w123 bensan farmari koneen vaihto om 617 300d onnistuuko
w123 bensan farmari koneen vaihto om 617 300d onnistuuko
sekä onko ongelmia katsastuksessa auto johon ajattelin laittaa om 617 300 d
koneen on w 123 korinen bensafarmari vm 1984 pelliltään melko terve
koneen on w 123 korinen bensafarmari vm 1984 pelliltään melko terve
Viimeksi muokannut mietto-3, 23.5.2007 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meinaatko laittaa 300D koneen bensan tilalle vai mitä.Onnistuu se vaihto joka tapauksessa sama mitenpäin teet ja on suht koht helppoakin jos dieselin aioit laittaa tosi hehkuille joutuu johdot vetämään ja virtalukko pitää vissiin vaihtaa jos ei tee nappi hehkua ja vaijeri sammutusta .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
autossa 5d kombi 200t-123t/2800 on kiinni 2litran 4-pyttyinen kaasarikone jossa tasonsäätölaitteisto koneella ajettu 425t km , bensan -jari_w123 kirjoitti:Mikäs kone ja vuosimalli on kyseessä siis autossa nyt paikoillaan?
kulutuksen takia olen pohtinut dieselöidä jos onnistuu suuremmitta
ongelmitta ja olisi noin 200t ajettu 300d kone olemassa
jatkoa ed siis koneen ja auton ensirekisteröinti on 14.06.1984mietto-3 kirjoitti:autossa 5d kombi 200t-123t/2800 on kiinni 2litran 4-pyttyinen kaasarikone jossa tasonsäätölaitteisto koneella ajettu 425t km , bensan -jari_w123 kirjoitti:Mikäs kone ja vuosimalli on kyseessä siis autossa nyt paikoillaan?
kulutuksen takia olen pohtinut dieselöidä jos onnistuu suuremmitta
ongelmitta ja olisi noin 200t ajettu 300d kone olemassa
Dieselöinti on aina järkevää varsinkin w123 kopan kohdalla sillä bensalla pestään pensselit .Tasonsäädön kans onkin sitten vähän kinkkisempää mutta ehkä senkin saa jotenkin ratkaistua sillä olen jossain nähnyt venttiilikopan jossa on reikä sille tasonsäädön pumpulle mutta ne taitavat olla aika harvinaisia.Toinen vaihtoehto vois olla esim e32 tai e34 (vanha 7 ja 5 sarjan bemarit) niin ottaa niistä tehostimen pumppu jonka päässä on tasonsäädön pumppukin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
bemarin e 32 tai e 34 ohjaustehostajan pumppu tuntuisi jäkevältä, jos
pumpun päässä on liitäntä tasonsäädölle. mb 300 autossa josta olisin siirtämässä moottoria on perävälitys 3.07. en tiedä mikä perävälitys
on farmarissa 200t . ja kyselen miksi f 200t pitäisi vaihdelaatikko vaih-
taa onko syy välityksessä vai missä
pumpun päässä on liitäntä tasonsäädölle. mb 300 autossa josta olisin siirtämässä moottoria on perävälitys 3.07. en tiedä mikä perävälitys
on farmarissa 200t . ja kyselen miksi f 200t pitäisi vaihdelaatikko vaih-
taa onko syy välityksessä vai missä
M102 200 bensakoneessa erilainen pulttijako laatikolle. Starttikin eri puolella kuin OM617 300D motissa. Eli siinäpä varsin pakottava syy laatikon vaihtoon.mietto-3 kirjoitti:bemarin e 32 tai e 34 ohjaustehostajan pumppu tuntuisi jäkevältä, jos
pumpun päässä on liitäntä tasonsäädölle. mb 300 autossa josta olisin siirtämässä moottoria on perävälitys 3.07. en tiedä mikä perävälitys
on farmarissa 200t . ja kyselen miksi f 200t pitäisi vaihdelaatikko vaih-
taa onko syy välityksessä vai missä
I drive an Opel. What's your excuse?
mikä nyt neuvoksi mersutohtorit ym tietävät, juuri kun olen suunnittelemassa dieselin laittamista farmariin 200t jossa m 102
bensamoottori ja tasonsäätölaitteet täyttyi tasonsiirtolaitteen säiliö yli ja rupesi mittatikun reiästä työntämään nestettä ulos. voiko moottoriöljyä
mennä sekaan vai mistä se hörppää ainetta ylenmäärin. vai mikä muu
vika voi olla ?
bensamoottori ja tasonsäätölaitteet täyttyi tasonsiirtolaitteen säiliö yli ja rupesi mittatikun reiästä työntämään nestettä ulos. voiko moottoriöljyä
mennä sekaan vai mistä se hörppää ainetta ylenmäärin. vai mikä muu
vika voi olla ?
Tuomosella vuosittaisella kilometri määrällä laittasin pellin alle OM602:sen
Eli W124sen kakspuolikkaan tiiselin.
