Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
Defe sai uuden soittimen. Käytin alkuperäis soitinta / akunkenkää irti huoltotouhujen vuoksi ja soitin kysyi myöhemmin koodia. Koodi ei kelvannu joten selvitin maahantuojalta koodin oikeellisuuden. Oikea se oli mutta soitin ei sitä huolinu. 12 yritysmahdollisuutta koodin syöttöön oli huollon ja huoltokirjasen mukaan mutta 10.kerta osoittautui kuolemaksi ja soitin lukittui lopullisesti. No, tällainen kiva ylläri sumujensaarten insinörteiltä ja sain siis luvalla päivittää soittimen, vaihteeksi taasen siis päädyin alpinen laitteeseen. Soundi parani huomattavasti vaikka kajarit sun muut on entisellään.
Kesäksi renkaita taas pyöritelly mielessä. Yokomahan geolandar at ois aika edukas mutta mikälie mahtais olla ajosa. Tietoa kellään
Kesäksi renkaita taas pyöritelly mielessä. Yokomahan geolandar at ois aika edukas mutta mikälie mahtais olla ajosa. Tietoa kellään
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tuli hieman petrattua defen äänieristystä elikä purin kojetaulun pois siltäosin että pystyi ihmettelemään olisiko jotain tehtävissä moottoriäänen kulkeutumisen hankaloittamiseksi hyttiin. Jotain kokeeksi virittelin eli bitumi/folio pintaista itseliimautuvaa muutaman millin vahvaa levyä laittelin lähinnä muoviosien taakse, lattiaan ja myös etuistuimien alla olevien akkukotelon ja muun hilpetöörivaraston seinämiin.
Eilisen 12 tunnin "koeajon" ja siis 920km siirtymän aikana kävi selväksi että melun aiheuttama riipivyysraja on nyt saavutettu ja rengasäänet onkin seuraava kohde. Siinä auttaa varmaan myös sopiva nokian hakkapeliittaa hiljaisempi rengastus. Löpöä kului täyteenlastatun peräkärryn ollessa koulussa 10,2 litraa satasella. Talvirenkaita tarvi tällä matkalla viimeisen 40km matkan uraisilla, jäisillä ja polanteisilla teillä sakean lumisateen saattamana. Oli liukasta. Ja lapissa on lunta
Eilisen 12 tunnin "koeajon" ja siis 920km siirtymän aikana kävi selväksi että melun aiheuttama riipivyysraja on nyt saavutettu ja rengasäänet onkin seuraava kohde. Siinä auttaa varmaan myös sopiva nokian hakkapeliittaa hiljaisempi rengastus. Löpöä kului täyteenlastatun peräkärryn ollessa koulussa 10,2 litraa satasella. Talvirenkaita tarvi tällä matkalla viimeisen 40km matkan uraisilla, jäisillä ja polanteisilla teillä sakean lumisateen saattamana. Oli liukasta. Ja lapissa on lunta
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Onko sinulla tai kenelläkään muulla ollut mahdollisuutta verrata äänimaailmaa Defe vs. Mersun M-, Bemun X- tai Audin Q-sarjalaisen kanssa? Onko aidossa maasturissa paljonkin enemmän meteliä noihin kaupunkimaastureihin verrattuna?Castillo kirjoitti:Tuli hieman petrattua defen äänieristystä elikä purin kojetaulun pois siltäosin että pystyi ihmettelemään olisiko jotain tehtävissä moottoriäänen kulkeutumisen hankaloittamiseksi hyttiin
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Vaimennus juurikin aiheutti tämän uuden löydön eli rengasmelun. Tänään tuli ajettua ihan testimielessä jokunen kymmenen kilsaa lumisia teitä jolloin rengasmelua ei ilmene joten sen kimppuun on suunnattava tarmoa.NonSenCe kirjoitti:niin auttoiko vaimennus niihin soraääniin niin paljon että alkoikin renkaiden melu häiritsemään?
-hämmästelee yhä tota kulutusta tollaiselle möhkäleelle ja kärryn kanssa. ei uskoisi päältäpäin että on millään niin pihi.
Tuo kulutus on oikein mieleinen yllätys, mutta kai se on luotettava navin ja huoltoaseman löpömittarin lukemiin. Tosin näillä löpön hinnoilla sais kuluttaa vaikka puolet vähemmänkin.
