Mikä on tuo outo ääni?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
viheraho
Viestit: 9
Liittynyt: 28.11.2006 4:03
Paikkakunta: Hollola

Mikä on tuo outo ääni?

Viesti Kirjoittaja viheraho »

Ilmeisesti laatikosta tulee.Toi laite on ollut minulla reilun vuoden ja 27000 on ajeltu ja aina silloin tällöin tuo ääni kuuluu.
Ilmeisesti ei kovinkaan vaarallinen koska se on niin pitkään kuulunut.
Sitten on toisaalta joskus 1000 km ettei mitään ääniä kuulu.
Auto on tuo http://viheraho.com/lapissa2006/slides/IMG_5646c.html

Äänen kuulee tuolta http://www.youtube.com/watch?v=zh1023JSTy0
Toi napsunta tulee kamerasta mutta tuo outo rapina tuolla vapaalla...
Silloin kun vaihde on päällä mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu.
Lootaöljyt on myös tuon äänen takia vartavasten otettu ja vaihdettu ja vanhassa öljyssä ei ollut mitään metallimujua normaalia enempää.

Onko kukaan tärmännyt tämänkaltaiseen ääneen ja mikä se mahtaa olla.
Onko siis syytä huoleen?
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Nyt kyllä oli semmonen viteo että ei ihan näin aamutuimaan vielä päässyt perille mutta sen minä sanon että miulla tuon entisen manuaalimersun painelaakeri tai akselin laakeri piti kyllä semmosta *KÄLÄKÄLÄKÄLÄKÄLÄLÄLÄKKKLÄLÄLÄKÄL* satunnaisesti kun nosti kytkimen ylös ja häipy heti kun koski kaasuun. Tai oikestaan se kuullosti enemmän *RATATATATATATATATATATA*

Eli veikkaisin että sieltä kytkimen suunnalta se tulee, jos kerran laatikko toimii muuten hyvin.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

No mulla on Getragin 5-vaihteisessa (123:sta lähtöisin) Malmin kuvailun kaltainen "ominaisuus". Tyhjäkäynnillä, etenkin kylmänä rallattaa iloisesti jos kytkimen nostaa sopivasti. Kytkintä, painelaakeria tai laatikon akselia epäilen, liekö kuitenkaan vaarallista. :roll: Kytkin on sachs ja uusittu (kuten painelaakerikin) parisen vuotta sitten.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Joo getraggi rallattaa aina joten siitä ei kannata huolestua.ääni tulee Ollin tapauksessa sivuakselista ja sitä ääntä ei saa pois muuta ku uusimalla laatikon.Ps mulla on getraggi paikoillaan ja siihen kuuluu sama ominaisuus.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
viheraho
Viestit: 9
Liittynyt: 28.11.2006 4:03
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja viheraho »

Malm kirjoitti:Nyt kyllä oli semmonen viteo että ei ihan näin aamutuimaan vielä päässyt perille mutta sen minä sanon että miulla tuon entisen manuaalimersun painelaakeri tai akselin laakeri piti kyllä semmosta *KÄLÄKÄLÄKÄLÄKÄLÄLÄLÄKKKLÄLÄLÄKÄL* satunnaisesti kun nosti kytkimen ylös ja häipy heti kun koski kaasuun. Tai oikestaan se kuullosti enemmän *RATATATATATATATATATATA*

Eli veikkaisin että sieltä kytkimen suunnalta se tulee, jos kerran laatikko toimii muuten hyvin.

-Risto
Kaikki toimii todella hyvin.Kaikki vaihteet menee päälle uhan niin ku pitääkin ja on ihan ok mutta tuo ääni joskus ja nimenomaan vaihdettaessa eli vapaalla se ääni välillä kuuluu.
Ääni voi olla pois jopa 1000 km ja sitten se aina välillä tulee ja sitten se häviää.
Kytkin ei luista mutta aivan karvan verran ravistaa mutta sitäkään ei tee aina.
oletin että toi olisi voinut olla joku yleinenkin ominaisuus .No tarkkaillaan tilannetta eli ajellaan entiseen malliin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”