Sprinter ja pakkasnesteet
Sprinter ja pakkasnesteet
Morjens,
tietääkö kukaan saako -98 Sprinter 312:sta laskettua vesiä lohkosta/jäähdyttimestä pois; täytyisi täsmätä oikea pakkasnesteseos systeemiin.
Katselin jäähdytintä (Behr) altapäin enkä ainakaan nähnyt mitään roppua, liiemmin lohkon kyljessäkään.
Kerran olen laskenut nesteitä pois alavesiletkua löysäämällä, mutta on pahassa paikassa (turbon lämpökilpi täytyy ensin poistaa) ja valuttelee herkästi mehut laturin päälle
Tarvinnee panna muovipussi laturin suojaksi ja löysätä alavesiletkusta.
Vai?
tietääkö kukaan saako -98 Sprinter 312:sta laskettua vesiä lohkosta/jäähdyttimestä pois; täytyisi täsmätä oikea pakkasnesteseos systeemiin.
Katselin jäähdytintä (Behr) altapäin enkä ainakaan nähnyt mitään roppua, liiemmin lohkon kyljessäkään.
Kerran olen laskenut nesteitä pois alavesiletkua löysäämällä, mutta on pahassa paikassa (turbon lämpökilpi täytyy ensin poistaa) ja valuttelee herkästi mehut laturin päälle
Tarvinnee panna muovipussi laturin suojaksi ja löysätä alavesiletkusta.
Vai?
Hana...
Kiitos, täytyy katsoa. Tuntuu olevan vähän laihat nuo liemet kun uppovaaka näyttää -5 pakkaskestoa. No, tällä hetkellä täällä Tampereen lähistöllä on -3,5 että ei lohkon rikkoontumisvaaraa ole varmaan -10 asteessakaan vielä. Mutta hileistä ja hyhmäistä voi olla ja ei kierrä.
Syy tähän on että kesän mittaan on jouduttu lisäilemään aika runsaasti nestettä (vettä). Täytyy katsoa pakkaskesto kuntoon talven varalle.
Sprinter 312D -98
mittarissa 485tkm
pitkä, korkea 7 hengen monikäyttöauto
vakionopeudensäädin ja kuskilla ISRI jousitettu satula
Eberi moottoriveden lämmitin
Kotimainen SAFIRE 1600 matkustamon diesellämmitin, pö-kanisteri peräovien vieressä
Kulutus maantiellä 10 l/100
Kulutus sekalaisessa ajossa 10 l/100
Kulutus 1300kg asuntovaunua vedettäessä 10 l/100
Syy tähän on että kesän mittaan on jouduttu lisäilemään aika runsaasti nestettä (vettä). Täytyy katsoa pakkaskesto kuntoon talven varalle.
Sprinter 312D -98
mittarissa 485tkm
pitkä, korkea 7 hengen monikäyttöauto
vakionopeudensäädin ja kuskilla ISRI jousitettu satula
Eberi moottoriveden lämmitin
Kotimainen SAFIRE 1600 matkustamon diesellämmitin, pö-kanisteri peräovien vieressä
Kulutus maantiellä 10 l/100
Kulutus sekalaisessa ajossa 10 l/100
Kulutus 1300kg asuntovaunua vedettäessä 10 l/100
Joo, ainakin meijän rintteris on siinä jäähdyttäjässä tyhjäysroppu, juurikin edellä mainitussa paikassa! Punanen sellainen muovisen näköinen...
Pitäis vissiinkin vaihtaa mehut tuosta meijänkin rintteristä...
Mites se rintteri muuten nestettä syö, ettei vaan ois niitä rintterin perusvikoja, kansipahvi rikki? Savuttaako harmaata?
Pitäis vissiinkin vaihtaa mehut tuosta meijänkin rintteristä...
Mites se rintteri muuten nestettä syö, ettei vaan ois niitä rintterin perusvikoja, kansipahvi rikki? Savuttaako harmaata?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
glykolit ok
Kiitos, olihan siellä kierrettävä muoviroppu. Laskin nesteet ulos, ja väkevöin sopivasti, nyt -32 astetta näyttää mittari.
Kannentiiviste ei ainakaan vuoda ulospäin, koska kone ei kiiltele glykolista mistään kohtaa. Eikä liiemmin savuta harmaata eikä valkoistakaan. Liikkeelle lähtiessä ja alakierroksilla vedättäessä antaa pikkaisen mustaa.
Aina sama juttu, mersukuskin tunnistaa siitä että takakontissa on kannu valmiiksi lantrattua pakkasnestettä
Näin oli yhden -73 220D ja -87 250D:n kanssa sama juttu.
Jos kansipahvi kuitenkin vuotaa ja remontin tekee lienee tuohon 480tkm ajettuun koneeseen paikallaan vaihtaa myös jakoketju kiristimineen ja ohjaimineen; ja alumiinikannesta lienee aina syytä liipata parinkympän lastu jos kansipahvi on vuotanut?