Defe on mainio matka-auto. Tykkään ajaa, niin se vain on ja perhe tykkää istua kyydissä, eilinen ajorupeama kertokoon jotain tästä. Mutta kerää uteliaat umpärille vähän liian alttiisti taukopaikoilla. Päivällä pilkittiin ahvenia ja pieni lapsuskin sattui mökkitiellä. En arvannut vastaantulijaa väistäessä että lappalaistyyliin tie oli lingottu 30cm ojan päälle. Yhtäkkiä humpsahti ja pois yrittäessä siirtyi kunnolla ojaan jumiin. Lumiharja apuna pääsin hiukan yrittämään pois mutta lopulta oltiin jumissa. Apua antoi ystävällinen karavaanari 500 sarjan 2000-luvun alun bemarilla. Bimmeriin lumiketjut ja muutaman yhteisheijauksen jälkeen defe oli taas tiellä. Noloa mutta opettavaista.
Ei etelän katupölyssä arvannukaan kuinka puhdasta tuntureiden ilma on. Keuhkot tykkää
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
En ole verrannu mutta kyllä defe on ihan omassa sarjassaan meluisuudessa. Kaikki muut on varmastikin lähtöjään todella paljon hiljaisempia eikä defeä saa näiden katumaasturien vertaiseksi varmaan millään. Mutta defessä ei ole mitään äänieristeitä valmiina ja siitä saa hyvinkin siedettävän pienellä viitseliäisyydellä. Defen melutaso tehdastuoreena lie n.80db satkun vauhdissa ja kun siitä saa 5-6 db pois niin se riittää. Defessä vaan ei niin häiritse äänet, väykyssä häiritsi ja sitäkin joutui vaimentamaan vaikka lähtötilanne defeen nähden oli ylierinomainen.jusamb kirjoitti: Onko sinulla tai kenelläkään muulla ollut mahdollisuutta verrata äänimaailmaa Defe vs. Mersun M-, Bemun X- tai Audin Q-sarjalaisen kanssa? Onko aidossa maasturissa paljonkin enemmän meteliä noihin kaupunkimaastureihin verrattuna?
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Jos tossa jo on tai jos tohon saa sisälokarit, niin helpointa voisi olla vuorata ne bitumimatolla.Castillo kirjoitti: Vaimennus juurikin aiheutti tämän uuden löydön eli rengasmelun. Tänään tuli ajettua ihan testimielessä jokunen kymmenen kilsaa lumisia teitä jolloin rengasmelua ei ilmene joten sen kimppuun on suunnattava tarmoa.
Jos rengasmöly sen jälkeen vieläkin häiritsee ja lattia & palomuuri ovat jo eristettyjä, niin siirtyä sitten etuovien eristämiseen joko 'hifi'-ruiskumassalla tai sitten 'hifi'-matolla.
Takarengasmelulle oli selkeästi vaimentava vaikutus kun rakentelin rosteripellistä sisälokarin ja sivelin reilusti siihen bitumiamassaa. Edessä on muoviset sisälokarit ja ne hieman auttaa mutta olen ajatellut juurikin niiden vuoraamista. Oviin vois varmaan laittaa ruiskutettavaa tavaraa, tosin niistä en tiedä mitään. Ovissa on vain muovikelmu, ei mitään muuta ja kyllä sieltä maantie laulaa. Kuinkas noita ruiskutettavia oikein käytetään. Sen verran tutkin että vaikea oviverhoilun alle on saada mahtumaan vakuuttavasti tavaraa. Sen muovin päälle ajattelin bitumifoliopintaa. Siis dynamat extremen tapaista venäläistä spt:n tms kamaa
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Joville semmonen vinkki että tienvarsia kyttäilemään näin keväällä ja keräilemään PARLOK:it kyytiin
Mahtavaa materiaalia moneen työstöön, miulla on jo "varastot" täynnä
Mahtavaa materiaalia moneen työstöön, miulla on jo "varastot" täynnä
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Mullakin on parit tienvarsiparlokit odottamassa josko niistä sais jotain aikaiseksi. Roiskeläppäkumia ostin rullan kauan sitten korjakumista ja sitä ajattelin defen etupään sisälokarien alle koittaa asettaa pari kerrosta. Mutta kesemmällä sitten.
