Tuli hankittua 190D (vm -84) 2-litrasella dieselillä ja tänään aamulla kylmästartatessa lähti tosi lonksuen käyntiin ei meinannu ilman lisäkaasua pysyä ollenkaan käynnissä. Melkonen naputus kuuluu koneesta... Aikani autettua polkimella alkoi tasaantua käynti. Lämpömittari löi tappiin startissa ja palasi normaalille tasolle vasta startatessa uudelleen. Öljynpainemittari on lähes koko ajan kolmosessa, laskee toki hieman kun jättää toviksi tyhjäkäynnille eli paineet näyttäisi olevan kunnossa.
Jos lähdetään pahimmasta skenaariosta, voisiko tämä oireilla tiivistevuodosta tai kansiviasta? Nesteitä ei ole kummemmin kadonnut - n. 100km ajolla en huomannut vajausta. Mitä muuta olisi syytä epäillä (paitsi autokauppiasta, prkl...), hehku tietenkin on yksi vaihtoehto, mutta eikö Mersussa hehkun merkkivalon kuulu syttyä uudelleen palamaan startin jälkeen jos on vialla jotain? Vai onko se vasta uudemmissa malleissa? Sen verran jo huomasin, että lämpömittarin huitelu taitaa olla kosketushäikkä - kojelautaa hakkaamalla mittarin saa aloilleen... Kerrotaan nyt sekin vielä että koneen etuosasta näyttää hiljalleen tihkuvan öljyä - mahdollisesti kampiakselin stefa falskaa. Voiko tämä vaikuttaa kylmäkäynnistykseen.
Kiitos jo etukäteen Wink
T
Huono kylmästartti ja lämmöt koholla??
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01.6.2008 10:52
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01.6.2008 10:52