Ihmettä, ihmettä..
Ihmettä, ihmettä..
Mikä lie tämä?
Miulaki on akun takana tuollanen sinetöity ja jarrutehostimen edessä toinen mut sitä ei ole sinetöity..daerok kirjoitti:Jos,nyt oikeen ymmärsin,niin multa tuo löytyy w201:stä akun takaa ja on sinetöity,pirhana en kuolemaksenikaan jaksa muistaa käyttötarkoitusta?
Olisko kuitenkin sytytyksen tai ecun "karkea" säätö.
Elkää menkö pyörittelemään.
Niissä on kirjaimet N ja S joittenkin numeroitten kohdalla..
Se jarrutehostimen edessä oleva nupikka on se PK:n mainitsema ennakonsaatönuppi. Sillä säädetään ennakko sopivaksi tankissa olevan liemen oktaaniluvulle. Periaatteessa se saa suomessa olla aina S niinkuin super -asennossa (95 ja siitä ylöspäin). N eli normal on tarkoitettu noin 92 oktaaniselle. Sitten siinä on niitä väliasentoja, joilla saa passattua vielä lisää mutta ne on moottorikohtaisia. Pulikat eivät siis käy välttämättä koneesta toiseen sillä ne S ja N eivät ole kaikissa koneissa samalla numerolla.oih_anddi kirjoitti:Miulaki on akun takana tuollanen sinetöity ja jarrutehostimen edessä toinen mut sitä ei ole sinetöity..
Niissä on kirjaimet N ja S joittenkin numeroitten kohdalla..
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto kirjoitti:Se jarrutehostimen edessä oleva nupikka on se PK:n mainitsema ennakonsaatönuppi. Sillä säädetään ennakko sopivaksi tankissa olevan liemen oktaaniluvulle. Periaatteessa se saa suomessa olla aina S niinkuin super -asennossa (95 ja siitä ylöspäin). N eli normal on tarkoitettu noin 92 oktaaniselle. Sitten siinä on niitä väliasentoja, joilla saa passattua vielä lisää mutta ne on moottorikohtaisia. Pulikat eivät siis käy välttämättä koneesta toiseen sillä ne S ja N eivät ole kaikissa koneissa samalla numerolla.oih_anddi kirjoitti:Miulaki on akun takana tuollanen sinetöity ja jarrutehostimen edessä toinen mut sitä ei ole sinetöity..
Niissä on kirjaimet N ja S joittenkin numeroitten kohdalla..
t.
Risto
Soriiii! Mutta pakko puuttua tähän uteliaisuuttaan Koska ja kun tuossa "oih_anddi:n" kuvassa ei ole sitä S eikä N samoin kuin ei ole minun viissatasessakaan joten mitenkäs noissa valitaan oktaani? (joo, kyllä, omassani on tietenkin nakutustunnistin joka ohjaa sytytystä itsenäisesti bensiinilaadusta riippuen, mutta kuinkas kun samanlaista nuppia löytyy näköjään muistakin w124:sta)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastasin siihen oih_anddi:n jälkimmäiseen kysymykseen koskien nupikkaa, jossa on kirjaimet.piippu kirjoitti:Koska ja kun tuossa "oih_anddi:n" kuvassa ei ole sitä S eikä N samoin kuin ei ole minun viissatasessakaan joten mitenkäs noissa valitaan oktaani?
Missä se kirjaimeton nuppi sulla on, piippu? Onko se siellä lämppärin magneettiventtiilien luona? Onko se sinetöity?
Ne sinetöidyt ei-kirjaimelliset nuplukat on yleensä tarkoitettu suihkuboksin säätöön niinkuin tuolla ylempänä jo mainittiin. Periaatteena lienee, että jos sen käyttöä ei ole selitetty käyttöohjekirjassa, sitä ei ole tarkoitettu normikuskin säädettäväksi.