Eilen kotiuduttiin lapista ja tuo rengasmeteli kävi aika ilmeisen selväksi pohjoisen juuri jäistä vapautuneilla karkeilla kestopäällysteillä -20 asteen pakkasen tehostaessa tunnelmaa. Mitä etelämmäksi siirryttiin, sitä sileämmäksi tiet kävi ja myös meteli vaimeni.
Eilen kotiuduttiin lapista ja tuo rengasmeteli kävi aika ilmeisen selväksi pohjoisen juuri jäistä vapautuneilla karkeilla kestopäällysteillä -20 asteen pakkasen tehostaessa tunnelmaa. Mitä etelämmäksi siirryttiin, sitä sileämmäksi tiet kävi ja myös meteli vaimeni.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Kyllä noita Land Rovereita tulee useinkin katseltua, ei voi minkään. Onneksi harvoin liikkeissä noita näkyy, niin ei tarvitse alkaa renkaita liikaa potkimaan.
Toki menee hieman tavoittamattomaksi, mutta tätä projektia tullut seurailtua:
http://www.expeditionportal.com/forum/t ... on-portals
Tuolta hieman firmojen osoitteita ja saadaan tästäkin mustasta paholaisesta aivan jotain muuta
Toki menee hieman tavoittamattomaksi, mutta tätä projektia tullut seurailtua:
http://www.expeditionportal.com/forum/t ... on-portals
Tuolta hieman firmojen osoitteita ja saadaan tästäkin mustasta paholaisesta aivan jotain muuta
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
juu pt, olen seurannu myös tuota samaa sivustoa ja monia muitakin. Hankintalistalla on yhtä ja toista. Mutta kun euroja on rajallisesti käytössä niin pienin askelin edetään. Ajattelin vinssin hankkia kunhan jumitus tapahtuu ja se on nyt hankintalistalla ykkösenä, koska jumitus pääsi tapahtumaan näennäisesti tavallaan aika helpossakin paikassa. Portaalit ois metka lisä maastokelpoisuuden parantamisessa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Äkkiä nuo pikkujututkin ottaa aina sen tonnin tai kaksi, siksi sitä tulee itsekkin vain katseltua mitä muut tekeeCastillo kirjoitti:juu pt, olen seurannu myös tuota samaa sivustoa ja monia muitakin. Hankintalistalla on yhtä ja toista. Mutta kun euroja on rajallisesti käytössä niin pienin askelin edetään. Ajattelin vinssin hankkia kunhan jumitus tapahtuu ja se on nyt hankintalistalla ykkösenä, koska jumitus pääsi tapahtumaan näennäisesti tavallaan aika helpossakin paikassa. Portaalit ois metka lisä maastokelpoisuuden parantamisessa.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Käväsin pojan soittotunnin loppumista odotellessa katsastuttamassa defen. Siis ajelin joutessani tiedustelemaan kuinka kiireisiä sedät konttoorilla mahtavat lähiaikoina olla ja niin oli hiljasta jotta päätin oitis pelon sokaisemana antaa kulkineen syynättäväksi.
Autossa ei ole poiskytkettävää nelivetoa, joten rullille ei ajettu. Jarrut todettiin toimiviksi ajossa, kässäri samoin. Päästöt meni kertapolkaisulta kohilleen (oli oikein sivistynyt polkaisu ilman pienintäkään huuatusta lämä lattiassa). Savua ei setä havainnu, tosin katsoi vänkärin peilistä taakse ja defessä sentään joku asia on siellä missä kuuluukin eli pakarin ulostulo kuskinpuolella.
