Oikean katalysaattorin vikailmoitusta ei poistu edes käyttämällä 98E5. Vika on muka katalysaattoriarvojen ylitys. Seuraava toimenpide mitä harkitsen on katalysaattoriantureiden, 2 kpl, vaihto !? Olisi mukavaa kuulla muiden kokemuksista !
terveisin ClasBe
C230 K -07 W203 farmari moottorin vikailmoitus
Ilmamassamittari löytyy ainakin C180K:sta ilmansuodatin kotelon takaa aika ahtaasta paikasta, joutuu purkamaan kotelon pois että saa vaihdettua.
Lieneekö 230:ssa samanlainen rakenne ... jos on niin vika saattaisi olla myös huohotinletkun rikkoutuminen, letku on reilun sentin paksuinen, ilmansuodatinkotelon alla sen etulaidalla - ja varsin ahtaassa välissä, ei vaihdu purkamatta osia pois edestä.
Voihan ongelma johtua lambda-anturistakin.
Kannattaisi tutkia Star-testerillä (vai oliko jo sellaisella mittailtukin), osaava asentaja selvittää kyllä vian kohtuullisessa ajassa.
Lieneekö 230:ssa samanlainen rakenne ... jos on niin vika saattaisi olla myös huohotinletkun rikkoutuminen, letku on reilun sentin paksuinen, ilmansuodatinkotelon alla sen etulaidalla - ja varsin ahtaassa välissä, ei vaihdu purkamatta osia pois edestä.
Voihan ongelma johtua lambda-anturistakin.
Kannattaisi tutkia Star-testerillä (vai oliko jo sellaisella mittailtukin), osaava asentaja selvittää kyllä vian kohtuullisessa ajassa.
w203K moottorin vikakoodi senkun pysyy
Jatkan tarinaa jota aloitin 2.9.11. Nyt on tullut tehtyä yhtä sun toista:
Katalysaattoriongelmia! Mesen dealerin mukaan saattaa olla mm. ilmamassamittari- tai huohotinputkivika. Vehon testerin 19.9.11 mukaan, vikakoodi P0422 oikea katalysaatori pitäisi vaihtaa. Oikean katalysaattorin anturi vaihdettu, ei auttanut. Autokorjaamo Jan Kavonin Boschtesterin Motronic ME 9.7 23.9.11 mukaan 3. vikamuisti 0942 katalysaattorin tehoaste (lohko 1) signaali minimialueen ulkopuolella.
Huohotinputki on vielä tarkistamatta.[/b]
T ClasBe
Katalysaattoriongelmia! Mesen dealerin mukaan saattaa olla mm. ilmamassamittari- tai huohotinputkivika. Vehon testerin 19.9.11 mukaan, vikakoodi P0422 oikea katalysaatori pitäisi vaihtaa. Oikean katalysaattorin anturi vaihdettu, ei auttanut. Autokorjaamo Jan Kavonin Boschtesterin Motronic ME 9.7 23.9.11 mukaan 3. vikamuisti 0942 katalysaattorin tehoaste (lohko 1) signaali minimialueen ulkopuolella.
Huohotinputki on vielä tarkistamatta.[/b]
T ClasBe
Selvittivätkö kummassakaan paikassa vikakoodin mahdollisia syitä tarkemmin ?
En muista onko Bosch EsiTronicissa tähän moottoriin ohjeita mutta Star-testeristä luulisin löytyvän jotain mahdollisuuksia lisätarkastusten tekemiseen ja ehdotuksia siihen missä vika saattaisi olla.
Täällä foorumillahan ollaan aina jossain määrin arvailupohjalla...
En muista onko Bosch EsiTronicissa tähän moottoriin ohjeita mutta Star-testeristä luulisin löytyvän jotain mahdollisuuksia lisätarkastusten tekemiseen ja ehdotuksia siihen missä vika saattaisi olla.
Täällä foorumillahan ollaan aina jossain määrin arvailupohjalla...
http://www.app-autokorjaamo.fi
*rilla tutkailen noi koodit jos haluut tulla piuhaan tai muuten vaan huoltoon
*rilla tutkailen noi koodit jos haluut tulla piuhaan tai muuten vaan huoltoon
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Vehossa todettiin vain että oikea katalysaattoria pitää vaihtaa. Laskussa lukee moottorimerkkivalo palaa, toimii normaalisti, pikatestisuoritus 0054101101, katalysaattorin teho oikea liian pieni P0422. Vikakoodit poistettu ja käyty koeajolla>>>ei syttynyt uudellleen.dealer kirjoitti:Selvittivätkö kummassakaan paikassa vikakoodin mahdollisia syitä tarkemmin ?
En muista onko Bosch EsiTronicissa tähän moottoriin ohjeita mutta Star-testeristä luulisin löytyvän jotain mahdollisuuksia lisätarkastusten tekemiseen ja ehdotuksia siihen missä vika saattaisi olla.
Täällä foorumillahan ollaan aina jossain määrin arvailupohjalla...
Kavónin (virheell. 204, w203) vikamuistissa luki toinen koodi 0942 Katalysaattorin tehoaste signaalialueen ulkopuol. Vika on pakokaasutekninen ?? Neljän lambdatunnisteen jännitteet: B1,S2: 0.31>> B2,S2: 0.88>>B1,S1: 0.39>>B2,S1: 0.38. Kertooko tämä mahdoll. että B2,S2 on se vastavaihdettu joka ainoana on täysin kunnossa ??