Moottorikelkka
- dieselpower
- Viestit: 59
- Liittynyt: 28.3.2006 16:24
- Paikkakunta: Kivialho city
Moottorikelkka
On ihan järkyttävä kelkkakuume ensi talveksi. Mitä mieltä tuommoisesta 600 lynx enduro g-type milleniumista vm 2000??? Kaverilla oli tommonen vm 97 se oli ainakin hieno ajaa ja toimi hienosti. Olen vaan kuullut että alkusarjan enduroissa olisi ollut kestävyysongelmia. Toinen vaihtoehto olisi skidoo formula mxz, mutta ainakin 600cc ei ainakaan alle.
Rakastan diiselin käryä
Mxz on kestävän kelkan maineessa. Näkyy myös käytettyjen hinnoissa. Omat kokemukset ovat positiivisia. Kaverin Skiidoolla oli ajettu yli 23tkm, eikä sen kanssa kuulemma paljoa ongelmia ollut. Mitä nyt ajovirheen vuoksi tuli kaveri norjassa yhden rinteen pyörien alas.
Kokeilin kaverin Polarista ja kyllä se ihan riittävästi kulki. Kaveri vastaavasti kokeili meidän yamahaa ja tuumasi, että ero heidän 500 kuutioiseen vastaavaan malliin oli yllättävän iso. Meidän kelkassa kun alusta oli ihan eri ja kaippa siellä konehuoneessakin jotain tapahtui.
Käytetyn kelkan osto on mielenkiintoista, katsele alusta erittäin tarkasti ja mikäli saat entisen omistajan kiinni niin kysele vähän ajotottumuksista.
Kokeilin kaverin Polarista ja kyllä se ihan riittävästi kulki. Kaveri vastaavasti kokeili meidän yamahaa ja tuumasi, että ero heidän 500 kuutioiseen vastaavaan malliin oli yllättävän iso. Meidän kelkassa kun alusta oli ihan eri ja kaippa siellä konehuoneessakin jotain tapahtui.
Käytetyn kelkan osto on mielenkiintoista, katsele alusta erittäin tarkasti ja mikäli saat entisen omistajan kiinni niin kysele vähän ajotottumuksista.
Meikäläisellä on -97 tosin 500cc koneella. Eikä tuossa mitään ihmeempiä oo ollu. Kaasarit kannattaa pitää puhtaana Työnantajan pojalla leikkas kone ku kaasarit oli paskaset. Eikä muuten ollu ajanu paljo vielä sen jälkeen ku osti sen eräästä seinäjoen mp ja kelkka liikkeestä
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Lynxin g-type racing oli ainakin wp:n alustalla sika kiva pommittaa, pikkasen raskas ohjaus syherössä. Ikäisekseen kiva vermes. Koneesta paha sanoa mitään kun en ole tuota vanhempaa 600:sta päässyt koittamaan... Eikös tuossa millenium g-typessä ollut vielä 583:nen rotax?
Doon puolesta taitais puhua tuossa 2000 luvun taitteen haarukassa uudempi 597 rotaxi (zx-koppa)?
Doon puolesta taitais puhua tuossa 2000 luvun taitteen haarukassa uudempi 597 rotaxi (zx-koppa)?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
- dieselpower
- Viestit: 59
- Liittynyt: 28.3.2006 16:24
- Paikkakunta: Kivialho city
Juu milleniumissa on juuri tuo 583 rotax. Missäs kilometriessä tuommoiseen kelkkaan männät täytyy vaihtaa? Käytetyssä kelkassa todennäköisesti joutuu telaston laakereita uusimaan, mutta ilmeisesti ei kalliita. ajattelin jotain max. 6000km ajettua ja Yleiskuntohan tietysti ratkaisee. Kenkää nää on tietenkin kaikki tämän tyyliset kelkat saanu, koska harvemmin pappat näitä ostelee.
Rakastan diiselin käryä
- jackhammer
- Viestit: 188
- Liittynyt: 29.6.2006 16:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
hommaa skidoo, meillä veljen kans on molemmilla skidoo mxz vm98 ja koneena tietenkin 670.
on oikeestikki suunniteltu huolettavaksi. Kaverin lynx rave 670 vm98 runkoa viime syksynä oiottiin/suoristeltiin niin skidoo hakkaa lynxin 6-1 lukemin..
esim kaasarit on skidoossa 3min räpellyksen kanssa käsissä, kun taas lynxissä sama homma n20min räpellyksen kans..
seuraava kelkkakin on skidoo
taloudessa on ollut parhaillaan 3kpl lynxejä samaan aikaan.
nyt lukemilla 2-1 skidoon hyväksi
on oikeestikki suunniteltu huolettavaksi. Kaverin lynx rave 670 vm98 runkoa viime syksynä oiottiin/suoristeltiin niin skidoo hakkaa lynxin 6-1 lukemin..
esim kaasarit on skidoossa 3min räpellyksen kanssa käsissä, kun taas lynxissä sama homma n20min räpellyksen kans..
seuraava kelkkakin on skidoo
taloudessa on ollut parhaillaan 3kpl lynxejä samaan aikaan.
nyt lukemilla 2-1 skidoon hyväksi