laturiko rikki battery charge - latur ol rikki...
laturiko rikki battery charge - latur ol rikki...
Elikkkäs jännitteet on alhaalla ja ei rupia lataamaan jännite konkalla takakontisa 11 V ja melekolailla kusessa täällä Levilllä kun kotiakin pitäisi päästä Onkos mitään ehdotuksia mikä voisi olla vikana kun matkalla ei ole ollut mitään herjaa tms. vaan nyt kun tuossa illalla lähdettiin ajelemaan niin anto battery charge herjan ja tuo jännitehän on alhaalla. Onko mitään korjaamoa tiedossa tässä maailmankolkassa vai joutuuko tässä hinurilla menemään johonkin...? Työkalupakki löytys tuossa eli jotaki vois itekki yrittää mut ulkona on sitten semmonen 15 astetta pakkasta ja niitä kuuluja pilkkihaalareita ei löydy mut allekin vois melkein mennä. Laturi on korjattu tuossa pari kesää sitten ja ajettu semmonen 35 tkm sen jälkeen. Voisiko olla sitten jokin johto irti siellä tms.?
Tuo vakiohälytin tuossa rupesi myös herjailemaan ja vilkutteli nuita molempia valoja koko ajan ku yritin laittaa ovia aikaisemminkin lukkoon. Wepasto rupesi myös pöhisemään vaikken oo tiennykkään et se toimisi niin sekin ihmetyttää tässä?
T.Sankari
040-8252188
PS. mielellään jos ei muuta niin yyveellä neuvoja niin päivystelen pari tuntia tässä ja etsin netistä korjaamoa jos sen huomenna sinne sais jos ei muuta....
Tuo vakiohälytin tuossa rupesi myös herjailemaan ja vilkutteli nuita molempia valoja koko ajan ku yritin laittaa ovia aikaisemminkin lukkoon. Wepasto rupesi myös pöhisemään vaikken oo tiennykkään et se toimisi niin sekin ihmetyttää tässä?
T.Sankari
040-8252188
PS. mielellään jos ei muuta niin yyveellä neuvoja niin päivystelen pari tuntia tässä ja etsin netistä korjaamoa jos sen huomenna sinne sais jos ei muuta....
Viimeksi muokannut InsaneMe, 04.1.2008 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jaa tuota... kun starttaat niin polkasepa vähän kierroksia samalla kun kone käynnistyy...
Jääkö Battery Charge palamaan?
Jos ei, niin ei huolta. Kovaa ajoa vaan
Jos taas palaa, niin hommaa kelvollinen jännitemittari jostain ja mittaa akun navoista jännite, kun kierrokset jossain puolessatoista-kahdessa tonnissa.
Jos jännite yli 13,0 - 13,5 V niin ei hätää sittenkään.
Jos alle... niin vara-akkua jostain matkaan mukaan.... tai huoltoon asap...
...tai jää Leville pilettämään kevääseen...
Jääkö Battery Charge palamaan?
Jos ei, niin ei huolta. Kovaa ajoa vaan
Jos taas palaa, niin hommaa kelvollinen jännitemittari jostain ja mittaa akun navoista jännite, kun kierrokset jossain puolessatoista-kahdessa tonnissa.
Jos jännite yli 13,0 - 13,5 V niin ei hätää sittenkään.
Jos alle... niin vara-akkua jostain matkaan mukaan.... tai huoltoon asap...
...tai jää Leville pilettämään kevääseen...
battery charge syttyy kun laitan auton käyntiin ja kun otan sen vikailmoituksen poies ja annan olla tyhjäkäynnillä niin ei syttynyt tuossa parin minuutin sisään mutta kun laitoin kierrokset ylös niin se syttyi uudelleen.... ja mittariahan ei ole mukana kotonahan tuo olis
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Pidemmässä reissussa on aina vähintään Fluke 87 -tasoinen TrueRMS -mittari mukanaInsaneMe kirjoitti:.... ja mittariahan ei ole mukana kotonahan tuo olis
Mutta... muistelisin että jos ihan akuutti todellinen sähkönpuuteongelma on, niin se valo kyllä syttyy hyvin nopeasti uudestaan.
Muistelisin ettei ole niin kuin pissapojan säiliön valo, että kun sen kerran kuittaa pois niin ei vaivaa enää toiste (paitsi uudelleen käynnistettäessä).