Alustan syyni osoittautui kovin yksioikoiseksi, setä totesi että takana ei oikein voi olla mitään ja edessä ei tunnu olevan mitään mikä välystä aiheuttaisi. Ja kun valot sunmuut toimi ja asiaankuuluvat moitteet ergonomian erityisyydestä oli kuultu niin oli tyytyminen pitkään leimaan ilman ensimmäistäkään huomautuksen aihetta. Mukava oli kuulla lopuksi suusanallinen ystävällinen kommentti että "olipas siinä kummallinen, ainutkertainen, erikoinen ja hieno kulkupeli, jossa tekniikkakin niin selkeä ilman joutavuuksia. Tulehan toistekkin."
siis varttitunnin touhuilu josta kerrankin jäi niin mukava maku
Jokohan kohta alkaisi niitä isoja kesäajan renkaita hankkimaan. Aamun työmatka sujui pääosin talviolosuhteissa ja puolet matkasta sohjossa. Siis vielä ei ole ollu aihetta nastarenkaita poiskaan vaihtaa.
Autossa ei ole poiskytkettävää nelivetoa, joten rullille ei ajettu. Jarrut todettiin toimiviksi ajossa, kässäri samoin. Päästöt meni kertapolkaisulta kohilleen (oli oikein sivistynyt polkaisu ilman pienintäkään huuatusta lämä lattiassa). Savua ei setä havainnu, tosin katsoi vänkärin peilistä taakse ja defessä sentään joku asia on siellä missä kuuluukin eli pakarin ulostulo kuskinpuolella.
Alustan syyni osoittautui kovin yksioikoiseksi, setä totesi että takana ei oikein voi olla mitään ja edessä ei tunnu olevan mitään mikä välystä aiheuttaisi. Ja kun valot sunmuut toimi ja asiaankuuluvat moitteet ergonomian erityisyydestä oli kuultu niin oli tyytyminen pitkään leimaan ilman ensimmäistäkään huomautuksen aihetta. Mukava oli kuulla lopuksi suusanallinen ystävällinen kommentti että "olipas siinä kummallinen, ainutkertainen, erikoinen ja hieno kulkupeli, jossa tekniikkakin niin selkeä ilman joutavuuksia. Tulehan toistekkin."
siis varttitunnin touhuilu josta kerrankin jäi niin mukava maku
Jokohan kohta alkaisi niitä isoja kesäajan renkaita hankkimaan. Aamun työmatka sujui pääosin talviolosuhteissa ja puolet matkasta sohjossa. Siis vielä ei ole ollu aihetta nastarenkaita poiskaan vaihtaa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Ny olis isot rattaat odottamassa vanteille asennusta paikallisesesa rataskaupassa. Lankku saa tänään myös uudet kesägumit mallia hankook hintahaitarin alapäästä.
Defeen tulee niinikään hankuukin dynaproon AllTerrainit 285 75 16. Oishan ne mutikat tietty näyttävämmät mutta järki voitti tällä kertaa.
Defeen tulee niinikään hankuukin dynaproon AllTerrainit 285 75 16. Oishan ne mutikat tietty näyttävämmät mutta järki voitti tällä kertaa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Joko sitä Dethleffssiä kuritetaan tällä lailla?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wk6KJXeO ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wk6KJXeO ... re=related[/youtube]
® Mesen Porkkana-klubi
Joo ei ihan noin rohkeasti. Itseasiassa syyslomareissun runtu on vielä korjaamata kun pitkä takaylitys, pimeä sadekeli ja erittäin huonokuntoinen mökkitie yhdessä pienen arviointivirheen kera synnytti halkeaman detskun takasivuhelmamuoviin. Kun vetoauto on maastokelpoinen niin tarkkana täytyy olla tuon vaunun kanssa. Siis oli niin syvä vesilätäkkö tiellä että kun vaunun renkaat laskeutuivat lätäkköön niin vaunun takahelma laski lähes tienpintaan ja juurikin helmamuovin alla oli se 8cm korkea irtokivi räks.
Juuri tuossa päivällä rouvan kans katseltiin norjanreissun kuvia ja todettiin että off-road asuntovaunu se olla pitäis niin olis huikeita rauhallisia leiripaikkoja meidän makuun. Soittelinkin syksyllä erääseen suureen matkailuvaunuliikkeeseen jotta alkaisivat tuomaan maastokelpoisempaa asuntovaunua suomeen. Liekö tollaista "galboys" mallista australian laitetta sais suomessa luvalliseksi liikenteeseen. Vai onko tyytyminen kattotelttaan.
