W204 tilaus Saksasta - Mersu kotona !

Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

W204 tilaus Saksasta - Mersu kotona !

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Vuoden verran kotiläksyjä merkin vaihdon vuoksi tehneenä alkaa tilojen, ylläpidettävyyden ja (talvi)ajettavuuden kompromissi kallistua W204 suuntaan. Tai oikeastaan S204.

Saksantuonti on mielessä, Bayerncar ja LF-Cars on jo bongattu ja näyttävät pysyneen alalla jo jonkin aikaa, mutta vihjeitä asiantuntevista ja luotettavista täyden palvelun yrittäjistä otetaan vastaan, kiitos?

Omatoiminen hakukin tulisi muuten kyseeseen, mutta valikoimaa rajaavaat omat hieman ristiriitaiset mieltymykset. Itse hakien tulee helposti ostettua "jotain", joka ei sitten ole ihan oman tuntuinen. Tarkoitus on hyödyntää suurta valikoimaa filtteröimällä käytetty auto valinnoilla, jotka itsekin olisi rastittanut uuden tilauskaavakkeeseen.

Pitäisi olla asiallinen varustetaso ja taksidieselin tehokkaampi versio eli 220 CDI, mutta ehdottomasti manuaalivaihteistolla. Ja Avantgardessa vakiona olevat xenonvalot pesurein, mutta ei missään tapauksessa kankaan ja Artico-muovin sekoitusta sisustuksessa. Eikä saksalaisten suosikkiväriä mustaa.

Aikaa on toistaiseksi enemmän kuin valmiutta tinkiä vaatimuksista. Tilanne tosin muuttuu lokakuulle tultaessa kun moottoripyöräily alkaa palella sormia ja 740 GLE:tä ei enää suolassa lioteta. Joten ei kun agentti asialle.

Hakuun ajattelin laittaa M-B C220T CDI (S204)
Pakolliset varusteet:
- Todellinen ajomäärä alle 150.000
- täydellinen huoltohistoria
- kolaroimaton ja ehjä yksilö
- 6 vaiht. manuaali
- ilmastointi (tietenkin)
- vakionopeussäädin (tietenkin)
- xenonit pesurein
- istuinlämmittimet
- Bluetooth-valmius
- parkkitutka

Näistä ilmankin voi elää, mutta näiden kanssa on mukavampi elää:
- USB- tai muistikortti-interface musiikille (onkos tämä vakiona?)
- sähköohjattu takaluukku
- PerusNavi tai Comand
- Vetokoukku
- Suosikkivärejä vaaleat sävyt, jotka armeliaasti maisemoivat pikku virheet

Näitä ei mielellään:
- Obsidian mustan paras perustelu on konjakinvärinen nahkaverhoilu

Tämä ei kelpaa millään ehdolla:
- Classicin Artico-keinonahkaverhoilu
- yli 17" vanteet
- kotitekoiset viritelmät (look ma, no brains!)

Ei tuolla reseptillä oikein monta jää nettiautosta tingattavaksi, ei ainakaan asetetulla farmari-Avensiksen budjetilla.

Speksinmukaisen auton arvelin löytyvän noin kahteen kymppiin, siihen jotain 6 tonnia veroja ja hakupalkka pitäisi jäädä vielää alle kolmenkympin. Saa nähdä venyykö budjetti vai kutistuuko vaatimuslista :roll:

Puhukaa mulle nyt pian järkeä, tai laitan tuollaisen tilaukseen :contract:
Viimeksi muokannut 740 GLE, 21.7.2011 0:19. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1497
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Voit unhoitta :lol:
Ne on kaikki automaageja :shock:
Sakemanit hämmennä vaihteita :roll: Häpene :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Suomesta voi ollakin vaikea ostaa väkisinvaihdettavaa, etenkin, ellei halua hinnat alkaen -mallia veivattavilla ikkunoilla.

www.mobile.de tarjoaa juuri nyt sopivien vuosien C220T CDI mehulinkoja 1479 ja väkisinvaihdettavia 764, eli hieman yli kolmannes on siis minulle sopivia.