Mutta en päätäni pantiksi laita, muistikuva vaan on tuollainen yhdestä kaput -akusta ja toisella kertaa kaput -laturista....
...kai siltä(kin) kylältä nyt yks yleismittari löytyy.....?
niin meinaakos tuo siis sitten sitä et se laturi ois paskana vai? viime kerralla ei ollut niin helppo tuo remontti kun se ei ruvennu lataamaan mut sitten ku jokin lämpötila-anturi vaihettiin vierimaalla...noo täytyy tuossa soitella aamulla jos johonkin korjaamolle pääsisi viemään tuon auton niin sais kuntoon ja pääsis lähteen... konkalle tulee se virta siis suoraan akulta ja se oli siinä 11.1 luokkaa. Jos siis jollakin olisi tiedossa joku korjaaja niin pistäkkee jotaki infoa minullekin niin päästään täältä vielä joskus poies sinne miittinkiin
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Näkkeekös ne sieltä yläkautta vai pääseekö jostakin välistä kattoon alakautta, ku tuo pohjapanssari tuli laitettua tuonne alle niin voi olla tiukkaa nähdä sieltä alapuolelta. Moottoritilahan tuli pestyä tuossa ennen reissuunlähtöä niin voisikos se sitten olla et joki liitos olisi löystyny tms. sitten eli täytyy tsekata aamulla niin voisi nähdäkin jotakin valotki on vähissä täälä Neuvoja siis kaivataanMika.T kirjoitti:Tarkistahan ekana että onko laturin persiissä varmasti piuhat kiinni. Ettei vain ole irti/katkenneen tärinästä.
Jos ovat kiinni niin todennäköisimmin laturista hiilet loppu.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
no eihän sitä saanut korjaamolle tuota autoa mihinkään ku kuulema ovat niin kiireisiä tms. No mitenkäs tuo lähtee tuo laturi sitten irti jos sitä tuossa irrottelis pihalla et pääsisi joskus poies täältäkin? Eli alakautta tulee ilmeisesti vaan poies ja mitä muuta kannattaa varautua tekemään? Mitenkäs ne hiilet eli minkämallinen tuo laturi nuissa on et pystyykös ne sitten vaihtaan jos tuolta löytys varaosaliikkeestä ne hiilet?
Koitin tunkea kättä tuonne laturin huudeille ja heiluttelin johtoja mutta ei mitään vaikutusta . No voikos tuo muuten vaurioittaa tuo pesuaine niitä hiiliä kun luin jostakin topikista et pesuaine vois käräyttää ne hiilet tms? Noo ei tässä muuta kuin autoa ylös ja pohojapanssaria irrottaan ja säätämään sinne...jos ei muuta niin kaverilla on tuossa kittilän puolella perheyritys ja niillä on tuo hinausauto niin sen sais ainakin tuonne rovaniemelle asti kuulema vakkuutuksen piikkiin....tämmöistä tällä kertaa ja toivotaan et ois niissä hiilissä vika.
T.Sankari
Koitin tunkea kättä tuonne laturin huudeille ja heiluttelin johtoja mutta ei mitään vaikutusta . No voikos tuo muuten vaurioittaa tuo pesuaine niitä hiiliä kun luin jostakin topikista et pesuaine vois käräyttää ne hiilet tms? Noo ei tässä muuta kuin autoa ylös ja pohojapanssaria irrottaan ja säätämään sinne...jos ei muuta niin kaverilla on tuossa kittilän puolella perheyritys ja niillä on tuo hinausauto niin sen sais ainakin tuonne rovaniemelle asti kuulema vakkuutuksen piikkiin....tämmöistä tällä kertaa ja toivotaan et ois niissä hiilissä vika.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Jos laturi on pyörinyt yli 200tkm, niin vois sanoa että 100% hiilet loppu ja noista boschilaisista loppuu liukurenkaat sitten samaan aikaan (tai ainakin lähes). Eli säätäjä hiilineen ei maksa kuin muutaman kympin joten sen kyllä ekana vaihtaisin. Ja kun ne liukurenkaat on myös loppu, niin sitten kotia päästyä vaihtolaturi bosch servicestä tai sitten ne muutaman euron renkaat ja kolvi käteen
Jännitteensäädintä veikkailisin myös ja tietty ne liukurenkaat on kulahtanu mutta jos se tosiaan se parinkympin säädin auttaa asiaan niin siitä kannattaa aloittaa niin eiköhän tuolla taas jonkinaikaa mene. Eli kuten edellä mainittiinkin. Paskamaisessa paikkaa vaan tuo laturi, pääseeköhän alakautta säätimeen käsiksi irrottelematta laturia.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
toivon mukaan ne olis ne hiilet tms. mennyt ja tuosta kittilän varaosaliikkeestä ne saisikin saas nährä... laturihan on vaihdettu 2 kesää sitten eli sillä ei ole ajettu paljoakaan olisiko n. 40-60 tkm mut kun on ollut nuita jenkkavehkeitä niin se on voinut olla melko kovilla tuo laturi....toivotaan parasta ja pelätään pahinta....ja sitä pesuainehommaa itsekin miettinyt et jos se ois sitten myös edesauttanut tuossa hommassa mut ei täsä auta kuin möngertää tuonne auton alle ja alakaa hommiin vieläkun jotakin näkeekin...
