Rasittava kansivuoto

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Rasittava kansivuoto

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Täällähän kovasti piinasin kyselemällä alkuvuodesta tyhmiä kansirempan tekemisestä, ja loppuviimein toisella yrityksellä valmista tulikin, kiitokset kaikille osaa ottaneille siitä.

Mutta nyt on alkanut olla havaittavissa taas vuotelua, ja nimenomaan laturin nurkasta. Koska kansipultti sarjassahan ei tullut niitä pikkupultteja, niin eka oletus nyt oli et vanhat pultit vaihtoon ja ongelma ratkeaa. Eli KL:ään ostoksille ja kaikki neljä pulttia uudet. Vaihtelin ne silleen yksitellen, ei ainakaan korjausopas niille varsinaista järjestystä antanut. Noh, aloitin kuitenkin siitä laturin nurkasta, vanha pultti pois ja uutta tilalle. Uusissa pulteissa ei ollut prikkoja mukana, eikä vanhoissa pulteissa olevat mahtuneet koska uusissa jenga ei ollut aivan yhtä ylös asti. Tallista suunnilleen saman kokoiset löytyi tilalle, niissä oli vähän suurempi reikä.

Ja sitten ite asiaan. Tämän laturin nurkan pultin kiristelin 25nm asti, ja siitä sitten pultti kerrallaan edeten kaikki uusiksi. Tämän jälkeen kokeilin vielä kertaalleen momentit, ja kas yllättäen tämä ensiksi vaihdettu pultti olikin ~15nm. Varoen aloin sitten kiristelemään lisää ja totesin ettei kireyttä saa millään yli 20nm, eikä sitten hirveesti uskaltanut vääntää enempää. Tuossa vaiheessa laitoin avaimen 21nm eikä se tuntunut tulevan koskaan vastaan, pultti kyllä pyörii. Ja itse asiassa ihan sama ongelma sen venakopan ulkopuolisen pitkän pultin kanssa. Kierteet on putsattu ja muuten ihan kivasti meni jengoilleen. Ainakin tämä pitkä pultti oli noin 5mm lyhyempi kuin alkuperäinen et ei pohjankaan ois pitäny tulla vastaan.

Onko tässä nyt muuta keinoa kuin purkaa taas koko kone ja vedellä lohkoon uutta jengaa vai löytyykö näihin jotain kierteen korjaussarjaa tms. jolla tuota sais paranneltua kantta purkamatta? Ahistaa hirveesti ajatus 12tkm jälkeen avata kansi uudestaan, käyttää kansipajalla, ja hankkia taas uudet palikat.

Öljynpinta tosin ei hirveästi laske, et vuodon näkee vaan siitä sotkusta, mut hyvin ikäväähän tuo on.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Koneistamo saa tehtyä sinne vaikka helicoil kierteet, no brobs 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Helicoilit sinne vaan koneistamolla.

EDIT: juupajuu :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Onnistuukos se ilman koneen totaalista purkamista?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Aiheesta vielä luottokorjaamolle soittelin, kertoivat et tuo tapaa olla jonkinlainen tyyppiongelma, et siellä tapaavat laittaa sinne hiukkasen tiivisteliimaa et noin ei pääse käymään. Sieltä sanoivat et ilman kannen irrottamista ei mahda mitään, et pitää nyt vaan tuo tihkuttelu sietää jos ei tuosta pahene.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”