Saksassa on joko sen verran pienemmän ruuhkat tai köyhemmät ostajat, että siellä yli kolmasosa haussa olevien autojen ostajista pärjää manuaalillakin. En yhtään väheksy mieluummin automaatilla ajavia kuljettajia, meilläkin asuu kaksi sellaista. Minä vain en tarvitse automaattia omaan autooni.

Tiedän olevani vähemmistössä. Tästä tulikin yksi puoltoääni C-sarjalle. Väkisinvaihdettava E olisi Suomessa myöhemmin myytäessä vielä pahemmin epäkurantti yksilö.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2292
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Varustelista päivitetty, koska huushollin vannoutunein "Volvomies" (vaimoni) kertoi että osa tarpeellisista asioista puuttui listalta.

Agentti sai toimeksiannon.

Alea jacta est.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joko siis agentti löytyi? Itse suosittelen silti Graulinia. Useat tuttavat on tuonut auton hänen kautta ja kaikki on tyytyväisiä olleet.

http://www.graulin.com/
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ostoslista päivitetty, myös (keino)nahka/kangasverhoilu kelpaa nyt.

Alkuperäinen vaatimus näytti hieman epärealistiselta, koska se sulkee pois suurimman osan parhaiten varustelluista Avantgardeista.

Kovaa kiirettä ei ole vieläkään, mutta vasta oli mobile.de listalla puskuri puskuriin pysäköitynä n. 11 km jono sopivia autoja, joista yli 5 km oli budjettiraamin sisässä.

Jonosta löytyneet kaksi oman hakuseulan täyttävää osoittautuivat virheellisin tiedoin kirjoitetuiksi ilmoituksiksi. Toisesta puuttui xenonit ja toisesta parkkitutka, vaikka mainos niiden kertoi mukana olevankin :-(
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Weird
Viestit: 350
Liittynyt: 02.1.2007 9:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Weird »

740 GLE kirjoitti:Ostoslista päivitetty, myös (keino)nahka/kangasverhoilu kelpaa nyt.
tuota keinonahkaa en suosittelisi ottamaan.. menee aika hirveän näköseksi. näin ainaki läheisen kaverin ceemelissä vm08 ja ajokilometrejä taitaa olla 100tuhatta..
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1948
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: W204 tilaus Saksasta?

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

740 GLE kirjoitti: Hakuun ajattelin laittaa M-B C220T CDI (S204)
Pakolliset varusteet:
- Todellinen ajomäärä alle 150.000
- täydellinen huoltohistoria
- kolaroimaton ja ehjä yksilö
- 6 vaiht. manuaali
- ilmastointi (tietenkin)
- vakionopeussäädin (tietenkin)
- xenonit pesurein
- istuinlämmittimet
- Bluetooth-valmius
- parkkitutka

Näistä ilmankin voi elää, mutta näiden kanssa on mukavampi elää:
- USB- tai muistikortti-interface musiikille (onkos tämä vakiona?)
- sähköohjattu takaluukku
- PerusNavi tai Comand
- Vetokoukku
- Suosikkivärejä vaaleat sävyt, jotka armeliaasti maisemoivat pikku virheet

Näitä ei mielellään:
- Obsidian mustan paras perustelu on konjakinvärinen nahkaverhoilu

Tämä ei kelpaa millään ehdolla:
- Classicin Artico-keinonahkaverhoilu
- yli 17" vanteet
- kotitekoiset viritelmät (look ma, no brains!)
Tuon todellisen kilometrimäärän takaaminen voi olla vaikeata jos autoa myydään yli 100 tkm ajettuna.

