BMWltä (super)turbo
BMWltä (super)turbo
Uudessa Auto bild lehdessä esitellään BMW alpina d3.
Siinä kaksilitrainen moottori,josta otettu 200hv.vääntöä 410Nm/2000r/min.
Huippunop.238km/h,o-100km/h 7,4 s.
Kulutus 5,7 l/100km,ja ajettaessa 200km/h kulutus 10l./100km.
On vielä takavetoinen ja ihan auton näköinenkin.
Hinta saksassa 35 900euroa.
Tuohon hintaan jos sais suomessa,niin vois oikeesti harkita.
Mutta vaikka miten ollaan eu:ssa,niin taitaa suomi hinta olla ihan eri kymmenillä .
Siinä kaksilitrainen moottori,josta otettu 200hv.vääntöä 410Nm/2000r/min.
Huippunop.238km/h,o-100km/h 7,4 s.
Kulutus 5,7 l/100km,ja ajettaessa 200km/h kulutus 10l./100km.
On vielä takavetoinen ja ihan auton näköinenkin.
Hinta saksassa 35 900euroa.
Tuohon hintaan jos sais suomessa,niin vois oikeesti harkita.
Mutta vaikka miten ollaan eu:ssa,niin taitaa suomi hinta olla ihan eri kymmenillä .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: BMWltä (super)turbo
Jotenkin huono 0...100 km/h aika kun tuo pakettiauto menee alle 9 sekunnin, taitaa olla bemarin testikuskissa vika. Tuolla teholla pitää henkilöauton mennä kuuteen sekuntiin.
Re: BMWltä (super)turbo
Veikkaisin että tehtaan jäljiltä viritysvaraa=lastutus,mynäpumppu?veskola kirjoitti:Jotenkin huono 0...100 km/h aika kun tuo pakettiauto menee alle 9 sekunnin, taitaa olla bemarin testikuskissa vika. Tuolla teholla pitää henkilöauton mennä kuuteen sekuntiin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Asiasta moottorisahaan, mitäs voorumilaiset pitävät Lexuksen uudesta turupotiisselistä, piälle 170:ntä heppoo ja muuta tilpehööriäkin autosta löytynee.
Huonompi homma vaan, kun tuo virallinen lexus myynti on siellä kaivokselassa. Täytynee jossain vaiheessa kysellä, josko paikalliset toyota-liikkeet välittäisivät ko. vechileitä. Mielestäni kiinnostava "jaappanin mersu"...
Niin on tuo pemarin "super turpokin" hieno. Ainut vaan, että mahtaa maksaa päälle 50:mppiä (ehkä kuusikin) in the vinlant.
Huonompi homma vaan, kun tuo virallinen lexus myynti on siellä kaivokselassa. Täytynee jossain vaiheessa kysellä, josko paikalliset toyota-liikkeet välittäisivät ko. vechileitä. Mielestäni kiinnostava "jaappanin mersu"...
Niin on tuo pemarin "super turpokin" hieno. Ainut vaan, että mahtaa maksaa päälle 50:mppiä (ehkä kuusikin) in the vinlant.
Siitä moottorista on ollut täällä jo kevyttä juttua: viewtopic.php?t=618J.T.S kirjoitti:Asiasta moottorisahaan, mitäs voorumilaiset pitävät Lexuksen uudesta turupotiisselistä, piälle 170:ntä heppoo ja muuta tilpehööriäkin autosta löytynee.
220 CDI:n voimavarat tulevat muuten nousemaan samalle tasolle ensi kesänä.
Re: BMWltä (super)turbo
No kyllä on siinä ajassa tekemistä..veskola kirjoitti:Jotenkin huono 0...100 km/h aika kun tuo pakettiauto menee alle 9 sekunnin, taitaa olla bemarin testikuskissa vika. Tuolla teholla pitää henkilöauton mennä kuuteen sekuntiin.
Taikka sitten pitää vaihtaa kaikki testikuskit.. Esim ST Focus menee 6,8s. Tasan 200heppainen Golf taitaa alkaa seiskalla, kuten Opelin vastaavat OPC mallit.
Isompana autona esim E320CDI menee 7,4sek, jossa tehoja 224 ja vääntöä 510Nm.
Re: BMWltä (super)turbo
Firman D4D corollassa taisi näyttää jotain 19-20 l/100km, kaasu pohjassa ja vauhtia. no ei aivan kahtasataa... Suljetulla alueella...kilander kirjoitti: Kulutus 5,7 l/100km,ja ajettaessa 200km/h kulutus 10l./100km.
.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Mielenkiintoinen laskukaavaJPrinne kirjoitti:200hvx7,4s = 1480
Eli, jos tuo bemari painaan n. 1500kg on tuo kiihtyvyysarvo ihan odotettava.
En tiennytkään että tuommonen bemari olisi noin painava, taitaa olla raudasta tehty...muutta en mää noista bemareistakaan mitään tiedä. Lisää tehoa sitten vain.
Melitos kirjoitti:Alpina ei ole viripaja vaan ihan oma itsenäinen autonvalmistaja. Niin ja suomessa ei ole maahantuojaa eli ei tule myyntiin tuo D3.
Samaan lopputulokseen (tehojen kannalta) pääsee varmasti ostamalla BMW 320d:n ja sippaamalla sen.
Vakio BMV,ssä ahtimena Garret GT 17 B-tyyppinen ahdin.
Jos meinaa parinsadan tehoja pitemmän aikaa käytellä -> turbolader kaput.
Alpinassa on varmaan hiukan suurempi ahdin.
Pysytään me vaan mesessä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
veskola kirjoitti:1950 / 8,9 = 219.10112359550561797752808988764 hv
Uskokoon ketä tahtoo
tuikku: Mitä se B siinä ahtimen tyypissä tarkoittaa ?
A= tavan mallia suurempi kompressorin siipi+ilman otto
B= tavan mallia suurempi kompressorin siipi +ilman otto + Suurempi turbiinisiipi ja avarampi "pakopuoli".
Volkkarissa meinaa 38-39 mm pakopesää, elikkäs aika pieni vielä. Vrt. mesen gt18 = 40-41 mm. Tosin mesen moottorikin on hiukan suurempi ja max teho hiukan korkeammilla kierroksilla. Siitä huolimatta 200 hevosta on hiukan jo liikaa.
Hiukan ja Hiukan vielä, niin tulee luku täyteen.
Hiukan on huono sanavarasto.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Kyllä tämä kaava toimii käytännössä ja myös teoriapuolella. Eikä mitään "yllätävän monasti", vaan se toimii aina, sillä fysiikan lait on ja pysyy Ja järkevillä toleransseilla tottakai, näsäviisaat eivät tiedä mikä on toleranssi.Ville S. kirjoitti:Golffikin painaa nykyään yli 1300kg. Tuo kaava muuten toimii monasti yllättävän hyvin, ainakin tehojen ja painojen ollessa arkiautotasolla.
Jos joku väittää muuta, niin oman auton paino tai tehot ei ole tiedossa. Kuski valehtelee tai on täysin tumpelo kiihdyttäjä. Auton voimansiirto on surkea tai turboviive on jotain superturbotasoa, jolloin huipputehoja ei saa koneesta alle 100km/h kaiveltua.
Mutta ihan sama mitä luulette tai väitätte, koska MINÄ tiedän
Ettei lipsahda ooteen puolelle niin pistetäänpä tietoa BMW:n 120d ratakilpurista:
2 litraa, 245hv, 450Nm, 1135kg
http://www.autoblog.com/2005/12/30/upda ... mer-sport/
http://www.crash.net/news_view.asp?cid=26&id=123559
Aikamoinen peli...
2 litraa, 245hv, 450Nm, 1135kg
http://www.autoblog.com/2005/12/30/upda ... mer-sport/
http://www.crash.net/news_view.asp?cid=26&id=123559
Aikamoinen peli...
I drive an Opel. What's your excuse?