Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Isä & poika viikonlopun kamppeita pakattuna Volvoon... Meinoo se tuokin kontti käydä pieneksi Tuohon kun lisätään vielä jossain vaiheessa Rouvan tavarat ja mahdollinen koiran kuljetus niin... Joutuneeko tässä "kaapin" ostoon
Viimeksi muokannut Pappi, 13.2.2013 8:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen vaihdoin Hondaan soittimen. Onneksi oli ISO liitin valmiina, joten kytkentä oli helppoa kuin heinänteko. Kummasti äänenlaatu muuttui kun vanha Grundig vaihtui Sonyyn. Toisaalta samalla on todettava, että Grundigissa oli parempi radio, vaikka Sony on joku RDS malli
Volvon historian selvitin aken palvelusta...
Auto käyttökiellossa ja tuontimaa ruotsi Sitten piti tarkastaa se oleellinen eli rekisterinumero... Jostain sielun syövereistä oli jäänyt mieleen eri järjestyksessä kirjaimet, joten haku oli turha.
Uusi yritys ja sitten näytti tutulta. Omistushistoria tuki huoltokirjaa joten kaikki OK. Minua ennen tuolla autolla on ollut 2 pitkäaikaista omistajaa. Voisipa melkeen soittaa tuolle edelliselle ja kysellä muistoja.
Aamulla kävin heittämässä 250km lenkin kun Anoppilassa oli käyntiä.
Volvon historian selvitin aken palvelusta...
Auto käyttökiellossa ja tuontimaa ruotsi Sitten piti tarkastaa se oleellinen eli rekisterinumero... Jostain sielun syövereistä oli jäänyt mieleen eri järjestyksessä kirjaimet, joten haku oli turha.
Uusi yritys ja sitten näytti tutulta. Omistushistoria tuki huoltokirjaa joten kaikki OK. Minua ennen tuolla autolla on ollut 2 pitkäaikaista omistajaa. Voisipa melkeen soittaa tuolle edelliselle ja kysellä muistoja.
Aamulla kävin heittämässä 250km lenkin kun Anoppilassa oli käyntiä.
Tänään sain puhelun, jota tuli ooteltua tovi jos toinenkin. Kyseessä oli Citikan takaoven kittisauma, josta kirjoitin taannoin kuvien kera juttua.
Vaikka auto oli huollettu niin huoltokirjasta puuttuivat merkittävät "koritarkastus" leimat, joille oli oma paikkansa huoltokirjassa. Tämän nojalla maahantuoja ei olisi maksanut euroakaan mahdollisesta korjauksesta.
Mitä opin: Jos ja kun olen ostamassa autoa, jonka koritakuu saattaa olla mahdollisesti voimassa jää kauppa tekemättä mikäli nuo leimat puuttuvat. Sanokoot myyjä mitä tahansa.
Kysyin sitten sivumennen, että miten menetellään jos _joskus_ olen ostamassa mersua, esim w210 tai w211. Tähän minulle todettiin, että mikäli autossa on huoltokirja niin koritarkastusta ei varsinaisesti eritellä huoltokirjaan vaan se kuuluu osaksi huoltoa "automaattisesti". Tarvittaessa koritarkastus voidaan suorittaa erikseen. Näin tehdään esim Fordien kanssa, koritarkastus maksaa muutaman kympin erikseen tehtynä.
Nyt voisi joku onnellinen w210:n tai w211;sen omistaja kurkata huoltokirjaan löytyykö sieltä erikseen koritarkastus kohtaa...
Tämä ei nyt tarkoita sitä, että olisin Volvoa hävittämässä, mutta aihe nyt pikkusen kiinnostaa. Muistaakseni tuon V70:sen huoltokirjassa ei ole erillistä kohtaa koritarkastusten suorittamisesta.
Vaikka auto oli huollettu niin huoltokirjasta puuttuivat merkittävät "koritarkastus" leimat, joille oli oma paikkansa huoltokirjassa. Tämän nojalla maahantuoja ei olisi maksanut euroakaan mahdollisesta korjauksesta.