Automaatti-ilmastointihan on 204:ssa vakiona, lisävarusteena kolmialueilmastointi (?). Automaattivaihteisessa vakkari olisi vakiona (näissähän se on joka tapaukessa vain viiksi kun moottorin ECU sisältää funktion joka tapauksessa). Xenoneiden kanssa tulee aina pesurit mutta Xenonit itsessään ei ole vakiona. BT HF tuki on vakiona kaikissa MB:n radioissa, Suomessa vaan 204:sta myytiin aluksi myös ilman radiota, miten lie Saksassa.

Vaimon pirssiin asensin UMI-jälkiasennussarjan, se voisi olla vaihtoehto jos muuten miellyttävässä autossa on vain Audio 20 perusradio (UMI tai Navigation 20 sisältää Audio 50 APS tasoisen navin ja audioliitännät USB:lle, iPodille ja BT streamingille, analoginen AUX-liitin onkin vakiona). Tuo COMAND voisi kyllä miellyttää sinua, se kun on "oman firman tuote".

Itse asettaisin rengaskoon maksimiksi 16". Vaikka C:ssä Avantgarden alusta ei ole matalampi eikä kovempi kuin vakiossa niin aika kivireeltä se auto tuntuu 17 tuuman kumeilla (vaimon autoon ei vaan mahdu 16 tuumaiset, talvirenkaatkin oli pakko ostaa 17 tuumaisina).
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kiitos tähtikuljettajalle kommenteista!

16" vannekoko tuntuisi itsestäkin sopivammalta, mutta vaatimuslista on sen luonteinen, että sopivat kandidaatit tuntuvat häviävän kokonaan ellei hyväksy Avantgardea 17" vanteineen. Ja siksi kolmannekseen, teeskentelen jo vaimon S80:ssa tottuneeni automaattisesti himmeneviin peileihin niin hyvin, että sen vuoksi "tarvitsen" Avantgarden (-> katsoo poispäin Elegancen varustelistasta). Todellisuudessa kyse on lähinnä siitä, että minusta Ava on hyvän näköinen.

Mutta tuo 17" vanne on minullekin ehdoton yläraja. 2008 esite ei puhu mitään jarruista Classicin, Elegancen ja Avantgarden osalta. Arvaanko oikein, että myös Avan jarrujen ympärille mahtuu 16" vanne ja että talvirenkaat voi siis laittaa 205/55/16 kokoisena?

Tarvikevannesarja ei välttämättä oikein kiinnosta, mutta jos sellaisen päätyisi hommaamaan, niin kuinkas rengaspainevaroitin sitten toimii kun vanteissa ei ole anturia? Ellei sitä hälytystä saa pois kojetaulusta, niin hermohan siinä menee ennen kevättä ja seuraava kesä taas vanteita haeskellessa :x

UMI on hyvä tietää, koska yksi COMANDin viehätyksistä on mahdollisuus ottaa kätevästi mukaan koko 1000+ MP3 levyhylly. Valinnanvara kasvaa ellei COMAND ole tarpeen.

Hakuehdon lieventäminen sallimaan myös musta väri ja Artico/kangasverhoilu näyttää jo parantavan mahdollisuuksia kovasti. Neljä sopivaa on jo bongattu. Kaksi ehtivät myydä lähempänä olleelle asiakkaalle, kolmas Junge Sterne oli se, jonka olisin oikeasti halunnut, minkä vahvistaa sekin, että se ei tullut edes koskaan näyteikkunaan vaan liikkeen työntekijä veti välistä. Neljännen hylätyn hyvä puoli oli täysin dokumentoitu M-B huolto- ja korjaushistoria. Huono puoli oli historiassa mukana oleva "pieni" peräkolari, jonka seuraksena on vaihdettu auton takaovista taaksepäin kaikenlaista pientä peltiosaa.

Yksi kandidaatti olisi taas hollilla mobile.de:ssä, mutta kun ei ole mahdollisuutta sovittaa itseään kattoluukulliseen, ei uskalla summassa lähteä kokeilemaan riittääkö päätila vai ei...

