hyytyy hyytyy
hyytyy hyytyy
On noin kuukauden aikana ilmenny satunnaisesti seuraavaa: Kovalla kuormalla reippaasti kiihdytettäessä sata hevosta lähtee lomalle eli kone vikatilaan. Eka kerralla tää sattu lapinreissulla menomatkalla seinäjoella ja rullasin nurmoon ja vikamuisti nollattiin ja matka jatku moitteetta 1000 km. Lapista palatessa torniossa pysähdyin tankille abc:lla ja kun siitä lähdin etelää kohti reippaasti kiihdyttäen niin hyyty. Kulki ku 200d kahel pytyl. Sammuttaessa homma nollaantu ja ku sievästi ajeli niin kotiin päästiin. Kuukausi on kotiajoissa menny mukavasti mutta eilen meni vikatilaan ku koko perhe oltiin ajossa. Siis kuormituksella vikatilaan ja yksin ajaessa saa ajella kui vaan. Ilmamassamittari ? Maksaa liki 400€. Mikä muu se voi olla?
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Kiitti paikannustiedoista. Siihen päädyinkin, kun niitä letkuja tutkailin ja nyt varmistui. Pieni rasia mutta kuinkakohan mahtaa maksaa. Voiskihan sitä jotenkin testata. Liekö kallis osa.
Ilmamassamittaria katselin illalla myös ja kurkkasin sinne kanavaan missä se on kiinni. En juuri viisastunu, mutta öljyhuurua on siellä kanavassa ja siis ainakin lialle alttiina on vehjes. Kuuluuko siellä olla öljyhuurua, tais siihen tulla joku ohuempi putkikin venakopan kyljestä. Täytyypä tutkailla uusiks
Ilmamassamittaria katselin illalla myös ja kurkkasin sinne kanavaan missä se on kiinni. En juuri viisastunu, mutta öljyhuurua on siellä kanavassa ja siis ainakin lialle alttiina on vehjes. Kuuluuko siellä olla öljyhuurua, tais siihen tulla joku ohuempi putkikin venakopan kyljestä. Täytyypä tutkailla uusiks
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jotenkin tuntuu että vian alkamisen ajankohta passaisi aika hyvin tuon kanssa --> viewtopic.php?t=21820
Itse ainakin kokeilisin poistaa sen egr:n tulppauksen vaikka en tiedäkkään että miten se ko. moottoriin vaikuttaa.
Itse ainakin kokeilisin poistaa sen egr:n tulppauksen vaikka en tiedäkkään että miten se ko. moottoriin vaikuttaa.
Tätä oon miettinyt itsekin, mutta kun vehje kuitenkin toimi moitteetta 4 viikkoa ja 2500km ja vuoden sisään on muutaman kerran vikatila iskenyt ennen tulppaamistakin vastaavassa tilanteessa.
Voishan tuon tietty lätkän poistaakin kokeeksi, mutta kun vikatila iskee harvakseltaan ja välillä sietää polkea kui haluaa...
Voishan tuon tietty lätkän poistaakin kokeeksi, mutta kun vikatila iskee harvakseltaan ja välillä sietää polkea kui haluaa...
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Yhteistä vikatilan ilmaantumiselle on ollut:
-yli 18 asteen päivälämpötila,
-autossa täysi kuormitus kyydissä,
-kerran raskaahkon peräkärryn kanssa,
-kiihdytys ylämäkeen reippaahkosti noin 100 km/h nopeudessa, tai ripeä ohitus (ohituksen yritys) jolloin kierroksia yli 3500 koneessa
-vähintään tunnin mittainen yhtäjaksoinen ajo
Vikatila on iskenyt 5-6 kertaa vuoden sisään, 4 kertaa kuukauden sisään.
Poistin tulpan egr:lle menevästä pakokaasukanavasta ja koitan seurata tilannetta. Voihan se tietty olla, että tuo kone ei tykkää tulppauksesta kun on lämmin ilma ja ajo reipasta.
Kovin oli tulppa nokijankissa pakokaasuputken puolelta ja tympii taas sitä koneelle syöttää...
-yli 18 asteen päivälämpötila,
-autossa täysi kuormitus kyydissä,
-kerran raskaahkon peräkärryn kanssa,
-kiihdytys ylämäkeen reippaahkosti noin 100 km/h nopeudessa, tai ripeä ohitus (ohituksen yritys) jolloin kierroksia yli 3500 koneessa
-vähintään tunnin mittainen yhtäjaksoinen ajo
Vikatila on iskenyt 5-6 kertaa vuoden sisään, 4 kertaa kuukauden sisään.
Poistin tulpan egr:lle menevästä pakokaasukanavasta ja koitan seurata tilannetta. Voihan se tietty olla, että tuo kone ei tykkää tulppauksesta kun on lämmin ilma ja ajo reipasta.
Kovin oli tulppa nokijankissa pakokaasuputken puolelta ja tympii taas sitä koneelle syöttää...