Mitä opin: Jos ja kun olen ostamassa autoa, jonka koritakuu saattaa olla mahdollisesti voimassa jää kauppa tekemättä mikäli nuo leimat puuttuvat. Sanokoot myyjä mitä tahansa.
Kysyin sitten sivumennen, että miten menetellään jos _joskus_ olen ostamassa mersua, esim w210 tai w211. Tähän minulle todettiin, että mikäli autossa on huoltokirja niin koritarkastusta ei varsinaisesti eritellä huoltokirjaan vaan se kuuluu osaksi huoltoa "automaattisesti". Tarvittaessa koritarkastus voidaan suorittaa erikseen. Näin tehdään esim Fordien kanssa, koritarkastus maksaa muutaman kympin erikseen tehtynä.
Nyt voisi joku onnellinen w210:n tai w211;sen omistaja kurkata huoltokirjaan löytyykö sieltä erikseen koritarkastus kohtaa...
Tämä ei nyt tarkoita sitä, että olisin Volvoa hävittämässä, mutta aihe nyt pikkusen kiinnostaa. Muistaakseni tuon V70:sen huoltokirjassa ei ole erillistä kohtaa koritarkastusten suorittamisesta.
En tiedä 210 tai 211 malleista, mutta ensi viikolla noudettavaksi luvatun 204:n huoltokirjaan on ainakin rastitettu koritakuun olevan voimassa:Pappi kirjoitti:Nyt voisi joku onnellinen w210:n tai w211;sen omistaja kurkata huoltokirjaan löytyykö sieltä erikseen koritarkastus kohtaa...
Tämä ei nyt tarkoita sitä, että olisin Volvoa hävittämässä, mutta aihe nyt pikkusen kiinnostaa. Muistaakseni tuon V70:sen huoltokirjassa ei ole erillistä kohtaa koritarkastusten suorittamisesta.
https://picasaweb.google.com/lfcarsalbu ... 2061481314
Volvohan ei tuommoista rastia tietenkään tarvi, koska ainakaan nämä meidän korimallit eivät ole ollenkaan pahoja ruostumaan.
Itse olin ajatellut homman samaan tapaan kuin sinäkin, että täysin dokumentoitu huoltohistoria ja koritakuu voimassa ovat hyviä argumentteja siinä vaiheessa kun autoa on myymässä. Ei sillä hintaa saa lisää, mutta myynti kotitallista ilman liikkeen apua on helpompaa.
Omalta osalta tosin tämä myyntipuoli tahtoo vain olla vähän heikkoa, kun mieluisat autot eivät näytä häipyvän tontilta vuosikymmeniin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tämä on hyvä pointti jos joskus on ostamassa "uudempaa" autoa jostain lasilinnasta. Voipi pistää sen kauppakoulun käyneen "kovemman luokan autokauppiaan" sitten tiukille jos kaupan kohde muuten miellyttäisi.740 GLE kirjoitti:Itse olin ajatellut homman samaan tapaan kuin sinäkin, että täysin dokumentoitu huoltohistoria ja koritakuu voimassa ovat hyviä argumentteja siinä vaiheessa kun autoa on myymässä. Ei sillä hintaa saa lisää, mutta myynti kotitallista ilman liikkeen apua on helpompaa..
Toisaalta, tähän asti nämä romut on tullut ostettua mistä milloinkin.
Totta turiset tuosta Volvosta ja sen ruosteista.... Pari paikkaahan noissa legopalikoissa on mistä kannattaa kurkata, mutta pääpiirteissään aika huolettomia autoja peltien suhteen. Tuohan on nyt minulla neljäs tuommonen kanttimalli, eikä yksikään ole ollut ruosteen raiskaama. Kilometrit kaikissa on olleet 300 - 400tkm.
Tänään tehtiin parin kaverin kanssa Hondan maalipinnan kiillotus.
Vaiheet:
Auton pesu pinelinellä ja sen jälkeen hyvällä autoshampoolla.
Kuivaus säämiskällä ja paineilmalla.
Listojen yms teippaus
Pohjahionta tehtiin Allchem virtus 473:lla.
