ASD-perän ulina?
ASD-perän ulina?
Noni
Elikkäs on alkanu röntän perä vinkumaan. Semmonen kaikkien äänien yli kuuluva vinkuminen, todella korkea ääni. Vinkuminen kuuluu n.55km/h JA 100km/h kohdalla, ei muissa nopeuksissa juurikaan.
Ääntä ei kuulu kun kiihdyttää/ jarruttaa> ylämäkeen ääni hiljenee.
Tasamaalla kun ajaa nii kuuluu ikävästi.
Jotenka kysymys kuuluukin, selviääkö laakereiden vaihdolla? vai jopa jotain pahempaa...
Heikkoja nuot kun ei kestä 700tuhatta enempää ..
Niin ja viime talvena pukkasi stefojen kautta öljyt pihalle, joten öljyt on "uudet". Ääni on alkanut esiintymään vasta viime kuukausien aikana.
Joten viimetalvinen ei vaikuta asiaan.. kait? kun ei sillon ääntä alkanut pitämään.
Elikkäs on alkanu röntän perä vinkumaan. Semmonen kaikkien äänien yli kuuluva vinkuminen, todella korkea ääni. Vinkuminen kuuluu n.55km/h JA 100km/h kohdalla, ei muissa nopeuksissa juurikaan.
Ääntä ei kuulu kun kiihdyttää/ jarruttaa> ylämäkeen ääni hiljenee.
Tasamaalla kun ajaa nii kuuluu ikävästi.
Jotenka kysymys kuuluukin, selviääkö laakereiden vaihdolla? vai jopa jotain pahempaa...
Heikkoja nuot kun ei kestä 700tuhatta enempää ..
Niin ja viime talvena pukkasi stefojen kautta öljyt pihalle, joten öljyt on "uudet". Ääni on alkanut esiintymään vasta viime kuukausien aikana.
Joten viimetalvinen ei vaikuta asiaan.. kait? kun ei sillon ääntä alkanut pitämään.
vois mennäkki laakerin vaiholla . kysyppä carcentter laasonen oulu kuulema hyvä peräseppä yhteystietoja en tähän hätään löydä
vaikka voihan siellä kardaanin tukilaakerikin (n.8€+tukikumi n.23€ kannattaa samalla uusia+suojakumi n.4€) huutaa
tai pyörän laakerit
tutki ennen kuin hutkit .
laakerointia ei vissiin alle 300€ saa (työ+laakerit) vai
vaikka voihan siellä kardaanin tukilaakerikin (n.8€+tukikumi n.23€ kannattaa samalla uusia+suojakumi n.4€) huutaa
tai pyörän laakerit
tutki ennen kuin hutkit .
laakerointia ei vissiin alle 300€ saa (työ+laakerit) vai
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
- jackhammer
- Viestit: 188
- Liittynyt: 29.6.2006 16:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
Kiitoksia tähän astisista, taas jälleen tuli nähdyksi että taitaa tämä olla Suomen nopein foorumi
Antaisin huutaa, vieläpä mielelläni kun laakerit sattuu oleen tuohon melko kalliit. Mutta se pitää nii kauhian korkeata ääntä.. semmone että korviin sattuu Ratiotakaan saa nii lujalle että ääni peittyis sen alle.
Huomenna saa tietää laakereiden hinnan ku käyn kysäseen ja vertaileen hintoja...
Ja eniten tässä ihmetyttää se että ääni on alkanut tulemaan esille "selvästi" tuosa ennen joulua ja koventunut tähän päivään asti, huomena voi taas olla kovempi
Edittiä. Voiko laakereiden kuntoa "tarkistaa" eli varmistaa ulkoapäin mitenkään? Vai mennäänkö p*rse edellä puuhun?
Antaisin huutaa, vieläpä mielelläni kun laakerit sattuu oleen tuohon melko kalliit. Mutta se pitää nii kauhian korkeata ääntä.. semmone että korviin sattuu Ratiotakaan saa nii lujalle että ääni peittyis sen alle.
Huomenna saa tietää laakereiden hinnan ku käyn kysäseen ja vertaileen hintoja...
Ja eniten tässä ihmetyttää se että ääni on alkanut tulemaan esille "selvästi" tuosa ennen joulua ja koventunut tähän päivään asti, huomena voi taas olla kovempi
Edittiä. Voiko laakereiden kuntoa "tarkistaa" eli varmistaa ulkoapäin mitenkään? Vai mennäänkö p*rse edellä puuhun?
noni.