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tulppa takas ja baanalle ... vikatila tulee satunnaisesti ja auto muutenkin tuntuu kulkevan vaihtelevasti vaikka vikatilaa ei tulisikaan.
No vaihdoin ahtopaineanturin. Vikatila pysyi poissa monta päivää mutta kulkupuoles ei ihmeellisiä tapahtunut. Vaihdoin ilmamassamittarin ja taas baanalle ja välittömästi vikatila. Kone sammuksiin ja kohta käyntiin ja taas kulkee mutta kun vähänkin kiihdyttää niin vikatila.
Poistin egr-kanavan tulpan ja baanalle. Polkeepas kuin tahansa niin ei mene vikatilaan, mutta auto reagoi kaasuun vaihtelevasti, välillä lähtee ku hauki rannasta ja välillä taas kuin olis turbo hukassa. Ei kuitenkaan mene vikatilaan.
Seuraavaksi kai täytyy uusia sellainen "toimilaite" (en tiedä purkin nimeä), josta menee turboon yksi kumiletku ja (yksi pienelle suodattimelle ja yksi tais mennä sille Lucakselle sulakerasian lähelle). Toisella puolella sellaiselta purnukalta menee letku egr:lle. Liekö joku ahtopaineventtiili???...!!!
Joka tapauksessa vaikuttaa siltä että häikkää on siellä ja täällä. Ilmamäärämittari ei enää jaksanut kunnolla toimia ja tilanne parani kun sen uusin (vanhassa oli muuten 8/1998 -merkintä kyljessä, joten ei ihan kulutustavaraa), mutta ei systeemi enää sietänyt egr:n tulppaa. Viallinen mittari ilmeisesti antoi suurpiirteistä sinnepäin olevaa tietoa ja ohjausboxi räknäs raamien rajoissa ja käski pumpun antaa löpöä keskimäärin sopivasti. Kulutuskin on ollut viimeisen vuoden kasvamaan päin muutamaa yksittäistä minimi- ja maximipoikkeamaa lukuunottamatta. Rahaa palaa ja vinkit on tervetulleita vian metsästyksessä. Vikakoodit on luettu, mutta niissä ei yksiselitteistä vinkkiä häiriöihin näkynyt käsittääkseni (vai kuinka L-D silloin vapun aattona??)
No vaihdoin ahtopaineanturin. Vikatila pysyi poissa monta päivää mutta kulkupuoles ei ihmeellisiä tapahtunut. Vaihdoin ilmamassamittarin ja taas baanalle ja välittömästi vikatila. Kone sammuksiin ja kohta käyntiin ja taas kulkee mutta kun vähänkin kiihdyttää niin vikatila.
Poistin egr-kanavan tulpan ja baanalle. Polkeepas kuin tahansa niin ei mene vikatilaan, mutta auto reagoi kaasuun vaihtelevasti, välillä lähtee ku hauki rannasta ja välillä taas kuin olis turbo hukassa. Ei kuitenkaan mene vikatilaan.
Seuraavaksi kai täytyy uusia sellainen "toimilaite" (en tiedä purkin nimeä), josta menee turboon yksi kumiletku ja (yksi pienelle suodattimelle ja yksi tais mennä sille Lucakselle sulakerasian lähelle). Toisella puolella sellaiselta purnukalta menee letku egr:lle. Liekö joku ahtopaineventtiili???...!!!
Joka tapauksessa vaikuttaa siltä että häikkää on siellä ja täällä. Ilmamäärämittari ei enää jaksanut kunnolla toimia ja tilanne parani kun sen uusin (vanhassa oli muuten 8/1998 -merkintä kyljessä, joten ei ihan kulutustavaraa), mutta ei systeemi enää sietänyt egr:n tulppaa. Viallinen mittari ilmeisesti antoi suurpiirteistä sinnepäin olevaa tietoa ja ohjausboxi räknäs raamien rajoissa ja käski pumpun antaa löpöä keskimäärin sopivasti. Kulutuskin on ollut viimeisen vuoden kasvamaan päin muutamaa yksittäistä minimi- ja maximipoikkeamaa lukuunottamatta. Rahaa palaa ja vinkit on tervetulleita vian metsästyksessä. Vikakoodit on luettu, mutta niissä ei yksiselitteistä vinkkiä häiriöihin näkynyt käsittääkseni (vai kuinka L-D silloin vapun aattona??)
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Juu ei , ilmamäärämittariaha silloin veikkailtiin, ei ollut hyllyssä, ny o
Ikäviä tuollaiset epämääräiset onkelmat, mutta kunhan jaksaa painiskella, niin kyllä se siitä oikee
Ikäviä tuollaiset epämääräiset onkelmat, mutta kunhan jaksaa painiskella, niin kyllä se siitä oikee
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Turbon hukkaporttia liikuttava venttiili oli täynnä hiekkaa ja kalvo rikki ja se ei liikuttanut kunnolla sitä hukkaporttia. Vaihdoin purnukan ja ny tuntuu pelaavan. KopKopKop puuta koputtaa... Egrrää ei kestä enää tulpata, tulee vikatila välittömästi.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98