W202 mittariston ja keskikonsolin valot
W202 mittariston ja keskikonsolin valot
Pitäisi vaihtaa mittaristoon polttimot. Mittaristo irti koukuilla ja pari liitintä irti, ei kai ole muuta huomioitavaa? Tietääkseni mittaristossa on sinikantaisia 1,2 W polttimoita ja 2 W (?) polttimoita? Onko eroja vanhemmissa ja uudemmissa versioissa?
Lämmönsäätöpaneelin säätökiekkojen alla on 1,2 W polttimot. Onko muita polttimoita?
Automaatin vaihteenvalitsimen polttimo pitäisi myös vaihtaa. Miten toimitaan?
Vielä lopuksi bonuskysymys. Voiko näissä 202-korisissa epäillä yj-releen vikaa, jos kierroslukumittari ei aina toimi?
Lämmönsäätöpaneelin säätökiekkojen alla on 1,2 W polttimot. Onko muita polttimoita?
Automaatin vaihteenvalitsimen polttimo pitäisi myös vaihtaa. Miten toimitaan?
Vielä lopuksi bonuskysymys. Voiko näissä 202-korisissa epäillä yj-releen vikaa, jos kierroslukumittari ei aina toimi?
Viimeksi muokannut AriK123, 14.12.2010 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Re: W202 mittariston ja keskikonsolin valot
Tuo on hyvä kysymys. Kaikissa ohjeissa lukee että se paneeli vaan nostetaan ylös mutta ei se ainakaan minulla mihinkään irtoa. näin sanoivat jopa Veholla kun kävin kysymässäAriK123 kirjoitti:Automaatin vaihteenvalitsimen polttimo pitäisi myös vaihtaa. Miten toimitaan?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Muutama oma kokemus:
- on aika tiukkassa tuo mittariston irroitus jos on ratti paikoillaan. Jos on kovin siistissä kunnossa tuo ympäristö (muovi/nahka tms.), niin harkitsisin ratin irroitusta ensiksi.
- lamput on Veholla >2€/kpl. Saiskohan jostain halvemmalla? Marssin reteesti tiskille ja aattelin vaihtaa kaikki kerralla kuntoon... lopulta vaihdoin vain rikkinäiset 4-5kpl
- on aika tiukkassa tuo mittariston irroitus jos on ratti paikoillaan. Jos on kovin siistissä kunnossa tuo ympäristö (muovi/nahka tms.), niin harkitsisin ratin irroitusta ensiksi.
- lamput on Veholla >2€/kpl. Saiskohan jostain halvemmalla? Marssin reteesti tiskille ja aattelin vaihtaa kaikki kerralla kuntoon... lopulta vaihdoin vain rikkinäiset 4-5kpl
Jos mittaristo on tiukassa, niin polkimien päältä potkupahvi pois ja
avittaa käsin mittariston takapuolelta. Rattia ei tarvii irroittaa.
avittaa käsin mittariston takapuolelta. Rattia ei tarvii irroittaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kiitoksia näistä tiedoista.
Jos tietäisi lamppujen tyypit, niin voisi kysellä hintoja. Merkkivalojen lamppuja luulisi löytyvän useammastakin paikasta. Mittariston taustavalojen polttimot voisi hommata merkkiliikkeestä. Voiko akun kaapelit jättää kiinni mittaristoa irrotettaessa, vai kannattaako ottaa irti?
Vaihteenvalitsimen lampun vaihtoon kaipailisin vielä vahvistusta, sen ympärillä olevan kehyksen pitäisi siis lähteä nostamalla pois?
Jos tietäisi lamppujen tyypit, niin voisi kysellä hintoja. Merkkivalojen lamppuja luulisi löytyvän useammastakin paikasta. Mittariston taustavalojen polttimot voisi hommata merkkiliikkeestä. Voiko akun kaapelit jättää kiinni mittaristoa irrotettaessa, vai kannattaako ottaa irti?
Vaihteenvalitsimen lampun vaihtoon kaipailisin vielä vahvistusta, sen ympärillä olevan kehyksen pitäisi siis lähteä nostamalla pois?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Monenlaista juttua löytyy mittareista, mm. tuolta:timö kirjoitti:niin tuosta mittariston pelaamisesta, mulla alkanu pakkasilla värkkään kans kaikki mittarit, muut tuntuu pelaavan aina välillä mutta polttoaine mittari ei nouse vaikka tiiseliä on, pari kertaa olen sen ison sulakkeen ottanu irti ja sillon pelannu aina vähän aikaa...missä vois olla vika?
viewtopic.php?t=15933
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
AriK123 kirjoitti: Voiko akun kaapelit jättää kiinni mittaristoa irrotettaessa, vai kannattaako ottaa irti?