Välihionta, kiillotus ja hologrammien poisto Allchem virtus 472:lla.
Pintaan laitettiin "kovavaha", joka kiillotettiin käsin.
Listojen käsittely suoja-aineella ja ovien karmien puhdistus.
Koneena käytettiin laadukasta "rälläkkämallin konetta" . Laikkoihin ja aineisiin voi tutustua esim täällä: http://www.juhakarppanen.fi/pdf/pdf_1.2.pdf
Kaikkinensa kahvitaukoineen ja ruokailuineen savotta otti noin 9 tuntia. Samalla vahattiin kaverin CR-V Honda.
Ei voi uskoa kuinka hyvä pinta saatiin aikaan vuoden 1993 Accordiin. Onneksi oli konemiehenä ammattilainen, jolla oli ylpeyttä ja halua tehdä työ kunnolla.
Kuvia laittelen kunhan saan kameran tyhjennettyä. Niitä kun tuli otettua.
Vaiheet:
Auton pesu pinelinellä ja sen jälkeen hyvällä autoshampoolla.
Kuivaus säämiskällä ja paineilmalla.
Listojen yms teippaus
Pohjahionta tehtiin Allchem virtus 473:lla.
Välihionta, kiillotus ja hologrammien poisto Allchem virtus 472:lla.
Pintaan laitettiin "kovavaha", joka kiillotettiin käsin.
Listojen käsittely suoja-aineella ja ovien karmien puhdistus.
Koneena käytettiin laadukasta "rälläkkämallin konetta" . Laikkoihin ja aineisiin voi tutustua esim täällä: http://www.juhakarppanen.fi/pdf/pdf_1.2.pdf
Kaikkinensa kahvitaukoineen ja ruokailuineen savotta otti noin 9 tuntia. Samalla vahattiin kaverin CR-V Honda.
Ei voi uskoa kuinka hyvä pinta saatiin aikaan vuoden 1993 Accordiin. Onneksi oli konemiehenä ammattilainen, jolla oli ylpeyttä ja halua tehdä työ kunnolla.
Kuvia laittelen kunhan saan kameran tyhjennettyä. Niitä kun tuli otettua.
Mukava ollut katsella näin sateella kun Hondan pinnalla ei vesi viihdy. Tänään kävin töissäkin mutkan. Rouva otti aamulla Volvon omiin ajoihinsa. Parempi niin... Minulla oli tälle päivää vähemmän ajoa.
Honda meinaa pikkusen "nykyttää" tasakaasulla ajaessa. Pitäisi tuohon malttaa syventyä, mutta kun ei noiden pensa vehkeiden päälle oikein ymmärrä.
Eilen käytin Volvon nosturilla ja kahtelin takapään rakennetta läpi. Jonkun matkaa jousien vaihdon jälkeen alkoi kuulumaan montuissa epämääräinen kolahdus. Toisen jousen alakiinnike oli jostain syystä löystynyt. No, eipä siinä mittään kiristys ja taipaleelle. Mietin jo, että onko iskarin yläpää antautunut. Se olisi tiennyt ylätukien ja iskunvaimentimien vaihtoa melko pikaiseen. Onneksi oli nyt tuo löystynyt mutteri syyllinen.
Piti ihan laskea mielessä kun katsoin ajotietokoneen saldoa... 5000km täynnä ja auto ei ole ollut vielä täyttä 2kk ajossa. Tämän kuukauden keskikulutus on noin 6ltr/100km. Ajotietokoneen mukaan kulutus 5,2ltr/100km.
Elokuussa kävästään lomareissulla ja sitä ennen pitäisi käyttää oikeastaan nelipyöräsuuntauksessa. Meinaa pikkusen vetää oikeelle ajossa.
Honda meinaa pikkusen "nykyttää" tasakaasulla ajaessa. Pitäisi tuohon malttaa syventyä, mutta kun ei noiden pensa vehkeiden päälle oikein ymmärrä.
