turbosmart ahtopaineen säätö/säätäminen

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

turbosmart ahtopaineen säätö/säätäminen

Viesti Kirjoittaja väpelö »

tuollainen turboruuvi on nyt holsetin ja ulkoisen hukkaportin välissä mutten saa sillä säädettyä yhtään mitään.voisiko joku kertoa miten sillä se säätö edes tapahtuu?kahdella eri tavalla kokeilin.

jos nappaa kokonaan irti hukkikselle menevän letkun niin ahdot nousee 1.3-1.4bar,ja syötöthän ei ole isolla vielä tässä vaiheessa.jos tämän letkun väliin pistän turboruuviin ja yritän säätää>ei vaikutusta..

jos turbolta hukkikselle menee letku ilman kuristimia niin ahdot jää 0.7bar.
no kokeilin myös silleesti että laitoin kolmihaaraisen liitännän ja vuodatin turboruuvilla ilmaa>ei vaikutusta,ahdot ei nouse 0.7bar enempää.

mikä tässä nyt kiikastaa,miten tuon turboruuvin kanssa pitää pelata että sillä saa ahdot säädettyä?!?

:shock: jos nyt siihen kilon tuntumaan olisi toistaiseksi ahdot saanut säädettyä niin hyvä olisi :roll:
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

njoo http://www.holysmoke.fi/hsd/forum/viewt ... 08&start=0

täältäpä taitaa löytyäkkin apua ongelmaan :wink:
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

En tunne tarkemmin ko. kapistusta, mutta epäilisin sen olevan vaan virtauksen rajoitin ja sitä käytettäessä saavutetaan nopeampi ahtopaineen nouseminen ku se hidastaa hukkaportin kellolle menevän ilman virtausta.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Portinletkun väliin vaan ja ruuvia kiinni ainakin minulla pelaa turbosmart hienosti ja se pitää...0.4 bar asti letkun paineettomana portille....iske kiinni ja ruuvaa se kiinni eli plussaan päin ja kyllä se jossai välis huitelee kun minullakin nakkeli tuossa vajaa pyttyisessä 2.4bar :lol: ....kun oli hieman väärät säädöt...se on sitten kuitenkin aika tarkka säätää kun kohta löytyy....nyttemmin se 1.8bar...tuossa vasta taas säätelin...mut switseri meinaa käydä pakopuolelta pieneksi.... :lol:

-Kyllä mäkin kuulin ettei se pelaa...st-miehet valitteli...mut ainakin minun kotterossa pelaa.... mut aivan eri vaikutus kun normi vastusvastaventtiilillä....mikä pitää olla T-haara virityksellä...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

holysmoke foorumin ohjeiden mukaan tein,bleedasin ahdot ensin 1bar tuntumaan ja sitten vasta laitoin tuon ruuvin mutta eihän se prkl pelaa!vaikka kuinka ruuvaa auki niin ei se tunnu laskevan mitään ilmaa läpi ja ahdot karkaa! :shock:

kun tarkemmin katsoo sitä menoliittimen reikää niin eihän siitä sovi hyvä jos neula läpitte,miten sellaisesta voi ilma kulkea!?! :shock:
masah
Viestit: 80
Liittynyt: 07.6.2006 18:57
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

auttaisko jos pienentäis hukkaportille menevää letkua jonka välissä on säädin..kerkeis paremmin ohivuodattamaan vai onko sulla vaan pelkkä virtausvastus säädin..

jos pelkästään letkun välissä niin ruuvi kiinni niin nousee kyllä ahdot ja sitte pikku hiljaa auki niin pitäis alkaa laskemaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”