Ruojan Rouvan S203 270 CDI
Ruojan Rouvan S203 270 CDI
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Hetken olinkin kyseisen auton alla, tosin silmät kiinni.. Pajalla näytti olevan. Omani oli ja on jälleen menossa..
Jospa seuraavan rempan jälkeen voisi hetken olla poissa..
Turhauttavaa.. Ei nämä kestä, plakkarissa 517tkm ja kaikki paskana..
Mitä eroa on vanhalla taksilla ja saksan tuliaisella?
Ei yhtään mitään. Molempiin saa tehdä saman,
eli käydä kaikki paikat läpi ja korvata uusilla osilla..
Jospa seuraavan rempan jälkeen voisi hetken olla poissa..
Turhauttavaa.. Ei nämä kestä, plakkarissa 517tkm ja kaikki paskana..
Mitä eroa on vanhalla taksilla ja saksan tuliaisella?
Ei yhtään mitään. Molempiin saa tehdä saman,
eli käydä kaikki paikat läpi ja korvata uusilla osilla..
Viimeksi muokannut kryptonite, 23.9.2011 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tottakai.. ajetuilla kilometreillähän ei ole mitään osuutta asiaan, että alustan osia menee
Muuten jos CDI203 oli autossasi käyttänyt testeriä, niin pitikö kilsat paikkansa? Heräsikö uteliaisuus?
Itse toivoin että olisi ollut vähemmän, mutta ei, kaikki tallella..
Sillä vaan, kun saksa on hieno maa, kun sieltä löytyy varmaan euroopan vähinten ajetut yksilöt, kun jo lähemmäksi 10-vuotta vanhoja autoja katselee ja havittelee, Saksassa ajetaan todella vähän ja autobaanat huutavat tyhjyyttään..
Harmi kun noista autoista kuluu nuo osat vuosien valuessa ohi, vaikka autot vain seisovat miltein ajamattomina.
Muuten jos CDI203 oli autossasi käyttänyt testeriä, niin pitikö kilsat paikkansa? Heräsikö uteliaisuus?
Itse toivoin että olisi ollut vähemmän, mutta ei, kaikki tallella..
Sillä vaan, kun saksa on hieno maa, kun sieltä löytyy varmaan euroopan vähinten ajetut yksilöt, kun jo lähemmäksi 10-vuotta vanhoja autoja katselee ja havittelee, Saksassa ajetaan todella vähän ja autobaanat huutavat tyhjyyttään..
Harmi kun noista autoista kuluu nuo osat vuosien valuessa ohi, vaikka autot vain seisovat miltein ajamattomina.
220.128 Black devil
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
mitä nyt olen kysellyt, niin noita varsia menee noin 100tkm välein vaihtoon.
iskarit menee 200tkm, suuttimet noin 170-200tkm
Uskon että itselläni on noita varsia menossa varmaan jo vähintään 4 kerran.
Iskarit oli kerran vaihdettu ja nyt meni jälleen.
suuttimet meni vaihtoon jälleen.
Jne..
Ei nämä uudet mitään kestäviä ole, mutta on näillä uudemmilla paljon mukavempi ajella kun ovat kunnossa kuin vanhoilla kestävillä mersuilla..
Ajomukavuudesta täytyy vähän sitten jo maksaa..
PS saksan huoltokirja ei sano oikeasti yhtään mitään, mutta pääasia että tytyväisiä olette.
sillä vaan katselin kun tuo lista osia mitä on autoosi vaihdettu, vaikuttaa aika paljon samalta kuin mitä minun paljon enemmän ajettuun autoon on juuri vaihdettu.. eikä minulla luista laatikko yhtään.
Oma lista ilman perus öljy ja suodatin huoltoja :
suuttimet (kaikki)
Etuiskarit
Etujouset
raidetangon päät ulommat ja sisemmät
alatukivarret
reaktiotangot
vakaajat eteen ja taakse
jarrulaikat eteen ja taakse
narinahelat
vesipumppu (vuosi)
sähköinen lisälämmitin (oikosulku)
lohkolämmitin (vuosi)
takapyörän laakeri (taka vasen)
moniurahina, kiristäjä ja hihnapyörät
SRS-tunnnistin matto apparin penkkiin.
kiertovesipumppu
iskarit menee 200tkm, suuttimet noin 170-200tkm
Uskon että itselläni on noita varsia menossa varmaan jo vähintään 4 kerran.
Iskarit oli kerran vaihdettu ja nyt meni jälleen.
suuttimet meni vaihtoon jälleen.