Haku jatkuu toistaiseksi samalla speksillä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Weird kirjoitti:tuota keinonahkaa en suosittelisi ottamaan.. menee aika hirveän näköseksi. näin ainaki läheisen kaverin ceemelissä vm08 ja ajokilometrejä taitaa olla 100tuhatta..
Muutamia aika vähillä kilometreillä rivahtaneita kuskin penkkejä olen nähnyt itsekin. Tämä pistää vähän miettimään...
tähtikuljettaja kirjoitti:Vaimon pirssiin asensin UMI-jälkiasennussarjan...
Mistä noita hankitaan ja paljonko maksaa?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

W204 esite vuodelta 2008 kertoo, että COMANDin levylle (vai "levylle"?) voi tallentaa jopa 1000 MP3 kappaletta. Tuon mahdollisuuden toteutumiselle ei puhuta mitään lisävarusteista.

Tarkoittaako tämä sitä, että jokaisessa COMANDilla varustetussa W204:ssa on mediainterface vakiona, vai kuinka ne äMPärit sinne levylle tungetaan?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Arpominen loppui tähän:
https://picasaweb.google.com/lfcarsalbu ... Eggenstein

Toivottavasti "paketti" näyttää paikalle saapuessaan yhtä hyvältä kuin kuvissa. Ainakin täällä odotetaan kuin joulupukkia :näre:
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onpa huluppean näkönen kiesi 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Oikein siistin näköinen paketti - onnittelut jo tässä vaiheessa :)
Mikäs tuo junkersring mahtanee olla? Onkos tää suunniteltu Stukan pohjalle..? :amis_selittaa: :shock:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

740 GLE kirjoitti:Toivottavasti "paketti" näyttää paikalle saapuessaan yhtä hyvältä kuin kuvissa. Ainakin täällä odotetaan kuin joulupukkia :näre:
:shock: :shock: TähtiOoppeli. Oisko sittenkin... :wink:

Kuva
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Komee peli on tulossa! :D Ajoin tuossa kesäkuun alkupuolella yhtenä viikonloppuna n.500km tuollaisella W204 Mersulla, joka on 200cdi manuaali (sedan) ja olihan se uskomattoman hyvä auto ajaa maantiellä. On ihan pirteä peli jopa tuo mopomalli, eikä vieny paljoa ainetta.

Takatilat vaan on mitä on, keskipenkillä otti pää kattoon kun kävin istumassa, eikä reunassakaan kaukana ollu. Eteen päin on tilaa suht' riittävästi jaloille.
Vaihteisto ja kytkin on muuten aika tavalla erituntuiset kuin tuossa w202:ssa, mutta kun niihin tottuu, niin ei ne ole ollenkaan hassummat. Pakkia en voi hyväksyä noissa uudemmissa mersuissa, kun sitä keppiä ei enää nosteta, vaan muljautetaan vain se siihen ykkösen viereen.. :evil:

Joka tapauksessa uskon, että tulet olemaan tyytyväinen uuteen hankintaasi!!
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hyvältähän tuo näyttää.

Omaan silmään vaan tuo yletön alumiinin käyttö Avangardessa ei oikein sovi. Toisaalta käytetyissä täytyy monesti tyytyä ensimmäisen omistajan mielihaluihin. :D

Jännä, että olivat laittaneet lämmöneristyskilvet myös oikean takarenkaan taakse. Tuonne tulee vissiin isompikoneisissa toinen takaäänenvaimennin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

740 GLE kirjoitti:Arpominen loppui tähän:
https://picasaweb.google.com/lfcarsalbu ... Eggenstein

Toivottavasti "paketti" näyttää paikalle saapuessaan yhtä hyvältä kuin kuvissa. Ainakin täällä odotetaan kuin joulupukkia :näre:
Hienolta näyttää. Manuaalivaihteisto on järkimiehen valinta, jolla tehtaan kulutuslukemat pitävät todellisuudessakin paikkansa.

