Öljypohjan proppu

Vastaa Viestiin
ristonur
Viestit: 7
Liittynyt: 22.4.2008 15:49

Öljypohjan proppu

Viesti Kirjoittaja ristonur »

Rupesin öljyjä vaihtamaan kärryyn ja kaikki sujui hyvin siihen saakka kunnes öljypohjan proppu piti avata. Otin auton alta muovisuojan pois ja sieltä öljypohja näkyy. Öljypohjan etuosa on näkyvissä, mutta takaosa jää ohjausvaihteen taakse piiloon. Mutta proppua ei näy missään!!!
Huollossa kuulemma öljyt imetään mittatikun aukosta pois, mutta proppu pitäisi kuitenkin olla. Mutta tietääkö kukaan missä ihmeessä muka?? Vai eikö sitä enää ole?

Auto C220CDI, 2005, W203K, moottorinnumero alkaa 646...
Avatar
naapero
Viestit: 29
Liittynyt: 20.1.2007 19:16
Paikkakunta: oulun seutu & ruottinmaa

Viesti Kirjoittaja naapero »

Pitää ottaa se takempikin suojamuovi pois sieltä niin sitten roppu löytyy.
ristonur
Viestit: 7
Liittynyt: 22.4.2008 15:49

Viesti Kirjoittaja ristonur »

joo siellähän se pilkottaa. onpa hankala repiä muoveja ensin irti puolesta alustaa! joutunee ostamaan tyhjennyspumpun vaivan säästämiseks tulevinakin vuosina.. thx!!

asian vierestä... onkohan muuten kellään hajua miten huoltovälin ilmaisimen saisi nollattua?
Avatar
naapero
Viestit: 29
Liittynyt: 20.1.2007 19:16
Paikkakunta: oulun seutu & ruottinmaa

Viesti Kirjoittaja naapero »

kyllä ne öljyt kannattaa ottaa pois sieltä ropun kauttaa, siellä on kohta 10 litraa öljyä ku ei se pumppu kuitenkaan kaikkea sieltä saa imettyä. Muistaakseni se huoltovälin ilmaisemisen nollaus tapahtu näin. Virta päälle ja sitten menee sihen huollonilmaisimen kohalle ja pitää sitä mittariston vieressä olevaa trippimittarin nollaus nappia pohjassa. Olikohan tarpeeksi epäselvästi selostettu. :roll:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kyllä kun ostaa tommosen arpre 421 imuvaihtajan ni voi sillä ihan hyvin imee ne oljyt pois. näin ainakin meilläpäin :wink:
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Mä tein siihen suojamuoviin n 7 cm läpimittaisen reiän johon löytyi kumitulppa Etolasta. Reikä on propun kohdalla, joten muovia ei tarvitse enää irroittaa öljyjä vaihtaessa, mutta vaatii myös vähän suojausta ettei öljyt karkaa sinne muovin päälle. Parempi olisi vähän isompi reikä, jos löytyy sopiva tulppa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”