Jne..
Ei nämä uudet mitään kestäviä ole, mutta on näillä uudemmilla paljon mukavempi ajella kun ovat kunnossa kuin vanhoilla kestävillä mersuilla..
Ajomukavuudesta täytyy vähän sitten jo maksaa..
PS saksan huoltokirja ei sano oikeasti yhtään mitään, mutta pääasia että tytyväisiä olette.
sillä vaan katselin kun tuo lista osia mitä on autoosi vaihdettu, vaikuttaa aika paljon samalta kuin mitä minun paljon enemmän ajettuun autoon on juuri vaihdettu.. eikä minulla luista laatikko yhtään.
Oma lista ilman perus öljy ja suodatin huoltoja :
suuttimet (kaikki)
Etuiskarit
Etujouset
raidetangon päät ulommat ja sisemmät
alatukivarret
reaktiotangot
vakaajat eteen ja taakse
jarrulaikat eteen ja taakse
narinahelat
vesipumppu (vuosi)
sähköinen lisälämmitin (oikosulku)
lohkolämmitin (vuosi)
takapyörän laakeri (taka vasen)
moniurahina, kiristäjä ja hihnapyörät
SRS-tunnnistin matto apparin penkkiin.
kiertovesipumppu
220.128 Black devil
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eipä sillä ole oikeen mitään väliä katsooko niitä kilsoja *.rila vai ei
kunnon kilsan muutto vekotimilla muttu kilsat joka paikkan missä ne on tallessa(myös suomessa ns suomi autoihin) ja huolto kirjan saa puolasta/italisat minkälaislla leimoilla tarvii(ainut mitä eivät pääse muutelemaan on tehtaan takuu tieto kanta)
Myös suomessa pk seudulla mersuhin erikoistuniden liikeiden km tarkastamista on löytynyt 3 foorumilaisen ja 2 muun autosta hitusen
(mittarin näytämä+150-250tkm) isompia lukemia vaikka tarkastus raportissa on ollut että kilsata samat kun mittarissa
ainakin 2 niistä käynnyt tarkastuksessa samassa liikessä"tälläkin foorumilla joidenkin suositelema"
vaan mitäs tolla on väliä eihän 150-250tkm ole paljon mitään näissä
ja kukaan autoa osta kilometrien perusteela vaan kunno perusteela
kunnon kilsan muutto vekotimilla muttu kilsat joka paikkan missä ne on tallessa(myös suomessa ns suomi autoihin) ja huolto kirjan saa puolasta/italisat minkälaislla leimoilla tarvii(ainut mitä eivät pääse muutelemaan on tehtaan takuu tieto kanta)
Myös suomessa pk seudulla mersuhin erikoistuniden liikeiden km tarkastamista on löytynyt 3 foorumilaisen ja 2 muun autosta hitusen
(mittarin näytämä+150-250tkm) isompia lukemia vaikka tarkastus raportissa on ollut että kilsata samat kun mittarissa
ainakin 2 niistä käynnyt tarkastuksessa samassa liikessä"tälläkin foorumilla joidenkin suositelema"
vaan mitäs tolla on väliä eihän 150-250tkm ole paljon mitään näissä
ja kukaan autoa osta kilometrien perusteela vaan kunno perusteela
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Olen jo pitkän aikaa seurannut mersufoorumilla tuontiautojen ja suomiautojen eroja ja mun mielestäni saksantuonneissa menee suuttimia huomattavasti enemmän. Esimerkiksi omissa autoissa alkuperäiset suuttimet paikallaan, korjausarvot 0 ja 0,2 välillä ja toisella ajettu 190tkm ja toisella 280 tkm, molemmat alkuperäisiä suomiautoja.
Taitaa kaikki cdi-mersut joilla mittarilukema on 100 tkm ja suuttimia menee vaihtoon olla saksasta kotoisin? Sitä en tiedä että johtuuko siitä että saksassa ajonopeudet ovat suurempia kun suomessa tai että mittarilukema saattaa joissain tapauksissa olla vain viitteellinen?
Toinen juttu on automaattilaatikot. Niiden vikojakin tuntuisi olevan enemmän saksantuonneissa. Johtuneeko sitten taas ajonopeuksista vai mistä
Taitaa kaikki cdi-mersut joilla mittarilukema on 100 tkm ja suuttimia menee vaihtoon olla saksasta kotoisin? Sitä en tiedä että johtuuko siitä että saksassa ajonopeudet ovat suurempia kun suomessa tai että mittarilukema saattaa joissain tapauksissa olla vain viitteellinen?
