Moi ... tässä ko. autossa on repsikan puoli noin 5 cm ylempänä kuin kuskinpuoli ( etu- ja peräpäästä ) ... vaihdoin hydraulipallot kun oli pomppimista ajettaessa ( kalvot oli rikki ) ja vaihdonjälkeen auto rupes kulkee tasasesti mutta toi kallellaan olo alkaa jurppii ... olen laskenut jousien kierrokset ovat yhteläiset akselittain ..... Tason säätö toimii perä nousee ja laskee vivusta kun tanko irti ... mutta kun tanko paikallaan auto kenollaan ton 5 cm. Ei kai toi iskareista johdu että olis toinen rikki ja säätö ei toimis .....
Onko noissa farkuissa eri jousia takapäähän ?? olisko joskus vaihdettu väärä jousi toiselle puolelle ...
Meinaan irrottaa iskarit ja kattoo onko vielä kenollaan kun auto tuli suoraan ja etupään lokarien etäisyydet vanteen keskelle oli lähes samat kun ajoi vasemmän puolen renkaan korokkeen päälle jollon oikea takarenkas oli selvästi alempana ....
Mihes suuntaan toi venttiilin vipua väännettäessä perä nousee .... mulla toimi niin että kun väänsi vipua ylös päin perä nousi myös ylös päin ???? ei kai noita venttiilejä ole eri suuntaan toimivina ???? kun olis sellanen tuntuma et perä ei nouse kun lastaa auton ??? vai pitääkö säätötankon paikkaa viritellä ... eli mistä tietää että olis keskiasento kohdallaan ....
300 4Matic farkku vinossa / normaalikorkeus ? 4 Matic:ssä
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30.3.2011 20:11
Morotonki,
omassa 4-maticissa, 300TDT -92, on Saksasta tuonnin jälkeen vaihdettu
kuskin puolelle vaihdettu Veho Turussa jousi.
Nyt jälkeenpäin olen huomannut että, ovat penteleet laittaneet sinne väärän jousen.
Oikea jousi määräytyy auton varuste tason mukaan eli omassani on
kaikkein järeimmät.
Tästä johtuen repsikan puoli on hiukan ylempänä ja takakulma kuskin puolelta hiukan alempana.
Eli tsekkaa vaikka ne etujouset, näissä mun tämän hetken jousissa on
jousiteräksen vahvuudessa 1 mm:n paksuus ero.
Uudet jouset ja iskarit eteen odottaa vaihtoa, kun vain ehtisi.
Oli muuten ko. iskarit Saksassa 200€ pari kun vastaavat KL 165€ kpl.
Jouset sain kyllä KL:stä tosi huokeasti 100€ kpl.
Joku oli ostanut matikkiinsa, ajanut 600km , huomannut että liian jäykät ja vaihtanut ne uusiin.
Käsittääkseni uudet jouset maksaa nykyään jollei 300 ni ainakin yli 200.
Että sellasta,
Cheers
Jaska
omassa 4-maticissa, 300TDT -92, on Saksasta tuonnin jälkeen vaihdettu
kuskin puolelle vaihdettu Veho Turussa jousi.
Nyt jälkeenpäin olen huomannut että, ovat penteleet laittaneet sinne väärän jousen.
Oikea jousi määräytyy auton varuste tason mukaan eli omassani on
kaikkein järeimmät.
Tästä johtuen repsikan puoli on hiukan ylempänä ja takakulma kuskin puolelta hiukan alempana.
Eli tsekkaa vaikka ne etujouset, näissä mun tämän hetken jousissa on
jousiteräksen vahvuudessa 1 mm:n paksuus ero.
Uudet jouset ja iskarit eteen odottaa vaihtoa, kun vain ehtisi.
Oli muuten ko. iskarit Saksassa 200€ pari kun vastaavat KL 165€ kpl.
Jouset sain kyllä KL:stä tosi huokeasti 100€ kpl.
Joku oli ostanut matikkiinsa, ajanut 600km , huomannut että liian jäykät ja vaihtanut ne uusiin.
Käsittääkseni uudet jouset maksaa nykyään jollei 300 ni ainakin yli 200.
Että sellasta,
Cheers
Jaska
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30.3.2011 20:11