mistä kohti vuodon näit? että alhaalta vai ylhäältä päin?
sehän valuu ylhäältä alas päin eli jos öljyä on ihan venttiili kopasta lähtien niin luultavasti venttiili kopan tiiviste on tiensä päässä.
sitten jos alhaalta päin vuotaa niin voi olla kampiakselin stefa tai öljypohjan tiiviste.
tuo venttiilikopan tiiviste on noin tunnin homma ja maksaa pari kymppiä kun ite tekee. jos siinä on kumi tiiviste niin vois mennä ihan vaan pesemällä ja uudestaan kasaamalla.
kampiakselin stefan vaihto onkin sitten vähän isompi projekti kun joutuu vaihdelaatikon irrottaa. samoin öljypohjan tiivisteen vaihto.
mootri vuotaa takaa
kurkkaa siitä laatikon etupäässä alhaalla olevasta luukusta on sieltä aivan öljyssä. jos niin stefa on morjes.niekku1 kirjoitti:alhaalta huomattiin se vuoto ja tuota mekin epäillään et stefa mennyt..
kyllä senkin muutamassa tunnissa vaihtaa kun on kaveri apuna. eikä sekään remontii juuri maksa kun itse tekee. fiksuna ehkä laittas samalla uuden kytkimen jos manuaali.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
-
Mulla oli sama ongelma, korjaantui kannen takana olevan turbolle tarkoitetun öljykanavan sulkutulpan kiristämisellä.
Tulpan näkee peilillä, peili tulipellin ja koneen väliin ja sopivasti kääntää peiliä, taskulampulla hieman valoa.
Itse epäilin aluksi että kannentiiviste vuotaa, onneksi en ehtinyt vaihtaa tiivistettä kunnes paikallistin vuodon.
Tulpan näkee peilillä, peili tulipellin ja koneen väliin ja sopivasti kääntää peiliä, taskulampulla hieman valoa.
Itse epäilin aluksi että kannentiiviste vuotaa, onneksi en ehtinyt vaihtaa tiivistettä kunnes paikallistin vuodon.
-