Eilen käytin Volvon nosturilla ja kahtelin takapään rakennetta läpi. Jonkun matkaa jousien vaihdon jälkeen alkoi kuulumaan montuissa epämääräinen kolahdus. Toisen jousen alakiinnike oli jostain syystä löystynyt. No, eipä siinä mittään kiristys ja taipaleelle. Mietin jo, että onko iskarin yläpää antautunut. Se olisi tiennyt ylätukien ja iskunvaimentimien vaihtoa melko pikaiseen. Onneksi oli nyt tuo löystynyt mutteri syyllinen.
Piti ihan laskea mielessä kun katsoin ajotietokoneen saldoa... 5000km täynnä ja auto ei ole ollut vielä täyttä 2kk ajossa. Tämän kuukauden keskikulutus on noin 6ltr/100km. Ajotietokoneen mukaan kulutus 5,2ltr/100km.
Elokuussa kävästään lomareissulla ja sitä ennen pitäisi käyttää oikeastaan nelipyöräsuuntauksessa. Meinaa pikkusen vetää oikeelle ajossa.
Honda kiiltää edelleen vallan komiasti.
Yövuoron jälkeen hermot on tunnetusti rautaa, eli kaikkee semmosta pikkunäpryytä jaksaa tehdä syvästi keskittyen Lähestyvä kesäloma / reissuun lähtö motivoi pesemään Volvon kattoverhoilun uudelleen. En hakenut pesevää imuria tähän savottaan vaan tyydyin mikrokuitusieneen, kuumaan veteen ja pyykkipulveriin. Tein semmosen sopivan seoksen jolla lutrasin tuon verhoilun kauttaaltaan. Ensimmäisellä kerralla irtosi tolkuton p''skavesi ja niin irtosi nytkin. Loppupesun tein lämpimällä vedellä ja sienellä.
Nyt auto on tuolla pihalla ikkunat auki kuivumassa. Katsotaan josko nuo loput tahrat lähtivät nyt pois.
Ihme kyllä, hermot kestivät... Yleensä yövuoron jälkeen ei kehtoo tehä mitään...
Yövuoron jälkeen hermot on tunnetusti rautaa, eli kaikkee semmosta pikkunäpryytä jaksaa tehdä syvästi keskittyen Lähestyvä kesäloma / reissuun lähtö motivoi pesemään Volvon kattoverhoilun uudelleen. En hakenut pesevää imuria tähän savottaan vaan tyydyin mikrokuitusieneen, kuumaan veteen ja pyykkipulveriin. Tein semmosen sopivan seoksen jolla lutrasin tuon verhoilun kauttaaltaan. Ensimmäisellä kerralla irtosi tolkuton p''skavesi ja niin irtosi nytkin. Loppupesun tein lämpimällä vedellä ja sienellä.
Nyt auto on tuolla pihalla ikkunat auki kuivumassa. Katsotaan josko nuo loput tahrat lähtivät nyt pois.
Ihme kyllä, hermot kestivät... Yleensä yövuoron jälkeen ei kehtoo tehä mitään...
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Tiedän, että Volvo on pestävä kerran vuodessa, mutta että sisältä ja vieläpä katto?Pappi kirjoitti: Honda kiiltää edelleen vallan komiasti.
Yövuoron jälkeen hermot on tunnetusti rautaa, eli kaikkee semmosta pikkunäpryytä jaksaa tehdä syvästi keskittyen Lähestyvä kesäloma / reissuun lähtö motivoi pesemään Volvon kattoverhoilun uudelleen. En hakenut pesevää imuria tähän savottaan vaan tyydyin mikrokuitusieneen, kuumaan veteen ja pyykkipulveriin. Tein semmosen sopivan seoksen jolla lutrasin tuon verhoilun kauttaaltaan. Ensimmäisellä kerralla irtosi tolkuton p''skavesi ja niin irtosi nytkin. Loppupesun tein lämpimällä vedellä ja sienellä.
Nyt auto on tuolla pihalla ikkunat auki kuivumassa. Katsotaan josko nuo loput tahrat lähtivät nyt pois.
Ihme kyllä, hermot kestivät... Yleensä yövuoron jälkeen ei kehtoo tehä mitään...