Tuossa viisisatasessa pitäisi sen sytytyksen vertailuvastus olla siinä syttyboksissa semmoinen pyöreä vaihdettava pulikka, johon ei mene johtoja. Liekö sitten tuolla vastuksella tarkoitus määritellä joku perusasetus, kun kai niillä nakutustunnistimilla sitten säädetään se ennakko loppupelissä kohdalleen. 500:ssa lienee vielä viheliäisempi säätää, koska harvalla on sopivia pulikoita varastossa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Niin ja sitä "oktaanivalitsinta" säädettäessä sitä pitää ensin nykäistä ulospäin,sen jälkeen vasta pyöritellä,jonkulainen lukitushan siinä on.
Tuohon ECE nappulaan ei kannata koskea,jos ei tosiaan tiedä mitä tekee, muistelisin että joku sai 500E:n aika sekaisin tuota pyörittelemällä...
Oktaanivalitsimessa taitaa lukea "EZL" tai jotain vastaavaa?
Tuohon ECE nappulaan ei kannata koskea,jos ei tosiaan tiedä mitä tekee, muistelisin että joku sai 500E:n aika sekaisin tuota pyörittelemällä...
Oktaanivalitsimessa taitaa lukea "EZL" tai jotain vastaavaa?
Jep, siellä apukuskin puolella se on (mutta paljon syvemmällä tuulilasin alla kuin muissa w124:ssa) ja on sinetöity ja syttyboxin päällä on se vastus pulikka joka on kaikissa euroopan malleissa sama ja ainoat erot niissä on tuolla jenkeissä ja oliko japanissa (joten ainakin jenkkimallien erilaisiin saastelaitteisiin vaikuttaa tuo puliikka) ohjekirjassa ei ole muistaakseni mainintaa säätöpyörästä ja eikä minulla ole mitään ajatustakaan eikä tarvetta tuohon koskea! (mielestäni tuossa 500:ssa kyseisellä säätöpyörällä haettiin hiuksia halkomalla oikeita säätöjä jotka vaikuttavat tuossa pelissä paljon useampaan kohtaan kuin pelkästään sytytys ajoitukseen ja sitä ihan huvikseen pyörittelemällä ilman ammattitaitoa ja laitteita ei saa kuin katastrofin aikaiseksi ) joten tuo minun kysymykseni oli tosiaan hieman tuommonen kompaRoisto kirjoitti:Vastasin siihen oih_anddi:n jälkimmäiseen kysymykseen koskien nupikkaa, jossa on kirjaimet.piippu kirjoitti:Koska ja kun tuossa "oih_anddi:n" kuvassa ei ole sitä S eikä N samoin kuin ei ole minun viissatasessakaan joten mitenkäs noissa valitaan oktaani?
Missä se kirjaimeton nuppi sulla on, piippu? Onko se siellä lämppärin magneettiventtiilien luona? Onko se sinetöity?
Ne sinetöidyt ei-kirjaimelliset nuplukat on yleensä tarkoitettu suihkuboksin säätöön niinkuin tuolla ylempänä jo mainittiin. Periaatteena lienee, että jos sen käyttöä ei ole selitetty käyttöohjekirjassa, sitä ei ole tarkoitettu normikuskin säädettäväksi.
Tuossa viisisatasessa pitäisi sen sytytyksen vertailuvastus olla siinä syttyboksissa semmoinen pyöreä vaihdettava pulikka, johon ei mene johtoja. Liekö sitten tuolla vastuksella tarkoitus määritellä joku perusasetus, kun kai niillä nakutustunnistimilla sitten säädetään se ennakko loppupelissä kohdalleen. 500:ssa lienee vielä viheliäisempi säätää, koska harvalla on sopivia pulikoita varastossa.
t.
Risto
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Kuinkas syvällä se sitten on Minulla 300:sessakin se on siinä tulipellissä kiinni,akun takana boksin päällä muistaakseni,ei sitä syvemmällekään saa Tai sitten 500:sessa taitaa olla erilainen tulipeltipiippu kirjoitti: Jep, siellä apukuskin puolella se on (mutta paljon syvemmällä tuulilasin alla kuin muissa w124:ssa)