Menee suoraan nykyiseen bensakoneen laatikkoon. Bensakoneen vauhtipyöräkin käy tuohon kakspuolikkaaseen. Joten kytkimen kanssakaan ei tule ongelmia.
Menee 100km matkan parilitraa pienemmällä polttoainemäärällä kuin OM617.
Tehoakin muutama hevosvoima enemmän.
Tuossa projektissa pitää moottorin jalat ja kaasuvivusto tehdä itse. Jäähdyttimeksi käy esim w123 300d:n jäähdytin.
Tasonsäädön ongelmasta.
Onko autossa tasonsäädönpumppu missä? Nokka-akselin päässä vai samassa ohjaustehostimen pumpun kanssa? Eli ns. Tandempumppu?
Jos on tuo tandempumppu niin tasonsäädönpumpun puoli on imenyt ohajustehostimen öljyt sisäänsä. Itsellä kävi 126ssa samallalailla. Pumppu rikki.
Eli W124sen kakspuolikkaan tiiselin.
Menee suoraan nykyiseen bensakoneen laatikkoon. Bensakoneen vauhtipyöräkin käy tuohon kakspuolikkaaseen. Joten kytkimen kanssakaan ei tule ongelmia.
Menee 100km matkan parilitraa pienemmällä polttoainemäärällä kuin OM617.
Tehoakin muutama hevosvoima enemmän.
Tuossa projektissa pitää moottorin jalat ja kaasuvivusto tehdä itse. Jäähdyttimeksi käy esim w123 300d:n jäähdytin.
Tasonsäädön ongelmasta.
Onko autossa tasonsäädönpumppu missä? Nokka-akselin päässä vai samassa ohjaustehostimen pumpun kanssa? Eli ns. Tandempumppu?
Jos on tuo tandempumppu niin tasonsäädönpumpun puoli on imenyt ohajustehostimen öljyt sisäänsä. Itsellä kävi 126ssa samallalailla. Pumppu rikki.
kiitos vain kommenteista moottorin vaihtoprojektiin, täytyypä kysellä 124 :n 2.5 l d koneita.
tasonsäädöstä; laittelin tänään tasonsäädönpumppua ja ainakin yksi
vika löytyi pumpun ja laipan välinen tiiviste puuttui, vaihdoin sitten muutkin tiivisteet stefa, pumpun lohkojen välinen o-rengas sekä laipan
o-rengas koneeseen päin. aion huomenna testata pumpun ja juoksuttaa
sekaan tulleet väärät nesteet pois erään foorumilaisen ohjeiden mukaan, eli paluuletkusta juoksutetaan niin kauan kuin tulee tummaa kamaa.
saa nähdä onnistunko.
tasonsäädöstä; laittelin tänään tasonsäädönpumppua ja ainakin yksi
vika löytyi pumpun ja laipan välinen tiiviste puuttui, vaihdoin sitten muutkin tiivisteet stefa, pumpun lohkojen välinen o-rengas sekä laipan
o-rengas koneeseen päin. aion huomenna testata pumpun ja juoksuttaa
sekaan tulleet väärät nesteet pois erään foorumilaisen ohjeiden mukaan, eli paluuletkusta juoksutetaan niin kauan kuin tulee tummaa kamaa.
saa nähdä onnistunko.
miksi neste ei tule?
lisäyksena eiliseen;
yritin poistaa tasonsäätöpumpun järjestelmään menneen mahd.
moottoriöljyn, 1 tyhjensin säiliön sekalaisen öljyn 2 täytin säiliön uudella
hydr. öljyllä 3 yhdistin läpinäkyvän muoviletkun säiliön yläpuolelle
tulevaan kaiketi paluuputkeen 4 letkun pää jäteastiaan 5 apulainen piti
letkua jäteastian suulla käynnistin koneen , mut ihme öljyä ei ruvennut
tulemaan. yritin uudelleen pari kertaa mut öljyä ei näkynyt, eikä alla näkynyt vuotoja ja letkuliitokset pitivät. pumppua kasatessa yritin olla
tarkkana et kaikki osat oli paikoillaan, ainoa epäilyt jäi mieleen kun
laitoin stefatiivistettä se meni tasan millin liian alas. samoin katsoin tarkkaan että pumpun ja koneen väliin tulevat osat tulivat oikein paikoilleen, voiko vika olla siinä että laitoin hydr. öljyä jota käytetään
työkoneissa? tai joku välikappale on kuitenkin tullut väärin paikoilleen
ihmettelyä?
lisäyksena eiliseen;
yritin poistaa tasonsäätöpumpun järjestelmään menneen mahd.