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
niin siis pakettina säätimen kanssa.Mika.T kirjoitti:Johdot irti ja laturin perästä muovikoppa pois. Sen alta löytyy hiilet.
Tulipas mieleen, että yleensä vain toinen hiilistä on loppu ja toisessa on vielä pituutta ja liutkin on tyypillisesti eri lailla urille kulunut, niin jos on kolvi saatavilla, niin vaihda hiilet ristiin...tai pistä prikat säätäjän ja laturin rungon väliin, että saat hiilet pois urista ja vähän ottamaan kontaktia...pääset kotia näin....ehkä....
Joo siis säädin + hiilipaketti näyttää kutakuinkin tältä boschilaisessa:Boss kirjoitti:Nii eikös ne hiilet pruukaa siinä säätimessä olla samassa.
http://image.ecplaza.net/offer/x/xinxin ... 736_ts.jpg
Kahella ruuvilla muistaakseni jos bochin laturi on kuten ilmeisesti on kyseessä.InsaneMe kirjoitti:milläs se on se muovijutska kiinni kun ei pääse sinne alle kunnolla kun on vain tuo mersun oma tunkki käytössä?
T.Sankari
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Joskus pääsin Jyväskylästä Ouluun ja ajelin sen jälkeenkin vielä pari päivää siten, että irroitin säätimen toisen kiinnitysruuvin. Tällöin säädinpaketti menee vähän vinoon asentoon ja hiili saattaa ottaa vielä viimeisillään kiinni hiilirenkaassa olevan uran laitaan ja laturi saa siten riittävästi magnetointivirtaa. Siinä Mersussa oli muistaakseni hiilirenkaat finaalissa.
PH2:sen ruuvarilla se säädinhiilipaketti sieltä irtoaa, ehkäpä aika lyhyellä?
PH2:sen ruuvarilla se säädinhiilipaketti sieltä irtoaa, ehkäpä aika lyhyellä?
Kolme kappaletta... jaahas enpäs sekaannu tähän enempää, siirryn sivuun seuraamaan tilanteen kehittymistä.InsaneMe kirjoitti:prkl ku on tiukassa ne ruuvit, kolme kappaletta laskin niitä olevan mutta ku ei lähe irti....
T.Sankari
Se on PAKKASTA PIDELLYT, oikein tulee nuoruus mieleen kun tehtiin keskitalvella kaverin kanssa täydellinen korinvaihto kolmessa päivässä taivasalla ja vaihdettiin muuten kojelauda ja johtosarjatkin.
elikkäs onkos ne johtojen pohjat jotenkin kiinni kun kirraa johonkin vaikka ne muovin kiinnitykset on jo irroitettu pikaisia neuvoja kaivataan tarvikeliike menee kiinni viideltä....vai onko niitä enemmän??
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
eli nytten on siis irroitettu kolme ristipääruuvia jos oikein muistelen ja sitten pienemmästä johdon kannasta otettu irti ruuvi. Siellä on sitten vielä siinä paksummassa jokin holkki tms. joka ei lähde vetämällä pois mutta tulee vähän ulospäin
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro