sportline etujouset

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

sportline etujouset

Viesti Kirjoittaja juha »

Hylsy tuli katsastusinssiltä kun etujousi paljastui katkenneeksi. Saapikohan sportlineen muualta jousia kuin vehon tiskiltä?
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voit kokeilla soitaa KL-varaosiin, rekisteriote kourassa jotta voit kertoa valmistenumeron kysyttäessä.
wiimax.fi
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

perskule, ei ollut KL:n valikoimassa. Veho haluaa jousista 104€ /kpl 8)

1) Rälläkällä katkennut pää siistiksi ja toista jousta lyhyemmäksi saman verran + seuraavaa kokoa oleva kumi yläpäähän tasoittamaan maavaramuutosta? (muuttuuko se siitä mihinkään?)

2) Uudet jouset koko kierros? H&R 30mm sarja ei muuttaisi tuosta kuin 10mm alemmaksi -> iskareita ei tarvitse vaihtaa :D


EDITTIÄ: tilasin KL- varaosashopista madallussarjan elikkäs vaihtoehto 2. Raportoin tänne paljonko maavara muuttuu ja mihin suuntaan kun uudet jouset on alla!
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

Nonniin, KL:n H&R satsi meni alle paikallisen autokorjaamoyrittäjän toimesta 52€ hintaan. Auto on hivenen matalempi kuin alkuperäisillä jousilla, ehkä juuri sen 10 - 15mm mutta suuri ero ei ole. Kysymysmerkki on pitäisikö kulmat säätää, kyllä varmaan kannattaa.

Ajossa jouset huomaa pintakovaksi mutta ei kitkarenkailla niin häiritsevän kovat ole. Heitot, hidastetöyssyjen ylitykset ja katukivien reunat menee mallikkaasti, auto ei enää keinahtele läheskään yhtä rankasti kuin vakio sportline jousilla. Ihan jees sarja hintaisekseen ja tämä mennee vielä vakioiskareilla kun madallus ei ole tuon suurempi.
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä ne kulmat kannattaa tarkistaa - tosin useimmiten vain auraus muuttuu ja sekin vähän.

H&R sarja on hyvä.
Korkeutta voisi säätää paksummilla jousenkumeilla jos tuntuu liian matalalta - ellei ole jo paksuimmat asennettuna...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kulmien säätö ehdottomasti ja taakse vain kork. 1mm yht. auraus :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

Lucky-Dog kirjoitti:Kulmien säätö ehdottomasti ja taakse vain kork. 1mm yht. auraus :shock:
Kiitos vinkistä! Paljonko ne kirjat normaalisti kertoo w124 sedanin auraukseksi taakse?
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olisikohan ollut yhteensä 3 mm. :roll:

Se on liikaa, kuten LD kertoi.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”