Sprinter 312D -98
mittarissa 485tkm
pitkä, korkea 7 hengen monikäyttöauto
vakionopeudensäädin ja kuskilla ISRI jousitettu satula
Eberi moottoriveden lämmitin
Kotimainen SAFIRE 1600 matkustamon diesellämmitin, pö-kanisteri peräovien vieressä
Kulutus maantiellä 10 l/100
Kulutus sekalaisessa ajossa 10 l/100
Kulutus 1300kg asuntovaunua vedettäessä 10 l/100
Kannentiiviste ei ainakaan vuoda ulospäin, koska kone ei kiiltele glykolista mistään kohtaa. Eikä liiemmin savuta harmaata eikä valkoistakaan. Liikkeelle lähtiessä ja alakierroksilla vedättäessä antaa pikkaisen mustaa.
Aina sama juttu, mersukuskin tunnistaa siitä että takakontissa on kannu valmiiksi lantrattua pakkasnestettä
Näin oli yhden -73 220D ja -87 250D:n kanssa sama juttu.
Jos kansipahvi kuitenkin vuotaa ja remontin tekee lienee tuohon 480tkm ajettuun koneeseen paikallaan vaihtaa myös jakoketju kiristimineen ja ohjaimineen; ja alumiinikannesta lienee aina syytä liipata parinkympän lastu jos kansipahvi on vuotanut?
Sprinter 312D -98
mittarissa 485tkm
pitkä, korkea 7 hengen monikäyttöauto
vakionopeudensäädin ja kuskilla ISRI jousitettu satula
Eberi moottoriveden lämmitin
Kotimainen SAFIRE 1600 matkustamon diesellämmitin, pö-kanisteri peräovien vieressä
Kulutus maantiellä 10 l/100
Kulutus sekalaisessa ajossa 10 l/100
Kulutus 1300kg asuntovaunua vedettäessä 10 l/100
Kyllähän woimasavua pitää tulla... (kun tuliskin... )
Tuo kansipahvi mielestäni vuotaa yleensä palotilaan, on niin ohutta seinämää sprinttereissä, kun on niin rajusti ylikokoon porattuja nuo koneet, alunperin tuo tais olla 2,5L? ja nyt 2,9L... Toki iskuakin kasvatettu...
Mutta jos meinaat konerempan tehdä, niin toki kannattaa jakopään osat vaihtaa samalla, tai ainakin katsoa mikä tarvii vaihtoa jne. Ketju varmasti venyny jo riittävästi, että varmaan ihan paikallaan olisi uusia. Tähän hätään en kannentiivisteen hintaa muista, mutta vaihdettuna, kansitöineen puhutaan korjaamolla jostain 1500 eurosta... Mutta jos itellä riittää näpit tekemiseen (ja tilat/paikat), niin pääsee huomattavasti halvemmalla...
Ja jos tuo nesteensyöminen ei hirveästi ylly, eikä mee mehut ja öllit sekaisin, niin mikäs siinä, senkun lisäilee vaan mehumaijaan lykoolia ja antaa noen palaa...
Tuo kansipahvi mielestäni vuotaa yleensä palotilaan, on niin ohutta seinämää sprinttereissä, kun on niin rajusti ylikokoon porattuja nuo koneet, alunperin tuo tais olla 2,5L? ja nyt 2,9L... Toki iskuakin kasvatettu...
Mutta jos meinaat konerempan tehdä, niin toki kannattaa jakopään osat vaihtaa samalla, tai ainakin katsoa mikä tarvii vaihtoa jne. Ketju varmasti venyny jo riittävästi, että varmaan ihan paikallaan olisi uusia. Tähän hätään en kannentiivisteen hintaa muista, mutta vaihdettuna, kansitöineen puhutaan korjaamolla jostain 1500 eurosta... Mutta jos itellä riittää näpit tekemiseen (ja tilat/paikat), niin pääsee huomattavasti halvemmalla...
Ja jos tuo nesteensyöminen ei hirveästi ylly, eikä mee mehut ja öllit sekaisin, niin mikäs siinä, senkun lisäilee vaan mehumaijaan lykoolia ja antaa noen palaa...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Webasto haihduttaa nesteitä
Mulla tihutti nestettä laturin alla olevasta laipasta jossa on termostaatti kiinni.
Termostaatti kannattaa vaihtaa viimeistään parin vuoden välein jos on webasto.
Mulla termari rikkoontunut pari kertaa kummallakin kerralla kiinniasentoon.
Mulla tihutti nestettä laturin alla olevasta laipasta jossa on termostaatti kiinni.
Termostaatti kannattaa vaihtaa viimeistään parin vuoden välein jos on webasto.
Mulla termari rikkoontunut pari kertaa kummallakin kerralla kiinniasentoon.
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
lykoolia
Ei sitä nestettä nyt niin mahottomia kulu ettei pikkaisen vois aina lisäillä. Ei mene vedet ja öljyt sekaisin.
Joo toi kone taitaa peruslohkoltaan olla 250D:n moottori, kansi on vissiin omansa? Ja 8-venttiilinen tässä esikammiokoneessa?
Kaikinpuolin pystyvä peli koko auto.
Joo toi kone taitaa peruslohkoltaan olla 250D:n moottori, kansi on vissiin omansa? Ja 8-venttiilinen tässä esikammiokoneessa?
Kaikinpuolin pystyvä peli koko auto.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16.7.2007 22:51
- Paikkakunta: Kouvola