Toinen juttu on automaattilaatikot. Niiden vikojakin tuntuisi olevan enemmän saksantuonneissa. Johtuneeko sitten taas ajonopeuksista vai mistä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
En osaa sanoa syytä miksi suuttimia menisi enemmän saksantuonneissa kilsojen ollessa 100tkm, muutaku että kilometrit ovat muuta kuin 100tkm.
Enemmän noita suuttimia mielestäni rasittaa polttoaineen epäpuhtaus
ja pitkät joutokäynnit. Eikä niinkään kova ajo.
Laatikon ongelmat johtuvat yleensä kilometreistä ja öljyhuollon laiminlyönnistä.
Ei saksassa huolleta autoja samanlailla kuin suomessa. Siellä ajatetaan vaan ja sitten kun rupeaa autoon ilmestymään enemmän murheita, niin vaihdetaan uteen.
Mistä moinen, siksi koska saksassa huomattavasti parempi elintaso/ palkkataso suomeen verrattuna ja autojen hinnat huomattavasti halvempia suomeen verratuna. miksi ajaa vanhalla autolla pitkään.
myös saksassa on ilmeisesti autoa kalliimpi huollattaa kuin suomessa, korkeamman palkkatason vuoksi, vaikka alkuperäisosat ovatkin halvempia, mutta itse työ ja osat tulevat kalliimmaksi saksassa kuin suomessa.
Itse olen muuttunut vuosien varrella siten, etten halua enään mitään erikoista tai erikoisvarusteltua autoa. Ennen oli sähköherkkuja ja enhän minä niitä edes käyttänyt. Esim joku sähköpenkki ja muistiominaisuus aivan turha. Tämä ns puolisähköpenkkin ilman muistiominaisuutta riittää vallan mainoisti. Kattoluukkukkaan ei ole mikään olelllinen kun autosta vaan löytyy ilmastointi.
Haluan vain että autosta löytyy perusjutut ja sitä on hyvä ajaa. Ainoa mistä en luovu, on mercedes, automaatti, nahkasisuta ja farmari. Ilmastointihan näistä uudemmista löytyy jo vakiona. nämä 5 on minun vaatimus autoltani.
Maalaiskaupungistä helsinkiin muuttaneena sanon sen etten tänne halua mitään hienoa ja kallista autoa.
menet sitten jumboon "vantaalle" tai keskustaan, niin joku autoasi kolhii kuitenkin auton ollessa parkissa.
Taikka talvella kun lentää suola ja kivet tuulilasiin ja maalipintaan.
Rupeaa vaan vituttaan. Ajokulttuurihan täällä on ihan hanurista..
Tälläsellä perus pelillä ajo on suht huoletonta Ja edullisempaa ajoa kuin iso lohkoisella kaupungissa. ottaen huomioon kaupunkikulutus ja varaosat.
Enemmän noita suuttimia mielestäni rasittaa polttoaineen epäpuhtaus
ja pitkät joutokäynnit. Eikä niinkään kova ajo.
Laatikon ongelmat johtuvat yleensä kilometreistä ja öljyhuollon laiminlyönnistä.
Ei saksassa huolleta autoja samanlailla kuin suomessa. Siellä ajatetaan vaan ja sitten kun rupeaa autoon ilmestymään enemmän murheita, niin vaihdetaan uteen.
Mistä moinen, siksi koska saksassa huomattavasti parempi elintaso/ palkkataso suomeen verrattuna ja autojen hinnat huomattavasti halvempia suomeen verratuna. miksi ajaa vanhalla autolla pitkään.
myös saksassa on ilmeisesti autoa kalliimpi huollattaa kuin suomessa, korkeamman palkkatason vuoksi, vaikka alkuperäisosat ovatkin halvempia, mutta itse työ ja osat tulevat kalliimmaksi saksassa kuin suomessa.
Itse olen muuttunut vuosien varrella siten, etten halua enään mitään erikoista tai erikoisvarusteltua autoa. Ennen oli sähköherkkuja ja enhän minä niitä edes käyttänyt. Esim joku sähköpenkki ja muistiominaisuus aivan turha. Tämä ns puolisähköpenkkin ilman muistiominaisuutta riittää vallan mainoisti. Kattoluukkukkaan ei ole mikään olelllinen kun autosta vaan löytyy ilmastointi.