Aamula piti oikeen kuunnella että missä se ulina on Mutta tulihan se taas sieltä kun ajoin pari kilometriä!! Eli kylmänä ei kuulu mitään ylimääräisiä
Eri vaihteilla ei väliä, vain tietyillä nopeuksilla kuuluu tuo ääni. Mutkillakaan ei vaikutusta ääneen..
Laakerit ois tiivisteineen 440€ kl:ssä ja Raskoneella(lue: "veho") eli alkuperäiset 358€.
Mutta ajellaan ja kuulostellaan että mikä se vois varmana olla! Ideoita saa edelleen heitellä
Aamula piti oikeen kuunnella että missä se ulina on Mutta tulihan se taas sieltä kun ajoin pari kilometriä!! Eli kylmänä ei kuulu mitään ylimääräisiä
Eri vaihteilla ei väliä, vain tietyillä nopeuksilla kuuluu tuo ääni. Mutkillakaan ei vaikutusta ääneen..
Laakerit ois tiivisteineen 440€ kl:ssä ja Raskoneella(lue: "veho") eli alkuperäiset 358€.
Mutta ajellaan ja kuulostellaan että mikä se vois varmana olla! Ideoita saa edelleen heitellä
niin itse alkaisin selvittään äänen lähdettä halvimmasta eli tukilaakeri vaihtoondaerok kirjoitti:Mutta eikös se yleensä ole perän ääni,jos se kuuluu vetopäällä ja miksei joskus moottorijarrutuksellakin.Mulla hiljeni asd- perä kummasti tuossa w201:ssä vaihtamalla kardaanin tukilaakerin kumeineen.
Tyhmä kysymys:Onhan persiissä (oikeaa)öljyä?
vielä tyhmempi kyssäri , onko persiissä öljyä laisinkaan (kerroit stefan joskus pullahtaneen)
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Persiissä on oikeaa öljyä.
Pittää näemmä ensi kokkeilla tuota tukilaakerihommaa.. Onhan se vasta ½miljoonaa sitte vaihettu viimeksi
Vaikuttaako millalailla se hydrauli järjestelmän litkut? Jos(kun ) siellä ei ole merceedeksen omaa öljyä. Kun jousipallot tuli joululomilla vaihettua ja laitoimma tavan hydrauliikka öljyä sinne säiliöön...
Ja kyllä siellä pitäis olla.. mutta pittääpä vaikka ens alkuun vaihattaa net Että jos...
Pittää näemmä ensi kokkeilla tuota tukilaakerihommaa.. Onhan se vasta ½miljoonaa sitte vaihettu viimeksi
Vaikuttaako millalailla se hydrauli järjestelmän litkut? Jos(kun ) siellä ei ole merceedeksen omaa öljyä. Kun jousipallot tuli joululomilla vaihettua ja laitoimma tavan hydrauliikka öljyä sinne säiliöön...
Ja kyllä siellä pitäis olla.. mutta pittääpä vaikka ens alkuun vaihattaa net Että jos...
Eipä se ulina tuosta hydrauliöljystä voi johtua, kun ei se siellä voitelua varten ole Merkillä ei kai niin väliä ole, Citikan öljy taitaa olla halvempaaK.puska kirjoitti:Vaikuttaako millalailla se hydrauli järjestelmän litkut? Jos(kun ) siellä ei ole merceedeksen omaa öljyä. Kun jousipallot tuli joululomilla vaihettua ja laitoimma tavan hydrauliikka öljyä sinne säiliöön...
Ja kyllä siellä pitäis olla.. mutta pittääpä vaikka ens alkuun vaihattaa net Että jos...
- jackhammer
- Viestit: 188
- Liittynyt: 29.6.2006 16:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
Sehän se tekee, huohotin tukossa ja tosiaan paineilmalla täyttöaukosta kun puhaltaa niin pitäis puhdistua, näin neuvottiin jopa W123 korjausoppaassa. Minulla ex. s123:ssa perä hikoili kaikista kolmesta stefasta sen verran että varmana merkkasi reviirinsä minne tahansa parkkeerasit mutta ei se öljyn määrä perästä merkittävästi vajonnutkorhora kirjoitti:Eikö perä öljyjen ulos pukkaaminen ole merkki tukkeutuneesta huohotin "putkesta" siellä perässä. Muistelen joskus perä öljyjä vaihdattaessa asentajan maininneen asiasta. Puhditus tapaihtui paineilmalla öljyntäyttö aukosta?
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Sekoitetaanpas hieman omia mausteita tähän soppaan.
Orastavaa (jotain?) ulinaa on havaittavissa mullakin. Tosin ulinan todellinen aiheuttaja on vielä hämärän peitossa.
Oireet ovat seuraavat:
- hienoinen ulina esiintyy n. 100km/h nopeudessa
- ulinan korkeus nousee hienoisesti nopeuden noustessa
- ulina esiintyy tasakaasulla tai veto päällä
- kytkin pohjaan tai jalka pois kaasulta ulina hälvenee
- HUOM! ulinaa ei kuulu, kun lähtee ajamaan "kylmällä" autolla "ulisevaa" nopeusaluetta; ulina tulee mukaan vasta kun auto on ajettu lämpimäksi
Tähän asti ulinan aihettajiks on veikkailtu vaihdelaatikkoa (painelaakeri?, jotkin muut laakerit?), kardaania (tukilaakeri?) ja perää. Miehän ei noista mitään itse tiedä...
Olisiko jollain valistunutta arvausta noiden oireiden perusteella?
Orastavaa (jotain?) ulinaa on havaittavissa mullakin. Tosin ulinan todellinen aiheuttaja on vielä hämärän peitossa.
Oireet ovat seuraavat:
- hienoinen ulina esiintyy n. 100km/h nopeudessa
- ulinan korkeus nousee hienoisesti nopeuden noustessa
- ulina esiintyy tasakaasulla tai veto päällä
- kytkin pohjaan tai jalka pois kaasulta ulina hälvenee
- HUOM! ulinaa ei kuulu, kun lähtee ajamaan "kylmällä" autolla "ulisevaa" nopeusaluetta; ulina tulee mukaan vasta kun auto on ajettu lämpimäksi
Tähän asti ulinan aihettajiks on veikkailtu vaihdelaatikkoa (painelaakeri?, jotkin muut laakerit?), kardaania (tukilaakeri?) ja perää. Miehän ei noista mitään itse tiedä...
Olisiko jollain valistunutta arvausta noiden oireiden perusteella?
Tiäkkö että on samat oireet kuin mulla, mutta mulla vain ei kuulu kiihdyttäessä.
Jos tuosa mun röntäsä ei ääni katoa/pienene tukilaakerin vaiholla, nii seuraavaksi menee kytkin puolelle tuo remontti... Kun se saattaa alkaa tässä kevään mittaan luistamaan ...väh500tkm ajettu kytkin ei varmaan ole yhteensopvia vnt-ahtimen kanssa...
Joten kytkimen kanssa tietysti vaihtuu painelaakeri.
Jos ei silläkään tule kuntoon, nii sitte perä räjähtäköön
Jos tuosa mun röntäsä ei ääni katoa/pienene tukilaakerin vaiholla, nii seuraavaksi menee kytkin puolelle tuo remontti... Kun se saattaa alkaa tässä kevään mittaan luistamaan ...väh500tkm ajettu kytkin ei varmaan ole yhteensopvia vnt-ahtimen kanssa...
Joten kytkimen kanssa tietysti vaihtuu painelaakeri.
Jos ei silläkään tule kuntoon, nii sitte perä räjähtäköön
Noniin
Nyt on tapahtunut ihme, tietäs vaan millane semmone
Elikkä eilen ku oli -1 pakkasta, elikkä melkein kesäkeli, niin ajellessa huomasin yhtäkkiä että "Hel*v*tti, perästä ei kuulukkaan mitään."
Asialle en ole tehny mitään, se ääni vain on kadonnut
Toivottavasti ei tule takaisin kovin nopiaa...
Keksisköhä kukaan selitystä että miksi näin pääsi asialle tapahtumaan
Nyt on tapahtunut ihme, tietäs vaan millane semmone
Elikkä eilen ku oli -1 pakkasta, elikkä melkein kesäkeli, niin ajellessa huomasin yhtäkkiä että "Hel*v*tti, perästä ei kuulukkaan mitään."
Asialle en ole tehny mitään, se ääni vain on kadonnut
Toivottavasti ei tule takaisin kovin nopiaa...
Keksisköhä kukaan selitystä että miksi näin pääsi asialle tapahtumaan