MB käyntihäiriöitä. Mikä mahtoi olla vikana ?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

MB käyntihäiriöitä. Mikä mahtoi olla vikana ?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auto 90-luvun loppupuolen 220D Mercedes-Benz.

Oireet:

- Kylmänä käy epätasaisesti ja savuttaa runsaasti. Savu on valkoista / harmaata.
- Savutus loppuu kun auto lämpiää, ja käyntikin tasoittuu aikalailla.
- Kuumana koneesta kuuluu terävää nakutusta, joka korostuu kaasutettaessa.
- Puristuspaineet: 1)21 2)16 3)21 4)24
- Ohivuotomittaus tehty kahteen sylinteriin: 2)10% 4)50%

Kertokaapas nyt mitä löytyi kun irrotin sylinterinkannen :?:
wiimax.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kopeekan kolikko :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Halakinainen kansi?
Pro HVM
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Rässi66 kirjoitti:Halakinainen kansi?
Voiko olla mitään noin tavallista. :? :D Papilta tuli viksuntuntuinen arvaus.

Miten olisi nelospytyssä väärän auton mäntä? :shock:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Mäntä halki tahi särki :roll:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Arvataan:

2) Vika kannessa tai tiivisteessä, saattaapa olla kankikin mutkalla

4) halkeama kannessa?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Mäntä supussa tai tosiväljä reikä. Mäntä kopsii kanteen kun pääsee niin kyljelleen?

Tai vuotava suutin sulattanu männän. :?:
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

näin perstuntumalta vastataan että se on rikki 8)
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

yhen männän tilalla halako niinku entisen pojan matstasa.. :? :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Perttu K osoitti ettei titteli ole tullut turhaan, loistavaa päättelyä :idea:

Kakkospytyssä kanki mutkalla, mäntä 1,4 mm alempana kuin muissa.
Siksi puristukset liian matalat, muttei kuitenkaan ohivuotoa.
Ylimääräinen ääni johtui tästä.

Nelospytyssä kannentiivisteessä kohta, josta vuoti pakkasnestettä männän päälle, siitä korkeat puristukset ja runsas savu kylmänä.
wiimax.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kestääkö kysyä, kuinka paljon tuollaisella vialla köyhtyy?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

hö! oisin tienny. :D omassa OM603:ssa oli sama vika... :shock: Taisipa "uusi" kiertokankikin tulla juuri Perttu.K:lta
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Mikähän mahtaa kyseisen vian aiheuttaa?Valmistevikako :whistle:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

daerok kirjoitti:Mikähän mahtaa kyseisen vian aiheuttaa?Valmistevikako :whistle:
Esimerkiksi kansitiivistevika, tai jostain muusta syystä suuren määrän veden pääsy palotilaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiertokanki maksaa reilut 250 euroa, eikä niitä saisi vaihtaa yksitellen.
Kansityöt, kk-laakerit, tiivisteet, öljyt, nesteet, Luukas vuotaa (1200 euroa), pari päivää töitä... kertyy kai siitä melko summa. :roll:

Kiertokanki ei mene mutkalle muuta kuin sillä että männän päällä on joskus ollut pakkasnestettä / jotain muuta nestettä startatessa.
wiimax.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tai jos ajoreitille sattuu yllättävän syviä lammikoita :D

Startti tuskin jaksaa vääntää kiertokankea?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hetihän se lähtee käyntiin jos kunnossa on, eli startin ei tarvitse jaksaakaan.
wiimax.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mitäs mersun startissa on tehoa? Jotain kilowatti, puolitoista? Kyllä sillä kanki viäntyy. Lisäksi vielä vauhtipyörän liikemomentti ja muut asiat mitä en tajua, niin ei tee tiukkaakaan.

On muuten kallis remontti, kannattaisi ennemmin vaihtaa koko kone... :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ihanhan tässä nousee hattuun. :oops: Sanotaan nyt että mietin tuota aika tarkkaan ja silti jäi arvauksen puolelle.

Kävin muuten tänään Veholla istumassa väyrysen ratin takana. Suunnittelin jo, että lähivuosina ajelisin sellaisella kunhan ostovoima alkaa siihen riittää. Pitää varmaan tuon suunnitelma aikataulua miettiä vielä kerran, kun väyrysessä on noita w124 hintaisia remontteja. Hankintaanhan ei nykyään hirveitä summia tarvita, mutta omistamiseen pitää olla ostovoimainen kuukausipalkka.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Vanhassa w123 dieselissä startin teho on tehtaan mukaan 2,2kw.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

1.6i 91 kadetti ei jaksanu startilla pyöräyttää käyntiin kun nelosessa oli vettä. Tai pyörähti sitten kohta mutta ei särkeny mitään. Tätä ei vielä tiedetty kun auto kävi "jostain syystä" kolmella no jos siitä on kipinä hukassa. Sopivasti nelosesta tulppa irti, onpas se puhdas, noh minä pidin tulppaa vent. koppaa vasten ja toinen starttas.. Ainakin 8 barin paineella geysir suoraan rintaan ja osaksi 5metrin päähän tallin seinään.. :lol: mutta vika löyty.
Hyvärinen
Viestit: 18
Liittynyt: 30.3.2006 9:06

Viesti Kirjoittaja Hyvärinen »

Mulla tulisi kanssa mieleen ekana kannentiiviste. Vettä valuu palotilaan ja kun starttaa sitä on siellä jo jonkin verran. Kuumana se suurempi määrä on poistunut ja sinne tihkuaa vain vähän vettä.

Naputus taas voi johtua esim sopimattomasta öljylaadusta jolloin venttiilinnostaja(t) eivät toimi oikein.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”