Roisto puhui niistä lämpökilvistä. Näyttää olevan myös W211:n pohjassa koko matkalla molemmin puolin. Köyhän miehen versiossa pakoputki on vain toisella puolella :?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1948
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti: Hienolta näyttää. Manuaalivaihteisto on järkimiehen valinta, jolla tehtaan kulutuslukemat pitävät todellisuudessakin paikkansa.
Hienohan se on. Tehtaan lukemat automaatille tosiaan eivät aina pidä paikkaansa, omassakin keskikulutus 0.3 desiä vähemmän kuin tehtaan ilmoittama (eli makuasioita nuo vaihteistot ja muut, joista ei sovi kiistellä).

Varusteista puheenollen, hieno mm. tuo N80: NEW VEHICLE DOCUMENTS: DAIMLER AG.

Harmi kun joku ei ole oikein mahtunut kuskin penkille ja jotenkin naarmuttanut sen oven kahvan. Taitaa olla turhan kallis osa uusia tuon takia. Mitään muuta uudesta poikkeavaa en huomannutkaan, ehkä mittarissa pieni ero uuteen nähden.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1948
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

740 GLE kirjoitti:W204 esite vuodelta 2008 kertoo, että COMANDin levylle (vai "levylle"?) voi tallentaa jopa 1000 MP3 kappaletta. Tuon mahdollisuuden toteutumiselle ei puhuta mitään lisävarusteista.

Tarkoittaako tämä sitä, että jokaisessa COMANDilla varustetussa W204:ssa on mediainterface vakiona, vai kuinka ne äMPärit sinne levylle tungetaan?
COMANDin kovalevystä osa on varattu MP3:lle (4 GB vanhimmissa), tuohan ottaa keskimääräisellä tiedostokoolla sen 1000 kappaletta. Kovalevylle kirjoituksessa taisi olla markkina-aluekohtaisia eroja, joko ripataan audio CD:ltä tai siirretään muistikortilta.

Minusta tuolla 4 gigalla ei oikein ole käyttöä kun ismman muistikortin saa PCMCIA-adapteriin (vaikka sekään ei yleensä tue juuri yli 16 GB:n kokoelmaa, rajana taisi olla 4000 musiikkikappaletta.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kiitokset kommenteista sekä neuvoista ja vastauksista aiemmin kotiläksyjä tehdessä.

Automaatti vs. manuaali on mielipidekysymys, jossa meidän perheessäkin äänet menevät 2 - 2. Kaikki ajavat kaikilla autoilla ihan mielellään. Nyt on kuitenkin ensimmäistä kertaa 10 vuoteen minun autostani tulee perheen ykkösauto ja rajallisella budjetilla joutuu valintoja priorisoimaan.

Automaatti ei tule edes käytettyyn ilmaiseksi, vaan suurempi normikulutus näkyy suurempana verona. Perusautoon jotain lisäävä saa suunnilleen samalla lisähinnalla 200 CDI automaatin tai 220 CDI manuaalin. Automaatin voi myös ajatella vaihtavansa parempaan varustelutasoon samalla hinnalla. Joko 220 CDI classic automaatti tai 220 CDI Avantgarde.

Eri valinnoilla on perustelunsa ja kannattajansa, mutta koska suomalainen Mersun ostaja aloittaa valintansa automaatista, jäi minulle ainoaksi vaihtoehdoksi tuonti. 220 kone + xenon + istuinlämmittimet manuaalin yhteydessä vetävät nettiauton tarjonnan nollille.

Omalla listalla oli perusvarusteiden jälkeen ensimmäisenä rastina TM:n mittausten mukaan erinomaiset xenonvalot, jotka käytännössä painottivat valinnan Avantgardeen.