Juuri tuossa päivällä rouvan kans katseltiin norjanreissun kuvia ja todettiin että off-road asuntovaunu se olla pitäis niin olis huikeita rauhallisia leiripaikkoja meidän makuun. Soittelinkin syksyllä erääseen suureen matkailuvaunuliikkeeseen jotta alkaisivat tuomaan maastokelpoisempaa asuntovaunua suomeen. Liekö tollaista "galboys" mallista australian laitetta sais suomessa luvalliseksi liikenteeseen. Vai onko tyytyminen kattotelttaan.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
kyselin taannoin karavaanifoorumilla samansuuntaista ja hieman ristiriitaiseksi jäi vastaukset. Nyt asia oli unehtunu mutta periaatteessa muutaman sentin korotus helpottais jo tuntuvasti tutttavien mökkiteillä liikuskelua. Autoihin saa tehdä alustaan korotusta tai madallusta joten eikö vaunuun sais myös jotain vastaavaa tehdä. Jos joku tietää niin mielellään kuulisin lisää. Ei olis defen koukun korkea sijaintikaan niin ongelmana.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Sain vanteet Jolavin mesetranspointtina iltasella puhalluksesta/maalauksesta/lakkauksesta/kiillotuksesta.... Samalla paavoakin näki ja kuuli taasen. Aamusella rengaskauppaan ja kesäkauteen siirtyminen nastattomilla isoilla AllTerrain rattailla pääsi toteutumaan. Hyvät on hankuukkelit ajaa ja hiljaiset ainakin nokian hakkapeliittaan verrattuna. Ja iso koko ihan näyttää sopivan defeen
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Juu, ei mitään monsteriluokkaa, sen verran että etupyöränkotelo ei näytä ahtaalta donitsille
Eipä silti, jos mahtuu etuset kääntymään tapista tappiin eikä hivottele mihinkään normijoustotilanteessa niin mitään tarvettahan millekään alustahommille ei tietysti ole, minulla on vaan henkilökohtaisia maasturiperversioita Tyyliin että voisin hyvin kuvitella ihtestäni rikkaammalla versiolla kolmosautona tuommoisen:
Sekä tietysti sitten ihan ylimääräiset jouluboonukset voisin jopa sijoittaa tuommoiseen
Eipä silti, jos mahtuu etuset kääntymään tapista tappiin eikä hivottele mihinkään normijoustotilanteessa niin mitään tarvettahan millekään alustahommille ei tietysti ole, minulla on vaan henkilökohtaisia maasturiperversioita Tyyliin että voisin hyvin kuvitella ihtestäni rikkaammalla versiolla kolmosautona tuommoisen:
Sekä tietysti sitten ihan ylimääräiset jouluboonukset voisin jopa sijoittaa tuommoiseen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Mitä ny alkutestauksissa ilmeni niin mahtuuhan nuo juuri ja juuri edessä pyörimään vaikka ei liikoja tilaa olekaan. Itseasiassa kääntösädettä oikealle joutuu hivenen rajoittamaan kun rattaan sisäreuna meinaa hipasta inansa tukivarteen. Takana sais olla sentin levittävämpi vanne niin ei jousen kannakkeeseen pussais niinikään rattaan sisäsivu äärijoustossa. Näitä tilanteita kyllä ilmenee aika harvoin, mutta jos metrisen kiven päälle joutuu eturattaan ajamaan niin hiukka ahistaa takana. Kurakaariin ei tunnu ottavan kiinni missään tilanteissa.
Mutta sellainen 2" korotus on kyllä itselläkin mielessä viimeistään sitten kun maasto alkaa kutsumaan tosioffi mielessä. Ei vaan vielä raahi mahottomiin kun ei niin varoissaan kuitenkaan olla ja ykköskulkineen virkaa defe käytännössä hoitaa. Vinssi, kattoräkki, -teltta, panssareita, korotus... Ehkä siinä varustelujärjestystä tällä tietoa.
Mutta sellainen 2" korotus on kyllä itselläkin mielessä viimeistään sitten kun maasto alkaa kutsumaan tosioffi mielessä. Ei vaan vielä raahi mahottomiin kun ei niin varoissaan kuitenkaan olla ja ykköskulkineen virkaa defe käytännössä hoitaa. Vinssi, kattoräkki, -teltta, panssareita, korotus... Ehkä siinä varustelujärjestystä tällä tietoa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98