kardaanin tunnistus - mistä tukilaakeri?
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 20.7.2007 18:06
- Paikkakunta: tre
kardaanin tunnistus - mistä tukilaakeri?
lähikuva:
ei vaikuta 123:sen tukilaakerilta, mutta mistä tämä on? -ja miten ihmeessä sen saa irti??? irrotin tuossa välilaipassa olleet neljä pulttia, mutta silti patentti on nipussa, ja vaikka laipan saisi auki, on tukilaakerin molemmin puolin viisteet joiden yli laakeria ei saa!
kiitos kaikista vinkeistä.
Viimeksi muokannut lavetti300daut, 28.3.2008 10:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Merkitte kardaanit että boorit tulee samoihin kohtiin sitte ku asennat takasin. Sitte vetaset kardaanin pätkät erilleen ja kardaanin takapätkään jää itse laakeri+kannatin. Laakerin edessä on pyöreä peltinen prikka/sokka/mikä lie joka pitää naputella ja vääntää irti, sitten pitäis laakerin ja kannattimen sujahtaa pois. Niin tosiaan onhan se vähän tiukassa mutta naputtelemalla se sieltä pois tulee.
En tiä ottaako nuista ohjeista mitään selkoa, kertokoot joku muu paremmin
En tiä ottaako nuista ohjeista mitään selkoa, kertokoot joku muu paremmin
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 20.7.2007 18:06
- Paikkakunta: tre
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 20.7.2007 18:06
- Paikkakunta: tre
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 20.7.2007 18:06
- Paikkakunta: tre
No niiinpä! Tuntuu vähän että ei enää korjaamoissa ole asiantuntemusta tai sitten ei vain enää välitetä!lavetti300daut kirjoitti:irtosihan se kunnon prässillä, oli hyvä etten ruvennut ite mäiskimään...
edittiÄ.
perkele kun en ruvennut ite; olivat laittaneet laakerin a) väärinpäin b) merkeistä piittamatta eri asentoon!
siis kaikki pitäis tehdä ite
Meidän 123:sta uusittiin kardaanin tukikumi/laakeri ja takajarrut, samalla vaihdettiin vaihteisto ja perä... nyt kardaani vatkaa kuin viimeistä päivää yli 60 nopeuksissa, vietiin takaisin niin epäilivät että rengas ei ole tasapainossa??? miten rengas olisi voinut menettää balanssin 3 päivässä korjaamon lattialla
tasapainottivat takarenkaan ja ongelma jatkui samana.
lisäksi olivat kasanneet takajarrut väärin ja käsijarrupalat olivat väärässä asennossa ja laahasivat, tämän korjasin itse kun alkoi v***ttaa
pitää tuota kardaania mennä montulle tiiraamaan mikä hitto siinä voisi olla vikana, oiskohan kiristäneet sen tukikumin jotenki väärin... kohdistusmerkit on kuulemma kohdallaan korjaamon mukaan
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!