tarvetta vaihtaa jakopään ketju?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
ryhann
Viestit: 41
Liittynyt: 04.10.2007 23:14
Paikkakunta: iisalmi

tarvetta vaihtaa jakopään ketju?

Viesti Kirjoittaja ryhann »

mikäli oon tarkkaan saanu paikallistettua omasta mertsusta välillä metallisen kilinan ni se kuulostas ihan että se olis jakopiästä että ketju saatta olla löysällä tai jotaki...varmaan ihan paras ku vaihtaa ketjun?ei varmaankaa voi kiriä sitä

mb 300dT 92.vm
Avatar
qetuoå
Viestit: 47
Liittynyt: 10.3.2008 6:47
Paikkakunta: laukaa

Re: tarvetta vaihtaa jakopään ketju?

Viesti Kirjoittaja qetuoå »

ryhann kirjoitti:mikäli oon tarkkaan saanu paikallistettua omasta mertsusta välillä metallisen kilinan ni se kuulostas ihan että se olis jakopiästä että ketju saatta olla löysällä tai jotaki...varmaan ihan paras ku vaihtaa ketjun?ei varmaankaa voi kiriä sitä

mb 300dT 92.vm
moro,paljonko lienee katjullas ajettu? ite olen muutamaan vaihtanut ja tavallaa sekin joninlainen savotta, onnistuneesti joskus helpomman kautta eli venakoppa pois ja pyöritti ketjua jos löyty liitin ni eikun irti ja pyöritti vanhalla uuden tilalle mutta ketjua on kokoajan tuolla tavalla vaihdettuna pidettävänä kireellä ja avitettava samal kun pyörittää kampuraa myös nokka akselia.. saattaa joskus onnistua mut varmemmin ottaa suoriltakäsin alipainepumpun irti syöttöpumpun eestä. (pumpun jako hyppää herkästi) jos en väärin muista alkuperäisessä ei ollut liitosta jolloin joutuu katkaisee vanhan. No ketjun vaihdon jälkeen muuttuu ajoituskin pumpulla, saattaa muuttua venyneen jälkeen jopa kohdalleen :wink:
mercedes-benz w124 e200d -94 volvo v70 2.5tdi -99 mitä suurempi vika sitä suurempi leka- lempisen maalaus ja paalaus"
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: tarvetta vaihtaa jakopään ketju?

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

ryhann kirjoitti:mikäli oon tarkkaan saanu paikallistettua omasta mertsusta välillä metallisen kilinan ni se kuulostas ihan että se olis jakopiästä että ketju saatta olla löysällä tai jotaki...varmaan ihan paras ku vaihtaa ketjun?ei varmaankaa voi kiriä sitä

mb 300dT 92.vm
Ketjulla on hydraulinen automaattikiristin.

Jotkut vaihtaa(vaihdattaa) ketjun kolmensadan tuhannen välein, jotkut useammin ja monet eivät koskaan.
ryhann
Viestit: 41
Liittynyt: 04.10.2007 23:14
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja ryhann »

jooo, mittarissa on 350tkm vaan auto on saksasta tai virosta tuotu (saksas huoltolapuissa jutut vaan myyn lappu viroks) että en sitte tiiä miten paljo totellusuuvessa ajettu, tomaatti vaihtaa erinomaisesti paitsi 1-2 tahtoo vähä nyhtästä...pittää yrittää ruveta vaehtelemmaan sitä ketjua tuossa...paljonko lie hintaa kerjulla?
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

63,00 € Millä meinaat muuten niitata.?? :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
ryhann
Viestit: 41
Liittynyt: 04.10.2007 23:14
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja ryhann »

hyvä kysymys...sitä pittää kahtoo sitte ku ruppee vaehtammaan sitä että mitenkä sen tekköö
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Asconan kettinkin "niittasin" sähköliimalla eli Kempillä, sitten pörrällä vähän silottelin imuri vieressä. Ei varmaan paras konsti, mutta konstit on monet sano akka kun k*si ja konttas.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”