jiipee kirjoitti:Mulla ei tuossa omassa ollut mittaria ollenkaan, ostin romikselta tuon mittarin. Sain selvitettyä tuon nasta järjestyksen.
1=maa, myös anturin maa
2=mittarivaloilta +12v
3=anturin +
4=tyhjä
5=+12v sulakkeelta
Tuohon neloseen tulee uudempiin malleihin nopeusanturin signaali (vihreä-keltainen). Mittari haistelee, onko auto liikkeessä vai pysähdyksissä. Lukemaa päivitetään vain, kun ajetaan yli kahtakymppiä.
jiipee kirjoitti:Anturi on NTC-vastus, pitäis vaan ehtiä oikeat arvot omaava vastus, niin tulis halvemmaksi, kuin Veholla

Tämmöiset anturin speksit WIS:issä:
±0 ºC: 9800 Ohm ± 100 Ohm
+20 ºC: 3750 Ohm ± 70 Ohm
+40 ºC: 1600 Ohm ± 40 Ohm
Ja mittarin speksit. Näistähän voipi myös ottaa vinkkiä.
53100 Ohm: -30 ºC ± 2 ºC
9800 Ohm: 0 ºC ± 0,5 ºC
1080 Ohm: +50 ºC ± 5 ºC
t.
Risto