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Eikö saman asian aja käyttämällä näitä ?Pappi kirjoitti:Mukavempi matkustaa kun auto on puhdas sisältä ja päältä.petrereesa kirjoitti:Tiedän, että Volvo on pestävä kerran vuodessa, mutta että sisältä ja vieläpä katto?
Jos sisustan purkaminen olisi helpompi savotta niin tulisi varmaan pestyä lattiaverhoilukin viimosen päälle.
Noo... Kukin tavallaan. Tuppaa nämä autot kiertämään sen verran tiiviiseen tahtiin, että helpottaa mahdollista myyntiä kun auto on kauttaaltaan puhdas.
Kerrankin eräs ostaja tuumasi edellisestä, että "ompa tämä puhas, vähän niinku liikkeestä olisi ostamassa"
Erään edesmenneen auton myynti-ilmoituksessa luki "tarkalta omistajalta".
Kuka sitä nyt p*skan keskellä kehtoo matkustaa.
Kerrankin eräs ostaja tuumasi edellisestä, että "ompa tämä puhas, vähän niinku liikkeestä olisi ostamassa"
Erään edesmenneen auton myynti-ilmoituksessa luki "tarkalta omistajalta".
Kuka sitä nyt p*skan keskellä kehtoo matkustaa.
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Oma puheenvuoroni oli laiskan, mutta kateellisen höpinää .Pappi kirjoitti:Noo... Kukin tavallaan. Tuppaa nämä autot kiertämään sen verran tiiviiseen tahtiin, että helpottaa mahdollista myyntiä kun auto on kauttaaltaan puhdas.
Kerrankin eräs ostaja tuumasi edellisestä, että "ompa tämä puhas, vähän niinku liikkeestä olisi ostamassa"
Erään edesmenneen auton myynti-ilmoituksessa luki "tarkalta omistajalta".
Kuka sitä nyt p*skan keskellä kehtoo matkustaa.
Nuoruudessani pidin autoilun osalta mottona:" kovaa ajoa ja huolimatonta hoitoa". No, vuosikymmenet ja vaimo ovat koulinneet minusta ns. "tientukon".
Ehkä myytin puolelle kallistuu tänä päivänä myös tuo huolimaton hoito. Laskeskelin, että tätä nykyistä Volvoa hoidettu ja osia vaihdettu reilun 6,5 vuoden aikana 4443:lla eurolla (ei sisällä pesuja - kuitit kateissa ).
Käytiin ensimmäinen lomareissu tällä Volvolla. 5 päivää ja 1100km. Kulutusta en ole laskenut.
Pari huomiota... Joutunee puhdistamaan vedenpoistoreikiä tuulilasin alapuolelta. Jostain syystä keräsi vähän liikaa tuonne kaukaloon vettä ja se saatiin sitten auton sisälle... No, kuivatellaan.
Toinen juttu reissussa tapahtuneena. Ajelimme jonkin verran huonoja metsäautoteitä ja eräässä montussa tauluun syttyi sitten jäähdytinnesteen merkkivalo. Meinasi nakata jännäkakan lahkeeseen, mutta pikaisen tarkastuksen ja konsultaatiopuhelun jälkeen matka jatkui. Oireet viittaavat tähän : http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=62380.0
Lisää aiheesta:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=3391.0
Selvitellään tälle iltaa tai huomenna, saako tuon anturin heräämään vai pitääkö asioida sinisellä tiskillä Tulikohan tästä konkurssi, joutuuko Pappi nyt mieron tielle ja myymään autonsa kunnostettavaksi
Pari huomiota... Joutunee puhdistamaan vedenpoistoreikiä tuulilasin alapuolelta. Jostain syystä keräsi vähän liikaa tuonne kaukaloon vettä ja se saatiin sitten auton sisälle... No, kuivatellaan.