moottoriöljyn, 1 tyhjensin säiliön sekalaisen öljyn 2 täytin säiliön uudella
hydr. öljyllä 3 yhdistin läpinäkyvän muoviletkun säiliön yläpuolelle
tulevaan kaiketi paluuputkeen 4 letkun pää jäteastiaan 5 apulainen piti
letkua jäteastian suulla käynnistin koneen , mut ihme öljyä ei ruvennut
tulemaan. yritin uudelleen pari kertaa mut öljyä ei näkynyt, eikä alla näkynyt vuotoja ja letkuliitokset pitivät. pumppua kasatessa yritin olla
tarkkana et kaikki osat oli paikoillaan, ainoa epäilyt jäi mieleen kun
laitoin stefatiivistettä se meni tasan millin liian alas. samoin katsoin tarkkaan että pumpun ja koneen väliin tulevat osat tulivat oikein paikoilleen, voiko vika olla siinä että laitoin hydr. öljyä jota käytetään
työkoneissa? tai joku välikappale on kuitenkin tullut väärin paikoilleen
ihmettelyä?
nyt taisi tulla pakko vaihtaa kone bensa farmariin w123 200t, kävi eilen
näin; kone vain sammui , lämpötila ok, öljyt ok, jäähdytys nestettä
ylärajalla. yritin käynnistää uudelleen mut sammui uudelleen. kun kone sammui 1 kerran kuului koneesta jonkinlainen kilahdus muttei pahempaa
muuta ääntä. tänään 6.6-07 otin venttiilikopan kannen pois ja pyörittelin
konetta hylsyllä kampiakselin mutterista. ääntä ei kuulunut mut yhdessä
kohdassa jumitti enemmän. voisko diagnoosi olla 1 männän rengas men-
nyt 1 pytystä tai jotain muuta!
odotan foorumilaisten kommentteja
näin; kone vain sammui , lämpötila ok, öljyt ok, jäähdytys nestettä
ylärajalla. yritin käynnistää uudelleen mut sammui uudelleen. kun kone sammui 1 kerran kuului koneesta jonkinlainen kilahdus muttei pahempaa
muuta ääntä. tänään 6.6-07 otin venttiilikopan kannen pois ja pyörittelin
konetta hylsyllä kampiakselin mutterista. ääntä ei kuulunut mut yhdessä
kohdassa jumitti enemmän. voisko diagnoosi olla 1 männän rengas men-
nyt 1 pytystä tai jotain muuta!
odotan foorumilaisten kommentteja
Männän irroittaminen alakautta ei onnistu.Öljypohjan saat aika helposti irti kone paikoillaankin joten ota se ensin pois ja kato laakerit.Jos sieltä ei vikaa löydy niin sitten kansi pois ja männät ylös.Tuli yhtä äkkiä mieleen että eihän vaan jakoketju olisi katkennut?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
niin kyllähän se voi jakoketjukin tehdä joskus lopun, vähän kokeilinkin
ketjua tuntui aika löysältä, täytyypä vähän kovemmin tempoa .
jos se olis jakoketjuvika sen sais varmaan helposti vedettyä vanhalla
uuden paikoilleen? eikä konetta enempi tarttes aukoa, kun tyhjäkäyntipaineetkin oli n. 2 paikkeilla. ja hyvin lähti aina käyntiin ja se
helähtävä ääni kuului enemmän edestä päin ennenkuin kone sammui.
jos se olis ollut jakoketju se on voinut katkoa jonkun venttiilinkin.
ketjua tuntui aika löysältä, täytyypä vähän kovemmin tempoa .
jos se olis jakoketjuvika sen sais varmaan helposti vedettyä vanhalla
uuden paikoilleen? eikä konetta enempi tarttes aukoa, kun tyhjäkäyntipaineetkin oli n. 2 paikkeilla. ja hyvin lähti aina käyntiin ja se
helähtävä ääni kuului enemmän edestä päin ennenkuin kone sammui.
jos se olis ollut jakoketju se on voinut katkoa jonkun venttiilinkin.
280S / 280SE kone sopii kun käyttää w123 280E kiinnikkeitä, ei passaa nykyiseen vaihdelaatikkoosi.mietto-3 kirjoitti:onko tyhmä kysymys? sopiiko 126 korisen mersun bensakone 123 koriseen 1984 b-farmariin
300SE / SEL kone sopii pulttijaoltaan ilmeisesti laatikkoon mutta moottorin jalat joutuu soveltamaan. KE-jet bensiininsuihkutusjärjestelmän kanssa pitää sitten tapella myös.
Veekaseja ei saa leimaan ja asennus on vielä työläämpää.
Eikös noita M102 nelipyttysiä bensamotteja ole tarjolla jopa lähes "hae pois niin tarjoan kahvitkin" hinnalla? Etenkin 2-litraisia kaasarimalleja.
I drive an Opel. What's your excuse?
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
No, kartaania saatat joutua lyhentämään, ja pitää kai sun ne W123:seen takoitetut 280:n korvakot taikoa jostain. Eli melekein suoraan. Ilmeisesti tarkoitat 280:stä kaasarikonetta, kun oli S eikä SE ?mietto-3 kirjoitti:miten käviskö edm autoon 280s automaattilaatikolla oleva kone suoraan
vaan olisko ongelmia.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti