kompressori ahtaa taas. Nyt myös penkitys käyrä.
kompressori ahtaa taas. Nyt myös penkitys käyrä.
autona w202 230k
Eli muutaman kerran pari kk sitten teki samaa ja nyt kokoajan.
Ahdot normaalit 0,45bar 4500rpm asti. Sitte tippuu ahdot nollaan/imun puolelle ja koneen ääni vaimenee niinkuin tukehtuisi ja 5500rpm ahdot palaa ja nykäsee niskan irti tullessaan.
Tulpat,ilmamassa anturi ja bensansuodatin just vaihettu. sytytyspuoli pitäis olla ok. yksinkertasesti ahdot katoaa ja kone muuttuu vapariksi 1000rpm ajaksi jolloin hyytyy kiihtyvyys erittäin pahasti.
kone kiihtyy normaalisti jos kiihdyttää puolikaasulla jolloin kompressori ei ahda ollenkaan.
Eli muutaman kerran pari kk sitten teki samaa ja nyt kokoajan.
Ahdot normaalit 0,45bar 4500rpm asti. Sitte tippuu ahdot nollaan/imun puolelle ja koneen ääni vaimenee niinkuin tukehtuisi ja 5500rpm ahdot palaa ja nykäsee niskan irti tullessaan.
Tulpat,ilmamassa anturi ja bensansuodatin just vaihettu. sytytyspuoli pitäis olla ok. yksinkertasesti ahdot katoaa ja kone muuttuu vapariksi 1000rpm ajaksi jolloin hyytyy kiihtyvyys erittäin pahasti.
kone kiihtyy normaalisti jos kiihdyttää puolikaasulla jolloin kompressori ei ahda ollenkaan.
Viimeksi muokannut -230k-, 16.12.2011 16:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tänään putsasin tuon bypass venttiilin ja ilmanputsarinkin samalla. Hyvin näytti toimivan tyhjäkäynnillä,sai menemään ihan kiinni asti.
Toki huomasin että ilmanputsarikotelossa oleva kumiputki oli imeytynyt bypass venttiiliin päin,mahdollisesti jääden jumiin ja tukkien venttiilin liikkeen,saattaa olla mahdollista että tämä olisi oikosulkenut sähkömoottorin bypassista ja siksi oireilee kummallisesti vain tuona tiettynä kierros kohtana.
Otin pois koko muovisen kumiputken,se lähinnä hiljentää ääntä ja ohjaa kuumaa ilmaa ahtimen imupuolelle.
Josko huomenna sähkötesteriin pääsisi.
Mahtaako olla paljoa haittaa tukkia koko bypassille menevä letku että voisi todeta vian olevan siellä. kaasua päästäessä paineet jäävät putkistoon mutta rikkooko se mitään?
Mielipiteitä saa antaa,mielestäni vaikuttaisi että tuolla bypass venttiilin uusimisella korjaantuisi.
Toki huomasin että ilmanputsarikotelossa oleva kumiputki oli imeytynyt bypass venttiiliin päin,mahdollisesti jääden jumiin ja tukkien venttiilin liikkeen,saattaa olla mahdollista että tämä olisi oikosulkenut sähkömoottorin bypassista ja siksi oireilee kummallisesti vain tuona tiettynä kierros kohtana.
Otin pois koko muovisen kumiputken,se lähinnä hiljentää ääntä ja ohjaa kuumaa ilmaa ahtimen imupuolelle.
Josko huomenna sähkötesteriin pääsisi.
Mahtaako olla paljoa haittaa tukkia koko bypassille menevä letku että voisi todeta vian olevan siellä. kaasua päästäessä paineet jäävät putkistoon mutta rikkooko se mitään?
Mielipiteitä saa antaa,mielestäni vaikuttaisi että tuolla bypass venttiilin uusimisella korjaantuisi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mitä *:ri näytti ajossa lambda ja ilmamassamittarin arvoissa?-230k- kirjoitti:Käytetty testerissä ja ainut mitä löytyi oli "itseoppiminen,käy liian laihalla".
Ja kun menee liian laihalle niin turva-ominaisuutena tiputtaa ahdot.
En tiedä miten pitäisi vianmetsästystä jatkaa. Bensapaineen mittaukseen ensviikolla että saa soppaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Autollahan ei ajettu kun oli starissa kiinni. Paikallaan kierrättämällä ahtaa normaalisti.CDI203 kirjoitti:Mitä *:ri näytti ajossa lambda ja ilmamassamittarin arvoissa?-230k- kirjoitti:Käytetty testerissä ja ainut mitä löytyi oli "itseoppiminen,käy liian laihalla".
Ja kun menee liian laihalle niin turva-ominaisuutena tiputtaa ahdot.
En tiedä miten pitäisi vianmetsästystä jatkaa. Bensapaineen mittaukseen ensviikolla että saa soppaa.
Lambda lukema poikkesi hieman normaalista muttei asentaja sitä sen enempää kommentoinut tai käskenyt vaihtamaan.?
edit: eikö seoksen pitäisi rikkaalle mennä jos lambda entinen.
näin olen itse käsittänyt.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siis autoa ei tutkittukaa...-230k- kirjoitti:Autollahan ei ajettu kun oli starissa kiinni. Paikallaan kierrättämällä ahtaa normaalisti.CDI203 kirjoitti:Mitä *:ri näytti ajossa lambda ja ilmamassamittarin arvoissa?-230k- kirjoitti:Käytetty testerissä ja ainut mitä löytyi oli "itseoppiminen,käy liian laihalla".
Ja kun menee liian laihalle niin turva-ominaisuutena tiputtaa ahdot.
En tiedä miten pitäisi vianmetsästystä jatkaa. Bensapaineen mittaukseen ensviikolla että saa soppaa.
Lambda lukema poikkesi hieman normaalista muttei asentaja sitä sen enempää kommentoinut tai käskenyt vaihtamaan.?
edit: eikö seoksen pitäisi rikkaalle mennä jos lambda entinen.
näin olen itse käsittänyt.
jos lambda on rikki voi seos mennä mihin suuntaan vaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tälläviikolla ite käyn läpi ettei oo ilmuvuotoa missään, Tarkistan näkyykö johtosarjassa kuoriutinutta eristettä sekä puhdistan ja uudelleenohjelmoin kaasuläpän.
Ensviikon alusta testaan bensapaineet ja jos ei ala löytyä vikaa miksi käy laihalla ja on itseoppiminen päällä niin ensviikolla bosh car sentterille vähän kalliimpiin laitteisiin.
Aiemmasta vikakoodinluvusta ja starilla tutkimisesta en mitään maksanut.
Ideoita saa edelleen laittaa.Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
Ensviikon alusta testaan bensapaineet ja jos ei ala löytyä vikaa miksi käy laihalla ja on itseoppiminen päällä niin ensviikolla bosh car sentterille vähän kalliimpiin laitteisiin.
Aiemmasta vikakoodinluvusta ja starilla tutkimisesta en mitään maksanut.
Ideoita saa edelleen laittaa.Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sempä takia kannatta *:rila tutkia ajossa-230k- kirjoitti:.Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Stari kiinni kun auto on liikkeessä niin näkee aika paljon että mitä siellä autossa tapahtuu-230k- kirjoitti:Tälläviikolla ite käyn läpi ettei oo ilmuvuotoa missään, Tarkistan näkyykö johtosarjassa kuoriutinutta eristettä sekä puhdistan ja uudelleenohjelmoin kaasuläpän.
Ensviikon alusta testaan bensapaineet ja jos ei ala löytyä vikaa miksi käy laihalla ja on itseoppiminen päällä niin ensviikolla bosh car sentterille vähän kalliimpiin laitteisiin.
Aiemmasta vikakoodinluvusta ja starilla tutkimisesta en mitään maksanut.
Ideoita saa edelleen laittaa.Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
Ei ollu mahdollista kun oli laitteet kiintästi hallissa mutta asia on työn allajolle kirjoitti:Stari kiinni kun auto on liikkeessä niin näkee aika paljon että mitä siellä autossa tapahtuu-230k- kirjoitti:Tälläviikolla ite käyn läpi ettei oo ilmuvuotoa missään, Tarkistan näkyykö johtosarjassa kuoriutinutta eristettä sekä puhdistan ja uudelleenohjelmoin kaasuläpän.
Ensviikon alusta testaan bensapaineet ja jos ei ala löytyä vikaa miksi käy laihalla ja on itseoppiminen päällä niin ensviikolla bosh car sentterille vähän kalliimpiin laitteisiin.
Aiemmasta vikakoodinluvusta ja starilla tutkimisesta en mitään maksanut.
Ideoita saa edelleen laittaa.Vaikeuttaa vianhakua ja mittausta kun vain ajossa saa vian ilmenemään. Ei paikallaan hallissa tietokoneessa kiinni.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mikähän järki siinäkin on kun iso osa tutkimuksista kuuluu tehdä ajossa tai rullilla (varsinkin jos on tarkoitus vika löyttä...)-230k- kirjoitti: Ei ollu mahdollista kun oli laitteet kiintästi hallissa mutta asia on työn alla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
En tiedä ,oli muutenkin aika hiljanen mekaanikko. Tiistaina vielä uus yritys starin kanssa ajossa ja bensapaineenmittaus. Jos ei edisty niin Bosh car servicelle.CDI203 kirjoitti:Mikähän järki siinäkin on kun iso osa tutkimuksista kuuluu tehdä ajossa tai rullilla (varsinkin jos on tarkoitus vika löyttä...)-230k- kirjoitti: Ei ollu mahdollista kun oli laitteet kiintästi hallissa mutta asia on työn alla
riippuu mistä mittaa mutta 0,45 imusarjasta ja ahtimen nurkilta vissiin 0,5baarin luokkaa.(mitä nyt halpismittarin tarkkuuteen voi luottaa)kilander kirjoitti:Vähän ot,mutta paljon tuossa myllyssä vakiokunnossa maksimi ahtopaine?
Ja mihin olisi kätevä laittaa haaroitus ahtopainemittarille?
Itellä vaan imusarjassa.oli ylimääränen sopivankokonen paikka tyhjillään.
Jotku laittaneet ahtimen nurkille,siellä menee ainakin uudemmissa vm letku johon saa t-haaran.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Omassa 200 kompurassa ahtopaineet on 0.8 baaria , mutta tämä onkin näitä Italian veronkiertomalleja. (200---> 230)-230k- kirjoitti:riippuu mistä mittaa mutta 0,45 imusarjasta ja ahtimen nurkilta vissiin 0,5baarin luokkaa.(mitä nyt halpismittarin tarkkuuteen voi luottaa)kilander kirjoitti:Vähän ot,mutta paljon tuossa myllyssä vakiokunnossa maksimi ahtopaine?
Ja mihin olisi kätevä laittaa haaroitus ahtopainemittarille?
Itellä vaan imusarjassa.oli ylimääränen sopivankokonen paikka tyhjillään.
Jotku laittaneet ahtimen nurkille,siellä menee ainakin uudemmissa vm letku johon saa t-haaran.
Pulley kitillä on ollut tapana saada tollasta 0,8 baaria. Itellä ostoslistalla, kuhan sais tän vian pois kiusaamasta ni jäis aikaa rakennella vähän mielenkiintosempia asioitaCool Hand Saku kirjoitti:Omassa 200 kompurassa ahtopaineet on 0.8 baaria , mutta tämä onkin näitä Italian veronkiertomalleja. (200---> 230)-230k- kirjoitti:riippuu mistä mittaa mutta 0,45 imusarjasta ja ahtimen nurkilta vissiin 0,5baarin luokkaa.(mitä nyt halpismittarin tarkkuuteen voi luottaa)kilander kirjoitti:Vähän ot,mutta paljon tuossa myllyssä vakiokunnossa maksimi ahtopaine?
Ja mihin olisi kätevä laittaa haaroitus ahtopainemittarille?
Itellä vaan imusarjassa.oli ylimääränen sopivankokonen paikka tyhjillään.
Jotku laittaneet ahtimen nurkille,siellä menee ainakin uudemmissa vm letku johon saa t-haaran.
Tämähän se ihmetyttää,eilen juttelin työkaverin kanssa jolla juurikin Italian vienti c kompura.Ahtopaineet kuulemma 1,1 bar,täh,miten ?Cool Hand Saku kirjoitti:Omassa 200 kompurassa ahtopaineet on 0.8 baaria , mutta tämä onkin näitä Italian veronkiertomalleja. (200---> 230)-230k- kirjoitti:riippuu mistä mittaa mutta 0,45 imusarjasta ja ahtimen nurkilta vissiin 0,5baarin luokkaa.(mitä nyt halpismittarin tarkkuuteen voi luottaa)kilander kirjoitti:Vähän ot,mutta paljon tuossa myllyssä vakiokunnossa maksimi ahtopaine?
Ja mihin olisi kätevä laittaa haaroitus ahtopainemittarille?
Itellä vaan imusarjassa.oli ylimääränen sopivankokonen paikka tyhjillään.
Jotku laittaneet ahtimen nurkille,siellä menee ainakin uudemmissa vm letku johon saa t-haaran.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Mersu kiikutettu korjaamolle. Että on alaston olo ilman avainta taskussa,pitää varmaan vara-avain laittaa taskuun.
Jännityksellä odotetaan löytyykö vikaa ja että löytyykö tänään vai ensvuonna.
edit: ei päivän ettimisellä vikaa löytynyt. Ehdotettiin magneettikytkintä ja ohjausboksia.
Itellä mielessä vielä että voisko suutin olla tukossa.siitä tuo viikko sitte ilmotus että käy laihalla ja joku turva ominaisuus iskee ahtimen pois?
Myös johtosarjan oikosulku lie mahdollinen kun w202 kyseessä.
Jännityksellä odotetaan löytyykö vikaa ja että löytyykö tänään vai ensvuonna.
edit: ei päivän ettimisellä vikaa löytynyt. Ehdotettiin magneettikytkintä ja ohjausboksia.
Itellä mielessä vielä että voisko suutin olla tukossa.siitä tuo viikko sitte ilmotus että käy laihalla ja joku turva ominaisuus iskee ahtimen pois?
Myös johtosarjan oikosulku lie mahdollinen kun w202 kyseessä.
Ilta touhuttu. Sytytystulpat oli nätin väriset jne.
Magneettikytkimen johtoja mittailemalla päästiin vian pariin.
12.7v normaalisti ja 4500rpm tippuu Nollaan ,sitten 5500 heittelee hetken ja palaa 12.7v
Johdot oli aika rapeita ja eriste kuoriutunut ,joten vaihdoin magneettikytkimeltä siihen koneen etuosan suojamuovin alle asti uutta 2,5mm2 silikooni johtoa.
Purin myös ecun päästä ja koneen päältä eristeet pois muttei siellä näyttänyt olevan merkkejä hapertumisesta. Vulkanoivalla 3M teipillä takasin nippuun kaikki.
Mitäs antureita pitäis erityisesti seurata mitkä vois virhetiedoillansa aiheuttaa tollasta?
Magneettikytkimen johtoja mittailemalla päästiin vian pariin.
12.7v normaalisti ja 4500rpm tippuu Nollaan ,sitten 5500 heittelee hetken ja palaa 12.7v
Johdot oli aika rapeita ja eriste kuoriutunut ,joten vaihdoin magneettikytkimeltä siihen koneen etuosan suojamuovin alle asti uutta 2,5mm2 silikooni johtoa.
Purin myös ecun päästä ja koneen päältä eristeet pois muttei siellä näyttänyt olevan merkkejä hapertumisesta. Vulkanoivalla 3M teipillä takasin nippuun kaikki.
Mitäs antureita pitäis erityisesti seurata mitkä vois virhetiedoillansa aiheuttaa tollasta?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
ensimäisenä tule mieleen-230k- kirjoitti:Ilta touhuttu. Sytytystulpat oli nätin väriset jne.
Magneettikytkimen johtoja mittailemalla päästiin vian pariin.
12.7v normaalisti ja 4500rpm tippuu Nollaan ,sitten 5500 heittelee hetken ja palaa 12.7v
Johdot oli aika rapeita ja eriste kuoriutunut ,joten vaihdoin magneettikytkimeltä siihen koneen etuosan suojamuovin alle asti uutta 2,5mm2 silikooni johtoa.
Purin myös ecun päästä ja koneen päältä eristeet pois muttei siellä näyttänyt olevan merkkejä hapertumisesta. Vulkanoivalla 3M teipillä takasin nippuun kaikki.
Mitäs antureita pitäis erityisesti seurata mitkä vois virhetiedoillansa aiheuttaa tollasta?
Paine, lämpö, kaasupolkimen asento
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mikähän voisi aiheuttaa kompurakoneessa tällaista:jalan kun ottaa pois kaasulta,painaa kytkimen pohjaan,niin ei heti asetu tyhjäkäynnille?
Kierrokset arpoo siinä 700-1200 kerran pari kunnes tasaantuu.Testerillä ei nyt äkkiä katottuna näkynyt syytä moiseen.
Kierrokset arpoo siinä 700-1200 kerran pari kunnes tasaantuu.Testerillä ei nyt äkkiä katottuna näkynyt syytä moiseen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Tyhjä käynni tunistus, kytkimen tunistus tulee mieleen ensin tarkasteltavina+ilmavuodotkilander kirjoitti:Mikähän voisi aiheuttaa kompurakoneessa tällaista:jalan kun ottaa pois kaasulta,painaa kytkimen pohjaan,niin ei heti asetu tyhjäkäynnille?
Kierrokset arpoo siinä 700-1200 kerran pari kunnes tasaantuu.Testerillä ei nyt äkkiä katottuna näkynyt syytä moiseen.
Viimeksi muokannut CDI203, 20.11.2011 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.
Varmaan tuli väärä lainaus, eli tämä vastaus kilanderin tyhjäkäynnin seilaamiseen.CDI203 kirjoitti:Tyhjä käynni tunistus, kytkimen tunistus tulee mieleen ensin tarkasteltavina+ilmavuodot-230k- kirjoitti:autona w202 230k
Eli muutaman kerran pari kk sitten teki samaa ja nyt kokoajan.
Ahdot normaalit 0,45bar 4500rpm asti. Sitte tippuu ahdot nollaan/imun puolelle ja koneen ääni vaimenee niinkuin tukehtuisi ja 5500rpm ahdot palaa ja nykäsee niskan irti tullessaan.
Tulpat,ilmamassa anturi ja bensansuodatin just vaihettu. sytytyspuoli pitäis olla ok. yksinkertasesti ahdot katoaa ja kone muuttuu vapariksi 1000rpm ajaksi jolloin hyytyy kiihtyvyys erittäin pahasti.
kone kiihtyy normaalisti jos kiihdyttää puolikaasulla jolloin kompressori ei ahda ollenkaan.