Toinen juttu reissussa tapahtuneena. Ajelimme jonkin verran huonoja metsäautoteitä ja eräässä montussa tauluun syttyi sitten jäähdytinnesteen merkkivalo. Meinasi nakata jännäkakan lahkeeseen, mutta pikaisen tarkastuksen ja konsultaatiopuhelun jälkeen matka jatkui. Oireet viittaavat tähän : http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=62380.0
Lisää aiheesta:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=3391.0
Selvitellään tälle iltaa tai huomenna, saako tuon anturin heräämään vai pitääkö asioida sinisellä tiskillä Tulikohan tästä konkurssi, joutuuko Pappi nyt mieron tielle ja myymään autonsa kunnostettavaksi
Tuossa lohta savustaessa tuli sopiva väli kurkata tuonne Volvon pellin alle. Koppasin paisuntasäiliön irti ja vähän "ravistelin". Liekkö vedet ja öljyt sotkeentuneet sen verran tasalaatuiseksi jankiksi, että merkkivalo sammui.
Voihan se olla, että tuo tärinä ei tehnyt hyvää tms, mutta nyt näytti toimivan. Saa nähdä toimiiko huomenna...
Voihan se olla, että tuo tärinä ei tehnyt hyvää tms, mutta nyt näytti toimivan. Saa nähdä toimiiko huomenna...
Varoitusvalo ei ainakaan eilen vaivannut kun kävin asioilla. Illalla puhdistin vedenpoistoreiät tuolta tuulilasin alapuolelta. Raitisilmasuodattimen puolelta oli mennyt aivan tukkoon ja sen sain helposti auki paineilmalla. Kuskin puolella operaatiota haittasi sulakerasia, mutta pitkällä puhallusputkella pääsin puhaltamaan putken auki tuoltakin puolen.
Nyt olisi toiveissa, että vesi pysyy ulkopuolella...
Nyt olisi toiveissa, että vesi pysyy ulkopuolella...
Varoitusvalo aloitti jälleen joutavan palamisen... Iisalmessa käydessä tuli haettua "marmoritiskiltä" uusi jäähdytysnesteen tasovahti, kuten varaosamyyjä asian ilmaisi. Vaihdoin tuon "suppoa" muistuttavan anturin pihamaalla valutalkoiden lomassa.
Vedetkin on pysyneet nyt ulkopuolella.
Kokkolan merkkiliike ei vastannut kyselyyn auton huoltohistorian tarkastuksen suhteen, joten kysyin sitä Iisalmesta. Avulias varaosamyyjä kahteli tovin konettaan ja printtasi auton huoltohistorian luovutushuollosta alkaen mukaani
Tämän printin perusteella sain sitten työmääräysten numerot yms. Sain sitten samalla varmistettua, että jakopään huolto on tehty mittarilukemalla 327tkm (huoltomääräys "moottori rämisee"). Ihan kaikkia tietoja tuosta printistä ei näy, mutta huoltokirjan leimat ja päivämäärät täsmää tuohon printtiin.
Tuota vähän mietin, että joutuuko tälle syksyä remmihuollon teettämään. Seuraavassa huollossa pitänee tarkastuttaa syöttöpumpun remmin ja kiristimen kunto. Säästyhän tässä nyt rapiat 600€.
Toivottavasti S80 / D5 kuume ei tästä nouse... Kun alla on "mieluisa" auto.
Vedetkin on pysyneet nyt ulkopuolella.
Kokkolan merkkiliike ei vastannut kyselyyn auton huoltohistorian tarkastuksen suhteen, joten kysyin sitä Iisalmesta. Avulias varaosamyyjä kahteli tovin konettaan ja printtasi auton huoltohistorian luovutushuollosta alkaen mukaani
Tämän printin perusteella sain sitten työmääräysten numerot yms. Sain sitten samalla varmistettua, että jakopään huolto on tehty mittarilukemalla 327tkm (huoltomääräys "moottori rämisee"). Ihan kaikkia tietoja tuosta printistä ei näy, mutta huoltokirjan leimat ja päivämäärät täsmää tuohon printtiin.
Tuota vähän mietin, että joutuuko tälle syksyä remmihuollon teettämään. Seuraavassa huollossa pitänee tarkastuttaa syöttöpumpun remmin ja kiristimen kunto. Säästyhän tässä nyt rapiat 600€.
Toivottavasti S80 / D5 kuume ei tästä nouse... Kun alla on "mieluisa" auto.
