakorvaus mahtaisi olla
Neuvottelu hinnasta Lähitapiolan kanssa oli oikein asiallinen, ja kertakorvaus varsin hyvä. Otimme siis sen, ja nyt mietitään että korjataanko Corolla vai onko jo laittaa se kiertoon joko korjattavaksi tai purettavaksi.
Cadillacia on ehtinyt pitkästä aikaa vähän rassailemaan. Siinähän on siis työn alla laatikon vaihto TH400 --> 4L80E. Kone ja loota otetaan ulos, jotta saa sitten rauhassa sovitella uuden askin kiinni. Hidasta on tuo purku kun ei ennätä ja jos ennättää, ei jaksa. Molemmat pakosarjat on kuitenkin jo irti, ja koneesta kaikki letkut ja johdot. Eli kardaani irti ja sitten ihmettelemään että minkä johdon varaan sitä yrittää koko auton nostaa ilmaan
Corolla lähti uuteen kotiin korjattavaksi, joten nyt yritetään pärjätä neljän auton taloudella. Tuskaistahan tämä on, mutta jospa tässä kevään korvalla autokuumeiluun jotain lääkettä löytyisi.
Vakuutusyhtiö korvasi lasten turvavyöistuimet, joten nyt on uudet jakkarat käytössä ja vanhat odottavat tuomiotaan: autokäyttöön näitä ei enää laiteta, kun ovatten kertaalleen kolaroidut, mutta oisko raadilla hyviä tahi huonoja ehdotuksia näiden uusiokäytöstä? TV-tuolit tenaville? Mäkiautoon jakkarat?
Tämmöttisiä kaks kipaletta siis.
Vakuutusyhtiö korvasi lasten turvavyöistuimet, joten nyt on uudet jakkarat käytössä ja vanhat odottavat tuomiotaan: autokäyttöön näitä ei enää laiteta, kun ovatten kertaalleen kolaroidut, mutta oisko raadilla hyviä tahi huonoja ehdotuksia näiden uusiokäytöstä? TV-tuolit tenaville? Mäkiautoon jakkarat?
Tämmöttisiä kaks kipaletta siis.
Rancheroon ois putkitarpeet valmiina. Tuloo räyhät! Tuleeko liian? Ei voi, siinä on kasikone. Loud pipes save lifes.
Carinaan ostin uudet kesärenkaat kun entiset olivat melkolailla kaljut. Hakka Green koossa 185/65R14 hopeisilla peltivanteilla. Perinteet kunniaaan!
Heti viimeisten pakkasten jälkeen terävä kivi murjoi Priuksen takarenkaan puhki. Saa nähdä tuleeko enää ehjää, aika karusti raastoi kyllä. En tiedä oliko tämä Toyotan politiikkaa vai edellisen omistajan pussihousujen kahistelua, mutta auton mukana olevat rengassarjat olivat molemmat alumiinivanteilla ja molempiin oli pölykapselit
Tänään pitäs ajella bussikyydillä toisaalle ja ei-bussikyydillä takaisin. Stay tuned for more!
Carinaan ostin uudet kesärenkaat kun entiset olivat melkolailla kaljut. Hakka Green koossa 185/65R14 hopeisilla peltivanteilla. Perinteet kunniaaan!
Heti viimeisten pakkasten jälkeen terävä kivi murjoi Priuksen takarenkaan puhki. Saa nähdä tuleeko enää ehjää, aika karusti raastoi kyllä. En tiedä oliko tämä Toyotan politiikkaa vai edellisen omistajan pussihousujen kahistelua, mutta auton mukana olevat rengassarjat olivat molemmat alumiinivanteilla ja molempiin oli pölykapselit
Tänään pitäs ajella bussikyydillä toisaalle ja ei-bussikyydillä takaisin. Stay tuned for more!
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Ostitko tuon Top Gearin pojilta?boogieman kirjoitti:Tadaa!
https://www.youtube.com/watch?v=xnWKz7Cthkk
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Top Gearin kurittama Hiluxi oli uudempaa korimallia ja nelikko. Tämä raapii joka nurkasta vain jos sillä ajaa liian ahtaaseen väliin, tahi lukkojarrutuksessa, jonka suorittaminen voi johtaa jännittäviin ajolinjoihin all-around rumpujarruvarustuksen myötä
Ihan mahtava peli ajaa. Vaihteisto, kone ja kytkin pelaa hienosti yksiin. Viisvaihteinen aski on maantiellä luksusta. Ainut mitä kaipais on hieman lisätilaa hyttiin. Tämä kun ei ole jatkohytillinen malli, niin penkin säätövarat ovat niukahkot. Eipähän tule retkotettua; tämä on ryhdikästä etenemistä monellakin tavalla
Ihan mahtava peli ajaa. Vaihteisto, kone ja kytkin pelaa hienosti yksiin. Viisvaihteinen aski on maantiellä luksusta. Ainut mitä kaipais on hieman lisätilaa hyttiin. Tämä kun ei ole jatkohytillinen malli, niin penkin säätövarat ovat niukahkot. Eipähän tule retkotettua; tämä on ryhdikästä etenemistä monellakin tavalla
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4AAX_wFvPAg[/youtube]Roisto kirjoitti:Tulee mieleen Kummelin Aziz the Combat Fighter -sketsit. Taisi olla väriltäänkin samaa plaatua – lavakatetta ei siinä tosin ollut.
t.
Risto
No se!
Huonoa:Pappi kirjoitti:Pistäppä listaa priuksen hyvistä ja huonoista puolista. Linkitän tämän topicin sitten eräälle lievästä hybridi kuumeesta potevalle lääkkeeksi.
-tavaratilan niukkuus (V70:n jälkeen)
-ei saa vetokoukkua
-etupenkeissä lyhyt istuinosa (minulle huono, mutta esim. emännälle just hyvä)
-ajoergonomia muutenkin melko corollamainen kun ratissa ei ole etäisyyssäätöä
-ajettavuus myöskin enemmän corollaa kuin avensista
-hankintahinta
-JBL:n stereoista ei irtoa tarpeeksi bassoa!
Hyvää:
-ajamisen vaivattomuus
-talviauto-ominaisuudet varauksin (paukkupakkasilla oli voimansiirtovaihdokset hieman kantikkaita mutta tämä oli vain mukavuuskysymys, mutta toisaalta aina käynnistyi yhtä luotettavasti)
-äänettömyys varauksin (kovissa kiihdytyksissä puskee moottorin ääni sisään, vain hetkellinen haitta)
-pieni kulutus vaikkei varsinaisesti yrittäisikään ajaa taloudellisesti (yli 30 asteen pakkasilla vei vähän yli 7, emännällä kylätieajossa alta kuuden)
-pieni vero
-mahtavat takatilat (ei kopsa tenavien jalat etupenkkeihin)
-hybriditekniikan luotettavuus (luetun ja kuuleman perusteella)
-hybriditekniikka itsessään (no onhan se avaruusteknologia aina jännää pojista, iästä riippumatta )
Ostaisinko jos tällä kokemuksella pitäisi hankkia? Kyllä! Ihan mahtava kapine. Ainut mikä ostamisen jälkeen on harmittanut on se, ettei ole tullut moista aiemmin ostettua.
Toim. huom. Kirjoittajalla on melko vahvat Toyota-lasit päässä.