Normikulutukseen pääseminen riippuu eniten ajo-olosuhteista ja ajotavasta. Jatkuvasti pääkaupungin työmatkaruuhkassa ajava ei pääse normilukemaan vaikka ajaisi miten. Täällä pohjoisempana meillä ainakin Volvot menevät normilukemien alle automaatilla tai manuaalilla. Automaatti ehkä jopa helpommin, koska sen normilukemaa rasittaa todella suuri kaupunkikulutus, joten suoraa valtatietä työmatkansa ajava vaimoni ajaa pitkän ajan keskiarvonakin lähes litran alle normin. Juuri sen litran, joka automaatille "luvataan" manuaalia enemmän. Ihan järkeenkäypää, saman verran ne vievät cruise päällä suurimmalla vaihteella. Ero tulee kakupungissa tomaatin eduksi mukavuudessa, mutta ei tietenkään ilmaiseksi.

Aiemman kokemuksen puuttuessa tämä valinta painotettiin tietoisesti oman varustevalikoiman hakemiseen vuoden 2008 esitteestä meille halutut valinnat rastittaen ja sen jälkeen valittavan yksilön hyvään ja verifioituun historiaan keskittyen. Tässä ovat avausviestin 10 pakollista kohtaa mukana ja 1 nice-to-have juttukin. Niiden ulkopuolelta on lisäksi nuo otropediset istuiment ja Harman-Kardon.

Isot kuvat nähtyäni ihmettelen itsekin, miksi alun perin välttelin Obsidian mustaa. Ehkä silloin oli vielä mielessä enemmän "hinnat alkaen" auto ja ainakin minusta musta näyttää paremmalta Elegancen tai Avantgarden kromikoristein.

Sisustuksen urheilualumiinista olen Roiston kanssa ihan samaa mieltä. Kyllä puu olisi tyylikkäämpi vaihtoehto, mutta ainoa Avantgarde jonka löysimme vaahterakoristein, oli käynyt aika pahasti rutussa kolarin seurauksena, joten piti hylätä vaikka olisi ollut paremmin varusteltu ja hieman vähemmän ajettukin.

Toivottavasti Cee ei ole oppinut huonoille tavoille Herr Oppelin hoidossa :shock:
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

tähtikuljettaja kirjoitti:Varusteista puheenollen, hieno mm. tuo N80: NEW VEHICLE DOCUMENTS: DAIMLER AG.
Mikäs tuo on?
tähtikuljettaja kirjoitti:Harmi kun joku ei ole oikein mahtunut kuskin penkille ja jotenkin naarmuttanut sen oven kahvan. Taitaa olla turhan kallis osa uusia tuon takia. Mitään muuta uudesta poikkeavaa en huomannutkaan, ehkä mittarissa pieni ero uuteen nähden.
Olisinkin epäillyt tarkastusta kovasti, ellei tuon ikäisestä löytyisi mitään. Ei kukaan aja yli 100.000 km jättämättä autoon mitään jälkiä.

Maalipinnan naarmut näyttävät sellaisilta, että konepellin kiveniskemät saavat olla, koska ne pystyy käsipelillä muuttamaan vain entistä näkyvämmiksi.

Katukiveykseen etuspoilerin alle kolautetut isot naarmut saavat olla, koska eivät näy. Korkeintaan maalikynää ylimpänä olevaan, että pohjamaali peittyy.

Takapuskurin naarmut hävitetään niin pitkälle kuin käsipelillä hienolla Fareclalla kohtuudella lähtee ja sen jälkeen vaha päälle ja homma valmis.

Koeajoraportti oli suhteellisen lupaava: kaikki toimii niinkuin pitääkin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Tähtikeula on nyt sitten kotona ja vaikka yhdelle päivälle tulikin matkaa n. 800 km, niin olisi tuota vähän lisääkin voinut ajaa, kun oli hyvät rattaat alla ja kolme kuskia.

Kuljetus ja kaikki muu meni hyvin ja auto ainakin tuntuu ajaessa ihan terveeltä. Näyttä myös, melkein yhtä hyvältä kuin tarkastusraportin kuvissa.

