Harkitsen em. auton ostoa, ja siihen liittyen muutama kysymys.
Taustaksi, että ajettu 320 tkm, moottorin johtosarja vaihdettu muutama vuosi sitten, kannentiiviste vaihdettu n. 80 tkm sitten. Moottorin ja vaihteiston öljyt vaihdettu säännöllisesti. Jakoketjua ei ole vaihdettu.
-Paljonko ko. koneella yleensä ajetaan ilman isompia operaatioita?
-Kauanko uusittu johtosarja kestää? (ts. joko saa taas kohta olla sitä uusimassa?)
-Missä vaiheessa tulee eteen jakoketjun vaihto?
-Onko joitain suurempia ns. malli- tai km-kohtaisia eteen tulevia remppoja, joihin on varauduttava?
-Mitä nimenomaan ko. malliin liittyviä perustavanlaatuisia asioita autosta ja moottorista kannattaa ennen ostoa tarkistaa?
Niin, ja onko moisesta ylipäätään tumpelolle perheautoksi, vai pitäisikö jättää harrastajille, kenellä on halli, pelit ja pensselit omassa pihassa? Ja ostaa corolla.
Kiitokset!
Ostoaikeissa: 320 E 24 W124 Aut. -95
Ostoaikeissa: 320 E 24 W124 Aut. -95
Viimeksi muokannut baadsvik, 21.2.2011 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ostoaikeissa: 300 E 24 W124 Aut. -95
Sen verran pitää kysyä, että kumpi on väärin, mallimerkintä, vai vuosimalli?
300E-24:n teko minusta loppui johonkin -92-93 tienoolle, jolloin kattila on muuttunut 320-24:ksi. Ja siihen myllyyn täsmää tuo johtosarjavikakin.
Joku varmaan lisäilee.
Autohan sinällään on mukava ja kiva ajaa. Tuolla koneella kulkeekin jo siedettävästi.
Bensaahan se sitten vastaavasti polttaa ihan miehekkäästi, tässä kohden tulee se korolla äkkiä järkevämmäksi.
Jos kaikki pikkukorjauksetkin joutuu teettämään jossain, tuollainen voi äkkiä tulla kalliiksikin.
Tai sitten siihen vain vaihdellaan öljyjä ja annetaan mennä vuosikaudet ilman ongelmia.
300E-24:n teko minusta loppui johonkin -92-93 tienoolle, jolloin kattila on muuttunut 320-24:ksi. Ja siihen myllyyn täsmää tuo johtosarjavikakin.
Kai se peruskone sen puoli miljoonaa menee, niinkuin muutkin.baadsvik kirjoitti:
-Paljonko ko. koneella yleensä ajetaan ilman isompia operaatioita?
Uusittu johtosarja on jo luultavasti tehty paremmista materiaaleista,kestänee hyvinkin. Ja kestihän se edellinenkin reilun kymmenen vuotta, jos osaan laskea tuosta oikein, niin eiköhän se liki auton iön jo mene.-Kauanko uusittu johtosarja kestää? (ts. joko saa taas kohta olla sitä uusimassa?)
Tuohon voisi pikkuhiljaa varautua, kyllä minä neljänsadan hujakoilla jo saattaisin vaihdella. Jos pitää ääntä, niin aiemmin, ja kyllä silläkin voi päästä vielä pitkään.-Missä vaiheessa tulee eteen jakoketjun vaihto?
Kansipahvit ja johtosarjat Ei kai noissa muuten niin ihmeitä ole, alustan niveliä pikkuhiljaa, ja hiipivä ruoste.-Onko joitain suurempia ns. malli- tai km-kohtaisia eteen tulevia remppoja, joihin on varauduttava?
Joku varmaan lisäilee.
Perusasioita, ruosteet etunenässä. Kannattaa vilkaista myös, että nesteet ja öljyt on omilla puolillaan, kun se pahvikin on vaihdettu..-Mitä nimenomaan ko. malliin liittyviä perustavanlaatuisia asioita autosta ja moottorista kannattaa ennen ostoa tarkistaa?
Ei kai rippikouluikäinen auto koskaan voi olla idioottivarma valinta, mitä tahansa voi tuolla ikää jo tapahtua.Niin, ja onko moisesta ylipäätään tumpelolle perheautoksi, vai pitäisikö jättää harrastajille, kenellä on halli, pelit ja pensselit omassa pihassa? Ja ostaa corolla.
Autohan sinällään on mukava ja kiva ajaa. Tuolla koneella kulkeekin jo siedettävästi.
Bensaahan se sitten vastaavasti polttaa ihan miehekkäästi, tässä kohden tulee se korolla äkkiä järkevämmäksi.
Jos kaikki pikkukorjauksetkin joutuu teettämään jossain, tuollainen voi äkkiä tulla kalliiksikin.
Tai sitten siihen vain vaihdellaan öljyjä ja annetaan mennä vuosikaudet ilman ongelmia.
Eipä kestä. Nyt odotellaan, että joku viisaampi kumoaa kaikki minun sepustukseniKiitokset!
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Kuten Fenton jo ansiokkaassa vastauksessaan mainitsikin, -95 mallinen ei ole enää mallimerkinnältään 300E-24, vaan E320.
300E-24 (3 litrainen 24v kone) jäi pois tuotannosta 1992, ja sen korvasi 320E (3,2 litrainen 24v kone) joka taas muuttui mallimerkinnältään E320:ksi vuonna 1993 ja tuotanto jatkui vuoteen 1995 asti.
300E-24 (3 litrainen 24v kone) jäi pois tuotannosta 1992, ja sen korvasi 320E (3,2 litrainen 24v kone) joka taas muuttui mallimerkinnältään E320:ksi vuonna 1993 ja tuotanto jatkui vuoteen 1995 asti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"