Haluan vain että autosta löytyy perusjutut ja sitä on hyvä ajaa. Ainoa mistä en luovu, on mercedes, automaatti, nahkasisuta ja farmari. Ilmastointihan näistä uudemmista löytyy jo vakiona. nämä 5 on minun vaatimus autoltani.
Maalaiskaupungistä helsinkiin muuttaneena sanon sen etten tänne halua mitään hienoa ja kallista autoa.
menet sitten jumboon "vantaalle" tai keskustaan, niin joku autoasi kolhii kuitenkin auton ollessa parkissa.
Taikka talvella kun lentää suola ja kivet tuulilasiin ja maalipintaan.
Rupeaa vaan vituttaan. Ajokulttuurihan täällä on ihan hanurista..
Tälläsellä perus pelillä ajo on suht huoletonta Ja edullisempaa ajoa kuin iso lohkoisella kaupungissa. ottaen huomioon kaupunkikulutus ja varaosat.
220.128 Black devil
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
No siis mersullahan on omat varusteensa biodieselille, jolloin sille tehty auto pitäisi toimia biodieselillä, mutta kuten tiedämme, että sakemanni on pihi kuin mikä, niin voi olla että tankkailevat biodieseliä niihinkin autoihin, joissa ei biodiesel-optiota ole valittu.jusamb kirjoitti:Onko germaanien biodieselillä vaikutusta?kryptonite kirjoitti:Enemmän noita suuttimia mielestäni rasittaa polttoaineen epäpuhtaus ja pitkät joutokäynnit.
Yleisesti ottaen, eroja ns. Suomiauton ja saksan tuliaisen välillä, niin Suomiautossa on kori ruosteessa, imusarja ja katalysaattori tukossa, kun täällä joudutaan tyräämään puoli vuotta ns. talvinopeusrajoituksilla ja kitkarengasajajia varten työnnetään tiet täyteen suolaa.
Sakemanni taas ei huollata autoaan ennen kuin on pakko. Ennemmin se maksaa huoltokirjan ja mittarilukeman väärentämisestä kuin auton huoltamisesta. Lisäksi autobahnilla ajetaan niin että se rasittaa moottoria ja voimansiirtoa huomattavasti enempi kuin Suomessa tapahtuva köröttely, joten on oletettavaa että niitä moottori- ja vaihteistovikoja sitten niissä tuontiautoissa on enemmän.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Myös ikä vaikutaa suuttimien kestoon
Ja jos sinne tankaa jotain muuta kuin diiseliä
(eikä autoa ole sille tarkoitettu voi olla varma että päässe suutin remontiin)
Ikä vaikutta myös laatikon tomintaan varsinkin jos autolla ei ajeta
(esim 2001 ajettu alle 250tkm)
Ja jos sinne tankaa jotain muuta kuin diiseliä
(eikä autoa ole sille tarkoitettu voi olla varma että päässe suutin remontiin)
Ikä vaikutta myös laatikon tomintaan varsinkin jos autolla ei ajeta
(esim 2001 ajettu alle 250tkm)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
'CDI203 kirjoitti:Myös ikä vaikutaa suuttimien kestoon
Ja jos sinne tankaa jotain muuta kuin diiseliä
(eikä autoa ole sille tarkoitettu voi olla varma että päässe suutin remontiin)
Ikä vaikutta myös laatikon tomintaan varsinkin jos autolla ei ajeta
(esim 2001 ajettu alle 250tkm)
Nyt täytyy sanoa että aika kaukaa haettua sillä veljeni 320C -00/01 bensa-automaatilla on nyt ajettu noin 125tkm, niin eipä siinä laatikkoluista, kun huollot on tehty ajallaan. (suomiauto) Talvet kyseinen auto seisoo autotallissa.
220.128 Black devil
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hyvä että ei luista(harvat vähän ajetut seisoo hyvissä olosuhteissa)kryptonite kirjoitti:'CDI203 kirjoitti:Myös ikä vaikutaa suuttimien kestoon
Ja jos sinne tankaa jotain muuta kuin diiseliä
(eikä autoa ole sille tarkoitettu voi olla varma että päässe suutin remontiin)
Ikä vaikutta myös laatikon tomintaan varsinkin jos autolla ei ajeta
(esim 2001 ajettu alle 250tkm)
Nyt täytyy sanoa että aika kaukaa haettua sillä veljeni 320C -00/01 bensa-automaatilla on nyt ajettu noin 125tkm, niin eipä siinä laatikkoluista, kun huollot on tehty ajallaan. (suomiauto) Talvet kyseinen auto seisoo autotallissa.
