tuollainen turboruuvi on nyt holsetin ja ulkoisen hukkaportin välissä mutten saa sillä säädettyä yhtään mitään.voisiko joku kertoa miten sillä se säätö edes tapahtuu?kahdella eri tavalla kokeilin.
jos nappaa kokonaan irti hukkikselle menevän letkun niin ahdot nousee 1.3-1.4bar,ja syötöthän ei ole isolla vielä tässä vaiheessa.jos tämän letkun väliin pistän turboruuviin ja yritän säätää>ei vaikutusta..
jos turbolta hukkikselle menee letku ilman kuristimia niin ahdot jää 0.7bar.
no kokeilin myös silleesti että laitoin kolmihaaraisen liitännän ja vuodatin turboruuvilla ilmaa>ei vaikutusta,ahdot ei nouse 0.7bar enempää.
mikä tässä nyt kiikastaa,miten tuon turboruuvin kanssa pitää pelata että sillä saa ahdot säädettyä?!?
jos nyt siihen kilon tuntumaan olisi toistaiseksi ahdot saanut säädettyä niin hyvä olisi
turbosmart ahtopaineen säätö/säätäminen
njoo http://www.holysmoke.fi/hsd/forum/viewt ... 08&start=0
täältäpä taitaa löytyäkkin apua ongelmaan
täältäpä taitaa löytyäkkin apua ongelmaan
En tunne tarkemmin ko. kapistusta, mutta epäilisin sen olevan vaan virtauksen rajoitin ja sitä käytettäessä saavutetaan nopeampi ahtopaineen nouseminen ku se hidastaa hukkaportin kellolle menevän ilman virtausta.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Portinletkun väliin vaan ja ruuvia kiinni ainakin minulla pelaa turbosmart hienosti ja se pitää...0.4 bar asti letkun paineettomana portille....iske kiinni ja ruuvaa se kiinni eli plussaan päin ja kyllä se jossai välis huitelee kun minullakin nakkeli tuossa vajaa pyttyisessä 2.4bar ....kun oli hieman väärät säädöt...se on sitten kuitenkin aika tarkka säätää kun kohta löytyy....nyttemmin se 1.8bar...tuossa vasta taas säätelin...mut switseri meinaa käydä pakopuolelta pieneksi....
-Kyllä mäkin kuulin ettei se pelaa...st-miehet valitteli...mut ainakin minun kotterossa pelaa.... mut aivan eri vaikutus kun normi vastusvastaventtiilillä....mikä pitää olla T-haara virityksellä...
-Kyllä mäkin kuulin ettei se pelaa...st-miehet valitteli...mut ainakin minun kotterossa pelaa.... mut aivan eri vaikutus kun normi vastusvastaventtiilillä....mikä pitää olla T-haara virityksellä...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
holysmoke foorumin ohjeiden mukaan tein,bleedasin ahdot ensin 1bar tuntumaan ja sitten vasta laitoin tuon ruuvin mutta eihän se prkl pelaa!vaikka kuinka ruuvaa auki niin ei se tunnu laskevan mitään ilmaa läpi ja ahdot karkaa!
kun tarkemmin katsoo sitä menoliittimen reikää niin eihän siitä sovi hyvä jos neula läpitte,miten sellaisesta voi ilma kulkea!?!
kun tarkemmin katsoo sitä menoliittimen reikää niin eihän siitä sovi hyvä jos neula läpitte,miten sellaisesta voi ilma kulkea!?!