Pitäisköhän huolestua... Kaippa ne räminät on poistuneet tuossa remmihuollossa. Oli ihmeellinen tuo huolto-ohjelma kun myyjä näytti sitä. "DOS" pohjasella ruudulla ja sieltä sitten sai avattua työmääräykset, joiden informaatio oli vaihtelevaa.dealer kirjoitti:Tämähän on usein 2,5 TDI:ssä kampiakselin pukin löystymistä ja johtaa ajan myötä totaalituhoon."moottori rämisee"
Totaalituho, tulikohan tässä nyt uneton yö...
Viimesin tankkaus antoi sekalaista kulutusta 6.12ltr/100km Volvolle.
Huomenna pistetään kärry perään, mönkijä kyytiin ja suunnataan keula kohti "pohjoista". Vitostiellä voipi bongailla ennen kajaania ja siitä sitten noustaan 78 "oikotie lappiin" tuonne Syötteen kulmille
Hondaan pitäisi ostaa uusi radioantenni. Entisen jalusta meni rikki ja nyt ei "nova" kuulu Kokemuksia lasiantenneista kenelläkään. Eräässä traktorissa oli Boschin lasiin liimattava antenni, mutta semmosta ei mistään ole silmään sattunut.
Huomenna pistetään kärry perään, mönkijä kyytiin ja suunnataan keula kohti "pohjoista". Vitostiellä voipi bongailla ennen kajaania ja siitä sitten noustaan 78 "oikotie lappiin" tuonne Syötteen kulmille
Hondaan pitäisi ostaa uusi radioantenni. Entisen jalusta meni rikki ja nyt ei "nova" kuulu Kokemuksia lasiantenneista kenelläkään. Eräässä traktorissa oli Boschin lasiin liimattava antenni, mutta semmosta ei mistään ole silmään sattunut.
Kala- / halontekoreissu tehty.
Rapiat 900km oli auton tripissä kun pihaan tultiin takaisin. Mennessä kiihdytyksissä savutus oli normaalia "TDI" luokkaa, jostain kumman syystä ei perässä ajaneet kovin kauaa viihtyneet. Matkanopeus pidettiin laillisena. Mukana mönkijä, 2 moottorisahaa turvavarusteineen ja kolmen henkilön metsävarustus kalavehkeillä terästettynä + ruoat viikonlopuksi.
Mennessä oli vähän ongelmia vetokoukun sähköjen kanssa, mutta tullessa koukun pinta oli sen verran hieraantunut, että kärry sai kunnon maadoituksen koukusta.
Tullessa 50km ennen kotia syttyi polttoaineen merkkivalo. Jos tuosta nyt laskisi, että 65ltr/900km niin.... 7.22ltr / 100km. Ei tuota voi pitää pahana. Tarkastuslaskenta saadaan kun käyn tankkaamassa auton alkuviikosta.
Hyvin pelasi mennen tullen... Perillä päästiin seikkailemaan uudella skoda octavia scoutilla, mutta se on toinen tarina.
Rapiat 900km oli auton tripissä kun pihaan tultiin takaisin. Mennessä kiihdytyksissä savutus oli normaalia "TDI" luokkaa, jostain kumman syystä ei perässä ajaneet kovin kauaa viihtyneet. Matkanopeus pidettiin laillisena. Mukana mönkijä, 2 moottorisahaa turvavarusteineen ja kolmen henkilön metsävarustus kalavehkeillä terästettynä + ruoat viikonlopuksi.
Mennessä oli vähän ongelmia vetokoukun sähköjen kanssa, mutta tullessa koukun pinta oli sen verran hieraantunut, että kärry sai kunnon maadoituksen koukusta.
Tullessa 50km ennen kotia syttyi polttoaineen merkkivalo. Jos tuosta nyt laskisi, että 65ltr/900km niin.... 7.22ltr / 100km. Ei tuota voi pitää pahana. Tarkastuslaskenta saadaan kun käyn tankkaamassa auton alkuviikosta.
Hyvin pelasi mennen tullen... Perillä päästiin seikkailemaan uudella skoda octavia scoutilla, mutta se on toinen tarina.