Täytyy sanoa että ei ole mistään haettu(on vaan useasta minkä historia tiedossa nähty)
enkä suinkaan tarkoitanut että aika tekisi aina tuhoa mutta osalistuu omalta osaltaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eipä ne remontit paljoa toisistaan poikkea onko se vanha vantaan Lentokenttä taksi jota rengit pieksää taajamassa 24/7 vai hampurin taksi jolla "Kar'akä'et" tekee saman. Laatikko huolletaan 60tkm jos huolletaan ja sitte 300tkm kohdalla vaihdetaan uuteen autoon tai laatikkoon. Koska MB:n laatikkoöljy "kestää koko laatikon iän"
Suuttimia saa vaihtaa oli sitte suomiauto tai tuonti jos Pa-suodatin vaihdetaan huolto-ohjleman mukaisesti 4-vuotta/ 80tkm.
Ja sitten vielä tankataan sieltä kylän halvimmalta kylmäasemalta kaikki säiliön pohjalliset, hiekat, vedet ja koppakuoriaiset.
Tiedän muutaman kaverin jotka ajaa suomessa kesät cdi:llä biodieselillä eikä ole mitään ongelmaa jos suodattimet vaihdetaan riittävän usein ja järjestelmä on kunnossa. Ensimmäiset tankilliset tosin puhdistaa järjestelmästä aika paljon karstaa ja möhnää joka on tavan dieselistä jäänyt kanaviin ym.
Suuttimia saa vaihtaa oli sitte suomiauto tai tuonti jos Pa-suodatin vaihdetaan huolto-ohjleman mukaisesti 4-vuotta/ 80tkm.
Ja sitten vielä tankataan sieltä kylän halvimmalta kylmäasemalta kaikki säiliön pohjalliset, hiekat, vedet ja koppakuoriaiset.
Tiedän muutaman kaverin jotka ajaa suomessa kesät cdi:llä biodieselillä eikä ole mitään ongelmaa jos suodattimet vaihdetaan riittävän usein ja järjestelmä on kunnossa. Ensimmäiset tankilliset tosin puhdistaa järjestelmästä aika paljon karstaa ja möhnää joka on tavan dieselistä jäänyt kanaviin ym.
En oikein jaksa uskoa, että autot tunnustaisivat suuresti kansallisuutta. Jos kuitenkin valitaan lähtöolettamus, että tuontiautoissa olisi enemmän tekniikkavikoja, niin epäilen, että se johtuu valikoitumisesta: kerran, pari moottori tai vaiheisto vikatilassa ja, bum, auto seisoo vaihtoautorivissä. Lapussa lukee "Nur für Export". Ja sitten edullisen tarjouksen käy poimimassa...
Käytetyn auton osto on taitopeli, jossa tuurilla on iso osuus. Yhden romu on toisen aarre, sopivasti tietämällä voi saada pikkuvikaisen hyvinkin edullisesti. Huonon tuurin sattuessa pikkuviat osoittuvatkin myöhemmin isommiksi. Jos ei riskiä halua ottaa, niin sitten täytyy kiltisti mennä lähiautokauppaan raharepullisen kanssa, ihan niin kuin se kaupan tarjoama takuu olisi oikeasti parempi. Tai sitten ostaa uusi niin on takuu pariksi vuodeksi voimassa.
Käytetyn auton osto on taitopeli, jossa tuurilla on iso osuus. Yhden romu on toisen aarre, sopivasti tietämällä voi saada pikkuvikaisen hyvinkin edullisesti. Huonon tuurin sattuessa pikkuviat osoittuvatkin myöhemmin isommiksi. Jos ei riskiä halua ottaa, niin sitten täytyy kiltisti mennä lähiautokauppaan raharepullisen kanssa, ihan niin kuin se kaupan tarjoama takuu olisi oikeasti parempi. Tai sitten ostaa uusi niin on takuu pariksi vuodeksi voimassa.
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
EDIT, korjauslista siirretty alimmaiseksi.
Viimeksi muokannut Ruoja, 29.8.2012 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Onko tämä vai onko nämä maanantai versioita hyvän olonen huoltolista alkaa olemaan ja ei varmaan paljoa lyhkäsempi ole meitinkää ceessä tuota suutinremppaa kauhistelen,siihen lopetinkin lukemisen .. jaa nyt tarkemmin luettuani tuolla ylempänähän olikin jo taivasteltu tuota suutinremppaa miten se ilmeni et oli vaihdon tarpeessa?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]