Kaapelit voi olla kiinni, mutta avain ehdottomasti pois virtalukosta
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Tiedä sitten onko homma ratkennut mutta näin sanoo Alfamer opus keskikonsolin katkaisijoista
1. Kampea vaihdevivun suojapussi varovasti irti ja nosta pussi ylös vaihdevivulle. Automaattivaihteistolla varustetussa autossa irrotetaan vaihdevivun muovinen kehyslevy.
2. Kampea katkaisinpaneeli irti keskikonsolista ja nosta se pois. Ole hyvin varovainen paneelia irrottaessasi, jottei se vahingoitu.
3. Vanhemmat mallit (8/1995 asti) Vedä irrotettavan katkaisimen liitin irti ja työnnä sitten katkaisin irti paneelista.
4. Uudemmissa malleissa (9/1995 alkaen) katkaisinasetelma on yhtenäinen, joten katkaisimia ei voi uusia erillisina kuten vanhemmissa autoissa. Irrota ensin liitin tai liittimet, vedä kiinnikkeet auki, irrota pidikelevy ja ota sitten katkaisinasetelma pois.
5. Asennus päinvastaisessa järjestyksessä.
1. Kampea vaihdevivun suojapussi varovasti irti ja nosta pussi ylös vaihdevivulle. Automaattivaihteistolla varustetussa autossa irrotetaan vaihdevivun muovinen kehyslevy.
2. Kampea katkaisinpaneeli irti keskikonsolista ja nosta se pois. Ole hyvin varovainen paneelia irrottaessasi, jottei se vahingoitu.
3. Vanhemmat mallit (8/1995 asti) Vedä irrotettavan katkaisimen liitin irti ja työnnä sitten katkaisin irti paneelista.
4. Uudemmissa malleissa (9/1995 alkaen) katkaisinasetelma on yhtenäinen, joten katkaisimia ei voi uusia erillisina kuten vanhemmissa autoissa. Irrota ensin liitin tai liittimet, vedä kiinnikkeet auki, irrota pidikelevy ja ota sitten katkaisinasetelma pois.
5. Asennus päinvastaisessa järjestyksessä.
Onko mittariston 2W polttimot tavallisia lasikantaisia, tähän tyyliin:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/432520/0 ?
Mittaristossa lienee myös 1,5 W polttimoita?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/432520/0 ?
Mittaristossa lienee myös 1,5 W polttimoita?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Tuolta voisi saada osviittaa:
http://www.redlinemotive.com/store/repl ... Light+Bulb
http://www.redlinemotive.com/store/repl ... Light+Bulb
Tuolleen pääsee käsiksi vaihdekepin ympärillä olevaan katkaisinpaneeliin, mutta jos haluat vaihtaa hehkun joka valaisee automaattivaihteisen W202:n vaihdekepin juuressa olevaa kaaviota toimi seuraavasti.Iraslak kirjoitti:Tiedä sitten onko homma ratkennut mutta näin sanoo Alfamer opus keskikonsolin katkaisijoista
1. Kampea vaihdevivun suojapussi varovasti irti ja nosta pussi ylös vaihdevivulle. Automaattivaihteistolla varustetussa autossa irrotetaan vaihdevivun muovinen kehyslevy.
2. Kampea katkaisinpaneeli irti keskikonsolista ja nosta se pois. Ole hyvin varovainen paneelia irrottaessasi, jottei se vahingoitu.
3. Vanhemmat mallit (8/1995 asti) Vedä irrotettavan katkaisimen liitin irti ja työnnä sitten katkaisin irti paneelista.
4. Uudemmissa malleissa (9/1995 alkaen) katkaisinasetelma on yhtenäinen, joten katkaisimia ei voi uusia erillisina kuten vanhemmissa autoissa. Irrota ensin liitin tai liittimet, vedä kiinnikkeet auki, irrota pidikelevy ja ota sitten katkaisinasetelma pois.
5. Asennus päinvastaisessa järjestyksessä.
Kun olet irroittanut katkaisinpaneelin Iraslakin esittämillä ohjeilla, kurkista mustan vaihdevipukompleksin päähän. Kaavion alta tulee vasemman kulman tienoilta musta johto, jonka päässä on valkoinen hehkunpidike. Piuha ja varsinkin hehkunpidike on aika hyvin piilossa vaihdekaavion alla, mutta sieltä se löytyy esimerkiksi meikkipeilin avulla. Kun olet paikantanut johdon, työnnä sormesi vaihdevipukompleksin alle ja irroita johto sormenpäillä hehkunpidikkeestä vetämällä. Sitten vain uusi hehku pidikkeeseen ja johto paikoilleen.
Ohessa Internetin syövereistä löytämäni kuva. Ei taida W202 kysymyksessä, mutta samanlainen piuha sieltä ainakin minulla löytyi.
http://www.mbca.org/sites/default/files ... 7_bulb.jpg