EDIT: meriselitys tarkennettu:
Katsastusreissulla kävi semmoinen haaveri, että toinen auto kolhaisi Ceen etupuskuriin ja lokasuojaan rutun, Ärh :kele:

Eli tämä episodi jatkuu huomenna Vehon ja vakuutusyhtiön kanssa.

Muuten kyllä vaikuttaa hyvältä. Kiva ajaa, 450 km tripissä ja tietokoneen mukaan 66 litran tankissa vielä 800 km jäljellä.

Erityismaininta aiemmin kovin mustasukkaiselle 740 GLE:lle, jolla hakumatkaan laittauduimme. Vuosien varrella muuten hyvin luotettava Seiska on tavannut uutta autoa noudettaessa kehittää jonkin kuprun, ihan vain että hänetkin huomattaisiin. Nyt ei tapahtunut muuta merkittävää, kuin että matkamittari ohi 400.000 lukeman.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10860
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

740 GLE kirjoitti:Katsastusreissulla kävi semmoinen haaveri, että toinen auto kolhaisi Ceen etupuskuriin ja lokasuojaan rutun, Ärh :kele:
Jos kerran auto menee maalarille niin nythän on hyvä sauma kysästä paljoko pittää rahhaa latoa pöytään, jotta muutkin naarmut häviää?

Onnea nyt vaan uuden kulkineen johdosta. :)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2658
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kiitokset vain onnitteluista.

Vaikka maalipinta on ikäisekseenkin hyvässä kunnossa, niin kyllähän siinä sen verran jo naarmua on, että paikkamaalatun näköinen tulee, jos homman jättää siihen. Ajattelin kysellä hintaa koko maalipinnan myllytykselle. Jospa ne naarmut häviäisivät hiomalla?

APS-50:n DVD-asema näyttäisi nielevän yhdellä kiekolla sen saman alun toista tuhatta MP3 tiedostoa, mitä COMANDkin ja tuo halvempikin navi on yllättävän kiva käyttää.

Samoin Bluetoothin toiminta on positiivinen ylläri jälkiasennus-BT värkkeihin tottuneelle. Puhelinluettelon lataaminen APSiin tapahtuu lähettelemällä käyntikortit puhelimesta, ja käyttö rattinäppäimillä ja konsolin mulpuralla (miksi tuota pylpyrää sanotaan?) tuntuu aivan kätevältä.

Kuvittelin Linguatronicia ihan huuhaaksi, mutta navia ja puhelinmuistiota käpeltäessä alkaa epäilyttää, että noiden nimien syöttämistä vaativien toimintojen kanssa se voisi olla ihan kätevä?

Varustelistaa tarkistettaessa löytyi vielä yllärinä yksi nice-to-have fiitseri, eli muuttuva ohjaustehostus, joka toimii kuin ajatus. Kaupungissa kevyt mutta maantiellä vakaa. Niin vakaa ja täsmällinen, että alun perin vierastamani 17" vanteet 45-profiilisin renkain eivät lähdekään kiertoon.

Kun vertailukohteena on 740 GLE rakennettuna 740 Turbon alustan spekseihin (15" Draco vanteet, vahvemmat kallistuksenvakaajat, road-holdin kitin vaimentimet), tuntuu Avantgardekin vakioalustalla ja 17" ihan pehmeältä ja mukavalta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10860
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mesellähän on mahdollista tehä autoesittely tuonne etusivulle. Olisi mukava nähdä tämä autosi tuolla "foorumilaisten autoissa".

Kurkkaappa etusivua ja mieti... :) Tuo integroitu bluetooth olisi kyllä herkkua. :)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eikö täs topikis oo vieläkään kuvia siitä saksantuonnista? :cry:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Onhan tuossa avatteressa kuva. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

no ei varsinaista kuvaa ole mutta linkki kuviin löytyy jossa onkin melkosen kattavat kuvat :shock: :wink:

hieno on :!:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”